[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 21:33

Ik kom ff lang om frensie een hele dikke knuffel te geven,zo balen

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 21:34

Bah Frensie wat een naar bericht !!

@ VHU ik heb ook een enkel/dubbel wagen maar dubbel is ook met touwtjes. Denk dat de wielmaat
wel prima is volgens mij heeft die van remko ook die maat(gaat even zoeken)

Gevonden ! 21-19 heeft remko.
ik heb nu 19-16.

Nieuw kan ik die ook niet betalen maar met inruil van mn andere wagen gelukkig wel.

Tine lekker gelest.

Frensie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 21:39

Bedankt voor alle virtuele knufs!
Woensdag gaan we naar de kliniek. Heeft geen zin om het uit te stellen en al helemaal niet omdat ze er ook onregelmatig op loopt. Gwin loopt niet zomaar kreupel, dan is er echt wel iets aan de hand.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 22:14

sterkte voor frensie, we gaan hier maar hard duimen, wat naar zeg...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 22:55

Och, Frensie, ik vind het toch zo naar voor jou/jullie. Je hebt zo je best gedaan -O-

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 23:04

:(:) o nee wat een rot nieuws frensie :( , hoop dat het meevalt maar klinkt idd niet goed

mijn paardje is atm ook mank en ik dacht dus iets met blue te doen zoals op de foto s stond maar die heeft dus zodanig gek gedaan dat ze erna nog manker loopt :+ en ik dus niet meer et blue weg kan }:0 en als ze zich nog eens misdraagt ga ik stukje wei afzetten ofzo ... bij die van mij zie/voel je nergens iets. Ik doe kleine huisdieren en ga dus niet zelf uitverdoven dus mocht ze niet verbeteren zal ik collega bijroepen voor uit te verdoven/rx....Moet altijd aan cyclo denken als ik jou verhalen van gwin hoor...sterkte

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 09:25

Goedemorgen

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 09:55

:wave:

Goedemorgen!

Het is echt ineens een superweek qua weertje zeg, elke dag laat ik me verrassen door weer dat vrolijke zonnetje! (ik kijk nooit naar weersverwachtingen ;-) )

Worden jullie er ook zo heerlijk fit van?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 10:55

Goedemorgen
Vanmorgen Janouk voor het eerst sinds 28.4 weer opgepakt. 2 x 5 minuten stap en 2 minuten draf. Het ziet er veel belovend uit. Alle stappen zijn even groot. Alleen de buiging/stelling in de hals/nek naar rechts is stijf.
Voorzichtig positief. Even wachten op de reactie morgen van de spieren.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 12:13

Janouk: dat klinkt goed. Wat fijn!!

Vanmorgen met zoonlief de bixie mendressuurproeven geoefend en een soort van vaardigheid (heb niet genoeg pilonnen om hele parcours uit te zetten). Ging erg goed. Alleen het halthouden met groeten gaat nog niet goed. Pony wil niet stil blijven staan, dus daarbij help ik hem maar even. Is ook nog lastig met leidsels en zweep en alles.

Zometeen met Thabor en Rembrand naar de vereniging. We doen mee met een polocrosse-clinic. Ik ben benieuwd

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 14:39

@Smickey heerlijk he. Echt cadeautje van de natuur. Zit je niet helemaal dicht van de hooikoorts? Het stuift allemaal behoorlijk hier in ieder geval.

@Janouk jeetje dat is toch wat alles bij elkaar :(:) . Heeft ze nu trouwens afgelopen week alleen op paddockje mogen staan of zoiets? Vanaf 28.04 al niet meer getraind of zoiets, dat is toch al 1.5 maand... :\ Hoe is Janouk eronder? Mag ze al wel weer wat gewoner hooi bijv? Kan me voorstellen dat ze daar weer wat blijer van wordt... Sterkte.

@Tine vind het superknap van jouw zoon hoor _/-\o_ En die pony is zo goud waard wat een plezier hebben jullie toch van hem (en hij van jullie zo is het ook nog een keer, zo'n dier treft het dan wel!).

Gaat PSM onderhand niet trouwen, staat me zo bij?

Wij hebben toch werkelijk zo'n geweldige pony :D ze is nu ook echt 'goedgekeurd' voor mendienst hoor <3 . Knap ding vandaag weer voor de wagen gehad. Natuurlijk nog hele stukken zwabberen of stelling niet goed enz maar wat was ze weer braaf. Liep keurig haar rondjes in stap/draf/halthouden/voorwaarts enz. Sommige stukken gingen ook al best goed (en dan loopt ze ook echt heel goed en voelt het super). Om de stallen uitgestapt **even een beeld** wapperend wasgoed, kinderspeelgoed, setje ezels en ganzen het doet haar allemaal niets, zo dapper 8-)
Instructeur vond het een hele fijne pony waar ik lekker mee aan het werk kan :D vond ook dat ik bij haar prima zonder oogkleppen kon rijden :D

En nu op zoek naar een fijne wagen :))

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 15:32

@vhu
Janouk loopt nu sinds 2 weken weer in de grote paddock los en 2 uur op de wei. Ze was tot vorige week hartstikke kreupel aan 3 benen. :( 7 verschillende veeartsen en 2 hoefsmeden geraadpleegd, maar ze konden het niet vinden.

