[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 16:15

Wat vervelend van je trailer happytime!
Patrick hoe was p&k?
Tine gaat naar de intocht :)
Ivy: heeft een lekker drankje ontdekt (ik ben niet zo erg veel thuis in alcohol drink af en toe wel maar ben vaak van de wodka redbull :P en ik mag ook niet echt veel drinken met mijn medicijnen dan krijg je 1+1=3 :P Ene kant wel lekker goedkoop :P

Vandaag mijn paardjes lekker laten uitrazen in de bak. Wat waren ze fris zeg en bokken en springen! Tum gaf ook een mooie show weg :D Stalgenootje was gewoon aan het rijden in dezelfde bak :P

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 17:22

goedesmiddags!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 19:14

Wat vervelend van trailer, Laura heeft paardjes lekker beweging gegeven.

Terwijl ik even 1½ heb gemend met shetlander 2 span. Was wel wat in volle galop, eigenwijze shets die persee naar links of rechts wouden, tusen fiets paaltjes en beton blokken door wat echt maar net past :=
Dat is toch echt wat heel anders zeg dan koetsier lessen. Was erg leuk en leerzaam :) Jammer dat komende tijd weinig tijd voor heb, maar zodra ik vrije dag heb weet ik het wel :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:42

zag een zwembad in de tuin....en net op het nieuws nog veeeel meer water.
jeetje wat een ellende
joram: niet klem gezeten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:54

Voor mij gevoel wel :=, maar in praktijk niet :o
Ja, had zwembad ook gezien. Vraag ook af hoe in Drenthe afgelopen dagen was waar Tobbe nu staat. Hier in Amsterdam valt erg mee met de regen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 22:18

leuk Joram! :)

zwembad in de tuin.. nou..
ik heb daarstraks nog heel de wei doorgesopt in 't donker..
Alle omliggende landen zijn overstroomd.. Beek buiten oevers..
Maar de weide is nog veilig, wel nat, niet ondergelopen..

't moet alleen eigenlijk niet veel meer regenen :=

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 23:34

hier is het al de hele dag droog.
Maar ze voorspellen wel weer regen.
Vriendje en ik gaan morgen naar de efteling.
Ondanks het voorspelde weer heb ik er wel heel veel zin in.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 23:39

:wave:
ben ik weer.

@IT, veel plezier bij de Efteling, je kunt zoveel naar binnen wordt vast wel leuk.

Groom Tamara is geslaagd voor haar koetsiersbewijs :D Leuk he.

Gelezen over trailers die opnieuw moeten echt zjips. Wij hebben nu definitief de Henra trailer gekocht, zit net helemaal nieuw in hout plus bodem dus als het goed is zijn we voorlopig klaar *\o/* haal hem donderdag op zal dan ff foto's spammen :D , over enorm veel water, mennen met shetlander 2-span (leuk en spannend!!), en supplementen. Ik zweer voor hoeven bij hoefcompositum van de paardendrogist en cornucrescine. Maar harde hoeven heeft vooral te maken met hoe paarden staan, welke ondergrond & beweging. En hoe dan ook, soms is een ijzertje of hoefschoen gewoon nodig als je regelmatig langere afstanden op het harde rijdt. Maar het hoeft dus niet. Alwyn staat nog steeds niet op ijzers en dat gaat nog steeds prima.

Hoop dat het gaat lukken Snuit van ijzers af te halen (dus dat het goed gaat), hoefsmid komt over een week of 2. Wil het gewoon gaan proberen. Zou lekker zijn als hij in de winter zonder kan.

Voor de rest niet veel te melden. Hooi gesjouwd en stal gedaan. Kon de weg niet op want nu waren ze met de weg zo bezig dat je er met de auto maar amper langskon, laat staan met pony + wagen.... naja, morgen misschien als ze niet aan het werk zijn...

Enne... mixjes... tja .... kan er niet zo goed meer tegen :+
Ik hou wel van een goed glas wijn :+ suf he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 01:10

Wat jammer dat niet op pad kan. Rij jij ook best veel over weg met Alwyn ?
Bij Tobbe gaat goed zolang ik maar in berm blijf, maar die staat ook nog maar jaar zonder ijzers.

Heb net bericht gehad uit Drenthe en hoorde dat daar ook erg mee is gevallen qua regen/onderstroom. We had ze paardjes donderdag binnen gehaald toen zo slecht was. Erg fijn om te horen dat er zo goed voor de paarden wordt gezorgd :). Nog 7 dagen en dan zie ik Tobbe weer :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 09:57

Was je lekker aan het rijden met jan en jolly?
Ivy: heel veel plezier vandaag bij de efteling :D

VHU: wat leuk dat je groom ook haar koetsiersbewijs heeft gehaald. Leuk ook dat ze daar mee begonnen is, daar hou je een hele goede groom aan over dacht ik zo :D

Ik ga me maar snel verder klaar maken, ga zo naar paard en koets :D jeeejjj :D

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 10:48

Goeiemorgen!

