[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 17:40

:o? nope, echt nog nooit, wazig :o?

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 17:40

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:32

Ipsilonka dan zie je mij ook. Ik ga ook weer een poging doen.

Zal even in de startlijsten kijken of iemand mij kan voorlezen.

vanmiddag een rondje van 7,5 km gedaan binnen het half uur. Ging goed.
Ik geef sinds dinsdag magnesium en het lijkt te werken. Ben benieuwd hoe ik het ga merken op de wedstrijd.

Vandaag alleen Veale gedaan en alle paarden binnen gezet. Daarna Daan achter gelaten bij mijn ouders.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:39

hier ook lekker rondje wezen karren,
achterbuuf wilde graag keertje mee,
en ze heeft genoten :)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:48

Magnesium merk je pas na een paar weken Tallechie... Lijkt me sterk dat je dat nu al voelt.... Wel super dat het goed ging :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:05

@jenkins :(:)

Bicci lekker wezen mennen, happytime ook rondje gedaan.

Net thuis van weideverbouwing. 't is nu bijna klaar.. Nog een paal of 5 erin en het is klaar. Dan moeten ze het nieuwe stukje nog kaalvreten, en dan hebben we een echte paddockparadise.
Ben helemaal stuk nu, alles doet pijn, stomme pleurisrug!.. zucht..
Zometeen eten, en vanavond naar broertjelief zijn verjaardag

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:12

PSM dan verschilt onze mening daarin, want merk toch echt duidelijk verschil.
Ik heb nu ontspannen buiten kunnen rijden en dat is er normaal gesproken niet bij.
Mijn instructeur geeft het nu ook twee weken en merkt ook al duidelijk verschil.
Zal ook wel aan de dosis liggen en wat voor soort magnesium je gebruikt
Het zal aankomend weekend duidelijk worden of het op de wedstrijden ook werkt.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:20

misschien werkt je vertrouwen in de magnesium ook nog wel beetje mee,
bedoel, dan ben je zelf ook al anders..
en daar reageerd paardebeesje missien ook wel positief op.
kan he?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:23

Had hier uitleg gegeven, maar blijkbaar wordt ik hierin niet geloofd dat het paard anders was als anders dus houd mijn mond hierover en trek me maar even terug.

Jullie kennen het paard niet in het echt en weten niet hoe hij (kan) reageren en hoe het de laatste tijd telkens ging.

Edit overbodige tekst weggehaald voor meelezers. Voor meer info moeten jullie maar een pb sturen

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:26

nou, das alleen maar keivet, als het nu al aanslaat..

wel handig te weten dan, dat stoffen evt zo snel aanslaan,
dan weet je met medicijnen ook dat die snel werken :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:31

Vind bicci haar reactie helemaal niet zo raar hoor. Wij voeren Jeroen nu ook magnesium bij. Maar het
lijkt wel of iedereen dat nu doet. Zal voor veel paarden wel helpen maar het is natuurlijk geen
wondermiddel. Bij Jeroen merken we nu na 1,5 maand wel verschil maar hij blijt op momenten wel
schrikkerig.

Welke magnesium gebruik je dan?

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:36

owjee!!!

even voorop gesteld,
ik ver-be-oordeel niks of niemand he..
hoor wel meer dat magnesium helpt.

overigens is er maar 1 soort magnesium, Mg , alleen zal die wss in verschillende toevoegingen verkrijgbaar zijn.
dat zal wellicht de snelheid van opname kunnen beinvloeden?

zoiezo is niet elk paarde licheem even snel/langzaam met opnemen.
elk lichaam reageerd anders.

zo, dit gezecht hebbende, voeg ik even toe, dat ik niet perse geloof of niet geloof in toepassing van welk scheikundig element dan ook .

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:40

Ik hoor er meerdere mensen over die na 1,5 a 2 weken al verschil merken maar blijkbaar kan dit dus niet.

Ik heb dit rondje al tig keer gereden met hem en overal kijkt hij naar, loopt scheef tussen het lamoen, is constant naar links en naar rechts aan het kijken en dat was vandaag niet zo. Hij liep wel in een hoog tempo, maar hoofd bleef in het midden en hij liep recht. Gisteren in de buitenbak was hij ook al een stuk rustiger dan anders.

