[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 20:31

Ik ben weer bij! Voor jullie allemaal een heel dikke knuffel en idd voorzichtig zijn!

Heb genoten van de foto's van Ips toekomstige span en de toekomstige ouders van Baudy's veulies voor 2015!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 07:49

tine10 schreef:
Je zou denken dat een wedstrijdpony een auto bij de bak niet gek vindt. Maar ja, hij stond natuurlijk met de zijkant naar de bak en niet bij de C }:0
.

Amerigo zal zeggen: "Nee baas, zulke dingen gebeuren op wedstrijden, niet bij mij thuis in de bak. Hier thuis houden wij van rust, niet van rare busjes met geluidsoverlast".

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 08:22

goedemorgen..
fijne dag allemaal..t'is hier minder koud dan gisteren. :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 08:26

Mooi, want zodra het licht is, wil ik met Janouk het bos in met de koets

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 11:08

Veel plezier, Janouk!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 14:08

Heerlijk met de hondjes getraind !! en zelf nog een fietsronde gedaan erachteraan...
nu broodje met gebakken ei naar binnen gewerkt.... :9

Eagle was helemaal blij....kwam thuis na het trainen meteen even aandacht opeissen..helemaal tevreden en superblij !! ook de andere 4 happy en voldaan..nu allemaal lekker een bot !!

janouk, lekker op buitenrit gekoetst ? en wat gaaf dat jullie sinterklaas rond mogen koetsen !!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 17:08

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 17:33

supergaaf janouik..nu hier ook nog een kerstsmiley.. O:) :)ddd dan kunnen we die erbij plaatsen...helemaal leuk gedaan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 18:44

Erg leuk Janouk _/-\o_ *D
Sammie ondeugend :+ ben hier ook totaal niet van de brokjes maar kan me er wat bij voorstellen :7 moet zeggen dat ik bij Ollie als ze wegrent (doet ze namelijk ook gewoon als ik brokjes heb, die fase hebben we ook gehad, maar ze is niet om te kopen) gewoon het halster naar haar toegooi ... oftewel een join up. Helpt erg goed, ze is gewoon af en toe een draakje om de zoveel tijd :P
Ber en Hero komen altijd, die zitten het liefst op schoot de hele dag. Dan wil Ollie ook weer bij me zijn, want die is gewoon jaloers. Anders zou het niet helpen natuurlijk, want dan rennen ze gewoon weg en kun je wachten tot je een ons weegt.

Vandaag heerlijke trainingsrit gehad op de Utrechtse Heuvelrug/Ginkel. Was lekker weer om te rijden, pony liep superfijn <3 flinke heuvels, vind ze leuk :D en op de trailer ook braaf :)

sonjim

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:37

Super vhu lekker genieten met ollie.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 23:27

Zo een dagje op wedstrijd geweest. Ben om 8 uur vertrokken en was om 19.30 thuis. Om 10.45 uur dressuur en rond 16 uur de vaardigheid.

Ik had db met lostijden echt zo fijn lopen echter in de proef liep het niet zo lekker. Die witte hekjes zijn echt gevaarlijk, die eten je op. Ha ha. Gelukkig ging er nog wel veel goed en bleven we hangen op een 2e plek met 191 punten.
Bakje met pepernoten en Sint choco gehad en een welkoop cadeukaart.

De vaardigheid ging goed. Geen een bal eraf gereden. Alleen in de eerste omloop moest ik tussen een poortje en de bakrand door waar een vlag van de Rabobank hing. Die was zo eng dat db er voor in de stop ging. Daardoor dus buiten de tijd en een ongehoorzaamheid straf.
De 2e omloop ging goed en de barrage foutloos en uiteindelijk de 2e tijd.
Onze eerste foutloze vaardigheid.

Dus met 3 wp naar huis, gewoon top!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 10:08

Die kransen zijn leuk janouk. Zie ze overal opduiken.

