[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 07:14

goedemorgen!

Wat was er dan met strijdwagens?

Rafiki op P&K? Ben blij dat hij blij in de blubber aan het spelen was en niet op een band liep.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 09:18

er waren 6 strijdwagens met verschillende rassen: mini-appies, shetlanders, belgen, tuigers, friezen, hackney. Die gingen dus tegen elkaar (in tweetallen) racen. Eerst viel bij het voorstellen 1 van de appies tijdens het galopperen. Die stond wel weer snel op. Die appies hingen enorm voor de wagen, die zware houten strijdwagen hing ook met zijn hele gewicht op hun hals.
Vervolgens brak bij het span tuigers de langboom, die konden gelukkig snel gevangen worden
Bij de belgen viel het buitenpaard tijdens het galopperen en bleef heel lang liggen.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 09:37

Bah, dat moet een naar gezicht zijn geweest ;(

Ja, Napie, wij hebben elkaar gezien, en Evelli en Millanka waren daar ook bij :) Wij wilden nog weten of je met een eenzitter ook mee kan doen aan de mendurance.

Ah, leuk Millanka, dat halster! Stom dat we niet naar die draagriem gekeken hebben van je schoftje. Maar een van mijn tuigen heeft ook een vaste draagriem: als je sulky netjes in evenwicht is, heeft je paard er geen last van. Wel ff goed kijken, mijn lamoentje is ook iets scheef en mijn lichtogen hangen dus ongelijk aan mn vaste draagriem, zodat de druk op het schoftje aan beide kanten wel gelijk is.

Oh, evelli, toch die waxjas maar gekocht? En is het nog helemaal goed gekomen met je pet?

Leuk, een kleinzoon van Rembrand!

Ik geef mijn tekens gewoon officieel, vervolgens zoek ik oogcontact met de automobilisten in mijn buurt, en dan steek ik gerust over. Mochten ze mn aanwijzing dan niet begrepen hebben, dan hebben ze me in elk geval gezien en kunnen ze ook wat rekening met mij houden.

Groetjes, lacuna

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 10:02

aah akelig. Met een eenzitter kan je geen wedstrijden in de menendurance rijden echter wel als de groom achterop kan staan of mee kan.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 10:11

oei.. dat moet inderdaad een naar gezicht zijn geweeest met die strijdwagens.. :oo

@lacuna; ik heb dan altijd 't voordeel dat er iemand achterop staat die de achteropkomers aankijkt en tekens geeft :) pak ik de voorkant :))

[ITP] Ocherm! Didsie in de storm
spamt O:)

is 't trouwens al 5u? k wil naar huis :P

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 11:01

blij dat niet bij was met die strijdwagens, k hou nie zo van ongelukken, ben dagen door van streek als allene kan toekijken..
logisch dat je niet hoeft te helpen natuurlijk, daar loopt volk voor rond als t goed is.
maar brrr...

over signale geven buiten, doe dan niet eens zo slecht na al die tyd..hihi

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 11:29

Idd die ene jas heb ik nog gehaald, en de pet was de tweede keer veel beter :D
Ik rij met de sulky ook met een vaste draagriem :) als je sulky/tweewieler goed in evenwicht is, kan dit prima :)

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 11:59

@IT: Minilaptop: wij hebben er eentje: beperking is dat dat ding vaak heel traag is. Internetten gaat goed, maar echt veel meer doe ik er niet op. games zijn vaak te zwaar (tenzij patience en aanverwanten), fotobewerking (ala photoshop) is zeker te zwaar. tekstverwerking: als je er microsoft op zet wordt het ook traag. Voor erbij is het leuk: bokken, RSS feeds lezen,... maar meer zou ik er niet echt mee doen

P&K: blijkbaar heeft iedereen veel plezier gehad.
Maisie heeft een leuke combinatie

Ik heb een losse draagriem die zeer stug schuift. komt dus meer in de buurt van een vaste draagriem.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:22

Afbeelding
Lotje haar nieuwe halster :D :+:

Gister is onze hond aangevallen door een andere hond...... de ketting waar de ander hond mee vast zat brak en hij kwam gelijk op die van ons af..... onze ging gelijk op zijn rug liggen (onderdanig) maar het loeder ging gewoon door.
Baasje van het loeder pakte zijn hond en ging gewoon weg :? Onze hond heeft eerst 15 min op de grond gelegen voor mijn vriend hem mee kreeg.
Hij heeft hem thuis gebracht en is richting de eigenaar van het loeder gegaan. Onderweg een politieauto staande gehouden en verhaal gedaan en die gingen melding maken.
Eigenaar zei alleen: ja ketting brak....
Geen sorry ofzo :n onbegrijpelijk....
Rekeningen krijg hij nog wel. Vriend is ook gebeten.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:31

jeetje, arme hond..(en vriend)..
dat er dan niet eens een excuus af kan is idd waardeloos.. :(:)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:36

