[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fearofthefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 14:11

Wat een ****** weer :(
Ben van ellende maar mijn koelkast aan het schoonmaken. Tussendoor wissel ik de pony's in de paddock. Ik kan ze vanuit mijn keukenraam zien staan en ze zijn niet gelukkig in de regen. De 1e 2 verzopen "katjes" alweer op stal staan.

Ik heb op stal ook een wasmachine en droger voor de paardendekens enz. Scheelt een hoop troep in huis.

Donderdag met een van mijn hondjes naar een Holistisch DA, ben benieuwd. Iemand ervaring hier mee??

Gisteren een stedentrip geboekt naar Dublin :D Dus IngridM , als je weer zin en tijd hebt????? ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 18:11

Fysio is net geweest bij ons paardenspul. Ze zaten goed in hun vel. Bij de pony wel wat dingetjes, maar niets ernstigs. Ben ik erg blij mee. Hij loopt nu een half jaar voor de wagen, dus voor het zelfde geld wel allemaal spierproblemen. Ze vond hem ook heel erg veranderd (we hebben hem nu een jaar, toen hij er net was heeft ze hem ook een keer behandeld), heel tevreden en rustig uit zijn ogen kijkend. Toch altijd leuk om te horen!!

Sinds half 1 Rembrand ook weer lekker buiten. Het regent hier nu al de hele middag, fijn voor het dooien, maar als het straks weer gaat vriezen wordt het een grote ijsbaan, want water kan nergens heen. Hoop dat het snel ook snachts boven nul blijft.

Ik hoop dat ik morgen weer iets met ze kan doen, bak is nu onbruikbaar om in te werken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:30

Tsss wat een weer vandaag zeg... ben maar heel even bij de pony's geweest. Het was echt te erg voor woorden. Stal even omgeschept, hooi in de netten, water gegeven en 't spul maar flink wat wortels gegeven. Ze waren ook erg nat... toch merkwaardig want ze kunnen gewoon binnen staan :+ staan ze blijkbaar toch in die regen en ellende gewoon buiten. Blijven rare beesten.

@Rivaldo, wat een belachelijke mentor...heb je dus niets aan. Je mag niet overstappen naar een ander zeker }>
@Tine, fijn dat ze zo lekker in hun velletje zitten!

Vwb holistisch da, ben met de paarden bij holistisch da geweest maar ook met onze vorige hond. Was een zeer neurotische fox :):) die doordat hij zo neurotisch was erg op de zenuwen kon werken van andere honden en zelfs van mij _-:( terwijl ik toch echt een redelijk onverstoorbaar type ben al zeg ik het zelf. Bij de paarden vond ik ze erg goed maar bij de hond... ik ben er niet veel wijzer van geworden en Tex is wel 19 jaar geworden maar het bleef een neuroot tot zijn dood ;)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:31

ja die regen is ook niet alles he bleeeehhhhh

tot morgen VHU ! ;)

sonjim

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:47

Mijn wei is nu een ijspaleis met regen en blub, bah.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:09

tsja bij ons is het ook niet veel, pony's hebben in de molen gestaan en ik heb ze uitgemest, moby is lekker aan het verharen, vandaag even lekker een zweetmes eroverheen gehaald, jeumig wat kwam er veel van af!

zo morgen weer eens een bezoekje aan stal westerman brengen, en dat is lang geleden

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:24

ik laat ook maar weer eens wat van me horen(lees wel trouw mee) :o
Ik ben het weer ook zat,rijbak te hard om wat te gaan doen,alles gaat bij mij land in/stal in enz...
maar werd vandaag blij verrast: ik heb een prijs gewonnen met een puzzel :D .....een fleecedeken (mmm wel voor een fries paard...blauw met friese bies eraan) maat 195cm.
maar wel leuk.
sunrise gaat langzaam maar weer wat doen,tjeetje die is wel een spekkie geworden na de sneeuwperiode,gelukkig past ze nu WEL tussen mijn lamoen....die is nu zooooo breed *D
jammer dat ik de straat niet op kan, oprit is spiegelglad voor sun,dus even geen mennen.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:28

Regen, sneeuw, hagel, wind...wanneer wordt het weer beter???

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 09:39

Vandaag is het beter... :)
En van dat dagje opklaringen gaan we hier flink gebruik maken. Lekker een rondje buiten mennen, vriendin gaat mee, en misschien gaat het fototoestel ook wel mee :)

Groetjes, Lacuna

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 10:28

Mogguh!!

Bij jullie dus ook nog niet echt verbetering int weer zie ik al!!

Hier lijkt het vandaag wel lekker zonnig, maar hopelijk dooit het ook goed... Kan nu moeilijk het pad af en de bak is nog keihard en glad. Dus ALS ik wil rijden moet ik met de trailer naar de manege, of met Charmer voorzichtig glibberend naar de weg en dan richting bos.
Zal vanmiddag eens kijken wat het wordt, nu eerst ff ochtendje werken.

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 10:40

Ik ben jaloers... Dat jullie uberhaupt op de weg kunnen komen, met de trailer of om te mennen.
Hier is het nu 1 grote ijslaag. De regen van gister is lekker aangevroren, daarover een laag sneeuw wat ongelofelijk is vastgevroren met de druppels van de regen er nog in. Tis echt een ramp hier. En strooien konden ze niet vanwege die regen.

