[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 12:50

Sonjim: lekker bezig geweest.
Lanouska: doen jullie vaak de paarden wisselen? Neem aan dat je ze daar mee soepeler houdt?
Tallechie: hehe, eindelijk wordt er nu verder gekeken, duurt ook allemaal al veel te lang. Nu maar hopen dat je snel terecht kunt en dat ze iets vinden (dat dan hopelijk wel weer snel verholpen is) Heel veel sterkte.
SL: ik ken de film nog niet. Wel het verhaal, want ik heb meerdere Akita's gehad.
Ht: haha, misselijk buiten. Nou, dan is de lucht hier echt al een hele week flink ziek :r

Heb maar 20 minuten op Thabor gereden, voelde me zo ellendig. Ging dus ook niet heel goed, maar ja, we hebben weer even samen gereden. Daarna nog even op bed gelegen. Nu moet ik zoon en 2 vriendjes die komen spelen (heel fijn, not) gaan ophalen.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 12:51

@ tallechie: hopelijk vinden ze snel wat er aan de hand is met Daan! Arm ventje :(:)

@ lanouska: leuk dat de les zo goed ging +:)+ Omwisselen kan ik helaas niet, met een enkelspan is dat vrij moeilijk :Y) Dus hier altijd hetzelfde spannetje :+

@ sonjim: ik raad je de film zeker aan! Mijn zus is niet echt een dierenvriend, maar sinds ze die film heeft gezien wil ze een Akita :Y) Voor een 24-jarige zonder enige honden-ervaring lijkt me het nogal naïef, niet? :o Het enige contact dat ze met onze honden heeft, is dat ze die beestjes steeds een koekje geeft als die zielig kijken naar haar. Dan is honden opvoeden natuurlijk makkelijk :D

@ tine: als ik die film zie, zou ik het ook wel graag willen! Jeetje zeg, als je ziet wat een band hond en baas met elkaar hebben! De rest van de wereld kan de hond niets schelen, enkel die ene persoon telt.
Zijn Akita's eigenlijk dominant? Ik heb gelezen van wel, maar gezien jij er ervaring mee hebt, kun je er misschien iets over kwijt? Mijn vriend en ik zijn er nog steeds niet uit welk ras we over een paar jaar zouden willen als we gaan samen wonen, dus zijn we op zoek om verschillende rassen te leren kennen :D
Laatst bijgewerkt door sander_lotte op 18-11-11 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Rhine_

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 12:52

Sorry dat ik even niet gereageerd heb, dus wel alles gelezen! Heb het druk met school.
Voor iedereen een :) :( :o :D ;) :+ }> |( :P :9 :(:) :7 }:0 :Y) :z ;( *D 8-) <3 :brr: *\o/* _/-\o_ :') :j /3 :){ <:) <<) :Z :? |o :~ O:) }:) :\ :+: :x :# :)) :O :n 8)7 B-) :)* :list: _-:( :wave: %) :PB Y;( :)ddd -:(- #) :o? :evaw: ^) :$ -:) :9k ~~}> +:)+ :):) :roll: >;) := =:) *-:) :wow: :* :oo :r _O- -O- !

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 13:33

DA is geweest voor Blond :D.

Blond is helemaal goed *\o/* (op haar peesletsel die ze had na dan :P).
Ze liep goed, niet kort niks, ze was happy, DA voelde de pezen goed, ze reageerde nergens op :D.

Ik mag vanaf volgende week weer buitenritje opbouwen. Wel alleen stappen omdat het beter is voor haar been :D. Maar ik mag weer :):).

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 13:40

@ Tass: wat een goed nieuws!! *\o/* Nu langzaam weer beginnen met opbouwen.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 13:45

JA :D...

DA vond het een goed idee dat ik rustig een buitenritje had gemaakt in stap op de harde paden :D.
Dus dat mocht ik rustig blijven doen en kijken hoe ze dat oppakte :D.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 13:52

Net bericht gekregen dat er een uitvaller is in de Z dressuur in Maarssen morgen en wij mogen op die plek starten. HAHa dat wordt proberen de pony weer enigszins blond te krijgen.
De proef is de indoorproef Z 68. NOg nooit gereden, dus eerst maar eens lezen: volte 15 m in verzamelde galop. <:) dat hebben wij nog nooit geoefend voor de koets. Galopwissels zijn geen probleem, maar de verzamelde galop. Geen idee; nog nooit gedaan.

@Tass goed nieuws, lekker weer met Blond aan de slag.

