[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 23:06

<3
lieve foto's!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 23:37

Ben ik nog even.
@ Naaltje: lieve foto
@ Nouvel: dus alleen maar goed dat ze nu meer kan bewegen, komt het er ook sneller uit. En wees dan maar blij dat het nog open is, dan kan het er in ieder geval uit.
@VHU: wel super dat ze haar neit meer kwijt willen, dan zijn zij tenminste ook echt blij met haar.
@ Naaltje: hier gingen de prikstokken gelukkig wel goed de grond in. Dat is dan weer een voordeel van zandgrond.
@Maisie: zou niet weten hoe hij meer respect voor pony moet krijgen. Hij ziet het denk ik toch neit als een soortgenoot ofzo. Het is erg jammer, maar veiligheid van mijn smurfje gaat natuurlijk voor. Ik denk niet dat ik het nog weer ga proberen. Maar even zien hoe het in februari op de hengstenkeuring gaat. Als hij niet wordt goedgekeurd, toch maar het zaakje eraf laten halen. Want ik vind het voor Thabor ook wel sneu dat hij alleen op de wei moet. Ze staan wel naast elkaar hoor, dus ze zien elkaar wel, maar vachtverzorging wordt toch wel lastig. Ben wel heel blij dat we zoveel land hebben dat we ze wel gewoon allemaal buiten kunnen hebben.
@Rivaldo: bijzondere rijles, maar instructeur had de boel vast niet op orde. Niet netjes! Wonden zijn wel gevoelig, maar hij loopt niet kreupel en heeft ook geen dikke benen gekregen. Maar liggen op meerdere plekken gewoon stukken huid af, dat doet natuurlijk wel pijn.

Nu moet ik echt naar bed.

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 23:44

wij hebben ook zandgrond :j
maar toch is 't hard en lastig voor de prikstokken
en al helemaal om houten palen in de grond te slaan :=

ik ga ook bedje toe
succes morgen iedereen die 't kan gebruiken ;)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 00:46

Succes, allemaal!

En voor Ollie even een heel dikke knuffel :(:)

Ik heb bijgelezen, maar even niet de puf meer om overal op te reageren :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 06:48

Goedemorgen.
Ga zo voeren en dan naar manege. Manlief is er al.

Trouwens mijn grote knul (Rembrand) is vandaag jarig. *\o/*

Iedereen een fijne dag!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 06:56

Gefeliciteerd met R. TAART!!!!!

Ik ben ook al 1,5 uur op. Daan kwam om half 6 dus die eten gegeven en daarna mezelf gaan klaar maken.
Nu nog broodje eten en dan gaan we die kant op.
Als het goed is komt het goed met de voeding van daan.

Iedereen veel succes/sterkte/plezier en tot later

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 07:20

Goeiemorgen!

Wij zijn ook alweer onderweg naar wedstrijd.
Sliep gelukkig op stal, maar weinig slaap gehad.
Meiden vonden het nodig om de halve nacht te kletsen. :O

Succes iedereen vandaag!

Gefeliciteerd met paardje, Tine! :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 07:53

haha, lekker dan poeltje, niet in slaap vallen op de wagen vandaag he ;)

gefeliciteerd met paardje tine!! :)
mijn poezelbeest is gisteren 17 geworden :+: heeft ie toch maar mooi gehaald! :D De 18 gaat ie niet meer redden, maar 't is al heel mooi zo :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 08:08

iedereen succes vandaag!

gefeliciteerd met poezen en paarden! *\o/*

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 08:50

Ik val nu al bijna in slaap, haha.

Ben ook nog heerlijk verkouden, dus hoor amper wat en alles is snot. Blegh!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 09:01

Mogge,

@Tine en Naaltje nog gefeliciteerd *\o/*

Alle wedstrijdrijders heel veel succes toegewenst +:)+ .

Ik zit hier nog met een zwaar hoofd wakker te worden... het was voor ons met recht een 'vrijdag de 13e' gisteren. Gisterenavond nog wel een lekker rondje met Simba kunnen mennen buiten en ik had de luxe van 2 grooms gisterenavond en 1 heeft Brutus meegenomen naast de fiets dus hebben ze toch nog totaal onverwachts allebei beweging gehad :):) . Vanmiddag ga ik lekker weer even met Brutus mennen en dan hang ik Simba wel even aan de longeerlijn....