Maar ik ken mijn paard denk ik niet goed genoeg denk ik dat ik verschil merk. Ik ben al weken met hem aan het vechten omdat het niet meer ging, ik heb op het punt gestaan hem te verkopen omdat het gewoon niet meer leuk was om met hem te werken.

Ik gebruik de vloeibare van naf. Maar zal het aankomend weekend wel merken, dan heb ik mijn eerste wedstrijd weer nadat ik dit spul geef.
Laatst bijgewerkt door tallechie op 29-07-12 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:41

bicci schreef:
zo, dit gezecht hebbende, voeg ik even toe, dat ik niet perse geloof of niet geloof in toepassing van welk scheikundig element dan ook .

Deels eens :)
Het kan namelijk wel waardevol zijn als toevoeging van scheikundig element zorgt voor een aanvulling van een in het paard ontstaan tekort.

dus als + Mg ervoor zorgt dat de balans weer goed komt te staan.

Teveel Mg wordt gewoon weer mee uitgezeken/gescheten, krijg je alleen maar dure poep van denk ik :P

Maar in veel weides etc is Mg wel een beperkende factor

zover ik me erin heb verdiept dan :+

Zo, nette kleertjes zoeken en naar broertje :+

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:41

er is er maar 1 die jou dier het beste kent tall,
en als jij verschil merkt, merk je verschil, makkelijk zat.

BiancacooJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:44

denk dat het heel erg verschilt wanneer magnesium werkt per paard, ieder paard reageerd anders op stoffen, daar ben ik van overtuigt.
Klinkt ontzettend fijn tallechie, ik hoop dat het op je wedstrijd ook zo goed gaat ! je bent in ieder geval al zo veel vooruit gegaan samen ! petje af !
ik zag nog leuke foto's van Daan. wat is hij ook al groot geworden !!
Jenkins..ach die arme ....sterkte hoor, is altijd zo vervelend..
lanouska, heel gave wagen, wel heel anders als wat jullie hadden, merk je veel verschil met mennen/groomen ?
maisie wijntje te veel op, haha..
HT sun voor de kar gehad en moeders op bezoek.
moet filmpjes van arabo's nog gaan kijken.
ipsilonka, mijn arabje heeft dat ooit eens gehad..was wel snel weer genezen, bloedde wel enorm..

druk dagje hier gehad..omheining van de weide moest verplaatst worden zodat ik eromheen kan trainen met de honden komend najaar en winter, missie geslaagd, we kunnen nu om 3 hectare heen crossen zonder obstakels tegen te komen ! super dus ! *\o/*
gisteren voor het eerst wat verder gefietst,. wel 7 km..was kapot..maar ja,...het is vooruitgang, ik houd het steeds beter vol ! dus komt helemaal goed.
verder....nu erg moe, dus ga bijtanken..
sorry voor ieder die ik gemist heb of niet op gereageerd, moet nog eens goed bijlezen...
*\o/* :j _/-\o_ :(:) :D :+ :7 ^) zoek een uit die bij je past vandaag....

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:48

Bianca ik ben ook heel benieuwd maar heb voor mij ook een beslissing genomen. Ik heb nog twee marathons, wil kijken hoe hij hier reageert en heb nog 3 binnenwedstrijden staan. Als het gedrag op wedstrijden niet veranderd is het voor mij klaar. Dan stop ik met wedstrijden en dan ga ik hard nadenken of ik met hem wel verder wil. Ben ondertussen al 3 jaar met hem bezig en sinds een half jaar gedraagt hij zich op wedstrijden steeds vervelender, daar heb ik geen zin meer in.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:49

Akshay schreef:
bicci schreef:

Deels eens :)
Het kan namelijk wel waardevol zijn als toevoeging van scheikundig element zorgt voor een aanvulling van een in het paard ontstaan tekort.

dus als + Mg ervoor zorgt dat de balans weer goed komt te staan.