@ tallechie; ik hoop dat ze snel vinden hoe ze Daan kunnen helpen :(:)

@HT spannend :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:10

@ Janouk: in Z zit nog geen verzamelde galop toch? Heb ik nog nooit gedaan hoor. Zit pas in ZZ denk ik.
@ SL: een Akita is een heel moeilijke hond. Niet alleen heel dominant, ook heel erg sterk. Ik zou alleen mensen met heel veel ervaring met honden (en met dominante honden, niet met goedzakken) een Akita adviseren. Voor de baas kunnen ze heel lief zijn, maar.... naar andere honden toe blijft het gewoon erg moeilijk. Omdat ze heel groot en sterk zijn, moet je zelf ook heel stevig in de schoenen staan, anders ga je gewoon plat. Begrijp me niet verkeerd, het zijn prachtige honden, alleen hun uiterlijk zorgt ervoor dat veel mensen ervoor vallen, terwijl ze ze absoluut niet aan kunnen. Vooral de puppys zijn erg aantrekkelijk. Daardoor zitten er helaas dus ook heel veel Akita's in het asiel.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:18

@ Janouk: heb de proef even nagekeken. Wat idioot dat je in de 20x40 ring wel verzamelde galop al moet doen in de Z. Ik vind het trouwens wel knap als het je gaat lukken. Ik heb in 20x60 nog dat ik het allemaal erg krap vind om alle oefeningen fatsoenlijk te laten zien. Nu heb ik wel een groot paard, maar toch....

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:29

Tijdens de lunch de proef bekeken op de dvd van de KNHS. Heel veel verzameling in alle gangen. Ik ben heel benieuwd. Normaal krijgt ze de dag voor de wedstrijd vrij, maar straks toch maar even inspannen om de lijnen een keer te rijden.
Wij mogen hem 2 x rijden morgen bij verschillende juryleden, dus 2 x kans. Heel benieuwd. Wel leuk weer eens een nieuwe proef rijden.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:32

Ik vind de 20x40 proeven wel leuk, heb die van de Z nooit gereden, die van de ZZ wel.
Voor mijn kleintjes is 20x60 of 30x60 erg groot. Ik moet het van het technische hebben, niet van het spectaculaire. Dus de diagonalen hoefen niet zo lang van mij ;). En het gepruts op de vierkante meter ligt mij meer.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 14:33

tine10 schreef:
Lanouska: doen jullie vaak de paarden wisselen? Neem aan dat je ze daar mee soepeler houdt?

in het 4 span hebben ze allemaal hun eigen plek alleen de rechter voor paarden (dus uzma en jilke) worden wel gewisseld maar die worden dan ook er alleen in of uit gehaald die gaan dus niet op een andere plek.
in het 2 span wordt zo nu en dan gewisseld om te kijken of het dan beter loopt en alle paarden worden ook wel regelmatig in het enkelspan gereden maar als je 6 paarden hebt ga je die natuurlijk niet elke week in het enkelspan rijden en zo kunnen we mooi door trainen voor het nieuwe O:) wedstrijd seizoen.

@ S_L ik heb zelf ook jaren enkelspan gereden is nog steeds mijn ding maar vindt 2 span rijden ook erg leuk.

onze instrecteur op woensdag heeft het al opgegeven om bij te houden welke paarden ik bij me heb want ik heb bijna elke week wel wat anders bij me

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:46

Wow, wat gaat het weer snel!

SL ik heb ook als een klein kind gehuild bij die film.
Tallechie hopelijk kan je snel terecht in het ziekenhuis met Daan
VHU sterkte met je portfolio's! Ik was ook van plan de mendurance te rijden in maart, maar nu met Gwin d'r rug en lendenen doe ik het niet. Dat moet nog een stuk sterker worden. Wel veel endurance wedstrijden op de kalender, leuk!
Janouk toch nog een wedstrijd!~
Tine even op Thabor gereden, toch mooi weer even gedaan!
Tass *\o/* Blond niks overgehouden aan haar valpartij!
Rhine :wave:
Lacuna drukdrukdruk
Lanouska ook lekker bezig met de paardjes.
Bicci stalletjes uitmesten.

En meer weet ik niet meer.

Vanochtend lekker menles gehad, volgens mij waren we 4 weken niet geweest. Maar ik kon gewoon lekker rustig inspannen. Tijdens het mennen moest ze even wennen aan de oogkleppen (dingen wel horen maar niet zien). Maar dat wende snel genoeg. Ik heb met hulpteugels gemend zodat ze er net wat makkelijker doorheen loopt en op die manier haar lendenen goed belast en niet verkeerd. Gwin vindt dit niet erg, want dan weet ze precies waar ze aan toe is en dan loopt ze dus ook heerlijk nageeflijk. Ging erg lekker!

