[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:29

pizza en variante mmmm
concentratie kan zomaar na de winter er wel zijn. Bij Billy dacht ik vorig jaar nee die laat ik staan tot hij 4 is en nu hij werkt zo graag en met zoveel energie en concentratie gaaf om mee te werken.
Hij heeft alleen nadat we met de zwaardere wagen gewerkt hebben een gek huppelpasje aangeleerd, een galoppas in de draf lijkt het wel, zou dat kunnen komen omdat die ene kar te zwaar was?? hij doet het nu ook bij mijn kar.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:57

Heb bijgelezen, ga mee met de samenvattingen, heb pauze dus moet zo weer aan het werk.

Vriendlief heeft vanochtend weer een ongeluk gehad, Gelukkig weinig schade maar wel weer met de auto van zijn vader. Niet zijn schuld gelukkig. Maar krijgt nog wel een staartje. Meisje wilde er direct al een slaatje uit slaan.

Verder vanavond met hond naar stal. Moet weer een spuit hebben, dus kan niks met de paarden doen. Kan hond niet los laten.

Morgen weer mennen

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:20

Oei Tallechie, gelukkig is je vriend niet gewond geraakt!
Kan je de hond niet in de auto laten en dan zelf wat met de paarden doen?

Sonjim kan best zo zijn dat Billy zichzelf dat pasje heeft aangeleerd omdat je andere kar wat te zwaar was. Geen idee hoe je hem dat weer moet afleren.

Het is hier al de hele dag mistig, niet normaal. Hoorde ik net het weerbericht op de radio en daar werd gezegd: 'In het noorden van het land komt nog wat lichte mist weg, maar dat zal allemaal snel optrekken.'
Euh... het is hier de afgelopen drie uur alleen maar mistiger geworden... en wij zitten in het midden van het land.

Ga nu nog even een rondje doen met de honden.
Vanavond lekker in de les rijden, ben de laatste weken heel veel aan het longeren geweest en heb er maar weinig opgezeten, dus heb er zin in!

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:25

Jeetje Tallechie :(:)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:31

@ Tallechie: gelukkig heeft je vriend niets!

@ Frensie: veel plezier in de les vanavond!

Er heeft zonet een meisje op Romeo gereden. Ze is 19 jaar maar weegt slechts 49 kg, dus valt nog goed mee :) In het begin dacht ik "oeps ze is wel een beetje groot", maar ze zit er netjes op en stoort Romeo niet.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:38

oef,schrikken tallechie.
Sl had een fijn ruitertje op romeo

Ben naar huis aan t gaan vanaf stal. Helemaal gaar. Behoefte aan pijnstiller,haha..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:47

:wave:
Zo vandaag dacht ik dat ik mijn agenda op orde had, had ik maar liefst 3 dubbele afspraken :list: dus zeer verwarde dag achter de rug :o? waarbij volgens mij nu mijn agenda weer klopt :o

Het verdriet om het verlies van je paard... |( :(:) PrinsjeH. Ik heb al heel veel paarden gehad, maar eentje zomaar verliezen, dat is gewoon drama. Die brok in mijn keel als ik aan Rizanta denk, of nu ook als ik dit schrijf, die blijft. En ik kan het nog steeds niet aan, een bruin groot paard voor de wagen te zien. Dat is ook de reden dat ik niet meer naar de stalhouderij ben geweest, daar staan een paar types Rizanta zeg maar, ik raak daar helemaal van overstuur, dat doe ik mezelf niet meer aan :n

Snuitje en Bente hebben me er echt doorheen gesleept / helpen me enorm als ik verdrietig ben. Dat zijn echt mijn kanjers.

Bente is vandaag gelongeerd, morgen gaan we weer lekker rijden :)

@Tallechie jeetje dat is schrikken, het is ook rotweer om auto te rijden met die mist.
@S_L wat leuk!
@Naaltje sterkte! ** stuurt een paracetamolletje **

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:14

hehe, thanx VHU!
maar het gaat alweer een beetje. Pijnstiller is het waard

Ik heb namelijk buitengereden weer. In m'n eentje. Stap (vooral) heel klein beetje draf. En 3x een galopje!
Echt een superbasic rondje gereden, en mezelf echt regelmatig als een kleine kleuter zitten vasthouden aan z'n manen :') maargoed, ik heb het wél gedaan! :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:21

En je bent blijven zitten :j gaat het met je rug?

Bij mij heeft het met rizanta erg geholpen er toch regelmatig over te praten, maar die verwerking is toch voor iedereen weer anders natuurlijk.

Krijg net berichtje dat Bente super liep aan de dubbele longe *\o/*

Sorry ben echt blond vandaag je had die paracetamol natuurlijk nodig voor je rug :o?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:30

ik ben blijven zitten ja :D Als ik nou nog 's was gevallen had 'k er nooit meer op geklommen denk ik :') :=

heb een paar fotootjes gemaakt :)

hoe 't met m'n rug is hebben we het maar even niet over goed O:) :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:40

foto-bom alarm! :)

Afbeelding
dit vind ik als ik naar de wei loop :D :+:

Afbeelding
zo neem je je paard de 800 meter vanuit de wei mee naar de bak/poetsplek

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
paardje kei fijn aan het werk! :+:
(jaja, ik heb eerst gelongeerd, en ben er toen op geklommen voor een half uurtje ''uitstappen'' dat werd 3 kwartier, met wat galopje :)) )

Afbeelding
bij de wei paardlief even losgelaten (buiten de wei nog) zodat hij wat in het lange gras kon scharrelen. En ik intussen hooi in onze kliko gestopt. Bij gebrek aan kruiwagen :')

Afbeelding
en m'n peertje met z'n vriendinnetje :D

*einde fotobom :o *

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:41

Ik lees echt bij hoor, maar heb gewoon geen tijd om te reageren.