Nou, ik heb het super naar mijn zin gehad op P&K.
Smorgens kon ik meteen mijn twee overgebleven kaarten kwijt aan Lisanne van Wapi&Harrie en haar vriendin, dus dat was ideaal.
Toen in de hal ff op Evelli en Millanka gewacht, en zijn we gezellig met zn drieën over de beurs gelopen. Nog een aantal bokkers gezien (wow, Evelli kent echt iedereen!!) en voor het eerst het grand national team in actie gezien. Echt SUPER!
geen onderleggers, lichtblauwe zweep of lichtblauwe handschoenen gevonden. Wel een bitje voor Storm gekocht, en springschoenen omdat hij nog altijd sleept met zn achterpootjes. Ook de namen van mn jongens op mn jas laten borduren in precies de juiste kleur lichtblauw. En last minute toch nog even een nieuwe zwarte zweep gehaald, haha. En verder natuurlijk heerlijk geneusd, leuke spullen gezien, mooie tuigen en wagens gezien, dus ik weet weer waar ik voor kan sparen haha!

Heerlijke dag gehad!
Groetjes, Lacuna

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 15:07

Leuk Lacuna!
Fijn dat ze goed op Tobbe passen!

Citaat:
Rij jij ook best veel over weg met Alwyn ?
Men niet vaak met hem hoor, nu 2x per week (heel lang maar 1x per week). We mennen eigenlijk altijd over de weg. Soms pak ik een veldje mee, voor wat voltes e.d. Of bij ons in de wei. Maar zeg maar gerust 70/80 % over de weg, dan gemiddeld zo'n 45 minuten, waarvan plm 60% in draf. Tjee... lijkt wel wiskunde. Als ik met Snuit men men ik meestal langer, maar ook altijd over de weg. Heb simpelweg geen andere mogelijkheden dus ik hoef er ook niet over na te denken ;) Als er straks ijzers onder moeten is het niet anders hoor, ben geen fanatiek anti-ijzer mens, maar zolang het niet hoeft is het wel fijn. Maar vrees dat het wel ooit zal gaan gebeuren als we langere afstanden gaan mennen.

Vanochtend bleek dat de weg toegankelijk was :D , dus mannen naast elkaar gezet, zonder wagen erachter, dus wel tweespanleidsel, dat was alles waarmee ze aan elkaar vastzaten, schoftjes en borsttuig om. Paar keer laantje op en neer gestapt (1x op een neer is 1 km :+ , dus aardig stuk gelopen) en voltes gedraaid op parkeerplaats, stukje langs bushalte / weg en dergelijke. Halthouden en weer voorwaarts ging steeds beter en ze liepen op een gegeven moment echt lekker keurig naast elkaar te marcheren <3

Geweldig om te zien dat dat Alwyn nog zo'n jonkie is met vooral met naast elkaar zetten. Snuit staat gewoon als een huis stil, stoer te doen en Alwyn snapt er nog niet veel van (uitgebreid snuffelen aan Snuit, knoeien met het leidsel / tuig) . Je ziet Snuit dan denken O:)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 16:48

Aaah Rosanne! Niet overdrijven hoor :P
Ellis, wist Richard dat je hem had opgegeven of niet?

P&K was een zeer geslaagde dag, was dan ook pas om half 12 thuis (Manon, jij verder goed thuis gekomen?)
Buit: Leren tweespanleidsel voor 25E :+ een rachtig bruin lederen halster voor lotje, een lange bruine waxjas, een zwart geborduurd petje :D en twee paniek/veiligheidshaken voor op de sulky. En een sinterklaascadeautje voor mijn lief :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 17:03

ik val ook weer ff binnen.
had naar p&k willen gaan, maar kwam wat tussen.
lees over waxjas...
was die prijzig?of ook net bedrag?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 17:05

Keurig net bedrag :)

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 17:14

Typ dit voor de derde keer opnieuw, dus geen zin om er weer een heel verhaal van te maken

Halster met touw, foto:

Afbeelding

Nieuw schofje gekocht, zonder lichtogen dus ik dacht, gooi oude erop maar die zijn schuifend en deze zitten vast. Dus weet niet of ik hem überhaupt erop kan zetten.

Gister enerlaatste trein net aan kunnen redden, gelukkig!

