[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 21:45

Fijn he dat :+: my poown/peerd gevoel :j De boel onder scheiten in nieuwe trailer, ruikt het in ieder geval niet nieuw meer }:0

Ik heb eigenlijk standaard een hooinet in de trailer, lijkt me voor het paard gewoon wel prettig, als ze dan wat willen kauwen is er wat. Poowns vreten hem altijd helemaal leeg...Rizanta trekt er van alles uit en laat het vallen :7

Ik heb morgen geen wedstrijd hoor, volgende week zondag pas. Dus heb er goede hoop op dat de hoest dan echt weg is. Morgen hopenlijk leuk buitenritje doen met Naaltje als groom. We gaan eerst even kort Rizanta de bak/wei op , kijken hoe het gaat. Als het gaat rustig rondje. Gaat het niet pakken we Snuit even rondje, ook leuk.

Ga lekker glaasje wijn inschenken :9k

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 22:00

Een goede avond!

@Jenkins; Super dat het zo goed ging.

@Nouvel; Lekker dat je even hebt kunnen uitwaaien. Hoe is het met je spookje nu?

@Biancacoo: Mooi dat het groomen zo goed ging. Geeft een lekker gevoel he? :D

@VHU: Veel plezier alvast morgen!

Wij zijn weer terug van een lang dagje wedstrijd. Was aardig koud, brr.. :brr:

Heb vandaag voor het eerst een dressuurproef gereden. Had thuis de proef al geoefend, maar was toch wel wennen in zo'n grote baan. Figuren kwamen daardoor niet helemaal mooi uit. Was verder wel tevreden.

Hindernissen liepen heel goed, Kokkie en ik gaan steeds beter. Heb de leidsels nu ook door de brilgaten (?).
Dat werkt al een stuk beter, hij reageert al een stuk minder heftig.

Uiteindelijk zijn we zesde geworden door de dressuur. Had helaas een gedeelde ene laatste plaats. Met de marathon was ik gemiddeld derde waarvan drie hindernissen de snelste tijd *\o/*

Volgende week weer knallen met Kokkie, maar dan alleen marathon.

Afbeelding

Afbeelding

Pieter was tweede met Bart. Bijna alle hindernissen het snelst, maar er was iemand met een hele hoge dressuur.

Afbeelding

L_Rivaldo

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:07

Poeltje: Gefeliciteerd en gave foto's!
Nouvel: Weer een knapperd van een paard :D.. wil ooit ook nog strandrit maken met riv. (tum is ook oke hoor hihi)
VHU: Fijn dat ze al minder hoest, tum ook 2 keer vandaag van mij mag het daarom echt 2 dagen goed regenen (voor land en stof)
Bianco: Stoer achterop!
Eef: Ik vind het ook nooit erg om alleen te zijn.. heb ook juist een stal gekozen helemaal in een hoekie :D.. tegenwoordig komen er veel kinderen naar me toe als ik met de paardjes bezig ben, oke nooit echt erg gevonden maar merk wel dat ik nu ook wel is lekker alleen met ze wil zijn. Ach snap het ook best wel kids zijn dol op klein spul. Tum liet alleen van de week zien dat hij niet altijd blij is met hun. :P
Dennis: Hihi die lotje slaapt heerlijk door en snurken hihi :P
Tine en tallechie hoe is het gegaan?
Jenkins: Eerste lesje leuk :D
naaltje: Heeft weer flink gesopt, buit weer binnen :)

Vandaag weer flink gereden met de paardjes. Na 16 km waren ze nog erg fit, heerlijke aapies zijn het <3

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:10

Vette foto's poeltje!! Fijn dat je er een goed gevoel over hebt!

VHU en Naaltje veel plezier morgen!

Eefielover, fijn dat eef zo braaf was op de trailer!
Sil schijt ook de vrachtwagen onder haha, maar dan issie dat iig kwijt als ik mn proefje ga doen haha!