Iedereen die het nodig heeft, een heel dikke :(:)

Vanmorgen weer op Thabor gereden, nu 30 minuten. Voelde al veel beter, hij gaf nog maar 1 keer een schrikreactie. Ook veel meer gedraafd. Morgen maar weer en in het weekend moet hij weer een keer voor de kar. Maandag dan voor het eerst sinds 2 maanden weer mee naar dressuurles. Zal wel spannend zijn, maar we moeten er doorheen. Want..... vanaf volgende week vrijdag gaan we beginnen met springles. Voorzitter heeft instructrice gevonden, en volgende week mag ze proefles geven. Daar wil ik natuurlijk toch wel bij zijn, ook al vind ik het nog erg spannend. Wil wel weten of ze me kan begeleiden.

Nu ga ik heel asociaal er weer vandoor. Moet nog eten koken, sintpakjes kopen en vanavond naar theater (Dolf Janssen)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:16

Hellup de <:) pakjes!!!
Veel plezier Tine.
Leuke foto's weer Naaltje :)

Hadden jullie deze al gezien?
[EA-TK-PP] 15 jarig tuigpaard merrie te koop. Betuigd en Bereden.
stermerrie 100% gelders
Foto's zijn natuurlijk niet in het voordeel van het dier maar het is toch echt een leuk recreatiepaard (Sonjim, zocht jij niet wat?) en/of voor nog een veulentje eruit te fokken?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:23

Leuke foto's weer Naaltje !

Gelukkig alles goed met je man Tallechie !

Hier lekker dagje gehad bij Ollie. Maar ik vertel een keer niets, dan mag Ollie een keer hahaha.
Ik heb alleen over de terugweg bijna 2 uur gedaan ipv 40 minuutjes 8)7

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:29

@IngridM alles stond vast geloof ik op de rondweg? Hopeloos dan he. Dat boek trouwens wat je leuk leek, heb ik ook nog wel ergens, mag je wel van me overnemen. Ik ben totaal ongeschikt voor VD (Simba kon het en ik wilde het Freddy leren), wil er toch altijd weer op of achter :o :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:32

Frensie kan de hond eigenlijk niet in de auto laten. Sowieso met deze kou niet. En ik ben zo 20 min tot een uur bezig. "Dus dat wil ik de hond niet aan doen.

Gelukkig is het goed afgelopen inderdaad.

Bente aan de dubbele longe
Dids weer op de foto
Tine gereden op thabor
ingrid leuke dag gehad
vhu met 3 dubbele agenda, erg lastig

Ik heb mijn werkdag weer overleefd. En ben de gelukkige die 3 activiteiten mag gaan bedenken.
Vanavond maar even snel naar stal. Het is niet zulk goed weer, maar hond moet echt prik hebben.
Morgen weer mennen

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:19

@Tass: wat goed, gefeliciteerd *\o/*

@Frensie: nog gecondoleerd :(:)

@Ollie: oh, wat verschrikkelijk, zo'n jochie |(

@Tallechie: fijn dat je zus nog kwam.

@Naaltje: wat een gave foto's van Didds 8-) <3 . Mmmm, klinkt heerlijk je stoofpotje :~

@SL: <3 , wat leuk gedaan, kan me voorstellen dat de kindjes het super vonden :j . wat is Romeo trouwens mooi slank.

Thabor ging fijn en binnenkort springles, Fifi is behandeld, verder twee paardjes in de lappenmand :(:) , beestjes van Ingrid ook nog :(:) ,

Yeah en weer een beetje bij :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:26

Mooie samenvatting Avaluna :D
Zeg hoe is het verder bij jou, met de poown en het mennen? Kun je de deur alweer uit (wagen stond toch 'ingeparkeerd'?)?

Ik moet zo de was nog ophangen en de keuken weer fatsoeneren, zo geen zin in >;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:28

Over wasje gesproken, moet ik ook nog doen.

Bel staleigenaar om na te vragen als hij thuis is neemt hij niet op.... grr.. weet ik niet als ik heen kan. Vind het ook zonde om heen te rijden en er achter te komen dat hij er niet is

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:30

@VHU: wat lief dat je daar aan denkt :j . Wagen is alweer beschikbaar, alleen de tijd niet zo, 's avonds heb ik er echt ff de fut niet voor, moet toch eens gewoon op een fijn tijdstip inspannen en wat doen en niet eerst al die moet-dingen :D .

@Prinsje: :(:) :(:) , is een vreselijk groot gemis en dat kan Mickey nu ook gewoon niet nemen, laat het maar toe, het gaat echt beter straks en jouw hart wordt een stukje groter en zo is er straks plaats voor beide toppers :j <3 :(:)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:32

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:58

Dank u dank u :D .

Naalt leuke foto'S

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:00

tassss jou had ik nodig! :D

jij hebt de twilight boeken toch??
Heb jij de engelse of NL'se?

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:44

Even een ego-berichtje...

Onze wedstrijd van aankomende zaterdag gaat niet door (organisatie heeft deze beslissing moeten nemen, waar ik volkomen achter sta overigens) -O- . Heb vandaag nog geoefend, kar en tuig schoongemaakt.....dus Janouk dat wordt geen meeting.....

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:52

Och jeetje. Dat is altijd jammer als een organisatie zo'n beslissing moet maken