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 09:44

zo er is aardig bijgeklets vannacht :j
dids weer verliefd <3
iedereen succes vandaag met de wedstrijd vandaag.
ik ga sun inspannen(heb maar vrij genomen vandaag) daarna mijn concourswagen schilderen,zie er tegen op, maar moet toch maar weer eens gebeuren. :j
fijne dag allemaal :wave:

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 10:06

Wedstrijdrijders succes !!!!

@ tine misschien als hij wat ouder is hij het wel gaat snappen dat de pony geen
speelgoed is. Hier is het paard de onderste in rang maar moet wel altijd als 1e de wei
uit.

@ naaltje dids is volgens mij net als ferro een gouden pony.

Happytime succes met schilderen.

Ik ga zo de cavia hokken schoonmaken. Daarna nog beetje opruimen in huis en vanmiddag
schutting uitzoeken. Joep springt nu steeds over de draad naar de buren is niet handig.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 10:09

Iedereen succes met wedstrijden vandaag!

Tine gefeliciteerd met Rembrand :D
En naaltje gefeliciteerd met je poes :D En lieve foto's van een verliefde dids!
Nouvel, goed om te lezen dat het goed met je spookje gaat, ik hou niet van witte paarden, maar die van jou mag er echt wel wezen!

Silvester was super braaf gister met mijn menles op een vreemd terrein en ook in de vrachtwagen! <3 Ik was zo stom om met aanspannen mijn teugels allebei in een ander leidselgat te doen... waardoor dus 1 kant strenger inwerkte. Maar dit liet hij al vrij vlug merken door heel dwars te doen met inrijden :P
Doordat het jaaaaren geleden is dat ik voor het laatst les gehad heb ohz, weet ik echt totaal niets meer van figuren rijden. Moet dus nog hard aan het werk voor volgende week zondag! Sil liep erg naar buiten gebogen, dat moet ik zien op te lossen en in stap valt hij in slaap haha.
Maar mijn instructeur vond hem geweldig!! Hij zei dat als ik hem nog even doorrijd, hij hem wilt hebben :D :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 13:12

jenkins, fijn dat het allemaal goed is gegaan, op je leidselfoutje na :D , en dat hij zo in de smaak viel!

dank je!
mijn spook is ook met de jaren dat ik haar heb enorm veel mooier geworden als ik foto's van een paar jaar terug bekijk...

Vanmorgen met een paar van stal naar strand geweest, een stalgenootje is op vakantie, dus ik rijd dat paard nu een paar keer.
Even heerlijk uitgewaaid op strand! *\o/*

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 13:56

lekker nouvel!
Super jenkins!
Maisie, dids is inderdaad een lieve held.

Zo! Nog 4 autos,dan hopelijk klaar. Bus nog wassen en dan dids stappen en hopelijk nog wat palen meppen.
Heb daarstraks een auto n kopstoot gegeven,grote auwie.. Is ook stomme actie :P

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:38

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 18:47

Zooo, avond allemaal !!
Dag is alweer voorbij...
Nouvel, gaaf zo'n strandrit, het ziet er altijd zo makkelijk en stoer uit zoals jij op een paard zit !! petje af hoor !!
Jenkins, leuk dat Sil het goed deed bij de menles !
Superleuk toch
Naaltje lieve foto's van Diddle en vriendin !
enne,.......weer hele dag auto's gewassen !! ook petje af voor jou !

Gisterenavond een keer meegeweest achterop bij Bettepet, Oot deed het geweldig, Bettepet ook, die is het stadium van tegen een hindernis aan knallen allang voorbij, knap stuurwerk !!!
Waarschijnlijk was ik als groom, zo'n beetje prut, maar we bleven rechtop, en het was voor mij voor het eerst achterop een wagen in een marathonhindernis, ik vond het erg leerzaam om te doen !
Het was erg leuk, nogmaals bedankt, en ik kom zeker vaker naar Bronneger !!

