[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 08:47

Goedemorgen
Tine super dat de wedstrijd goed gelopen, is balen dat jezelf een ongelukje had %) Doe rustig aan, sommige dingen kunnen ook wel morgen, lijkt me .....
Gaaf dat je wagen opgehaald word !!! wij zijn ontzettend benieuwd, trouwens fijn dat Amerigo zich gisteren zo keurig gedragen heeft !!! knap hoor. :))

Tallechie; die vaele, die even liet weten dat het toch wel lang geleden is dat hij echt aan het werk moest en ......ik kan hem ook wel begrijpen, gelukkig doe jij dat ook !! Hoe is het jezelf bevallen, zo kort na de bevalling van Daan ? alles goed gegaan ??
Toch fijn dat je nog een winstpunt hebt gereden, er zitten knappe foto's bij hoor !!

Ik heb een hooizak ik de trailer met zo'n rond gat onderin, Melody maakt er dankbaar gebruik van.

Nouvel, wat heerlijk dat je vooruitgang ziet bij Fifi, ik kan me voorstellen dat het allemaal vermoeiend voor haar is.

VHU, fijn dat rizanta niet meer zo erg hoest, komt vast goed, ze eet zo braaf haar medicijnen op !

Poeltje, super mooie foto's !

Nog gefeliciteerd aan alle jarigen !!

Vandaag komt er een paardje bij ons bij,.....die komt hier "wonen" en de eigenaresse die wil dan wel af en toe mee op de wagen, dus zo kan ik misschien wat vaker trainen met melody.
Ben benieuwd hoe melody het vind, want de haflinger komt bij haar in het weiland....als ze maar niet gaat knokken, ze is nogal een bitch...... := >;) :roll: meestal en soms is ze helemaal :+: :+: op andere paardjes, beetje onverschillig karakter naar andere paardjes.....soms wel sneu voor die andere paardjes, die weten niet goed wat ze aan haar hebben, hahaha Y;(

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 09:01

Mogge,

@Poeltje, wat een gave foto's en van harte gefeliciteerd met je plaatsing. Wel jammer van de dressuur.
@Tallechie, ik vind er erg mooie foto's bijzitten van je knapperd. Wat is het toch een leuk paard om te zien. die afstemming komt wel weer, jullie moeten nog even wedstrijdritme krijgen en dan komt de afstemming van zelf wel weer.
@VHU, wat fijn dat Rizanta al minder hoest, veel plezier met Naaltje vandaag
@Biancoo, wat leuk een nieuwe bewoner. Ik ben benieuwd hoe de kennismaking zal zijn.
@Nouvel, wat een heerlijke strandfoto's en ook weer zo'n knapperd... wat fijn dat het thuis ook goed gaat met Fifi.
@Tine, wat super dat Amerigo het goed deed op de wedstrijd. Wel jammer dat je geslaagde wedstrijddag moest eindigen met een paar hechtingen :(:) Denk wel een beetje aan jezelf.....ene gefeliciteerd met Thabor *\o/*
@Eefielover, veel plezier vandaag met de hondjes..

L_Rivaldo

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 09:20

Nou tine doe je wel voorzichtig, vervelend dat zoiets gebeurd, doe maar rustig aan.
Fijn dat pony zo zijn best deed! gefeliciteerd met thabor!

Tallechie: Mooie foto's zeg hij loopt keurig!

Moet ook binnekort maar weer eerst starten, helaas van mijn sulky niets meer vernomen elke keer moet ik weer bellen en zegt hij dat hij mij net wou gaan bellen. Ben het nu beetje zat dus ga maar weer opzoek naar een....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 09:47

Afbeelding

Dit gaat hem worden. Eigenlijk weinig verschil met huidige, behalve dat de huidige 220 kg weegt en de nieuwe 148.

