Heb nu wat druppels voor hem opgehaald voor het beurse gevoel wat hij ongetwijfeld heeft en weer voor zijn artrose om de stijfheid en stramheid wat te verminderen.
Heb ook nog naar die wagen gekeken, maar die is net zo groot/groter als de Cavalier die ik heb en die is al de max. grootte voor mijn ponys van 94 cm
daarom vroeg ik me af of hij voor buck van lieselotte niet veel te groot is. of hij moet alvast voor lizzy zijn over 2 jaar?
Vandaag trouwens weer een beetje met Rafiki en zijn waterfobie bezig geweest. het was niet zo koud en de zon scheen lekker. bedacht me ineens dat we bij de poetsring buiten ook een kraantje hebben. dus daar de slang aangekoppeld en Rafiki gewoon aan de ring vast gezet. eerst met het water van hem afgesproeid en steeds dichterbij. hij was wel flink aan het huppelen, draaien, hangen en soms proberen te steigeren. maar ik kon wel zijn beentjes & staart afspoelen. Hij werd wel steeds iets rustiger, maar bleef nog niet helemaal netjes stilstaan. Ik heb zijn staartje kunnen wassen, was wel een keertje nodig. er kwam puur grijs sop vanaf! zo vies en blubberig was zijn staart. We hebben in ieder geval vooruitgang geboekt vandaag. toch wel handig om hem vast te zetten, nu maar af en toe zijn voetjes afspoelen. en gewoon doorgaan met afspoelen ondanks dat hij zo draait. hij stopt er vanzelf een keertje mee.
Goed gedaan IT Evelii wat een belachelijke eigenaar.
Ik ga vanavond weer naar les met Rembrand. Ben erg benieuwd of het weer een beetje wil lukken. Pony krijgt weer een vrije dag. En morgen heb ik wsl ook geen tijd voor hem. Nou ja, maar een week vakantie voor hem. Is even niet anders.
Ik ga hier snel weer verder, moet nog veel doen voor ik straks naar les kan.
die is spuuglelijk (en dat heb ik ze daar gezegt ook)
tine10
Geplaatst: 15-11-10 22:12
Ben weer terug van les. Ging gelukkig weer beter dan gisteren. Althans, volgens mijn instructrice. Zelf voelde ik het niet zo. Nou ja, morgen nog een keer les, en dan moet ik het de rest van de week zelf vast zien te houden. Arme paard heeft het zwaar met mij, ben paar keer heel boos op hem geworden (wellicht onterecht, omdat ik het niet goed voelde??), dus schaam me nu wel. Straks doet hij het niet meer voor me, zegt hij: zoek het zelf maar uit.
*valt even binnen, want kan het hier echt niet bijhouden *
Napie schreef:
Ja, deze.....
dat is inderdaad een super leuk wagentje! (ik ben nog steeds fan van de donkergroene met de bruine bekleding die in het midden stond, maar die is een maatje te groot voor jou denk)
die 2 roze vond ik helemaal geweldig.... die hadden wij gisteren allebei in de onze bus mee terug, dus ik zei al, die houden we er stiekum in en dan kopen we een shet...
VanHuisUit
Geplaatst: 15-11-10 23:14
Ff bijgelezen Zielig zeg die pony bij P&K op de loopband, hoorde al twee andere mensen er ook al over. Snap dan niet dat dat toch gebeurt, met zoveel paardenmensen in de buurt
@Tine, bij de M is het lastige dat je gewoon flitsender en actiever moet rijden en sneller / duidelijker moet schakelen dan in de L, dat is moeilijk als je beperkingen hebt. Als je dan een keertje boos wordt gebeurt er tenminste wel wat. Gaat je vast ook wel lukken straks zonder boos te worden Volgens mij kun je in de M beter een proef rijden waar af en toe wat gebeurt (ook als dan een punt wat minder gaat) dan zo'n vlakke proef, daar vallen die juryleden bij in slaap Is Rembrand KWPN goedgekeurd geweest dat hij zoveel nakomelingen heeft?
@Napie, vind dat ook een prachtige wagen! Hoe zwaar is die trouwens? Geen idee of je een langboom kunt inkorten, ben blij dat ik eindelijk snap hoe ik dat ding aan de wagen krijg Bij mij kan ik hem verder uitschuiven maar hij staat op de kortste stand.
Vandaag alleen pony's verzorgd, eten, drinken, stal en even toegesproken. Morgen wordt spannende dag, gaan voor het eerst met wagen in de trailer naar het bos, pony's ervoor zetten en tweespan oefenen. Voor het eerst dat Alwyn op vreemd terrein komt. Ben heel benieuwd. Ook of Snuit zich gaat lopen opwinden (denkt misschien dat hij op wedstrijd gaat?) of dat hij relaxed blijft. Ben waarschijnlijk halve dag op pad voor drie kwartier voor de wagen maar goed, je moet ergens beginnen he
@Maisie...wow gave combinatie hebben jullie nu zeg! Hoe staan de bilstangen bij jou trouwens? Ik heb ze op 90 cm laten zetten.
ik heb geen idee. Tis wel een beetje vervelend om er onderdoor te kruipen nu. Ik schat dat ze op een meter zittten ongeveer.
VanHuisUit
Geplaatst: 15-11-10 23:58
Da's inderdaad lastig met die lage stangen
Zat me af te vragen als je met een tweespan traint, als je dat 1x per week zou doen, krijg je dan een lekker span? Iemand enig idee? Of zou je dat 2x per week moeten doen? Heb nu het idee deze winter 1x per week tweespan te oefenen en dan beide mannen ook 1x per week enkelspan. En dan zou ik nog willen / moeten longeren ofzo maar dat komt er toch niet van
Alwyn moet eigenlijk alleen sterker worden, kilometers draaien, dressuurmatig is hij best wel goed (B niveau denk ik). Snuit heeft genoeg conditie (eerder teveel ) en moet dressuurmatig worden bijgeschaafd (die zou ik dus eigenlijk echt wel moeten gaan longeren ).
Oja, @Milanka, het lijkt mij zwaar hoor voor een kleine pony 25 a 30 km grotendeels over onverharde wegen. Met Snuit heb ik het idee dat hij enkelspan een mendurance zou kunnen doen, maar dan ga ik niet uit van een topklassering, gewoon uitrijden. Hoop eigenlijk dat Alwyn deze zomer zo ver is dat hij mee kan, gewoon rustig aan, trekken ze de wagen wel met z'n tweeen, scheelt een hoop.
Gisteren op abonomenten jacht geweest, pfff wat is dat toch moeilijk zeg, heb altijd prepaid gehad.
Buck: klopt dat heb ik gezegt waarom sprak je me niet aan? Ik heb jou namelijk niet gezien. Wel oude bekende gezien waarmee ik mijn koetsiersbewijs gehaalt heb.
Gisteren paardjes lekker laten rollen en rennen in de bak, ze vonden het heerlijk, daarna waren het echt varkens
ik laat mezelf altijd gewoon 'n abbo aansmeren heb 7 jaar lang abbo simonly gehad. en nu iets van vodafone met onbep. internet. ik internet alleen bijna nooit omdat ik bang ben dat ik 'm in bels aan laat staan xD
ik ga rijden, 't is supermistig hier, kan niks zien vanaf 't balkon. dus zal wel weer knus zijn op de weg..
Poeltje
Geplaatst: 16-11-10 09:55
Even een ego-post. Roos is helaas vannacht overleden..