Teveel Mg wordt gewoon weer mee uitgezeken/gescheten, krijg je alleen maar dure poep van denk ik :P

Maar in veel weides etc is Mg wel een beperkende factor

zover ik me erin heb verdiept dan :+

Zo, nette kleertjes zoeken en naar broertje :+

snap je helemaal.
de elementen zijn er niet voor niks.
elke molecul is er mee opgebouwd, met elementen.
en als er ergens een verstoring is, beinvloed dat gedrag of welzijn.
ook mee eens.

en niks ten nadele van hen die Mg tekort hebben (helaas) , voor hun werkt de toevoeging ook, absoluut.

helaas heb ik op 1 stal meegemaakt, dat er 1 was die had een placebo gehad,
en eigenaar merkte toch verschil.
dit komt dan dus niet van een element,
maar door het meer vertrouwen van de eigenaar in het middel,
eigenaar meer zelfverzekerd=betere leider voor haar dier.
betere leider voor je dier = beter gedrag van het dier.

ik denk trouwens niet dat het bij tall zo zit,
daarvoor vind ik haar verslagen toch echt te duidelijk.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:52

@tall, dat begrijp ik ook volledig.
want ondanks je gek op een dier bent,
wil dat niet zeggen, dat je samen een goede mix bent toch?

even uitproberen en anders idd knopen doorhakken.
heel wijs besluit :))
iemand anders die ik ken, heeft haar dier ook na 3 jaar knokken verkocht, dier is nu niet meer zo zuur en veel vrolijker.
zo ook zijzelf, ze heeft een ander dier gekocht en geniet met volle teugen.
ze heeft zelfs beetje spijt dat ze dat niet eerder heeft gedaan.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:55

Bicci als ik kijk hoever ik gekomen ben zijn we een goede mix, voornamelijk de marathons gaan dit jaar super op Gaasterland en Leek na, alleen hij blokkeert volledig op wedstrijd. En daar kan ik niks aan veranderen. Mijn instructeur heeft het nu een aantal keren zien gebeuren en het zit bij veale. Loslaten helpt niet, vasthouden helpt niet, zweephulp helpt niet. Hij reageert dan helemaal nergens op. Thuis gaat alles super. In de training loopt hij op m niveau en loopt hij altijd goed. Ik ben alleen wel iemand die regelmatig op wedstrijd wil met een paard. Ik heb mijn vorige paard ook verkocht, daar had ik echt geen klik mee. Dat heb ik met deze wel, absoluut. Alleen hij heeft te veel meegemaakt op de wedstrijden.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:59

dan is hij gezien jou wedstrijd ambitie wellicht een ongelukkige keus geweest.

een paardje moet toch niet alleen qua karakter passen bij je,
maar ook lekker mee kunnen met je doel(en).

wanneer dat niet lekker gaat,
is dat evengoed een beslissing waard hoor.

hoeveel zijn er niet die hun pony verkopen, omdat ze met de paarden verder willen.
zo'n pony mankeerd ook niks,
heeft goed gelopen voor zo'n ruiter,
alleen wijzigd voor hun het doel,
dus dier gaat naar iemand die het er wel mee kan doen zeg maar.

als jou dier niet 100% voldoet ivm wedstrijden, ondanks zn verleden, dan nog.
heb je groot gelijk als je evt knopen doorhakt.

tjah, vind ik dan he.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 20:01

ik ben weer helemaal bij..

moest heel wat bij lezen er is veel gebeurd.. niet alles onthouden

ik was woensdag op tijd in coevorden want we kregen de nieuwe kar binnen maar eerst heb ik met dempsey een half uurtje in de les mee gereden. veel gestapt voor stelling en buiging.. halthouden ging ook wel aardig. dus tevreden gestopt.. inmiddels was de nieuwe kar gearriveerd en klaar gemaakt om nog mee te rijden. na de koffie de paarden opgetuigd en met de nieuwe kar gereden beveel meteen erg goed dus kar opgeladen voor driezum *\o/*

omdat ik in coevorden mocht logeren kon ik donderdag na het ontbijt beginnen met de vrachtwagen in pakken en uiteindelijk konden we om half 1 weg rijden en waren we om half 3 op de plaats van bestemming op het laatste stukje zaten alle stoplichten ons tegen.
om kwart voor 4 waren we klaar met ons dorp opbouwen en had klaas de koffie klaar. omdat jelmer nog aan het werk was zijn harry en ik vast begonnen met hindernissen verkennen.. 11 stuks maar liefst :j

vrijdag ochtend de hindernissen nog een x gelopen. nog wat aanspanningen gezien en om half 3 moesten wij starten.. vaardigheid liep super en ondanks het extra obstakel (stond een cameraman in de weg) toch de snelste tijd bij de 4 spannen *\o/*
ondanks alle foutjes hebben we toch wel lekker gereden met de nieuwe kar en zelf ook weer veel geleerd.