Ik heb zo'n hooinet van hooinet.nl, met een mazenwijdte van 4 cm. Veel minder geknoei en veel minder gevaar van vastzittende hoefjes. Ideaal. Heb ze ook in stal en in de winterwei.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 09:50

leuk, een nieuwe bewoner!
Gefeliciteerd met de wedstrijdresultaten, heb mooie foto's voorbij zien komen.
Tine, denk goed aan jezelf he! :(:)
Hooinet in de trailer, ik heb op equitana een hooinet met hele kleine mazen gevonden; daar kunnen zelfs geen shettenpootjes inkomen. Bijkomend voordeel, ze doen er heel lang van.

Sun staat sinds gister weer in de wei. Hij wilde niet meer op stal, stond duidelijk geirriteerd en liet zich smorgens niet meer vangen en als de SH hem dan had, ging hij voor de stal flink in de staak.
Meestal heeft Sun met dat soort dingen ook gelijk, weet hij zelf wanneer het tijd is om rust te houden en wanneer hij voldoende hersteld is om weer voor zichzelf op te komen. Even de proef op de som genomen en hem even laten voorstappen en voordraven; hij was weer helemaal goed. Dus nu staat hij weer heel gelukkig te zijn in het weiland, en volgende week gaan we rustigaan weer proberen op te bouwen.

groetjes, lacuna

EDIT: zie het nu pas. Mooie wagen!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 10:28

Mooie kar hoor tine en doe je voorzichtig met je hoofd !!! Ik vind M vaardigheid ook krap denk bij
elk poortje daar pas ik niet door hoor !!! Mag volgende week weer met robijn proberen mn 1e
puntje te halen.

Tallechie gefeliciteerd met je punt. Kan je idd wel zien dat ie zich sterk maakt. Dressuurfoto's zien er netjes uit hoor.

Hier schijten ze ook de trailer onder. Alleen in plassen doen ze niet. Heb er alleen een hooinet in hangen
als we verder weg gaan.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 10:34

Yes, het heeft hier 5 minuten even goed geregend. EINDELIJK

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 12:36

Goedemiddag !

ik ben er weer!

dennis, wat een leuk veulentje! gefeliciteerd!

tine, wat word je nieuwe wagen gaaf!

voor de rest heb ik weinig bijgelezen.
heb ik veel gemist?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 13:09

[AR-ITP] Fjord x tuiger na 5 maanden weer op wedstrijd
Foto's zijn nu zichtbaar.

Ben uit bed gerolt. Mijn vriend heeft vanochtend de voeding gedaan, kon mijn bed echt niet uitkomen.
Daan sliep gisternacht om 3 uur nog niet. We geven hem nu dus weer extra eten. Ene keer flesje wel leeg, andere keer niet.

Tine wat lees ik nu. liep alles zo voorspoedig gooi jij nog roet in het eten. Hopelijk heb je er niet te veel last van. Sterkte :(:)
En fijn dat de kar vandaag gehaald wordt. Ik heb geen klachten gehoord (op 1 na waar coupon niet goed geteld was) maar verder liep alles super. Ook fijn dat de prijsuitreiking tussendoor was
Over instructeur ik baal ook even van hem want hij maakt ook tegen mij een opmerking waar ik niks aan heb. Ik vraag om tips, hij heeft mij tenminste gejureerd en hij zegt dat hij deze niet heeft. Ik zal weer bij hem gaan lessen, maar krijg sterk de indruk dat niet meer te gaan doen. Als ik iets vraag krijg ik ook amper antwoord en hij gaat geen normaal gesprek aan.
En rembrand kan echt wel z, waar haal je anders die winstpunten vandaan.
Maar ja vind maar eens een andere goede instructeur
Gefeliciteerd met Thabor.

Ik heb ook standaard een hooinet in de trailer hangen, wordt ook gebruik van gemaakt.

