[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 09:11

LEUK Naaltje !!!

Ol, mag ik straks je massage tu.. even lenen ? :-)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 09:16

Mogge,

@PrinsjeH, heel begrijpelijk :(:) Har is onvervangbaar en er zijn hier meerdere die jou gevoel heel goed kunnen begrijpen... Ik heb net zo'n soort traject met mijn paard gehad....Voor de verwerking, laat het gewoon gebeuren....
@Ingrid, tot straks en tuurlijk mag je hem lenen :evaw:
@Naaltje, wat een gave foto's zeg! Did's is écht veelzijdig +:)+
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 17-11-11 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 09:16

Knuffel voor PrinsjeH... :(:)

Vrijheidsdressuur zit bij mij samengesmolten met mn grondwerk.
Ik vraag van hem ook alleen kunstjes die naar mijn idee ook zin hebben voor zn spieren; Sun kent het steigeren, maar dan wil ik dus wel dat hij dat écht vanuit de verzameling op zn achterhand doet, en niet gewoon kop in de lucht en til je voorpootjes op. Ook compliment zijn we gaan doen, omdat hij een bewegingsbeperking in zijn linkervoorbeen heeft. buigen, als in hoofd tussen de voorbenen brengen, om de lange rugspier even op te rekken, en natuurlijk pootje naar voren geven om de schoudervrijheid te bevorderen.
Maar... hij kan ook op een verhoging staan, en dat vind ik gewoon makkelijker knuffelen :+

Nou, zometeen door naar stal en de dierenarts verwelkomen. Beide paardjes voelen zich niet helemaal lekker lekker, Storm nog steeds dunne mest dus daar moeten we ook ff kijken wat we willen, Sun aan de kuch, dus daar moet ook ff extra naar gekeken worden en dan moeten ze ook allebei weer voor de enting en wil ik de tandjes laten controleren, want ik vermoed dat ze beiden last hebben van hun gebitjes. :(:)
Gelukkig moeten de andere paarden op stal ook geënt, dus dat scheelt dan weer in voorrijkosten he :)
Groetjes, lacuna

Ollie1

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 09:18

@Lacuna, beterschap voor je pony's... wel fijn dat je gezamenlijk kunt enten maar is dat verstandig als je pony's zich niet helemaal lekker voelen ?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 09:18

vd ik heb er het geduld niet voor denk ik. Leuk naaltje dat dids het zo doet. Ik blijf het wel leuk vinden om te zien.
Frensie gecondoleert, maar wel een troost dat ze zelf wilde gaan en mooi dat ze zo zelfstandig is gebleven tot het einde.
Nouvel Fifi behandeld hopenlijk knapt ze goed op hierdoor. Hier staat Wieneke te wachten op een behandeling, maar ik moet even gaan rondbellen want mijn vaste fysio is zwanger en doet even geen paarden.
Prinsje rustig de tijd nemen om het te verwerken, dit rotgevoel wordt minder en komt minder vaak voor op den duur, maar leuk is het zeker niet.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 09:49

@sonjim; ik heb dat ook af en toe. Dan vraag ik dids iets, en dan gaat hij me zo appelig aan staan kijken...
dus dan laat ik het hele idee maar varen, en ga iets anders doen. Heb dan ook niet het geduld om hem 9999999999999x te vragen of ie dat wil doen en alsjealsjeblieft :+
en dat weet ie :')

:(:) voor lacuun d'r ponies!

Heb net stoofpot opgezet hier :9
met rundvlees, ui, tomaat, mandarijntjes, rode wijn, bouillon
ruikt zóóó lekker! :+:
maar wil 'm eigenlijk morgen pas eten :)) wilde vandaag pizza maken :)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 09:49

Pff niet echt leuke berichtjes hier...
Een kindje met botkanker, wat kan de wereld toch oneerlijk zijn -O-
PrinsjeH die Har ontzettend mist, is heel begrijpelijk :(:) Missen zul je hem altijd, maar dat moet een plaatsje krijgen en dat kan wel even duren.
Frensie, gecondoleerd met de oma van je man. Het is een erg mooie leeftijd wat ze gehaald heeft, en ik vind het knap dat je er zo over kunt spreken :j

Mijn oma gaat het zo lang helaas niet meer halen, ze kan haar behoeften zelfs niet meer altijd onder controle houden. Ze is 84 en heeft ook een mooi leven gehad met ondertussen 7 achterkleinkinderen. Ze kent ALLE geboortedata van de familie van buiten, alle telefoonnummers,... dus van dementie is geen sprake. Ze vergist zich ook nooit van naam, hoe groot de familie ook is. Soms wilden we dat ze wat minder besefte, want ze weet verdomd goed dat haar lichaam het aan het begeven is. Dokters helpen haar niet meer, die zeggen "mevrouw, het is al een wonder dat u nog leeft (ze had 5 jaar geleden moeten sterven volgens de dokters), we weten echt niet wat we nog kunnen doen" Ze heeft zo een pijn en ze kan niets doen. -O-
Ze heeft een mooi leven gehad, maar ik kan het nog geen plaatsje geven, hoewel we al 3 keer afscheid hebben genomen van haar. De gedachte om haar af te geven doet zo een pijn.

