[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 13:26

VanHuisUit schreef:
Balen trouwens Poeltje dat die pony zo slecht in de stelling wordt gereden, je zou zeggen dat ze onder het zadel juist goed gecorrigeerd kunnen worden op stelling.

Dat zou je zeggen, maar er rijdt een meisje van 12 op die zelf er een handje van heeft om de pony's met hun hoofd naar buiten te rijden. Dit is nl. niet alleen een probleem van Koks, maar ook van de andere pony's.

Zal binnenkort zelf wel even op meneertje stappen om het te voelen. Ohz trainen is toch wat makkelijker dan voor de wagen.

Ik zal mijn tas even inpakken, slaap vanavond op stal, omdat we morgen weer heerlijk vroeg op wedstrijd moeten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:35

Ik zie het inderdaad zo voor me, pony's vallen dan zo door de bochten heen en maar trekken met die buitenhand ipv binnenbeen er tegenaan en binnenachterbeen eronder. Mmmm >;)

Deze vond ik net nog op de andere laptop...was hem een beetje vergeten, was met een van mijn vorige paarden (Nebraska, die zoveel op Rizanta lijkt qua gedrag)... we gaan dit dus wel weer doen he, ergens dit seizoen (endurance), mijn spierpijn is alweer een stuk beter in vergelijking met gisteren, zakt gelukkig snel af :D
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 15:04

Jullie gaan wel weer heel snel vandaag.

Net wel op bed gelegen, maar niet kunnen slapen door de pijn in mijn mond. Heb al de maximale dosis voor een dag op, maar heb het idee dat het steeds erger wordt. En het duurt nog een paar uur voor de dag om is. |(

Iemand vroeg hoe ik mijn tuig sop: eerst alles schoonmaken met zadelzeep en warm water, daarna als het droog is alles met zadelvet.
Ben bang dat pony vandaag verder vrij krijgt. Nou ja, moet kunnen. Doe toch alleen maar vaardigheid morgen. Dat doe ik wel dressuurmatig, maar is toch net even anders dan echte dressuurproef. Denk niet dat ik het nog ga redden om pony ook nog netjes te vlechten. Doe ik altijd, vind ik er veel netter uitzien, maar voor deze ene keer (is Welsh dus mag, en is vaardigheid dus ook minder erg) laat ik het maar zo.

Heb echt de neiging om een tang te pakken en maar alle kiezen eruit te halen. Zal niet echt helpen, maar zo voelt het nu wel.

Ollie: sterkte

Clinics van vanavond: veel plezier
wedstrijden: veel succes

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 15:12

Heb tandarts toch maar even gebeld, maar omdat ze de kies zo moeilijk eruit konden krijgen heb ik nu wsl nog zoveel pijn. Fijn.

Jenkins

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 15:25

Sil is heeft nu al 3 dagen op een rij in super hoog gras gestaan omdat hij steeds uit zn kale landje ontsnapt :( ben zo bang dattie er ziek v word! Heb net gebeld of ze hem op stal willen zetten. Waarom lukt het hem toch altijd om te ontsnappen!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 15:44

Tine is inderdaad niet zo erg voor de vaardigheid. Vervelend dat je zo'n pijn hebt.

Mijn tuig is schoon, spullen staan al in de auto. Vanavond veale nog.
morgenvroeg daan zijn spullen nog en dan zijn we weer klaar.

vervelend dat sil telkens ontsnapt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 17:32

leuke foto VHU!!
tine :(:) met je kaak/hoofd

@jenkins; zelf afrasteren zodat hij niet meer kan ontsnappen? Heb ik met dids nu ook gedaan. Die ontsnapte ook steeds.
Vanavond ga ik een begin maken met rasteren bij dids in de wei. 't gaat regenen hier dus dan moet het begraasde deel rust krijgen :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:36

o gaat het regenen naaltje we blijven postief heb mn regendansje al gedaan.

VHU heeft een stuiterstap rondje gedaan en tine is weer goed bezig met de pony.
Verder wel bijgelezen maar niet veel onthouden.

Nou osteopaat is geweest voor ferro. Arme beestje zat helemaal vast. Nu mag hij 3 dagen niets
doen en dan een week alleen wandelen daarna stappen voor de kar. Hij was wel helemaal relax
erna. Ook moest hij nog een beetje afvallen en moest ie eigenlijk van het gras af. Nou ja
dat gaat niet lukken dus weer op zn korte stukje met plakje hooi.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 19:15

hmm weersvoorsp geeft stuk minder regen aan.. Naja. Ben nu op stal,wachten op palen. Net mn weisleep naar achter gesleept. Wat een zwaar ding! 3 vw crafter banden.. Bleh,ben zo stoned als n garnaal in elk geval. Paracetamol met ibu. En nog koppijn..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 20:27

Citaat:
Net mn weisleep naar achter gesleept. Wat een zwaar ding! 3 vw crafter banden..
Maar daar heb je toch Diddle voor?
Sterkte met de hoofdpijn, wat naar.
En Tine ongelofelijk veel sterkte met je kies, zo naar. En dan ook nog bij jullie eigen wedstrijd, wat een ellende.