Ben trouwens niet echt een wedstrijdsetje bij elkaar aan het zoeken, koop eigl gewoon het goedkoopste van alles :o
Zou natuurlijk wel een mooi wedstrijdsetje willen, maar zolang t allemaal nog onderling is vind ik t zo best.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:14

Ik heb gewoon een blazer gekocht met witte blous, had al een witte spijkerbroek. Simpel maar gewoon netjes en je kan het ook normaal dragen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:16

poeltje, ik vind het knap, en wat een stoere plaatjes!!

laura, lekker gereden met fitte paardjes, dat is fijn!

vhu, fijn dat het met het hoesten wat beter lijkt te gaan, gelukkig heb je nog een weekje voor je wedstrijd...
Fifi is ook wat aan het hoesten sinds ze thuis is, denk dat alles weer los komt nu ze weer kan bewegen en frisse lucht krijgt...

geniet van je wijntje! :D

ik heb trouwens ook altijd standaard een hooinet in de trailer, vond het helemaal erg dat het van de veearts niet mocht toen we Fifi naar Utrecht brachten...

eefielover met de trailer gereden, stoer zeg!

Fifi gaat best goed, ze was vandaag wat hyper buiten, stond steeds geobsedeerd in de verte te staren, ze zal wel weer hengstig aan het worden ofzo...
Als ik haar 's avonds nog even ga stappen langs de weg en daarna binnen zet merk ik dat ze echt moe is van een dag buiten staan, dan hangt haar onderlip en kijkt ze helemaal suffig...
Blijkbaar kost weer buiten zijn en zoveel zien toch best weer een hoop energie (vooral als je vindt dat niks je mag ontgaan... :+ )

Wond ziet er best goed uit, komt nog wel vocht uit, maar het lijkt toch wel steeds iets beter te gaan zo lekker in de buitenlucht, dus hopen dat dit zo doorzet!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:29

Heb vluchtig bijgelezen, beetje meo dus niet alles onthouden.

Wedstrijd: tja ik mag niet klagen na 5 maanden niet getraind te hebben. Ik was blij als ik rond zou komen, maar hij heeft me gewoon laten zitten, maar ik mag niet kwaad op hem zijn.
Ik had 183 en 172 punten. Winstpunt is niet terecht na mijn idee, maar goed. VAardigheid was drama.
Vandaag was alles eng.

zal even foto's uploaden

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:38

Als ik foto's wil uploaden krijg ik een foutmelding dat de foto's te groot zijn, dus nog even geduld

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 22:43

Bij imageshack.us kun je ze ook direct even verkleinen. :) Succes, ben benieuwd naar je foto's.

Ga nu lekker slapen, na weinig nachtrust en een lange dag ben ik aardig moe! :O :wave:

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:53

he gefeliciteerd met je winstpunt tallechie, toch maar mooi gehaald! *\o/*

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:56

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:56

wauw knapperd!

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:59

Gefeliciteerd Tallechie en het ziet er zo op de foto toch wel gaaf uit!
Ik ga ook naar bed, moet morgen vroeg op, heb wedstrijd met de hond, Flyball, mn andere hobby ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 23:05

gave foto! :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 23:07

@Poeltje, best goed gegaan toch? Gave foto's hoor, vind het zo leuk voor je dat je en groomt en dat je altijd / heel vaak zelf ook een pony mag / kan rijden.
@Tallechie, het begin is er weer, dat is het belangrijkste toch? Terecht dat je zegt dat je het hem niet kwalijk kunt nemen, hij heeft gewoon zo lang niets meer gedaan, en jij ook niet. Ik zie hem zo gaan met zijn kop in de lucht door de vaardigheid, hij zal het wel vreselijk spannend hebben gevonden :wow:
@Nouvel ach die Fief is zo aan het opletten dat ze er moe van wordt. Ze heeft ook zoveel AB in haar lijf gehad en haar lijf heeft zo moeten vechten / doet dat nu nog natuurlijk, dat vreet ook energie & conditie.
Dat staren doet Rizanta trouwens in haar paddockje ook heel veel. Net alsof ze over de horizon heen wil kijken :roll: We zijn er trouwens onderhand achter dat zij ook zo eens in de drie/vier weken een of twee maffe dagen heeft. Zal ook wel met de hormonen te maken hebben. Als ze echt hengstig is is ze slomig en daarna goed te rijden. Maar het is dus juist als ze niet hengstig is, er tussenin zeg maar. Ze is dan soort van hopeloos kijkerig en blijft maar sjouwen voor beide partijen nogal vermoeiend :roll: . Ze is niet echt dramatisch vervelend maar het valt wel op dat er een soort van ritme in zit.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 23:09

Komen nog meer foto's aan, ging niet helemaal goed.

vhu daar heb ik ook een foto van, Kun je zien hoe sterk hij zich maakt.