@ Naaltje: leuke foto's van Dids!

@ Lacuna: succes met de dierenarts!

Ik ga mijn examen'leerstof' nog eens doorlezen. Docent had geen zin om les te geven, dus heeft ze 2 taken uit haar duim gezogen die we tijdens de lessen moesten maken. Die moesten we afdrukken en meenemen naar het mondeling examen. Nu gaat de docente kijken of we begrijpen wat we geschreven hebben. Ik mag samen met vriendin binnen, dus van zenuwen is geen sprake :D Leuk om zo een laatste examen te hebben :Y)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 09:57

@ S_L ik denk dat het ook anders is om je eigen oma te verliezen dan wanneer het de oma van je man is. Oma woonde in Rotterdam en wij kwamen er niet heel vaak. Tot vorig jaar stuurde ze ook altijd een kaart voor onze verjaardag en bij ons natuurlijk altijd vragen hoe het met de honden ging. Ze was zelf helemaal gek op dieren. Onze ridgeback is zelfs een keer meegeweest op visite in haar kleine flatje, vond ze helemaal geweldig!

@ Lacuna, lijkt mij ook geen goed idee om de pony's te enten als ze niet helemaal lekker zijn. Hopelijk knappen ze snel weer op!

@ Naaltje lekker stoofpotje! Leuke foto's van Dids, alleen die laatste kan ik niet zien.

@ IM ik heb gewoon goed geslapen. Oma heeft al meerdere keren 'met 1 been in het graf' gestaan, een paar jaar geleden was ze heel ziek, maar weer opgeknapt en toen is ze zelfs nog naar Amerika geweest, haha, oma van 93!, in april dit jaar was ze weer erg ziek, maar weer opgeknapt en in mei hebben we nog groots haar verjaardag gevierd, van de zomer was ze zo slecht dat de adressen voor de rouwkaarten allemaal al klaar lagen, paar weken geleden leek het over te zijn, maar elke keer krabbelde ze er weer bovenop. Nu was het duidelijk dat het echt niet meer ging, ze was gewoon helemaal op.

Zo, boodschappen zijn in huis. Nu ga ik lekker quilten.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 10:02

Afbeelding
de laatste foto opnieuw :) zag het inderdaad :)

zo nu ga ik zelf ontbijten, want krijg wel honger van de lucht van die stoofpot :))

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 10:13

@ Frensie: ja dat kan inderdaad wel kloppen, aan je eigen oma heb je meer herinneringen. Wat leuk dat ze zo gek was van dieren!
Dat 'met 1 been in het graf staan' ken ik ook, dat is niet leuk... Onze familie heeft ook al 3 keer afscheid genomen van mijn oma, dat de dokters zeiden dat ze binnen enkele dagen dood ging zijn. Mijn oma had de eerste keer (5 jaar geleden) een brief geschreven voor haar kinderen, waar het kostuum van mijn opa hing voor de begrafenis, welke pillen mijn opa iedere dag moet nemen enz. We moesten allemaal 1 voor 1 bij haar komen om afscheid te nemen. Echt ontroerend, ik begin weer te huilen nu ik eraan terug denk.

@ Naaltje: wauw! SuperDids!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 10:20

gecondoleerd meiss.....blijft heel vervelend en lastig...iemand te verliezen..

@ prinsjuh.....deze terugvallen zullen nog helaas wel vaker komen....gelukkig worden ze wel minder hard en als het goed is steeds minder vaak...
meid toch....hij was en is nog zo belangrijk voor je....niets vreemds aan hoor...

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 10:33

SL: Wat mooi die vlechtjes :D.

Prinsje: Ik heb maar 1,5 paards... Maar stalbaas heeft 2 paards en die mag je in overleg mee nemen :D.

IM: Moet die JR maar niet in zijn staart hangen :=.

Nouvel: Succes met Fifi en het wandelen en rustig opbouwen :)

Ollie: Wat erg :(:).

Frensie: Gecondoleerd :(:).

Prinsje :(:).

Naalt: Leuke foto's :)).

Lacuna: Beterschap met de pony's :(:)

VD.... Tsja....
Ons Blondje vind er geen hol aan zodra ze geen snoep meer krijgt :+...
Ik geef snoepje/muesli bij iets wat ze moet doen maar als ik stop met geven stop zij met iets doen... Doet ze niks meer :=...
Fio vind het wel leuk, omdat hij dan bezig kan zijn met mij :D. Ik heb hem toen kusje en flemen geleerd in 1 dag :=... Aiden heeft nog weinig concentratie voor dit soort dingen :').

