[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 11:50

goedemorgen...
strijken....doe ik nie....hahaha.. _O-
Avaluna.......hoe'stmetuuuuu !!??

Ik dipje.......gewoon alles is stom..haha..balen.... ^)

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 12:32

Strijken doe ik ook niet hoor :D Kan me de dag niet heugen in elk geval :P

VHU dapper met handpaard. Gaaf dat het zo werkt!
Baudyh les afgezegd beter dan zo.
Biancaoo vind alles stom.... Dat geloof ik niet! Het is vreselijk koud en je hebt lieve honden en een pracht kind hihi. Dus niet alles is stom.

Wij hebben zondag indoormarathon gereden. Ging niet goed. Maar we hebben ons een breuk gelachen. Det zag elke meter rechtuit als een kans om hard te gaan.
Gister naar Ermelo. Pffffffffff is momenteel het enige woord. Nu ff een paar uur werken. Vanavond weer op pad om bij een vereniging te helpen met lesgeven. De eerste keer dus erg spannend!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 13:42

Ips spannend en leuk !! Veel succes !
Haha die Det,..raceknop aan en gaaaan.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 15:37

Heeft det ook de winter in der kop. Db is gewoon echt lastig voor zijn doen. Ik vind nu naar de wei brengen echt geen pretje. Maar ja niet doen is ook geen optie. Word het alleen maar erger.
Ik zet hem op het stukje naar de wei.Ik denk 60 meter of zo wel een paar keer stil en soms achterwaarts. Want hij ziet alles behalve mij. Snurken en achter je kruipen. Zo niet leuk.

We hebben het druk deze week. Vanavond Ted ophalen uit de wei. Is aan de overkant van de straat.
Morgenochtend met Ted en Db naar de hoefsmid. Dan s' middags Ted weer terug brengen. En de merries ophalen die moeten donderdag geent worden samen met Db. En dan vrijdag Ikke weer ophalen uit de opfok. Heeft er mooi 7 maanden gelopen. Ben benieuwd hoe hij geworden is.

Van de week zag ik in ene een foto op fb bij Harm jan Veenstre die had een Patijn x Heineke te koop staan. Dat is een volle broer van ikke. Totaal anders.

Afbeelding

Dit is Gijs. Leuk om die na 3 jaar weer te zien. Mooi menpaard geworden denk ik.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 15:39

Det het marathon monster *\%/* leuk helpen met les B-)
Biancacoo ff ^) :(:) als je weer lekker buiten bent geweest trekt het vast wel weer bij :)
Wat een knap paardje Baudyh, Ikke is toch jullie vos met veel wit? Dan is het wel apart dat dit zo'n donkere is.

Hier het hele spul vanochtend ge-ent tegen schimmel/ringschurft :oo Er heerst iets op de pensionstal, elke keer weer paarden met schimmel volgens mij steekt het elkaar elke keer weer aan of mensen wassen niet goed, geen idee, maar enten kan helpen. Ik heb geen zin in wassen met imaverol met dit weer en bovendien heeft het totaal geen zin als het elkaar steeds besmet, dan maar spuit erin.
Mijn pony's staan wel wat geïsoleerd van de rest maar goed, neem het zekere voor het onzekere.
Nu geeft deze spuit af en toe vervelende bijwerkingen in de vorm van flinke zwelling dus ik hoop dat alles mee gaat vallen. Ze stonden alle drie keurig lief stil O:) dat scheelt alweer
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 02-12-14 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 15:40

Det is een topper! Ze trok er gewoon aan, niet heet of idioot. Ze snapt het spelletje beter als ik vrees ik haha. Normaal kon ik het tempo bepalen en nu deed zij dat. Kan er niet boos om worden, vond het hilarisch. Jury die in de bak stond zei dat Det zeker in de sgmw hoog mee kan komen (als ik het leer te besturen uiteraard :P )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 15:43

Veel doen (wordt ze misschien nog gekker :+ dat wel maar oefening baart kunst toch?).
Oja, strijken nou dat doe ik bij voorkeur ook echt niet. Manlief strijkt eigen overhemden, ga ik echt niet aan beginnen hoor (heb ze ook niet aan, zou niet weten waarom ik ze dan zou moeten strijken).

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 15:52

VanHuisUit schreef:
Oja, strijken nou dat doe ik bij voorkeur ook echt niet. Manlief strijkt eigen overhemden, ga ik echt niet aan beginnen hoor (heb ze ook niet aan, zou niet weten waarom ik ze dan zou moeten strijken).

_/-\o_ _O- _O- hahahaha,...precies vhu !!
balen van de terugkerende schimmel..hoop dat die van jou daar geen last van krijgen..bah..

Gaar hoor Ips !! Det is leuk !! komt vast goed, oefenen maarrrr...
Baudyh, spannend..wel foto van ikke plaatsen hier he ?!! succes bij hoefsmid..

ach ja....hm...gewoon winterdipje..denk ik..t'is geen mooi winterweer....en ik heb geen wedstrijd op de planning staan ivm kapotte kar..motivatieloos heet zoiets geloof ik..onze trip naar de sneeuw..gaat ook al niet door..fijn al die stomme omstandigheden....blegh...had op zo'n leuke winter gehoopt...beetje ingestort zeg maar... ^)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:04

Ik hoop dit weekend in de buurt te kunnen oefenen. Maar zondag al gemaild, maar nog geen antwoord.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:13

hier ook alleen strijken als het echt niet anders kan. Zomers een keer een blousje of zo.

Ja schimmel is vervelend VHU en heel besmettlijk. Lastig. Hopelijk helpt de prik.

