[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:30

Janouk heeft duidelijk spijt :(:) : ze eet met lange tanden haar hooi: maar je bent een haflinger, dus je blijft wel eten. :Y)
Brokjes gaan er wel zo in. Haar ogen hangen en ze kijkt heel sieluuuuuug. Het is echt net een labrador soms: so sieluuuug kijken.
Ze heeft zich duidelijk wel eens beter gevoeld.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:58

Dat dat zo'n invloed heeft een pil :oo nou Ollie had hetzelfde gedaan, met de rit zondag gingen we nog even soep en krentenbollen eten, pony aan de hand en jawel ik had de krentenbol nog niet naar mijn mond gedaan of Ollie had hem al te pakken :Y) toen pony maar aan de trailer gezet }:0

Het is echt gemeen koud als je de wind pakt :brr: zo niet, is het wel lekker :)

Gelukkig pony's hebben geen last van de entingen, stonden er fris en fruitig bij. Vandaag met Hero geoefend, op veewagen staan en een half uurtje rijden. Vond hij nog erg spannend / hij was het er niet mee eens (kon alles meekijken met camera) maar geen ontsnapping via de voorstang meer gelukkig O:)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:22

janouk een krentenbollenjatter
ips leuk dat je zondag ook mee doet,zie ik je vast wel. :j
tine heeft een paardenoppaspoes
vhu ook al een krentenbol kwijt door pony.
ik ging vanmorgen naar buiten met 1 graad en kwam verkleumd terug met -1 :brr: bij stalhouder maar ff tenen en handen gewarmd bij de kachel.maar....wel ff training uit de les van gisterenavond herhaald en ging nu beter! _/-\o_

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:36

Hoop dat janouk zich inmiddels iets minder sieluggg voelt..altijd sneu..en best eng..!! ;(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:49

HT dus met de kou wel naar de les geweest, dapper! En goed geoefend B-)
Ja kwam ook even langs om te kijken of er nog Janouk nieuws was... hoop dat het weer beter met haar gaat. En als Image dat spul krijgt is die reactie dus duidelijk anders? Wat voor spul is dat dan die pil? Vind het nogal heftig ... :\

Het is hier trouwens -2, gevoelstemperatuur -10 :oo

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 23:59

hier ook -2 brrr auto moet bij de garage blijven overnachten dus maar alles op de stalen ros gedaan :brr:

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 07:52

Janouk voelt zich weer beter, gelukkig maar. Vanochtend weer gewoon gegeten en kijkt ook weer wat brutaler uit haar ogen. *\o/*

Image heeft Cushing en krijgt Prascend. Dat middel moet je langzaam opbouwen tot de onderhoudsdosis. Het is bekend dat ze in het begin daar misselijk en sloom en lamlendig van worden, maar als de bloedspiegel goed is: voelen die paarden zich prima.

Bij Janouk was het eenmalig meteen de volle dosis, dus mevrouw voelde zich niet zo lekker.
Vandaag wat aan de hand trainen en dan kan ze morgen Sinterklaas rijden.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 09:11

Goedemorgen,
Fijn janouk !! Nu helemaal opknappen en morgen belangrijke functie vervullen !

Bevroren grond ijskoude lucht perfect dagje voordat het dit weekeind warmer gaat worden.

Fijne dag allemaal .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 09:50

Gelukkig maar :(:)
Biancacoo blij met de kou :D
Hier zo naar tekenles en daarna naar de pony's. Vind het een stuk minder koud dan gisteren, maar dat komt doordat het minder waait denk ik (tenminste, dat vond ik net toen ik de hond uitliet).
Fijne dag allemaal!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:40

Janouk: fijn dat het goed is gegaan.
Bianca: lekker met de honden bezig.
VHU: veel plezier met les

Ik vind het wel jammer dat de kou weer weggaat, dan komt er nl weer regen -O-

Hier al heel programma achter de rug en nog veel te doen. Bus is aan de buitenkant al schoon, nu nog de binnenkant. MOrgen Sinterklaas vervoeren, dat kan natuurlijk niet met een vieze auto.
Nou, ik ga snel weer verder.

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:46

Fijn dat het mee is gevallen met Janouk.

Bianca nog ff actie met de hondjes voor de temp weer omhoog gaat.

Vhu haar tekenkunsten weer verbeteren.

Nou ik ben toch blij dat de kou weer weg gaat. Regen is ook niet alles maar wel beter dan kou vind ik persoonlijk.

Gisterenavond nog 4 merries naar binnen gehaald. Einde middag komt de dierenarts enten. Gezellig op stal nu. Voor een dagje. Ze gaan daarna weer naar buiten, dat kan nog prima.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 15:35

Beste Menners, sorry dat ik zo onaangekondigd hier kom binnen vallen.
Ben niet totaal onbekend met het fenomeen mennen. Groom zelf bij 2 koetsiers, mennen laat ik aan hen over ;-) Mijn vriend heeft een 2span Welsh pony's.