Mijn instructeur was ook mijn jury. Ja zegt ie in de les loopt ie altijd goed en er is nu te veel spanning. HIj zegt daar kan ik je niet bij helpen, puur wedstrijd spanning, schiet dus niet op |(

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 23:27

wat geprobeerd, maar niet gelukt.
krijg de foto's niet hoe ik het wil hebben :(

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

edit hier zijn de foto's, krijg ze niet groter

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 23:36

'k heb even de foto's in 't groot bekeken :+
Nou ik vind dat je trots op jezelf kunt zijn hoor, verschillende plaatjes zijn echt prachtig, wat een mooi stoer paard, super om te zien. Kan me ook voorstellen dat hij hartstikke sterk is in de vdh maar toch ziet het er echt heel goed uit. Lekker dooroefenen zul je over een paar weken / maanden zien dat hij er weer helemaal is (en meer dan dat)! Hij ziet er echt goed uit, niet te dik, niet te dun, mooie bespiering +:)+

En mbt de winstpunt, soms rij je ook wel eens dat je denkt het ging super en je krijgt de punten niet, nu heb je ze wel terwijl je denkt het was niet geweldig, al met al klopt het meestal wel over een jaar gezien.

Nou ik moet echt :O :z

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 23:39

Ja precies. Komt ook wel goed.
Die spanning moet er gewoon nog uit.
En heb inderdaad ook wel eens geen wp gehad waar ik hem wel had verwacht.

Daan was ook mee, kwam super uit met de voedingen e.d.

Wedstrijd was super goed georganiseerd. Dus pluim voor martine. Heb haar zelf ook nog zien rijden in de vdh

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 00:30

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 08:01

Goedemorgen.
Ben ik ook weer.

Ben supertrots op ponybeest. Tijdens het losrijden liep hij dressuurmatig zo fijn, dat ik denk ik ook echt wel dressuur had kunnen starten. Wie had dat ooit gedacht. Helemaal geen paniekreacties op gehobbel van kar. Wel op collega's, die vond hij wel spannend. Vaardigheid ben ik heel tevreden over. Alleen bij hindernis 7 was ik even stuurloos. We liepen op tijdwaarnemingskast af, die was eng. We hadden 2 ballen en 0,5 sec tijdoverschrijding, dus zijn nog geen M, maar wel heel tevreden. Daarna pony eerst naar huis gebracht, Thabor in zijn eigen wei gezet en snel weer terug naar de wedstrijd.

Afbeelding

Trouwens voor de start van wedstrijd nog hele discussie over de proeven. Ik had de nummers van internet afgehaald, dacht de jury dat het fout was, want in boekje stond anders. Maar er staan veel fouten in boekje, was mailing over geweest. Wel handig als jury dat dan ook leest. Gelukkig was er ook een deelnemend jurylid die dat wel wist en heeft man mobiel internet, zodat we het nog konden nakijken.

Volgens mij liep wedstrijd wel goed.

Moest alleen na afloop nog naar het ziekenhuis. Bij het opruimen van spullen in een kast vielen er aluminiumplaten op mijn hoofd. Werd bloedend liggend in het secretariaat gevonden. Dus ambulance werd opgeroepen. Was op dat moment alleen en weet niet of ik bewusteloos ben geweest. Die stuurden me door naar de dokterspost, waar ik werd gehecht.

Na het ziekenhuis nog naar schoonmoeder geweest, ivm overlijden van schoonvader 5 jaar geleden.
Daar zat ik wel heel zombie. Heel zeer hoofd, van die val, maar ook van de megakiespijn.