En ik bleef maar hopen dat ik vrijdag of zaterdag misschien een rondje kan rijden over de weg, ben bang dat ik dat ook nog weer uit m'n hoofd kan zetten.
Laatste keer dat ik heb gereden was 27 december, en in januari heb ik 1x met een beetje dooi aan de lange lijnen gewerkt, maar ik kan gewoon helemaal niets hier...!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 10:45

Strooien doen ze bijna nergens meer, het strooizout is weer op :+
Zaanstad is goed te doen, alles is weg door regen of dooi.
Hoop op stal ook zodat ik van het weekend een rondje schans kan gaan rijden :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:53

Gisteren heb ik ze met zn 3jen in de grote bak laten lopen, met zowat de hele bak als waterballet, was nog wel glad, maar deze 3 gaan nooit zomaar rennen dus durfte het wel aan. Vandaag gaat rivaldo weer aan het werk de kindjes komen vandaag, ben bang dat ik weer buitenritjes met ze ga lopen.

Kan niet wachten tot we weer flink kunnen werken :)
Een stapmolen zal ook niet verkeerd zijn hiero :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:04

Hier is het alleen erg nat. Niet glad meer of bevroren en ook geen sneeuw. Maar wel een heleboel water.

Vanavond les met ferro. Weet alleen nog niet of het door gaat.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 13:13

oeeeh vanmorgen was het spekkieglad opde weg hierzo, gelukkig kan ik vaak met iemand meerijden naar stal :)

heb vanochtend allekker f paardjje gereden, zo de pony's even lekker buiten zetten, en op bezoek bij mijn oude stal!

fearofthefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:33

Eindelijk weer eens wat met de pony's kunnen doen.
Met Dotje maar weer eens getraind aan de lange lijn. Daarna mocht ze nog even lekker los in de bak.
Afbeelding
Daarna mijn 3 jarige aan de longeerlijn.
Daarna mocht zij ook even los in de bak.
Afbeelding
Afbeelding

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:34

Ooooowe Dotje is leuk :+:

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:26

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:37

Wat een leuke foto's van iedereen!

Vandaag werkelijk heerlijk dagje gehad :D Alles is hier ontzettend nat maar vanmiddag ging de zon toch echt schijnen. IngridM was even op bezoek, we hebben ze eerst flink gepoetst want ze waren echt heel vies, stukje gewandeld met alle drie tegelijk, dat vonden ze wel bijzonder :+ en daarna heb ik ze even op het dijkje gezet. Konden ze even uit hun bol gaan :):) Ingrid had fototoestel bij zich, ben benieuwd of er mooie plaatjes bijzaten. In ieder geval een hele leuke van Freddy en Alwyn die aan het spelen of beter gezegd worstelen :+ waren.
Ik hoop dat ik het morgenochtend tref dat het niet regent, kan Sim weer even voor de sulky. Ik was van plan samen met Ingrid ALwyn voor het eerst in te spannen, maar omdat ik de afgelopen dagen niet elke dag met hem bezig was geweest hebben we dat maar even uitgesteld. En er zaten nog wat gladde plekken op de weg.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:47

Ben benieuwd naar de foto's VHU! Vanavond ook weer lekker mennen hoop ik. Is ook weer een tijdje geleden dat mevrouw ervoor heeft gelopen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:36

Leuke foto's allemaal :D

Ook hier heeft rivaldo flink weer mogen werken, de kindjes kwamen langs die ik altijd les gaf en hadden een vriendinnetje meegenomen. Normaal had ik 3 zusjes waarvan eentje niet meer wilde. Maar opeens wilde alle 4 de kindjes rijden :P.. rivaldo heeft uiteindelijk ander half uur lekker mogen stappen op de dijk :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:21

Leuke foto's!!

Ik had gehoopt vanavond met de pony even te kunnen mennen, maar de bodem is nog zwaar bevroren, dus dat gaat niet lukken helaas. En morgen (en vannacht) komt er weer sneeuw....... Hoe kan ik zo nu trainen? Volgende week onze 2e wedstrijd, maar dan moet het wel gaan dooien. Of ik moet van het weekend de menkar maar weer naar de vereniging brengen, dat ik daar kan trainen. Het is nu echt niet leuk meer.

Vanmiddag met Rembrand maar even naar de binnenbak gegaan en onder het zadel gereden.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:42

Nee niet weer sneeuw :(

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:48

Vanavond kan het opnieuw glad worden door bevriezing van natte weggedeelten. In Zuid Limburg is er kans op (natte) sneeuw.
Komende nacht is er grote kans (70%) dat het met name in het noorden en noordoosten ook glad wordt door IJZEL.

Donderdagavond en vrijdagnacht opnieuw kans op gladheid door bevriezing van natte weggedeelten

Dit is het weer voor vannacht volgens het knmi
valt wel mee met de sneeuw

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:52

Gelukkig :)
Denk dat ik hem morgen weer voor de wagen zet.

Pffff heb mijn deken nog steeds niet :(