Bij mij was het passen en meten met dat enten. Moest voor de 5e maar de 30 ste nog wedstrijd. Maar zo gaat het net.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 18:33

zo....even hoofd leeg gemaakt met trainen met de hondjes...zoon ook mee...even niets...alleen de honden zien rennen....

een indoor marathon lijkt me dan weer krapjes met zo'n groot paard als Det....maakt dat nog veel uit ?
hier met de honden ook gepuzzel met data en enten en wedstrijden..maar alles is gelukt...en gecheckt en akkoord bevonden..haha..gelukkig..
er is voor honden een nieuwe enting voor ziekte van weil.... die is gemaakt op 4 stammen de oude op 2....heel gedoetje..de nieuwe enting hoeft niet meer ieder jaar gegeven te worden..dus scheelt geld om het jaar...en is onnodig enten niet meer nodig.....

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 19:27

Ipsilonka schreef:
Ik hoop dit weekend in de buurt te kunnen oefenen. Maar zondag al gemaild, maar nog geen antwoord.

Zondag kan je ook bij ons in lisse kunnen oefenen, oefenmarathon onder leiding van onze instructeur ideale lijnen trainen di e bij jouw paard passen. Gezellig

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 20:44

Zo tedje opgehaald uit de wei. Mag een nachtje binnen staan. Gelijk maar even een beetje opgeknapt. Manen weer mooi en een stuk van zijn staart. Wat blijft het toch een heerlijk beest. Zo makkelijk.
Ken hem natuurlijk ook door en door. Heb hem al ruim 17 jaar. Wat gaat de tijd toch hard. Hij is al 21 jaar. Hoop dat hij er nog lang is.

Lekker hoofd leeg en verstand op nul Bianca.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 21:11

Bianca, ik herken het, alleen mijn hondjes willen niet voor een kar. Wel balen dat de sneeuwtrip niet doorgaat.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 08:48

Goedemorgen. Frisjes buiten met -3 :brr: :brr: Maar goed, het is nog steeds droog hier gelukkig.
Paarden staan nog in de zomerwei. Zo eens kijken hoe ze dat overleefd hebben. /3

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 10:05

Afbeelding

Paardenpoes, mijn trouwe hulp. Ze heeft vannacht ook bij de paarden in de zomerwei geslapen om ze in de gaten te houden
Paardjes zijn erg blij dat ze nog op het gras mogen staan.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 10:33

goedemorgen,
idd winters temperatuurtje..hondjes lekker buiten en op hun gemak..
gezellig die kat zo mee tine..hebben jullie nu alleen deze nog ?

geweldig die scheer prijs op de voorpagina..superleuk als je dat zo goed kunt !!

fijne dag allemaaaaaal

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:17

Hier een vloek/stress momentje vanochtend -:(- ~~}>

Image heeft Cushing en krijgt al jaren 1 x daags een tablet Prascend> een hele toer om die troep naar binnen te krijgen. De laatste tijd krijgt ze het verstopt in een krentenbol. En dat werkt.

Paul :Z loopt vanochtend naar Image op stal om de krentenbol te geven...........maar hij moet langs de Piranha haflinger. En natuurlijk Hap weg; in één keer is de krentenbol weg in het voorbij lopen. En niet teruggeven natuurlijk. :n

VOlgens de bijsluiter zal Janouk zich vandaag niet lekker voelen, anorexia hebben, koliekerig en diarree. -:(-

Overleg met de veearts: en die begint te lachen: Piranha haflinger: ze zal zich niet zo lekker voelen vandaag, maar ze verwacht geen ernstige bijwerkingen van 1 dosis.
Wel leuk verhaal voor deel 2 van je boek, zegt ze lachend.
mmmmmmmmmmmmmm :oo die zag ik niet aankomen.

Licht gerustgesteld, maar ik houd haar vandaag maar in de bak voor het huis, kan ik haar in de gaten houden.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:29

Oh oh stoute janouk!!

Het is inderdaad Bbbrrrr door die wind. Ben met de mannen bij de hoefsmid.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:29

moet stiekem wel lachen hoor janouk, hihihi

blijven haffies he lollll

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:54

janouk schreef:
Ipsilonka schreef:

Zondag kan je ook bij ons in lisse kunnen oefenen, oefenmarathon onder leiding van onze instructeur ideale lijnen trainen di e bij jouw paard passen. Gezellig

Daar gaan we inderdaad heen :j

Biancaoo Det is geen groot paard hoor. Als ze de 1.60 haalt :P

Tine de kou in. Is niks he!

Ik heb gister mijn vuurdoop gehad. Lesgegeven bij een vereniging. Sssspannend en best moeilijk.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:58

Gezellig, Ips. Wij zijn er met Prins; zijn eerste oefendag. Heel benieuwd hoe meneer het vindt.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 12:59

Ips: ik heb veel liever deze kou dan regen hoor. Hier kun je je nog op kleden. Als alles zo nat is, wordt het ook zo somber. En je vuurdoop gehad. Het begin is er *\o/*
Janouk: tja, zo kom je al snel aan deel 3 hahah
Bianca: we hebben naast Saskia (de kat van de foto) nog 3 katten rondlopen. Fiona (die is gelijk met Timon uit het asiel gekomen), Smokey (die is jaren geleden uit het asiel gehaald) en Tammy (die hebben we van andere mensen overgenomen, wilden er vanaf).

Vanmorgen nog weer met de auto gaan zoeken naar Timon, maar niets gezien. -O-

Nou, ik ga snel eten koken.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:24

haha Ips...dat vind ik groooooot !! haha :wow:
oh...stoute janouk.. 8)7 maflinger....hoop dat het meevalt met het zich slecht voelen !!
Tine..nog meer katten dus...wel erg sneu dat timon blijft struinen...

moest vanmorgen naar boswachter.. :x :x .....samen met nog een musher.... ^)
stom !!!!! -:(-

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:26

stoute janouk, ik zie het zo voor mij