Bianca ik was wel weer zenuwachtig, wel minder als mijn echte debuut maar wel meer als mijn laatste wedstrijd. Ik wist ook niet hoe hij zou reageren. Hij heeft echt wedstrijdritme nodig en dat ontbrak nu gewoon.
Zelf heb ik nergens last van, (behalve slaapgebrek) maar over het algemeen heb ik het als goed ervaren.
Laatst bijgewerkt door tallechie op 15-05-11 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 13:17

Ben nu on heiloo, vriendin heeft menwedstrijd met haar shetje. Wel mooi hier!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 13:21

Maisie hij maakt zich in de vaardigheid altijd sterk. Wilde de kinketting ook 1 of 2 gaatjes strakker doen maar met inrijden was hij al heet en kwam wat omhoog dus gewoon zo gelaten. Hier maar even mee trainen.
Je kunt duidelijk het verschil tussen dressuur en vaardigheid zien.

Hier schijt veale de trailer ook onder. Ik doe hem achter nu beenbeschermers om, van die hoge, en zijn voeten waren gisteren redelijk schoon.

Jenkins veel plezier.

Ik ga vanmiddag even naar mijn schoonmoeder, ontknoping van voetbal kijken. Vriend en schoonpaps zijn naar FC grunn

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 13:26

Van mijn hoofdwond eigenlijk weinig last, maar van mijn kies, of het gat dat er nu zit. Word echt gek van de pijn. Ga morgen maar weer tandarts bellen. Heb woensdag een afspraak staan, maar kan echt niet meer tot woensdag wachten. Slik hordes pijnstillers, met bijzonder weinig resultaat. Gaat alleen maar meer pijn doen lijkt het wel. Heb echt de neiging een tang te pakken en alles er maar uit te trekken.

Waar coupon niet goed geteld was, was erg onduidelijk geschreven, helaas.

Ik ga geen lessen meer afspreken met de meninstructeur. Hier schiet ik niets mee op. Paard kan het prima aan, zonder een probleem. Heeft alleen nu probleem dat hij zijn been niet kan op tillen. Maar dat heeft niets met het niveau te maken. Vond het gisteren ook erg vreemd dat jury's niet op de hoogte waren van de fouten in het proevenboekje. En dan de punten die aan sommige (zeer slecht lopende) pony's of paarden worden gegeven. Daar hou ik dus niet van. Ik red me wel met mijn "gewone" instructrice. Dressuur is dressuur of dat nu ohz is of met een karretje erachter. De echte mentrucjes moet ik dan maar zelf ontdekken.

Vanmorgen heel parcours in de bak gezet, waar zoonlief samen met Amerigo doorheen gewandeld is. Zal later even wat foto's plaatsen hier. Nu eerst even slapen (voorzover dat wil met die pijn)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 13:34

Tine ja precies. Maar jij hebt ohz nog een instructeur. Ik heb helemaal geen instructeur nu. Of ik moet naar G.S. gaan, maar dat is ook een gereis.
Maar ik heb ook niet het idee dat A mij verder kan helpen, of niet wil helpen, daar lijkt het meer op.

Ja is ook raar van de jury, er is tenslotte een nieuwsbrief geweest.

leuk dat je zoon weer met A bezig is geweest

Slaapze, hopelijk gaat de pijn snel weg

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 14:41

goedemiddag

wedstrijd goed verlopen in onstwedde jammer van het mindere einde voor tine

@ tallechie toch wel tevreden?

we hebben vrijdag met het 4 span nog een paar x de hindernissen gereden in bronneger ging niet verkeerd. behalve dat ik al sinds woensdag last van me linker schouder heb dus het optuigen ging ook niet heb ik lekker voor de verandering ook lekker niet gedaan en de veiligheids gordel waar ik H mee vast heb vasthouden ging ook minder

zaterdagochtend ook in bronneger geweest er was voltige wedstrijd en heb een aantal vrienden die mee deden daarna doorgereden naar coevorden en hebben we de stallingstent voor de paarden opgebouwt hij is huge. ook meteen s'avonds in de tent gebbqt. s'middags nog even tussen door uzma gereden die liep niet verkeert en nog even geholpen met alles klaar maken voor de bqq al met al was ik gister avond om 1 uur thuis
lanouska schreef:
Hij liep geweldig zo goed zelfs dat ie volgende week in het 2 span gaat om een gooi te doen om te mogen starten op de hippiade..