Hond is gelukkig niet ernstig gewond. Wel is hij al oud (11,5) en flink bont en blauw waarschijnlijk. Hij heeft in ieder geval een flinke klap gekregen.... arm ding... :(:)
Verwondingen van vriendje vielen gelukkig ook mee, wel even langs de eerste hulp geweest op aanraden van de politie en de huisartsenpost.
Grote geluk in het verhaal is dat het bij zijn ouderslijk huis gebeurd is, en dat de hond daar niet heel vaak meer komt. Dus het loeder zal hij niet vaak meer tegen gaan komen.
Was niet de eerste melding voor deze hond/eigenaar, dit is al de 4de keer dat het gebeurd.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:41

kansloos zulke eigenaren, snappen die dan niet dat je zoiezo enorm schrikt door hun hond?
pfffff

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:42

Denk het niet :n bied in ieder geval je excuses aan. Tuurlijk kan een ketting breken, dat is het punt ook niet zo. We zijn er meer boos om omdat ze geen sorry oid hebben gezegd, ook niet later toen ze langs zijn gegaan.
Maar goed, er stonden al meer meldingen over de betreffende hond :)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:43

nou idd...een sorry is toch wel het minste zeg.
en ik zou mn nummer meegeven, voor evt verzekering ivm dierenarts als dat nodig bleek te zijn bv.

majah...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:49

bicci schreef:
nou idd...een sorry is toch wel het minste zeg.
en ik zou mn nummer meegeven, voor evt verzekering ivm dierenarts als dat nodig bleek te zijn bv.

majah...

Het is niet de eerste keer dat hun hond die van ons aanvalt, zijn eerdere meldingen van gemaakt :) we weten ze ook te wonen en vriend is erlangs geweest.
Komt wel goed. Vind het sneu voor ons toch al zo stijf en stramme hond dat ie nu nog zo een klap krijgt.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:54

goeiemorgen iedereen :)

kreeg gelukkig net te horen dat ik vrij ben, dus das wel lekker! ik was namelijk helemaal gesloopt van et weekend.
@evelli leuk halster voor lotje!! wat een stomme eigenaren van die hond zeg, je vriend moet zeker even een prik gaan halen nu?

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 13:41

Niet erg leuk van die hondeneigenaar! Mooi de rekeningen in de bus gooien inderdaad daar, een sorry kan er toch minstens wel vanaf, een beetje interesse is niet erg :Z

Mooi dat het halster zo mooi staat bij Lotje! Volgend jaar een bijpassend hoofdstel en dan ben je compleet.

Is mendurance goed te doen met enkelspan shetje? Of zal je daar toch wat groters voor moeten hebben?

Marrianne @ Lekker vrij, geniet ervan!! hopelijk is het weer ook een beetje te doen dan.

Ik ga vandaag ook nog even kijken naar de schoft tuig van een tinker hier op stal, beetje afkijken hoe dat nou vastzit en wat er nu fout is aan die van mij!

*\o/* *\o/* *\o/* =:) Vanavond eindelijk sulky ophalen! =:) *\o/* *\o/* *\o/*

en als het lukt, wil ik hem woensdag voor het eerst voor de suly zetten! }> Dus het tuig in orde maken heeft een beetje haast. :+

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:08

mendurance kan je doen met een enkelspan shet als je daar een mooie lichte wagen achter heb waar twee personen op kunnen. Of jouw shet het kan moet je zelf bekijken: loopt hij zonder al te veel moeite een afstand van een km of 25-30 in drie a vier uur over bospaden en zandpaden? Dan kan je het wellicht proberen in de kennismakingsklasse

Net, heel eng, mijn kar te koop gezet. Aaaaaaahhhhh.....
Geen haast mee maar als ik hem goed kan verkopen dan koopt er een andere, lichte wagen zodat ik straks misschien ook in enkelspan kan blijven doorrijden als Hero niet meer goed mee kan komen.

advertentienummer 396517959

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:12

ooh, dat wat straks afscheid nemen van je geliefde kar
En heb je ook al een nieuwe kar op oog ?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:15

Ja, deze.....
Afbeelding

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:17

oeeeh nice

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:23

Ik blijf hem erg mooi vinden is ook precies die wagen die ik bedoelde die ik eerder zag. Zo te zien vind pieter hem ook wel erg fijn :P

Vraagje hier: kan je een langboom inkorten? of moet je een kortere kopen?
Ik vind hem namelijk iets te lang.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:26

Naar die ga ik kijken met Buck. :D

Laura ik zag jou bij de stand van de-bles jij vroeg aan die vrouw: heeft u ook deken ondermaat 135. :')

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:26

meestal is er wel een mogelijkheid om een langboom in te korten

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:32

Ik heb de mijne eens laten inkorten die had ik gewoon naar kennis gebracht en ik kreeg hem verkort terug.