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 10:36

Tass. BE gehaald, super super super goed van je !!! gefeliciteerd.
Frensie nog gecondolleerd.

Naaltje. wat een supergave foto van Didd's !!!! echt gaaf !!!
Prinsjeh :(:)
Verder wel alles bijgelezen, mooie samenvatting hierboven
VHU superles met Bente gehad, fijn !!! geeft echt een kick lijkt me !!
Tine wat rijtechnische probleempjes, die zijn er om opgelost te worden, komt tijd komt raad ! oefenen maar.
SL paardje lekker verwend en opgetut, wat een superleuk dier is dat toch ook !
Lacuna beterschap met je pony's !!
Frensie is aan het quilten !! leuk

Hier weer druk met de airbrush, een metalen staalkleurige ronde "brievenbus"aan het maken voor school, groep1 en 2, daar moet een mooie mijter van sinterklaas op, want de kids kunnen dan tekeningen voor sint maken !! maar hij moet maandagavond al af zijn !! is erg leuk om te doen, word best gaaf !! al zeg ik het zelf...
Eagle ( pup ) die heeft weer diarree.....als het niet beter word nog wel even naar de DA, want dat lijkt me niet goed !

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 10:38

Ow en iedereen bedankt voor de felicitaties :):).
Lekker zelf op pad en niemand kan me tegen houden :D.

Ik heb gister 2 kadotjes gekocht voor mezelf O:).

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 10:44

Sorry, ik kan het echt even niet bijhouden. Ik sluit me aan bij alle samenvattingen
Frensie: gecondoleerd
Kindje met kanker, vreselijk (weet even niet meer wie dat schreef)
Tass: gefeliciteerd
Prinsje: logisch zo'n terugval, schaam je niet voor je verdriet, is heel normaal

Verder weet ik het even niet meer. Zombie hoofd....
Net Rembrand ohz gereden, ga nu snel Thabor doen. Doei.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 10:56

@tass; hoe is het met blond nu? :)
je moet gauw 1 van je kleuters beleren ( ;) ) dan kun je met suze in ons bos komen rijden :P

net eerst maar brood wezen kopen ^) wan kan wel ontbijt willen, maar dan moet er wel brood zijn _O-

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 10:59

Zoals de plannen nu is.... Wordt Fio komend jaar rustig en op het gemakje beleerd :D.
Aiden laat ik nog een jaar staan, die is zo baby.. en concentratie vermogen van een paasei :')...

Blondje gaat goed, ze is erg vrolijk en knuffelig...
Benen zijn nog wel dik en af en toe warm... Sinds gister staat ze zonder medicijnen en vrijdag komt de DA... (morgen dus bedenk ik me :=)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:01

dan wordt het een fjordenrit :))

concentratie van een paasei :')

pff ik ga even een potje zoeken, en die op de foto zetten voor 't verslag. Dan nog een paar dingen aanvullen (of deleten :') ) en dan opsturen, ben ik daar ook vanaf :)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:04

van een paasei, hahahahahhaha

dies goed :+ :+

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:04

Gaaf Naaltje ! die laatste foto !

Huis weer zo goed als schoon :-) Heerlijk dat ik dat al gedaan heb, als ik dan vanmiddag thuiskom kan ik lekker op de bank ploffen :-)

Hier is de beestenbende ook nog steeds ziek, zwak en misselijk. Doggie loopt ook nog niet goed maar al wel ietsjes beter.

Iedereen fijne dag !

Ow ja, Naaltje, wat is je adres ? Kom ik zo rond etenstijd :D :D :Y) :Y)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:09

morgen he ingridM! Vandaag staat er home-made-pizza op 't programma :))

veel plezier bij je pleegpaarden ;) :))

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:18

Serieus hoor een paasei!!!!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:22

Als er hier weleens paaseieren zijn dan zijn die reuze geconcentreerd hoor! Die blijven mij net zolang lief aanstaren tot ik er niet meer tegen kan en ze op eet! :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:27

Frensie schreef:
Als er hier weleens paaseieren zijn dan zijn die reuze geconcentreerd hoor! Die blijven mij net zolang lief aanstaren tot ik er niet meer tegen kan en ze op eet! :+

ik denk ook dat ik op hetzelfde niveau zit dan als een paasei :')
duurt bij mij nooit zo heel lang :P

_O-
nou, echt ik ga op de vlucht zometeen. Word gillend gek van school :') langs alle kanten wordt er getrokken ''je moet dit'' je moet dat je moet zus je moet zo... pfft :')
Ik ga m'n paard gezelschap houden zo. Maar eerst vriendje wat pizzabroodjes brengen die ik op de markt gehaald heb voor 'm :)

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:18

Aahhh ik heb ook net een pizzabroodje op :9...

Frensie _O-...