vrijdag avond bij de prijsuitreiking bleek dat we een snelste tijd prijs hadden op H5 bij de 4 spannen. na de prijsuitreiking blijven hangen in de vip tent en nog in het reuzerad geweest. we waren om 12 uur weer terug bij de auto en daar kwam nog het een en ander aanlopen uiteindelijk gingen we om half 2 naar bed. O:)

zaterdag moesten we nog een show geven, en een kelner race doen. show geven doen we natuurlijk wel vaker niks bijzonders dus meer voor ons maar toch weer aan de nieuwe kar wenen. onze conclusie over de kar super ding. ligt goed stabiel, weegt 604.5 kilo moet alleen nog wat aan de langboom gedaan worden.
en toen de kelner race wij wisten niet wat we moesten doen alleen dat we er met 4 span moesten zijn. na de uitleg van de omroeper werdt alles snel duidelijk er kwamen 3 obers om de beurt op de kar met een dienblad met daarop 6 gevulde bierglazen en dan moesten wij een rondje rijden en dan wie het met het meeste bier nog in de glazen terug kwam was winnaar. harry mocht zelf weten in wat voor een tempo dat ging ~~}> . de laatste ober was de burgemeester.. de eerste ober overleefde tot de 3de bocht.. de tweede ober had meteen bij het weg rijden al geen glazen meer staan dus snel nieuwe glazen en die hield het tot de 2de bocht.. toen de burgemeester en die had aan het eind nog de glazen staan en voor de helft vol.. uiteindelijk bleek dat er heel erg vals gespeeld was want bij de burgemeester stonden de glazen vast gelijmd O:)
inmiddels was het wel al half 6 en moesten we nog terug naar de vrachtwagen omdat we s'ochtends alles al hadden opgeruimd hoefde we alleen het span af te verzorgen en de kar schoon te maken (stonk naar bier) en konden we naar huis. we reden om even over 7 het bedrijf af en waren om half 9 in coevorden. heb van de rit overregens niet veel meegemaakt was zo moe dat ik in de vrachtwagen geslapen heb..

al met al een leuk weekend gehad nu op naar zweeloo.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:02

das echt een druk weekend geweest lanouska :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:04

Bicci de eerste twee jaren heb ik geen problemen met hem gehad. De punten kwamen niet heel makkelijk binnen, maar dat vindt ik niet erg. Daarvoor train ik te weinig en is het geen goed paard. Echter begint hij steeds vervelender te worden. Dat vind ik niet leuk. Dat ik geen punten rijd vind ik nog tot daar toe, als ik maar vooruitgang zie. En de laastste maanden zie ik dat dus niet meer.

Ik wil hem alleen nog een kans geven, we hebben het bit net veranderd, hij staat anders voor de wagen, we zijn met zijn voer bezig om te kijken wat dat kan doen. Dus wacht nog even af, maar speelt wel in mijn achterhoofd

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:05

bicci schreef:
helaas heb ik op 1 stal meegemaakt, dat er 1 was die had een placebo gehad,
en eigenaar merkte toch verschil.
dit komt dan dus niet van een element,
maar door het meer vertrouwen van de eigenaar in het middel,
eigenaar meer zelfverzekerd=betere leider voor haar dier.
betere leider voor je dier = beter gedrag van het dier.
"

:P
zoeen zou ik ook kunnen zijn _O-
Ik zat zelf aan de bach rescue tijdje terug, en betrapte me op de gedachte, ''ach ik ga met de sulky in de wei mennen, in m'n eentje, kan best, ik ben kalm nu namelijk, zit aan de bach''
alsof dat spul ervoor zorgt dat er niks meer kan gebeuren :')
maar 't ging goed _O-

Opgetut.. Wat een metamorfose.. :') gauw taart eten bij broertje :9