Bianca lekker met de hondjes op stap geweest.

Het is weer bbbbrrrrrr buiten, koud windje

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 10:22

Goedemorgen..
weer lekker :brr: :brr: vanmorgen..houtkachel brand al lekker hier..
Ja..echt heerlijk getraind afgelopen weekeind !

verder geen wedstrijdplannen op dit moment want mijn kar is nog stuk..

vhu.fijn getraind met ollie, heeeerlijk is dat zo'n paardje die ook duidelijk van het trainen buiten geniet !!
baudyh, winstpunten gereden, superknap !! ik vind die ongehoorzaamheidstijdstrafpunten..zo idioot.....
als een paard ergens bang van is..is hij niet ongehoorzaam..hij reageert op zijn natuurlijk instinct..stoppen..vluchten..of toch erlangs durven..vind dan die straf zo maf altijd..maar goed..belangrijk is dat je hem er goed langs gekregen hebt...en dat is wel weer supergehoorzaam en leerzaam voor DB !! en positief geëindigd, wat wil je nog meer ?!!! super hoor.
Tine samoerai die niet wil komen..balen is dat....hier hielp het goed om af en toe eens de wei in te gaan..gewoon even aaien, soms iets lekker geven even touwtje eraan, vasthouden..en weer lekker laten verder grazen..dan wist Melody niet wanneer we iets gingen doen...en was bij me komen altijd een verassing wat we gingen doen, en kwam altijd vrolijk en blij.

nu :9k en...nog van alles te doen..geen zin in..maar t' doet zich niet vanzelf... >;)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 10:33

Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik ook zo iets had van, hè. Maar je word toch al gestraft omdat je nooit meer binnen de tijd dan ben. Had nu 5 strafpunten voor die ongehoorzaamheid en 4 1/2 voor de tijd. Dus 9 1/2 zonder een bal te hebben geraakt. Dat weer wel.
Gelukkig hing er in de losrijbak ook een Rabobank vlag daar heb ik hem 2 x op afgestuurd en toen met een beetje roepen kreeg ik hem er in de 2e omloop wel langs. ( was nog wel een grappige opmerking van Gerrit, toen we de kantine in kwamen bleek lanouska achter de Rabobank vlag te zitten. Oh dus hij schrok van jouw zei hij. Hi hi)
Geintje!!
In totaal 42 poortjes foutloos, super trots op hem.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 11:01

knap gedaan hoor baudyh !

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 15:05

Nou zeker super knap gedaan Baudyh *\o/*
En het is aardig fris vandaag :brr: zeker als je in de wind staat :7 (moet je dan niet doen natuurlijk haha).

Ja Ol geniet er echt van. Ik ook :D vandaag had ik Ber op de planning staan. Dus Ber weer als handpaardje mee met staprondje van Ollie. Maar het was zo koud alleen stappen dus ben ook stukjes rustig gaan draven. Ik zei drrrraf, en daar gingen ze heen de dames, zo braaf. Ging echt super. Had ik de route beetje bekeken toen ik met de auto naar stal reed en een flink stuk van de route af waren ze bezig met de sloten uitdiepen (vrachtwagen plus zo'n graafmachine).... kom ik van een pad af en zie ze precies naast de route staan die ik wilde volgen. Ik denk, ga het gewoon doen, zag die mannen buiten overleggen, dus ik ze aanroepen of ze even wilden wachten totdat ik erlangs was. Deden ze (bij ons in de regio zijn ze als ze bij ruiterpaden aan het werk zijn altijd best aardig) en we reden er zoooooo braaf langs Ber keek nergens naar, dook bijna in de vrachtwagen zeg maar en Ollie zo stoer.
Da's echt kicken, die kerels zeiden nog, zo zeg en dat met twee tegelijk :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 15:13

haha Vhu....dapperrrr... :):) en nu ben jij natuurlijk helemaal niet trots...hahaha.. O:) O:)

zo..houtje in de kachel..en hup...naar buiten naar de hondjes toe !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 15:48

Wow VHU: dapper en stoer _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Baudy: super knap gedaan!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:11

Vind ik knap VHU, zou ikzelf nooit doen denk ik. Ha ha.