Bij de Bit is weer een leuke actie daarop werd gereageerd dat het ook leuk zou zijn als er een keer wat voor menners zou worden georganiseerd.
https://www.facebook.com/bitpaarden/pho ... =1&theater

De reactie van de Bit Facebook persoon vond ik persoonlijk behoorlijk teleurstellend: "Mennen is een kleine groep mensen waarvoor het vaak niet haalbaar is om een groot evenement te organiseren".

Tot nu toe heb ik persoonlijk gemerkt dat de groep van de menners en de supporters aanzienlijk groot is en het verre van netjes vind dat het als een klein clubje wordt beschouwd die niet de moeite waard is om een talenten clinic voor te organiseren.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 15:43

Bedankt PaysBas, heb gelijk even gereageerd :+

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 15:51

Mooie taak voor de KNHS om de groep wedstrijd menners, recreatieve menners te promoten.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 15:54

ach ja

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 16:56

Heel goed dat jullie van je laten horen. Denk dat ik deze link ook duidelijk kenbaar maak op mijn facebook pagina. Laat ze maar merken dat menners zich niet de mond laten snoeren of zich in de kou laten zetten.

Vind het totaal niet professioneel van een blad zoals Bit om zo menners in het verdomhoekje te plaatsen. Overigens heeft Adelinde onlangs ook de leidsel in haar handen gehad en met een tuiger en concourswagentje rond gestuurd.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 17:10

Ik ben weer bij, op de e.o.a. manier jullie vaak kwijt de laatste tijd en ook niet zo veel te melden :o :o .

@Biancao: alleen op het matje geroepen? Wel vervelend, want nu worden jullie natuurlijk ook in de gaten gehouden.

@Baudyh: gezellig de dames om je heen. Hier de hele week niks binnen kunnen houden, ach ja, moet nu sowieso opletten dat ik niet te dik wordt. Heel anders dan Ikke, maar wel een heel leuke <3 .

@Janouk: hahaha, ze zal het snaaien toch niet afgeleerd hebben.

@VHU: ook al zo'n snaaier, heerlijk zo met handpaard.

@Tine: bus gepoetst voor het goede doel. Altijd leuk Sinterklaas.

Hier moet ik nog aan de knutsel; je zou toch zeggen dat ik nu tijd genoeg heb :') . Maar alles aan materiaal en cadeautjes bezorgen is al een hele tour.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 17:11

We vieren morgen voor het eerst alleen met ons drietjes.
Lekker rustig en vast gezellig.

Voor jullie allemaal alvast een heel fijne Pakjesavond!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 17:14

Dochter komt net met gedichtje voor de surprise van school: iets over een Piet die van een bergje gleed en naar het ziekenhuis moest, hahahaha, lekker kind.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 18:00

Wij vieren morgen ook voor het eerst met zijn drieen sinterklaas. Pas na de springles, dus wordt laat haha

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 18:06

Heerlijk Avaluna hahaha. Hoe is het met je been?

Vandaag weer alles gefietst, weer 30 km op de teller en niet eens echt moe. Conditie is echt zo'n stuk beter geworden sinds dit voorjaar :)
Ollie gelongeerd aan pessoa. Ze liep lekker te werken. Ook wat goed galopwerk kunnen doen. Hero en Ber waren ondertussen gezamenlijk rondjes aan het rennen in de wei, dan weer galopjes, dan weer draf. Mooi gezicht.

Ik heb afgelopen weekend mijn auto helemaal schoongemaakt, ziet er weer spik en span uit *D vond overal muesli en hooi :=

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 18:24

Zo beroerd als Janouk gisteren was, zo gestoord was ze vandaag.
Spring, stuiter, steiger, bok: niet mee te werken aan de hand. Eerst maar eens flink uit laten razen. Ze liep een Spaanse Pas.............niet normaal zo hoog ze haar benen optrok en uitsloeg. Leek wel een Spaanse Hengst.
Overdrijven is ook een vak

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 18:39

Janouk: aan de stuiter. Hopelijk dat het er morgen uit is }>
VHU: goed bezig geweest.

Net weer even kur geoefend met Amerigo. Hij blijft de box erg eng vinden. Mijn mp3 speler houdt blijkbaar niet van de kou, want was na 1x gewoon leeg, terwijl hij vol opgeladen was. -O-

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 18:46

zo...ava...mooie samenvatting..neej, niet zelf..een medemusher die al langer in het bos traint was uitgenodigd, en ik ging mee..wel goed nieuws, want we mogen op de brede doorgaande paden overal vrij trainen !! daar hebben ze geen problemen mee...dat was echt wel positief nieuws !! dus vanmorgen ook lekker op pad gegaan !!
boswachter is uitgenodigd om mee te gaan een keer om een training te kar bij te wonen voor de indruk wat we precies doen !!

leuk ava..zo'n gedichtje haha...wel goed bedacht..
vhu gefietst..bikkel !!!!
janouk moest al haar opgespaarde energie van gisteren kwijt...haha zie het voor me...maffe knapperd !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 18:48

Bianca, wat een positieve instelling. En superleuk dat hij een keer meegaat (jaloers :j )