maandag avond weer les met uzma en woensdag avond weer les met okkie want H heeft geen startkaart met het span waar hij mee wou rijden *\o/* voor mij dus _-:( voor H.S
en van het weekend met me moeder mee op wedstrijd naar den ham

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 14:56

tine leuke kar.
ik ga vanaf nu weer een beetje proberen mee te lezen en te reageren.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 15:38

Lanouska ja was wel tevreden. Vond het wel vervelend dat hij zo schrikkerig was maar ja gewoon weer wedstrijdritme en ervaring op doen.
Vervelend van je schouder. Fijn dat je lekker hebt gereden.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 16:23

schouder gaat al weer wat beter * klopt af *
en dat schrikkerige gaat er wel weer af hij probeert je ook even uit
ik weet er alles van ik heb met okkie in hobby dressuur en vaardighei gereden in bronneger en toen waren de hekjes heel eng in zijn eentje en in het 4 span keek ie er niet naar

en jaja ik heb weer internet thuis *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 16:26

Tine, zie je wel, je wedstrijd liep prima, goed gedaan hoor, vind het niet niets zo'n wedstrijd organiseren. Bij de 1e wedstrijd buiten Rhoon was ook al onduidelijkheid over de proeven. 't Is dat Ollie mij doorgaf dat er een andere proef moest worden gereden vlak voor tijd anders waren we ook de mist ingegaan (stond verkeerd in het programma). Maar mijn ervaring eigenlijk van 'vroegah' is dat dat de 1e wedstrijden altijd geklooi was, ook ohz. Sterkte met je hoofd & kies, jeetje zeg wat een pech met die alu platen. En wat super dat Amerigo zo braaf was, knappe pony hoor. Over die jury/instructeur waar jij en T het over hebben, als het zo is zoals jullie beschrijven zou ik daar maar ver vandaan blijven, kun je toch niets mee.

Askazita probeert het weer en IT is weer terug van Disney maar is ook alweer op pad.
Biancocoo's Melody krijgt maatje in de wei en Biancocoo wellicht af en toe een groom, dat zou fijn zijn!
Tallechie is best blij met haar Veale, en dat mag je ook zijn.
Rest weet ik ff niet meer....

Vandaag dus afgesproken met Naaltje. Was echt gezellig! Rizanta liep erg fijn, ze hoestte nog wel wat maar we hebben rustig aan gedaan, veel gestapt. Ze keek af en toe nog wel :wow: maar dat wordt toch steeds beter, ze is vandaag geen een keer echt sterk geweest, is toch anders geweest, dus daar ook erg tevreden over. Iets van 15 km gedaan, dat dan wel weer. Achterrem v.d. wagen liep wel weer vast, die gebruik ik nu dus maar even niet. Moet dus toch nog een keer nagekeken worden. Was er al bang voor, heb het wel ingecalculeerd. Had hem eigenlijk direct willen laten nakijken maar goed omdat die mensen dat net hadden laten doen heb ik het zo gelaten.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 16:53

Komt ook wel goed met veale (en ook weel met mij :-)

Leuk dat je samen met Rizanta en Naaltje een ritje hebt gemaakt.

Denk dat ik vanavond ook nog maar even naar stal ga. Even longeren. Vriendlief is nog in Groningen, weet niet hoe laat hij terug komt.