Er was nog veel meer maar dat ga ik nu niet weer opnieuw typen :Y)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 17:50

leuk halster :D
balen van je schoftje, maar snap zogauw niet wat je bedoelt dus kan niet helpen
balen bicci
leuke buit evelli! :)

ik ben net naar de paardjes geweest, wat staan ze er toch snoepig bij ondanks t rotweer :)
het waterpeil in de beek leek ietsje gezakt, alleen de sloot is gestegen..

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:08

Een vaste draagriem en een losse, zo heet dat volgens mij. Ik heb nu dus 2 verschillende. Een vaste word gebruikt bij brancarbeugels die meestal met vierwielige word gebruikt en bij losse draagriemen zijn tweewielers geschikt.

Aangezien ik een tweewieler ga krijgen is het handiger als ik een losse heb, maar is dit nou absoluut noodzakelijk?

Afbeelding zo stond Tijger erbij vandaag :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:19

Volgens mij maakt het niet zoveel uit hoor. Laat ik het zo zeggen, merk niet zo'n verschil in hoe de pony's zijn met vast / losse draagriem. Bij mijn webtech zit de draagriem vast op het schoftje, bij mijn 'oude' tuig heb ik een draagriem die erdoorheen kan schuiven. Ik men met beide tuigen met de tweewieler. Wel wiebelt/zweeft het lamoen bij de tweewieler wat meer als ik met schoftje rij waarbij de draagriem vast zit (niet echt storend vind ikzelf), merk niets aan de pony's. Het is dat ik het webtechtuig nu goed heb qua maten op tweespan, dat ik dan met de oude men bij de tweewieler, maar dat is de enige reden.

Vervelend is dat he, denk je dat je iets leuks hebt gekocht, klopt het weer niet 100% met wat je in gedachten had }>

A goshie, wat is Tijgertje natgeregend :(:)
Doet me denken aan deze foto van Alwyn...
Afbeelding

Treurig muziekje erbij en je hebt de dierenbescherming op de stoep :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:28

hihi, natte ponie
ik heb ook fotos gemaakt, zal ze straks eens uploaden :) eerst afwassen/pannekoeken bakken

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:45

Alwyn is ook wel erg zielig daar hoor.... Wat een zieligepietje! En als je dan onder de vacht gaat kijken zijn ze daar nog helemaal droog, dus last hebben ze er niet van (merk ook niet aan hem dat hij er last van heb)

Vanmiddag 2 uur wezen wandelen tussen de regen door, hij had er weer zin in }> stond toen we terug kwamen nog steeds te springen dat ie meer wilde (we hebben echt hele stukken gegaloppeerd) Het is zo leuk, hij reageerde vandaag heel erg op m'n stem. als ik dan zei 'JAAAA TOE MAAR!' nouuuu dan sprong ie aan en begon ie toch te rennen :D

VHU jij was gister wel op P&K of niet? ik zag een pony, en ik dacht voor even echt "joh dat is Alwyn!!" maar toen dacht ik van tja, heb alleen foto's gezien en ze lijken voor het ongetrainde oog allemaal op elkaar natuurlijk :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:47

Ja, was met J & J.

VHU, fijn dat toch weer rondje kon maken.

Leuk dat zo lekker hebben kunnen shoppen op P&k.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:51

haay iedereen :P
@milanka leuk halster:)
@evelli goed ingeslagen op P&K
@VHU leuk dat de mannen het goed deden.
@joram, leuk he mennen met shetten :+
@naaltje, eetsmakelijk

zo dat was een leuk weekend,was erg wennen om weer op Voice te zitten, maar reden met z'n 6en in de baan, dus was meer bezig anderen te ontwijken dan lekker op voice te rijden.

ik ben vandaag ook nog fies op paard en koets, was toevallig in de buurt zullen we maar zeggen :o

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:53

vhu, gefeliciteerd met aankoop van je trailer.

Iedereen zich prima vermaakt op P&K? Zo te lezen wel.

Ik ben nu op weg naar huis van de efteling.
Het was een leuke dag.
Kleine beetjes regen gehad, maar het was allemaal te overzien.
En je kon veel binnen wachten etc. Dus dat was prima.
2x in joris en de draak geweest, echt een super leuke achtbaan!
Nu lekker bij vd valk uiteten :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:58

Citaat:
VHU jij was gister wel op P&K of niet? ik zag een pony, en ik dacht voor even echt "joh dat is Alwyn!!"
Nee hoor, waren we niet.

Hier Freddy als zielig pony'tje .... van Snuit heb ik geen foto's dat hij natgeregend is en sneu staat te kijken...hij gaat altijd heel snel binnenstaan als het regent :+
Afbeelding