Nu even op de bank zitten.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 15:16

:D :):)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 15:33

@Tallechie kun je snel terecht met Daan? Nu lijkt me, maar ik ben altijd erg nuchter, het feit dat hij niet erg gegroeidis en wat afgevallen geen reden voor directe paniek, had Han ook wel eens (niet dat dat alles zegt), maar het feit dat hij zoveel huilt en slecht slaapt lijkt me veel meer een aanwijzing. En vooral dat jullie al zo lang vinden dat het niet klopt. Nou ik hoop maar dat je snel terecht kunt sterkte!
@Tass helemaal +:)+
@Frensie wie weet kunnen we dan toch meeten (of dat je ergens gaat staan met een emmertje water, altijd goed :)) ) Hoe werkt dat met een hulpteugel met mennen? Heb dat nog nooit gezien.

Akita's zijn enorme karakterhonden. Wij hebben nu dus een husky (ook niet het makkelijkste ras) en dat gaat bij ons heel goed (ze kan zelfs los, luistert erg goed, kan met katten, andere honden enz) maar een akita inu dan, die grote, zou ik niet aan durven beginnen. Misschien nog wel als ik alleen zou wonen maar al helemaal niet in een gezin. Vind de film echt zoooooo mooi ;(
Kennissen van ons hebben een akita sheba (zo heet dat denk ik?) een kleinere uitvoering van een inu.

Voor de liefhebbers.... http://www.endurancevereniging.nl de wedstrijdkalenders
mendurance http://www.endurancevereniging.nl/image ... urance.pdf
(Wateren is dus 5 mei)
endurance
http://www.endurancevereniging.nl/image ... urance.pdf

Ik ga volgend jaar nog geen mendurance starten met Bente, ze is nog maar 6, ik vind het behoorlijk zwaar voor zo'n jong paard. Daarbij heeft ze vrijwel geen wedstrijdervaring, ik laat haar liever eerst een jaar op verschillende D/V wedstrijden wat ervaring met allemaal toetstanden opdoen (en mezelf ook) en onder het zadel, volgend jaar misschien ook een keer een marathon of zoiets, als ik dat durf. Endurance vind ik wat anders, dat heb ik eerder gedaan en ik denk dat ik wel weet hoe ik haar daarvoor kan trainen. Dus vandaar het idee om volgend jaar (paar keer als het lukt) endurance te starten en Snuitje als we toch naar OdK gaan mee te nemen voor mendurance. Maar kan ook zijn dat ik alleen Bente mee ga nemen, ik moet even zien hoe het tegen die tijd is.

Vandaag gedressuurd en daarna uitgestapt en wat rondgereden op twee landweggetjes bij de stal en op de maisvelden ertussen (mais is er nu af). Dat was in het begin :):) bijzonder spannend (wat er dan te zien is geen idee :roll: ). Maar na een poosje had ze ook zoiets van waar zijn we nu mee bezig :+ en liep ze lekker relaxed. Met dressuur blijft het ook zo'n raar beest ze moet altijd die 1e 10 minuten laten zien dat ik wel heel blij mag zijn dat ik erop mag zitten. Altijd even paar keer dreigen met bokken of wat huppen moet er wel om lachen, het ziet er zo stom uit :=

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 15:41

Sorry, heb maar half bijgelezen en ook even geen fut om te reageren. Heb ff wat anders aan mijn hoofd.
Morgen dus geen wedstrijd.

Heb gisteren zo lekker getrutteld met Bruutje en gezellig gefietst met Hansje, lekkere shet hoor <3 <3
Morgen dus geen wedstrijd, zondag wel Paard & Koets met Ollie en Brutus :j

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 15:51

@ Tass: je moet ergens beginnen hé. :Y) Zolang ze aangeeft dat het goed is, moet je dat zeker blijven doen! En dan stilletjes aan kun je wat meer beginnen.

@ tine: dank je voor de informatie. Ik ken niemand met een Akita, dus ik weet helemaal niet wat voor honden het zijn. Het zijn inderdaad prachtige honden, ik vind het ontzettend jammer dat te veel mensen naar het uiterlijk kijken en denken dat ze hem wel kunnen opvoeden zonder enige ervaring. Zo was het ook met Dalmatiërs, na de film van de 101 dalmatiërs.
Gelukkig moeten mijn vriend en ik nu nog niet kiezen welke hond we nemen, want ik vind het zo moeilijk! :D

@ lanouska: enkelspan vind ik ook zeker heel leuk, maar mijn droom blijft nog steeds stiekem om nog een maatje voor Romeo te vinden :o

@ Frensie: goed dat je menles lekker ging na zo lange tijd niet meer geweest te zijn!
Met een hulpteugel heb ik nog nooit gemend, heb het ook nog nooit gezien.