Vanmorgen thuis gemend met Melody, eerst op de zandplaat en toen nog door mijn pionnen en wegwerkersschildjes "hindernis" :j om te oefenen hebben we maar wat neergezet, ze vond het eerst spannend, maar ging er na 2 x al goed ontspannen doorheen.
Ze mag nog een stuk soepeler worden, maar het was erg leuk, daarna nog een rondje met man en zoonlief mee op de wagen langs het bos, ze heeft heerlijk gelopen, enne........we kwamen een vuilniswagen tegen,.......de eerste grootverkeer die ik met haar tegenkom, Melody die keek niet eens.... ik was op dat moment zoooooo gelukkig met die pown !!!
Heb met vrachtwagens e.d. al rare dingen meegemaakt met mijn oude rijpony, en daar zelf een fobie aan overgehouden, vanmorgen had ik een ooooh... zo rustig kan een paardje dus ook zijn terwijl er een vrachtwagen voorbij rijd......super !!!!!
Gek he ?! dat je op zoiets enorm trots kan zijn.

Tine en Tallechie, hoe is jullie dag vandaag verlopen ?? ben ontzettend benieuwd !

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 19:52

klinkt geweldig biancacoo!! :D lekker bezig geweest, en paardje braaf met verkeer. Vind het niet gek dat je daar zo blij om bent :) heb dat ook wel eens :)

zo, heel de dag autos gewassen ja.. Flink geknald want ik had de bus bij, en wilde die ook wel eens grondig doen. Dus om 4uur bus het washok in gepropt (paste maar net) om er dan nog achter te komen dat de hoge druk spuit niet eromheen kon omdat de bus gewoonweg te groot was _O-
dus met sponsje en emmertje. En later ook een trapje want ik kon niet bij 't dak (met trapje nog niet heel het dak) en niet bij de voorruit :')
maargoed, hij is weer mooi :)

Toen nog naar dids geweest, beentje verzorgd, en nog even 4 palen in de grond geramd :o
net gedoucht, en nu wachten op de pizza-man.. :9 !
en intussen VHU even sms sturen of ik morgen moet groomen :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:12

@ Biancoo: Ik ben ook niet helemaal verkeersmak, mijn pony's wel :D.

Wat fragmenten uit het zware leven van een drachtige merrie
Lotje slapen, voor het juiste effect even je geluid aan.
Afgelopen maandag avond, een uurtje voor het binnen zetten, stond 3 man omheen te praten.

Lotje met jeuk op stal, deze sessies hebben we een paar keer per dag

Lot heeft het dus zwaar. Judith is helemaal blij met Eddie.
En ik heb me zelf nog een schop onder m'n kont gegeven en ga volgende week toch weer op wedstrijd :). Roos haar Z vaardigheid debuut!!!!! En Whit in de L vaardigheid en M dressuur.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:13

Mooie foto's nouvel! Je hebt gelukkig genoten!

Bianca, klinkt super!! Heerlijk dat je zo genoten hebt van je pony!

Naaltje, ook lekker bezig geweest vandaag! Je hebt een hoop gedaan :D

Ik heb gewerkt tot 7 en zo nog ff langs stal.. Silvester was weer 4 keer ontsnapt, nu hebben ze een ijzere buis zo'n 15 cm van de grond gedaan langs t landje in de hoop dattie er niet weer onder vandaan loopt.

Verder vroeg ik mij eigenlijk af, wat ik nou nog nodig heb voor wedstrijd volgende week?
Ik heb:
Een jasje:
http://www.ej.nl/SupplyImages/images/4020002-m.jpg
Een shirt:
http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=4030006
Handschoentjes
Cap
Zwarte schoenen (mogen t ook stoffen zijn? anders doe ik mn joppers)
Een zwarte spijkerbroek
Menschort

Dan moet ik volgens mij nog halen:
- Plastron
- Speld (noodzakelijk? op mn shirt zitten ook 2 steentjes)
- wat moet ik met mn haar? :P

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:15

Ah leuke filmpjes dennis! Schattig zo'n slapend ponytje haha.