Tallechie heel veel succes morgen met de wedstrijd, super fijn dat je weer gaat starten *\o/*

Nou voor dat hele gebeuren bij Han op school zijn de marktkramen nu opgebouwd, het ziet er zowaar erg gezellig uit :j
Nu nog hopen op mooi weer voor morgen en dan is het wat mij betreft geslaagd :D
Zoonlief rent nog op het schoolplein heen en weer en manlief probeert nog iets in elkaar te knutselen met nog een paar andere vaders. We hebben net met een flinke groep ouders pizza gegeten aan lange tafels en lekker wijn gedronken....ik had nog macaroni gemaakt, leek wel Italie en was erg gezellig.
PS wij wonen dus naast de school, erg handig.

Rizanta is vandaag gelongeerd, beetje licht stap/draf werk. Ze hoestte nog wel maar veel minder diep en ook niet zoveel. Uit neus kwam nog wel wat snot maar geen prut meer zeg maar. Dus weer beetje beter :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 20:54

dids mag niet slepen ivm dat been. Helaas was ik even paard. Ga nu nog 4 palen zetten. Zondag lint erop. Ben ik op de helft. Dids loopt even bij de andere 3 vanavond. Vrijkous

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 22:02

Goedenavond.

Nou, ringen staan klaar. Terrein is niet zo goed als andere jaren helaas, super droog. Gelukkig wel zandbodem en geen klei ofzo. Pony is gewassen, nu wachten tot hij droog is.

Trouwens, ben er achter hoe pony aan die flinke wonden op zijn achterbenen komt. Thabor helaas. Die loopt gewoon zowat over pony heen, nadat hij hem eerst flink heeft opgejaagd. Pony staat nu op stal ivm wedstrijd, dus Thabor staat nu nog bij Rembrand. Maar heb alvast een wei uitgezet, waar Thabor alleen in moet. Ik vind het wel erg jammer, vooral omdat Thabor en Rembrand elkaar erg leuk vinden. Maar pony mag natuurlijk niet kapot gemaakt en ook niet de dupe worden, dus Thabor krijgt een eigen stuk. Arme pown.

Nou, ik ga nog even bankhangen tot pony droog is en dan naar bed. Morgen vreselijk vroeg op, drukdrukdruk, niet slapen tussen de middag. Nu maar hopen dat ik geen stomme fouten heb gemaakt in de lijsten of weet ik wat meer.

Ben zo bang dat mensen klachten hebben enzo, omdat het niet goed loopt.

Sorry, erge egopost hier

VHU: fijn dat ze minder hoestte, en dat marktgebeuren goed lijkt te gaan.
Maisie: wel fijn dat ze dingen heeft gevonden.
Tallechie: tot morgen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 22:06

tine, heel veel succes met alles morgen!

ach arme poown zeg, dat is inderdaad ook niet de bedoeling...
wel prettig dat je nu weet hoe het komt...

naaltje sterkte met hoofdpijn
stoer hoor, zelf gesleept! :D

vhu, klinkt leuk, veel plezier morgen!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 22:09

Tine: Vervelend dat thabor niet met pony kan, hopelijk heeft kleine pown geen last van zijn wond!
VHU: Wat een gave foto, leuk peerdje!
Jenkins: Inderdaad goed gedaan om hem op stal te zetten, aapie dat het is!
Naaltje: Heeft als sleeppeerdje gewerkt :P

Vandaag 17 km gereden met mn pony's ging erg lekker wel vlot, maar uiteindelijk op de terug weg heerlijk tuf drafje, helemaal trots :D

Ik had net autorijles. Het ging totaal niet lekker voor mijn gevoel, hij was wel tevreden. Ik was ook erg moe en mijn aandacht was soms ver te zoeken en dan verzwakte ik ook in mijn rijden.

Maaarrrr... we zijn aangehouden door de politie , bleek dat we staande werden gehouden dat de apk was verlopen (volgens instructeur kan dit niet kloppen, volgens politie wel) afijn, daar zat ik dan in de auto en moest ik mij daarna ook nog verdedigen of ik wel 18 was (ID niet mee :+ ) dus zeg vrolijk meneer ben al 20 hoor :D.. emh.. nou dat is niet echt te zien mmmm nou bedankt :P Conclusie: Rijschoolleraar een boete en ik gelukkig niet :') Les mocht daarom ook niet meer doorgaan.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 22:09

Tine, niet stressen. Komt helemaal goed. Zal wel loslopen met de wedstrijd. En van klachten kun je alleen maar leren.

arme pony, maar inderdaad hij mag niet de dupe worden. Ga je het later nog wel weer proberen.

Ik heb veale in de vlechten staan, wagen is schoon en staat op de aanhanger. Tuig is schoon.
We gaan morgen om 715 weg, hopelijk komt het uit met de voeding van daan. Op wedstrijd kan mijn moeder of zus hem wel wat geven.