@ VHU: Van husky's wist ik wel dat het geen gemakkelijke honden zijn, maar die wil ik al van toen ik klein was :D Akita's kende ik eerst nog niet, op de hondenschool wel al eentje gezien maar verder niet. Die film is echt zooo prachtig! Ik vind het knap hoe ze het karakter van een hond zo goed kunnen laten zien! Ik heb bijna de helft van de film gehuild :o

Mendurance lijkt me trouwens erg leuk om te doen, jammer dat het hier nergens in de buurt is. Zonder trailer is het al moeilijk om aan zulke dingen te beginnen -O- Maar ik amuseer me ook al met georganiseerde koetsentochten die je op eigen tempo mag rijden, lekker genieten van de natuur :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:02

vhu, jij bedoeld een shiba inu denk ik.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:06

@ VHU en SL; ik gebruikte een dubbele longe en bevestigde die als een slof. Omdat de dubbele longe lang is, kan je de lijnen bij je leidsels vasthouden. Ik ben eigenlijk totaal niet pro-slof, maar het gaat er vooral om hoe je hem gebruikt. Als ik longeer bevestig ik touwtjes op dezelfde wijze, ze kent het dus. Ze weet dat ze niet tegen de hand kan komen en doet dat dan ook (bijna) niet meer. Dus zodra zij nageeft en nageeflijk blijft, hangt de slof losjes en heeft ze er geen last van. Komt ze dan toch een keertje wat omhoog en tegen de hand, dan wordt ze begrensd door de slof en door mijn hand. En meteen zodra ze nageeft, zelf ook weer nageven.
Ze weten bij OdK wat ze doen en ze kennen mijn paard, dus dan durf ik zoiets wel te proberen.

Ik ga even met de honden wandelen, daar hebben ze vast wel zin in.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:06

@Tass: wat een ontzettend goed nieuws *\o/*

@Sonjim: komt nog wel :j

@Frensie: met welke hulpteugel men je dan? Lijkt me ook wel eens iets om bij eentje hier d'r bij te pakken.
Fijn dat het goed ging na zo'n tijd.

Hier wel op zoek naar een klein hondje, maar men wat is dat lastig, dochterlief wilt graag iets meer voor zichzelf, wij hebben een heel lieve en mooie lab, maar zij wilt echt een knufje, zeg maar.
Als iemand een tip heeft, hoor ik het graag. Probleem is dus klein, maar toch lief en geschikt voor kinderen, niet te eigenwijs en we wonen op een boerderij, dus ook niet al te bewerkelijk qua vacht als het ff kan :D .

Ik ga nu even inspannen en vriendinnetje van dochter naar huis brengen..., heb ik slim bekeken :D

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:16

@ avaluna: mijn zus haar vriend heeft een dwergmaltezer (kortharig) bij zijn thuis, dat is echt een schatje <3 Maar ik weet niet of dat voor op een boerderij zo handig is, een wit hondje :o
Leuk om het vriendinnetje van je dochter met de wagen naar huis te brengen:D Spaart tijd uit als je toch wou gaan mennen vandaag :+
Hoe gaat het met Romeo trouwens? :Y)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:35

Oja Tine Onstwedde staat ook weer op de mendurance kalender (13 oktober) en Wateren heeft 2x een wedstrijd (ook in augustus).
We moeten boodschappen doen want heb bijna niets meer in huis. Maar ben net lekker onder de douche geweest en nu gewoon moe }:0 En straks ook nog naar het sportveld :O echt zin in ** not ** :x

Van de vorige eigenaar net schattige foto's gekregen van Bente toen ze nog maar 5 maanden was (en nog een paar andere). Echt zo grappig zo'n klein opdondertje in de bak naast een volwassen tuigpaard, al helemaal koppie erop en beentjes mooi de lucht in <3 krijg ze niet op mijnalbum maar zal zo even nog iets proberen.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:45

Dank jullie wel :D.

SL: Precies, rustig aan en dan kijken we wel verder :D.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 17:03

@ Avaluna; zie mijn post, we hadden zo ongeveer tegelijk gepost.
Leuk om vriendinnetje met de kar thuis te brengen!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 17:28

Lijkt me lastig mennen Frensie (ik hou er wel van als ik een koppie zie, of ergens 'tegenaan' rij zeg maar) maar kan me voorstellen dat je in overleg met deskundig iemand dat probeert en zo te horen werkte het goed.

IT klopt, helemaal , shiba inu (mijn Japans is blijkbaar niet optimaal haha).

Ik heb twee foto's van Bente als veulentje op onze website gezet....voor wie nieuwsgierig is....
http://www.team-rotteveel.nl/Over-ons.html bovenaan staat het.

Avaluna super leuk (en praktisch haha) idee!