[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 11:34

VHU, MelanieB rijdt ook met Leica.
Het lijken mij ook geweldige wagens, maar op dit moment budgettair onverantwoord :$

Maisie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 11:37

ik gebruik geen borstonderleggers dus dat weet ik ook niet.

@ dingetje wil je robijn in de Z zetten ga het er toch maar op wagen. Zal wel geen
wp worden maar als ik tegen de 200 rijd ben ik tevreden.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 11:49

Jenkins gefeliciteerd met je rijbewijs.
Tine fijn dat je weer een goede les met Thabor hebt gehad! En Rembrand lekker aan het werk zetten. Ik heb gister even globaal de P&S doorgebladerd, was me niet opgevallen dat je erin staat dus straks even beter kijken!
Hier geen Leica ervaringen.
Ook geen ervaringen met borstonderleggers en schoftonderleggers.

Wél grote grote grote teleurstelling en tegenvaller.
Gwin heeft gister voor het eerst in de wei gestaan. En Gwin gaat uiteraard niet alleen maar rustig staan grazen, maar die leeft zich ook even uit, zo is Gwin.
Met als gevolg... een flinke bult op haar pees. Zelfde been, alleen net boven de blessure van vorig jaar. Echt echt echt k*t! Heb al foto naar dierenarts gestuurd en die vond het er niet best uit zien. Maar even weekendje aankijken en anders weer scannen en als het niet goed is, dan is het einde oefening voor Gwin. Ze heeft nu 9 maanden rust gehad en als het dan na 1 keer in de wei weer verkeerd is, dan houdt het op. Ik kan haar niet wéér maanden in een kleine paddock zetten met boxrust, dat is niet eerlijk voor zo'n druk ding als Gwin.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 11:52

@ Maisie is goed, pas het straks nog wel even aan :D spannend en je bent niet de enige die voor het eerst Z start, kun je tegen Pim strijden :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 11:57

*sorry, dat ik niet op iedereen reageer*

@Frensie: oh, wat erg :oo |( , ik ga heel hard hopen en duimen dat het mee valt Y;( . Bah, idd na een keertje wei na zo lang voorzichtig zijn/revalideren... Heel veel sterkte :(:) :(:) .

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 11:57

@Jenkins: gefeliciteerd *\o/* .

@Gem: fijn dat de stapmolen uitkomst biedt +:)+

*zo gaat nu weer onder d'r steen*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:06

Frensie: wat vreselijk. Dan heb je zo lang zo voorzichtig gedaan, keurig alles gedaan wat je moest doen. En dan dit. Maar een paard zou na zo'n tijd toch ook best even iets moeten kunnen doen, zonder gelijk weer in de kreukels te zitten. Dan is het leven toch ook niet leuk meer als ze alleen maar mogen stappen en eten. Echt waardeloos. Ik hoop voor je dat het toch heel erg meevalt, anders zul je een heel nare beslissing moeten nemen. Heel veel sterkte!!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:10

goedemorgen

@ frensie ik duim mee...
@ tine heeft weer druk schema vandaag
@ jenkins gefeliciteerd met rijbewijs.
@ maisie gaat nieuwe wagen binnenkort ophalen.. en veeeel foto's maken voor ons.
@ vhu heeft zicht op mooie, fijne wagen. wij (me moeder en ik) hebben ook leica bevalt echt super. ook het touwtjes systeem voor strengen.
@ bianca hoe gaat het met de hondjes?
@ aks twijfelt over stal. heeft het al warm.
dingetje en janouk fietsen ook voorbij :D
onze leica. .. nu met luchtbanden er onder
Afbeelding

hier niet zo heel veel nieuws. woensdag weer les gehad met uzma ging niet zo heel goed.
hij sloeg ineens achteruit tegen lamoen en had been over de streng. gelukkig was de instructeur er snel bij. wel doorgereden maar met heel gespannen paard aan het eind van de les was dat beter.
heb woensdag weer les maar kan waarschijnlijk hoop ik daarvoor ook nog een x rijden met uzma.

vandaag heb ik een bruiloft een vanavond natuurlijk feest.zaterdag en zondag wedstrijd in hellendoorn. morgen moet ik dus om half 7 in Coevorden zijn dat betekend dus om half 6 :O me bed uit..