Ik ga nog wat drinken en bankhangen en dan naar bed. Tot morgenmiddag/avond

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 22:13

jeetje laura wat een toestand zeg!
die rij-instructeur schaamde zich zeker wel? :D

tallechie, ook veel succes morgen!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 22:17

Succes morgen tallechie :D

Nouvel: Ja behoorlijk hij zat het steeds maar goed te praten dat hij wel paar weken geleden geweest is en hij de nieuwe papieren niet bij zich had, maar ik weet het niet hoor :P.. kwam voor mij wel goed uit dat les afgelopen was en dat ik die tijd kon verschuiven, ging bij mij ook niet zo best :P

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 22:24

_O-
leuke samenloop van... :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 22:28

Spannend allemaal Tallechie!
En Tine, je hebt het vast super georganiseerd en... je kunt er nu niets meer aan doen, dus lekker gaan slapen en morgen lekker rijden.
Citaat:
Die loopt gewoon zowat over pony heen, nadat hij hem eerst flink heeft opgejaagd
Nou zeg wat een fratsen dat is niet de bedoeling ~~}> arme Amerigo. Goed dat je het hebt gezien. Wel lastig zeg als hij alleen moet staan >;)

@Rivaldo lekker gemend, dat is toppie. Jouw rijles: wat een toestand :oo

Citaat:
VHU: Wat een gave foto, leuk peerdje!

Dat was inderdaad een hele leukerd, kon lezen en schrijven met met haar. Dressuur, springen, endurance. Mennen deed ik toen nog niet. Heb haar 8 jaar gehad. Verkocht omdat ik echt in endurance verder wilde en daar was ze niet echt geschikt voor. Helaas was ik later ook niet echt geschikt voor endurance :+ Nebraska komt uit dezelfde lijn als Rizanta, daarom herken ik denk ik ook zoveel in haar. Bras was ook een flinke (1.70). Achteraf had ik haar nooit moeten verkopen maar goed, je weet nooit van tevoren hoe het loopt ...

Morgen wordt inderdaad vast gezellig. Het is altijd een heel leuk evenement. Veel muziek, kinderen die van alles doen en kunnen doen, lekker eten en drinken. Iedereen dus maar even duimen dat die enkele bui die morgen gaat vallen niet in centrum Rotterdam is...

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 22:28

Zekers :D

Hoe gaat het met spook?

VHU: Jij ook veel plezier morgen leuk zeg dat ze dat ook in het weekend doen :)
Als je alles van te voren wist, maar snap best je gevoel als het je maatje is doet het toch pijn als je achteraf dus prima bij haar paste.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 22:42

Balen voor de pony zeg tine !!! Thabor moet dus eerst meer respect krijgen.
Succes voor morgen.

Tallechie jij ook succes!!!!!

@ laura das ook appart van je rijles. Vind het eigenlijk wel grappig als ik het zo lees.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 22:45

oeh.. mooie stunt voor een rijschool... is ongeveer hetzelfde idee als een auto die je als demo mee krijgt bij een dealer die dan niet verzekerd is ofzo.. grote fouten :=

VHU succes met de markt
lekker bezig geweest met opbouwen

Laura mooie ronde gemend

Thabor molt ponys >;) stoute paard :=

zo! Dat rasteren ging niet zo fijn als gehoopt helaas.. de grond is snoeihard.. En ik kon niet schroeven. Dus ik heb nu het 1e deel afgerasterd. Dids loopt nu op een klein stukje wat hij ook altijd mag houden. Zondag raster ik verder zodat hij weer kan grazen, maar het korte stuk wel kan aangroeien. Pa gebeld om accuboormachine :)
Dids heeft intussen lekker bij de 3 merries gelopen. En hij heeft lekker geknuffeld met zijn DeeDee :+: lieverd dat het is :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 22:51

Brassie heeft een superhuis gelukkig, ze willen haar ook echt niet meer kwijt. Dat is wel fijn natuurlijk. Maar wat je zegt, als je alles van tevoren wist.... Bras was niet geweldig met groot verkeer langs de weg, kijk daar is Rizanta werkelijk een superheld bij. Eergister onder het zadel kwam ik nog zo'n inspuitmachine tegen, enorm apparaat, ik vond het dus heel eng :x maar zij verblikt of verbloost dus echt niet. Kijk dan mag ze onder het zadel enigszins drakerig zijn in het bos, dat gedrag bij zo'n machine is wel goud waard. Met Bras had ik allang ergens achterin een tuin gestaan of was ik dan richting een of ander erf gevlucht of zoiets :=

Naaltje goed aan de klus :Y)
Diddle op vrijersvoeten :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 23:03

L_Rivaldo schreef:
Zekers :D

Hoe gaat het met spook?

Goed hoor, ze wordt met de dag weer fitter! :D
wond blijft wel veel vocht geven, maar dat zal ook wel komen omdat ze nu weer veel meer beweegt...
op zich wel goed, dan komt de troep eruit, maar van mij mag het nu ook wel stoppen met die vieze bende... :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 23:05

Afbeelding
Afbeelding

mijn vrijkous met zijn vriendinnetje :))