Hoe is Janouk eronder? Nou Janouk is gewoon Janouk. :D
Vorige week zaterdag was ze gekraakt (Behandeld): en wij heel voorzichtig aan de hand stappen. Maar mevrouw stond in de wei rechtop. En niet 1 keer: ze heeft wel een keer of 10 gesteigerd en gebokt en met 4 benen omhoog gesprongen.
Wij als de dood dat het er weer in zou schieten natuurlijk. Maar hoe vertel je een Maflinger, dat ze zich rustig moet houden? 8)7 Janouk heeft weinig ruimte nodig om uit haar dak te gaan; alles gaat recht omhoog.
Elke ochtend is ze zo maf als een deur, alsof alle spieren/botten etc tot de max getest moeten worden.

Ik kan niet wachten tot we haar weer kunnen inspannen en rijden. Want belast werk is toch wel wat anders dan vrije beweging.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 15:37

janouk schreef:
Maar hoe vertel je een Maflinger, dat ze zich rustig moet houden?

O:) :x *gaat op handjes zitten* _O-

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 15:45

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 15:48

Die Janouk *\%/* wel zielig als ze zo graag wil maar lijf in de weg zit. Heb je wel het idee dat de diagnose van SvdL klopt?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 15:52

Ja, dat is de plek, want na de behandeling is ze nu over 4 benen weer rad. Alleen je merkt in de wending rechts dat ze geen lengte nog wil/kan nemen in de hals/nek om goed naar rechts te stellen en die halsspier is hard.

Als je interesse hebt, ik heb 2 filmpjes hoe ze vorige week liep voor de behandeling en hoe ze nu loopt.
Ik kan de filmpjes wel naar je pb-en

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 15:54

Zou ik best wel willen zien Janouk, pb staat open!

Nou ik geef mezelf *&^%$ onder mijn achterwerk want het is weer eens een mega zooi in huis :7

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 17:20

Hallo iedereen.

Zo die janouk kan steigeren !!!

Nou daar kom ik dan met mn fotospam. Nieuwe wagen gelijk getest met ferro en robijn. Hij rijd echt
super !!!

Afbeelding

Afbeelding

Robijn zn nieuwe tuig.

Afbeelding
Ferro voor de kar.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
touwsysteem.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 17:48

gekke janouk-filmpies
maisie;mooie wagen zeg, veel veilige kilometers ermee en je tuig is ook mooi *\o/*

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 18:10

heul mooie wagen :)

VHU op shoptour

janouk gaat weer beter

Ik ben ^)
^)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 21:52

:wave:
Janouk fijn dat je weer kan beginnen met opbouwen! Ben benieuwd hoe ze morgen erbij staat. Ben ook wel benieuwd naar de filmpjes!
Maisie super mooi tuig en mooie wagen!
Tine wat moet ik me voorstellen bij een polocrosse clinic? Klinkt heel leuk! En je zoon goed bezig geweest met Amerigo!
VHU super weekje met Ollie op de oude stal gehad dus! Heel fijn dat ze het allemaal zo goed en relaxed oppakt.
Aks :(:) ?

Vandaag maar kort op stal geweest, schoonzusje had haar verjaardag de hele dag. Met allemaal dames op pad geweest. Eerst fotoshoot gedaan en daarna in Baarn aan het water gelunched en nog wat gewinkeld. Was echt gesloopt aan het eind van de dag. Maar was gezellig en weer eens wat anders :D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 08:33

zo, nogsteeds ongelooflijk ^). Maar ik ga eens proberen wakker te worden op de fiets! :) op naar stal voor een leuk ritje :)

:evaw:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 08:37

Goedemorgen,

sorry, gisteren geen puf meer om te lezen/reageren. Nu nog steeds beetje moe.

Maisie: super mooi!!
VHU: geniet volop van weer en pown
Aks: gaat ie weer een beetje?
Frensie:paardloze dag gisteren. Klinkt wel leuk

Polocrosse is een soort kruising van polo en lacrosse. Je hebt een stick met een netje en daarmee moet je een grote (zachte) bal overgooien en vangen of van de grond oprapen. Je speelt in teams van 3 en moet proberen de bal tussen 2 stokken door te scoren. zie ook www.polocrosse.nl. Het is erg leuk om te doen. We kregen eerst training op de grond hoe je met zo'n stick moet gooien en vangen. Daarna op de grond een training gedaan en na een pauze de paarden gezadeld en toen eerst de paarden laten wennen aan stick en bal. Helaas vond Thabor de bal erg eng, dus manlief is op gegeven moment maar gestopt, het moet wel leuk blijven. Rembrand interesseerde het allemaal niet zo. Echter, liet hij zich in het spel steeds door de andere paarden aan de kant duwen. Dat is niet handig als je de bal van de grond moet halen of als je moet verdedigen. Het is erg leuk om te doen

Vandaag met Thabor op dressuurwedstrijd, dus ik ga hem zo maar in bad doen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 11:16

Niet te geloven, wij vinden net bij de honden uit laten, 9 x een klavertje vier en 1 x zelfs een klavertje vijf. Als ons karma nu nog niet goed is.
Veel geluk allemaal

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:03

Wow Janouk, gaat helemaal goed komen bij jullie!

Net terug van wedstrijd met Thabor. Had helaas nog wat slordigheden (bij gaan doorzitten gelijk in de galop ipv blijven draven en 1x bij aanspringen in galop overkruist en daarna een bok), maar bij 1e proef 195 punten en 1e prijs en 2e proef 180 punten en 4e of 5e geworden.

Nu snel naar bed, heb steeds vlekken voor de ogen, dus maar even rustig aan doen verder