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:12

Tine helemaal mee eens, paard moet gewoon paard kunnen zijn, vooral na al die maanden rust en revalidatie. Ga er straks weer heen, koelen. En dan zien we na het weekend wel hoe of wat.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 12:13

@Frensie: :(:) wat een verdrietig bericht zeg, ik hoop op een beetje goed nieuws :(:)

en verder allemaal :wave:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:35

Frensie..wil even snel reageren..Wat vreselijk balen...dat verwacht je toch niet,..ik duim heeel hard voor Gwin..dat het mee mag vallen..maar het klinkt idd niet goed...
hier zelf met Melody vorig jaar die beslissing moeten maken van afscheid nemen, ik hoop niet dat jij voor diezelfde keus komt te staan....sterkte !! maar je hebt gelijk, een paard moet gewoon paard kunnen zijn....

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:11

Frensie, wat enorm @@@@

ik duim voor je...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:24

@frensie
Wat verschrikkelijk balen *&&^%%$ Ik hoop dat het meevalt (misschien tegen beter weten in).

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:10

Net even teruggeweest op stal, maar ze loopt ook niet goed.
Ziet er dus echt niet goed uit...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:19

frensie :\
wat is dit ongelooflijk ^&#$@%#&%$%@... :\

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:22

Jeetje frensie.....geen woorden voor.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:39

Oh Frensie, ik loop de hele tijd aan je te denken. En dan zie ik net je post. Bah.
Jullie hebben de afgelopen maanden zo ontzettend veel moeite gedaan. Ik hoop toch nog steeds dat dat niet allemaal voor niets is geweest. :(:) :(:) :(:)

Janouk; zie jij al verbetering
En er was er nog een die naar zelfde behandelaar was geweest. Pablo, maar weet even niet meer waar die bij hoort, sorry...

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:39

Even gauw lees vanavond of morgen even bij. Frensie wat vreselijk zuur zo !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 17:37

Net heerlijke, angstvrije!!! les gehad met Thabor. Zo snel de paarden weer naar de wei brengen, eten koken en naar vergadering

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 17:41

fijn tine :)
Vergaderze.

Ik ben nog aan het nagenieten van mijn bosritje vandaag. Dids op-be-barebackpad en er weer eens op geklommen. Was al 2 mnd geleden denk ik.
Hij was braaf. Zelfs 2x een galopje gedaan :) (oke, maar paar passen, maargoed :)) )
Net voor we terugwaren stelde hij zich nog aan om een opvliegende duif. Gelukkig sprong hij naar rechts, kon ik tenminste een schop uitdelen :') Met links gaat dat niet meer, normaal springt ie dus naar links :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 18:18

;( Frensie.... dat lijkt helemaal niet goed. En wat Tine zegt, ook al hebben ze een peesblessure gehad en is die dus genezen verklaard mag het niet zo zijn dat met een paar gekke sprongen de boel op een andere plek weer aan gort gaat. Wat ontzettend sneu en naar zo allemaal. Hoop echt dat het wie weet nog meevalt je hebt zo je best gedaan voor haar .... ;(

Vwb de wagen ik zat me af te vragen of ik niet een maat groter zou moeten hebben als jij (Maisie) dus dezelfde maat hebt, jouw pony's zijn stukje kleiner. Wat voor maat wielen heeft die van jullie Lanouska? Aan de andere kant wil ik ook beslist niet een te grote of net op maat wagen voor Ollie want er komt toch nooit meer iets wat groter is dan haar, blijf toch in de ponymaat. Dat touwtjes systeem had ik bij mijn vorige wagen ongeveer net zo maar dan een kabelsysteem, vond dat erg fijn. En ook dat je je paard mooi dichtbij kunt zetten. Zal ze eens bellen voor advies.
Maar heb jij wel een enkelspanwagen gekocht Maisie, wil je er niet een die ook tweespan kan?
Nieuw kan ik zo'n wagen ook echt niet betalen hoor :=
En ik vind die handvatten/grepen bij deze betreffende wagen ook niet handig, geen idee hoe veel het dan weer kost om er hogere op te zetten :7
Want mijn budget is wel max dit budget zeg maar }:0

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 18:52

Frensie: bah..... das zwaar kl*te. Verkoopplannen dus ook maar de ijskast in -O- . Hopelijk valt het mee.

VHU: als je nog interesse hebt, mijn wagen (enkelspan + tweespan) is beschikbaar ;) .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 19:19

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 19:53

@gem die was voor Ster toch beetje zwaar staat me zo bij? Heb je de vraagprijs nog voor me mag per PB natuurlijk

Wow tine wat een gave bak

Moet steeds aan Frensie denken ...zo naar

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 20:47

Iemand ervaring met de wagons van Kool.....?

Lief zo'n oudere hond tine en wat heerlijk die wei