Vandaag dus toch maar proberen rustig aan te doen, maar zal niet helemaal lukken, want man gaat zo naar Amsterdam om nieuwe kar op te halen, dus ik zal de klussen hier thuis toch echt zelf moeten doen.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 15-05-11 08:14, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 08:12

@ Tallechie: ik heb je helaas niet zien rijden, maar ik denk dat je gewoon trots op hem kunt zijn hoor. Je hebt nauwelijks getraind. Je bent volgens mij deze week pas weer begonnen met mennen, dat na een periode van 5 maanden. Dan kun je geen wonderen verwachten. Doorgaans vinden paarden de 1e buitenwedstrijd toch wel erg spannend, dus denk dat het niet verkeerd was hoor. Je zult zien dat het de volgende wedstrijd al weer veel beter gaat.
En bedankt voor je compliment.
Baal trouwens wel een beetje van die instructeur. Hij komt hier al heel lang niet meer, maar dacht dat Rembrand kreupel was omdat hij de Z niet aankan. Nou, dat is grote onzien, hij kan het met 2 hoeven in de neus. Hij kan alleen zijn been niet optillen, dat is iets neurologisch. Heel flauwe opmerking. Anders had ik bij mijn debuut in de Z echt geen 2 wp gereden. Ga haast denken dat hij het me niet gunt.

@ VHU: fijn dat hoesten beter gaat. En dat de markt zo geslaagd was.

@ Nouvel: fijn dat ze zo vooruitgaat hoor.
@ Poeltje: gave foto's en toch super resultaat eigenlijk. Ik heb leidsels ook door de brilgaten. Werkt heel fijn.

Hier standaard hooinet in trailer. Ze krijgen hier onbeperkt hooi, waar ze ook staan :Y) En hier wordt ook altijd flink gemest in de trailer. Altijd erg fijn, vooral als het lekker verstampt is.

Weer een jarig paard hier, nu Thabor. Ga straks dus maar eens appels tracteren.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 08:38

Gave foto's!

Tine gefeliciteerd met Thabor.. Wat een avontuur na de wedstijd nog even langs het ziekenhuis, gelukkig heb je geen blijvende schade. Even rustig aan komende dagen.. gelukkig heb je dus wel wat om naar uit te kijken.. plaats je de foto's?

Ok toch maar een hooinetje doen dus.. heb zo'n hooizak omdat ze het altijd presteerd om in een hooinet te blijven hangen.. ze haalt er naar uit met haar been. De hooizak is een groot gat, dus daar trekt ze dr been wel weer uit, in het net blijft ze dan hangen.. dan blijft ze rustig staan tot iemand dr red, maar op drie benen in de trailer is ook zo wat.. haha..

Hooizak geeft wel meer zooi, dus heb er wel over zitten denken om er alsnog iets voor te naaien zoals zo'n little bite hooinet(of hoe heet dat ding?).. minder rommel, langer eten en niet kunnen blijven hangen.. weer een klus erbij dus... haha was juist zo blij dat mn trailertje af is..

Ik ga maar gauw verder en straks naar wedstrijd. Moest eigenlijk om 7.20 verzamelen, maar we bleken te veel honden te hebben, dus Belle (mijn hondje) mag niet mee lopen deze keer, dat wisselen we met alle hondjes af.. maar we zijn wel een team, dus ik ga zo wel kijken.. Tis in nieuwegein, it woon jij daar niet?

Fijne dag allemaal!
Laatst bijgewerkt door eefielover op 15-05-11 08:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 08:45

@ tine: doe je wel voorzichtig?
Super pony beest. Ik vond de M in het begin gruwelijk tegenvallen. Ik bleef maar ballen rijden.
En gefeliciteerd met Thabor.

Hier hebben ze geen hooi onderweg in de trailer. Maar heb een mand (zo een van plastic zo'n flexibele) in de punt van de trailer staan. Op wedstrijd zet ik ze wat langer vast en dan kunnen ze er bij. Hooinetten werd altijd zo'n zooi, er werd altijd meer vertrapt dan op gegeten, dat is nu over.