Zijn jullie paarden ook zo fris met dit weer. Db is echt ggrrr. Voor de kar prima hoor maar naast me vind ik daar niks aan. Dan hou ik toch echt van pownies en geen grote paarden die zich ook nog groter maken ook.

Spullen van gisteren opgeruimd met af en toe een sprintje naar de plee. Ppffff diarree. Nog een bestelling van hondenvoer naar binnen gesjouwd nu ff niks meer.

Hopelijk zakt de diarree een beetje, wil graag naar les vanavond.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:25

Pfff da's geen pretje Baudyh.... :(:)
Ik hou ook niet van dat gestuiter naast me. Mijn dames doen dat ook niet O:) Hero wel :roll: die hing vanochtend ook weer met zijn benen half in het hek >;)

Ber als handpaardje is stuk makkelijker dan ermee wandelen, heb ze dan allebei tegelijk en met wandelen is ze erg vlot, word ik nogal moe van :P ik sta er ook verbaasd van hoe ze het doen hoor. Maar moet ook eerlijk zeggen als ze niet zo braaf waren deed ik het ook niet. Stukjes die ik langs de weg moet vind ik nog wel spannend (is maar paar honderd meter gelukkig) maar ze trekken zich samen gewoon nergens wat van aan 8-)
Aan de andere kant heb ik zo'n beeld van van die cowboys in de film, die galopperen dan zelfs toch gewoon met zo'n handpaardje erbij (niet dat ik dat van plan ben vond dit al heel wat hahaha).

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:51

VHU: dat word 2span met die dames naast elkaar +:)+
baudyy aan de race......
hier ook al zo koud...... :brr: ik wilde jane ff aan het halster longeren....nou die longeerde mij...bokkend en uitgestrekte draf met staart erop....brrrr fris weertje.....(ik had ff beter moeten weten en hoofdstelletje in moeten doen) <<)
sun ook al bokkend aan de lijn....dus echt hussen weertje.....en geen trainingsweer voor welshponys :=

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:04

:brr: :brr: :brr: :brr: :brr:

Vind er weinig aan nu. Moet zo nog naar les. Heb maar vast een legging onder mijn broek gedaan.

Met dit weer kan je er maar beter op zitten.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:04

Toch de les maar afgezegd. Ben ook niet zo fit en dan met die kou nu buiten. Nee toch maar ff warm binnen blijven.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:15

Hier gelukkig geen stuiterende paarden, zou ik momenteel ook echt niet aankunnen. Zelfs Rembrand die 4 dagen ivm hoefzweer op stal had gestaan, liep vanmorgen als een mak schaap mee met de andere 2 (terwijl ik ook nog aan het bellen was haha) toen ik ze naar de zomerwei bracht.

Baudy: verstandig om thuis te blijven als je je zo beroerd voelt
Maisie: het is ook koud. Om 4 uur had zoonlief les, nou, na een half uurtje stilstaan aan de kant, was ik echt verkleumd :brr: :brr: :brr: :brr:
Ht: werd gelongeerd. Zie het helemaal voor mij, jij in rondjes om het paard heen :+

Zometeen nog een rijbroek van zoon repareren, zit een gat in, en nog mega hoeveelheid strijk wegwerken. BAH!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:35

Tine die strijk heb ik gisteren gedaan helemaal niet mijn hobby.
Het is koud, manlief is de honden uitlaten zoonlief is verkouden en sliep net, vind ik even niet zo erg.
VHU gaaf dat het zo goed gaat, met Sonja en Jimmy deed ik dat ook, maar dan ook in galop, was echt genieten.