Ow jij ook wedstrijd volgende week :D leuk!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:17

Plastron en speld zijn niet noodzakelijk als je shirt al een kraagje heeft. Ik zou eerder voor een sjaaltje (in kleur van je menschort oid) gaan.
Ik rij met een dressuurblouce en jasje, ook zonder sjaaltje of plastron (ben nog steeds zoekende naar de perfecte combie, maar die gaat er waarschijnlijk pas bij een nieuwe wagen komen, alles in kleur ;) ).

Je haar in een knot of vlecht (zelf doe ik er niets mee omdat het te kort is).

Waar ga jij heen op wedstrijd? Heb je vast wel gezegt, maar heb ik gemist.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:33

Zeer vermoeiende maar geslaagde dag achter de rug, werkelijk ben echt ver-sle-ten }:0

@Jenkins spannend he zo nadenken over wat je aan moet trekken. Vond het ook erg lastig. Heb het heel simpel gehouden: jasje (gewoon net jasje, niet zozeer rijjasje maar een in het grijs van de ruit van mijn menschort), grijs/zwart geblokt menschort, daaronder gewoon mijn spijkerbroek met gewoon mijn gewone schoenen (dacht dat het menschort alles bedekte, was niet zo, dus zwarte broek is beter :o ), onder jasje lichtblauwe blouse (had geen mooie witte/creme meer en geen zin van alles aan te schaffen) en dus zwart hoedje (nog van het dressuren van 'ooit'). Haar had ik in staartje, maar dat bleef niet zitten, dus volgende keer toch netje plus wat speldjes mee := ).

Biancocoo stoer meid dat je het hebt gedaan! Zowel de vuilniswagen als achterop staan :+ Is goud waard he als ze zo verkeersmak zijn +:)+ Met de wagen ben ikzelf ook verkeersmak (paard/poowns zijn enorm verkeersmak), op het paard vond ik het in het begin nog griezelig, maar nu onderhand ben ik zelf ook redelijk verkeersmak }:0
Dennis, zo grappig die filmpjes :')
Naaltje, je hebt pb
Nouvel, dat moet heerlijk zijn na al die toestanden even lekker uitwaaien op het strand
Maisie aan de klus met caviahokken en schutting voor Joep. Springt Joep ook over schrikdraadje trouwens? KUn je ook spannen, stuk handiger (en mooier vind ikzelf dan) dan een schutting?
Ben zo benieuwd hoet het met Tine en Tallechie ging en wie gingen er nog meer op wedstrijd vandaag? Ben 't ff kwijt :o

Rizanta was vandaag weer een stuk opgeknapt, hoestte nog maar paar keer en heeft ook weer flink gegaloppeerd aan de longe. Zijn we dat morgen in ieder geval kwijt Naaltje :=

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 21:16

Wat is Lotje een schatje zo.. :)

Gefeliciteerd met Rembrand en poes van...naaltje? Sorry weet het niet meer.

Jenkins, fijn dat je les zo goed ging.. Leuk wel om een setje voor je wedstrijd samen te stellen. Moet ik ook ooit nog doen.

Biancacoo: Wat een super gevoel moet dat gegeven hebben zeg! Terecht dat je helemaal trots bent!

Nouvel: Fijn dat je genoten hebt!

Iemand vroeg over alleen op stal lopen... ik ben 9 van de 10 keer alleen. Toen de andere pensionklanten vertrokken dacht ik dat ik het heel erg zou vinden maar ik ben nog nooit zo serieus met eef bezig geweest. Dus bevalt me eigenlijk best.. soms is een beetje hulp of een extra oog wel fijn.

Hoe gingen de wedstrijden vandaag? En wie moeten er morgen nog?

Fijn dat Rizanta minder snotterd.. Toch wel een opluchting. Ben het wel even kwijt; heb je morgen wedstrijd ook?

Ik heb net voor het eerst een stuk met trailer gereden met eef erin.. Ging heel goed, ze heeft zich super gedragen, wel de hele boel onder gescheten natuurlijk, bedacht me alleen toen ik al onderweg was, dat ik geen hooinet had op gehangen, maar ik twijfel of ik dat uberhaubt voor de kleine stukken wel op ga hangen. Doen jullie dat wel allemaal? Eenmaal terug was ik zoooo trots, zo'n zelfde gevoel als Biancacoo.. ;)
:+: my pony..