Waarschijnlijk maandag of dinsdag weer voor het eerst onder het zadel

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 17:21

Ben heel benieuwd hoe het je bevalt op het zadel Tallechie....was bij mij geen succes, nu heb jij een keizersnee gehad, da's wat dat betreft wel weer een voordeel :=

Vond het ook erg fijn dat Naaltje aan had geboden mee te kunnen en dat ze vandaag ook echt kon. Probeer met Rizanta toch 1x per week lekker buitenritje te maken, zonder fijne groom lukt dat natuurlijk niet want ga echt niet alleen op pad. Kan bij ons trouwens ook niet als je echt de leuke paden op wilt want die zijn afgesloten (kun je dan met de hand open maken, dat mag ook voor een aanspanning, maar dat lukt je natuurlijk nooit als je in je eentje bent). Dus Naaltje kon ook paar keer aan de bak. Ze heeft me ook nog langs een paal gestuurd waar ik dacht dat ik er niet langskon. Dat lukte prima en nu weet ik dat ik ook weer langs die route kan, is erg mooi stukje met zo'n ouderwetse landweg met links en rechts prachtige bomen en nu bloeiende paarse rhodondendron struiken, zonnetje erbij....voel je je echt in Engeland of zoiets, met een knap peerd ervoor, mooi relaxte draf, koppie er zo mooi op, geluid van de hoefijzers, nou dat is voor mij geluk in het kwadraat hoor <3 .

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 17:39

ben ook benieuwd, maar moet wel iemand op stal zijn. Het zal denk ik wel mee vallen, zal wel spierpijn hebben ben ik bang.

Fijn hoor. Ben ook nog hard op zoek naar een groom, maar wil nog niet zo vlotten. Of ze zijn te jong, kunnen niet vaak, of willen er geld voor hebben

Heb je het wel droog gehouden dan? Hier regent het af en toe

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 17:56

Toen ik vanochtend hier uit Rotterdam wegreed was het hier net droog, het had ontzettend geregend. Maar tijdens de rit niets en toen we aan het eind waren paar spatten, maar ook niet echt regen.

Ben ook erg blij dat 'mijn' groom geregeld kan. En dan af en toe iemand als Naaltje mee, of iemand van stal / kennis die het ook wel snapt, dan kom je heel eind natuurlijk. Het scheelt erg dat ik bij echte menstal sta, de meeste mensen die langskomen vinden het ook wel leuk een keer met buitenrit mee te gaan. En als je dan wat verschillende mensen hebt dan kun je toch al snel gewoon elke week ritje doen. Wil je vader niet ook een keertje met je mee? Wordt Veale buiten trouwens ook zo groot? En kun je bij jullie leuk buiten mennen? Ik heb hier nu ondertussen paar leuke routes ontdekt. Als ik die achter elkaar aanleg zit ik op zo'n 20 / 25 km, is best wel aardig stuk natuurlijk. Slinger ik hier wat door het bos heen en wat om de stal.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 17:58

:wave:
naaltje is thuis
alleen het humeur van een oorwurm nu
de ochtend/begin middag was zo leuk!! Thanx VHU :)

toen ik eindelijk op stal was (al 't verkeer tegen) aan m'n weideshit begonnen...
linthoudertjes in de palen schroeven, moesten er een aantal met de hand, eerst met schroefje voorgeschroefd. Dan erin draaien
heel m'n handen open nu..
Toen houders schroeven, schoefmachine leeg..
En toen ging ik weg en ben ik helemaal nog even ontploft.. .#^&@#$%^#$%#

huilen staat me naarder dan het lachen momenteel..

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:14

Mijn vader komt al 2 keer in de week. Hij wil wel vaker, maar kan niet vaker. Ik heb nog 2 zussen die af en toe aandacht willen en mijn vader heeft zelf ook nog andere dingen.
Veale maakt zich buiten ook enorm groot en sterk. Ik kan wel een blokje om, maar niet echt mooi rijden. Veel asfalt. Als ik mooi buiten wil rijden moet ik met de trailer weg.

Naaltje sterkte en pb staat open..

Ik ga even eten halen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:15

:(:) Naaltje wat een K-zooi.
Was er al bang voor, dat schroeven en lint spannen e.d. kan zo tegenzitten, heb ook wel eens enorm staan vloeken, tieren en janken met kapot gedraaide polsen/handen }>