[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 15:36

Sonjim, fijn !!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* super zeg !
idd, gave hengsten Baudyh..en de merrie's zijn ook schitterend..heeeel benieuwd, en duim dat alles goed en gezond verloopt !

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 16:35

@Sonjim pfff dat is fijn, maar wat nu he :(:)
@Baudyh gaaaaaf *D wat een mooie combi's ben heel benieuwd wat eruit gaat komen (vast geen draken hahaha)
@Ips pracht-span nu nog voor de wagen :7 gaat die A8/A9 door jullie land?
@Janouk druk met boek :list:
@Gem volop mini marathon plannen leuk *\%/*
@Tine arme Rembrand :(:) ziet er altijd zo beroerd uit he.

Citaat:
VHU: waarom gaan ze nu s nachts op stal? Ik dacht dat jij een inloopstal had. Maar heb denk ik ergens overheen gelezen :o

Klopt maar het wordt allemaal erg zwaar, voor mezelf en merkte het ook aan Ollie, die zag er wat minder fris uit, kwam wat erg rustig over afgelopen twee weken. Het land is steeds glad (weinig gras, kleigrond en bij ons in de regio is het land altijd snel drassig) en het paddock stuk wat ik had afgezet is merendeel erg zwaar te lopen (kapotgetrapt). Daarbij was de watervoorziening twee dagen niet goed, dat gaat vaker gebeuren als het vriest en dan moet ik water sjouwen (700 meter op en neer), moet langs pad van andere weilanden en dat stuk is glad (sjouwde ook al het kuil al die kant op, en mest weer terug :7 ).
Dus nu gaan ze 's avonds naar binnen, kan Ollie lekker uitrusten (ze staat er ook erg tevreden bij, kijkt weer helder uit en was vanochtend met ritje weer lekker fris), Ber moet zich maar even schikken. Ze staan overdag gewoon nog buiten.
Vandaag ging het weer wat beter met Ber, ze was volop haar ontbijt aan het eten toen ik aankwam.
Ze is ook wel een behoorlijke drama-queen maar als je je er niets van aantrekt (en als ze dus volop eten heeft :Y) ) is het gauw over, blijkt.

Heb dus lekker stukje gereden met Ol, was maar uurtje maar toch even uitgewaaid.
Zondag gaan we weer eens echt trainen in Leersum *\o/*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 16:59

Lekker hoor s'nachts op stal...veel meer gemak voor jou vhu !! en lekker uitgewaaid met ollie, super en veel plezier alvast met trainen in leersum !
Ips..die weg...hoop niet dat ie echt door jullie land heen komt ??
Tine..ai..balen voor jou en sneu voor rembrand, ik hoop dat hij heeeel snel weer goed opknapt, en je rustig weer op kunt gaan bouwen...dat zou erg fijn zijn !!

ik heb het al dagen koud..word niet warm....vreemd.... :brr: :brr:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 17:09

Zit hier ook al 2 dagen met thermohemd aan :brr:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 17:21

Toch is het niet eens zo koud, als je de temperatuur bekijkt. Maar het voelt wel :brr:
Moet nog boodschappen doen maar zo geen zin in! 't Wordt ook alweer donker...
@Biancacoo en Ava moet ook eerlijk zeggen dat de val van Ava mij wel bezig heeft gehouden toen ik vorige week een giga glijer maakte met de kruiwagen :')
Toen dacht ik het is tijd voor de stal :7

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 17:58

vhu..kan ik me goed voorstellen....ik had ook al een domme misser..nu weer enorme rugklachten...maar dat is niets vergeleken bij het been van ava..
Hoop dat je nog misschien een uitstapje hebt ofzo dit weekeind ava ?? zou fijn zijn voor je....

ik heb een macaroni carbonara schotel in de oven staan....nog nooit gegeten...ben benieuwd..haha.

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 19:49

Ik probeer mijn thermo ondergoed zo lang mogelijk nog uit te stellen. Want dan kan ik echt niet meer zonder.

Vind het nog dat je het lang volhield VHU zo alleen met schuilstal. Ik ben echt van in de nacht op stal. Hi hi.

Over draken gesproken wij hebben er ook een hoor en nog maar 1/2 jaar oud. Jola is echt niet lief. Gerrit had al een voorbeen tussen zijn ribben laatst. Ze is dan ook mega aan het leren nu. Elke dag vast staan en van een afstandje ( met een heksenbezem) " borstelen" . Dichterbij gaat nog niet. Maar oren strak naar achteren en wit om de ogen. Daar gaan we nog wat mee beleven.
Julius stond er nog bij maar die is vorige week naar zijn nieuwe baas gegaan. Nu ze alleen is komt ze wel heel langzaam wat richting ons.

Van de 3 veulens zit jaar hadden we er 2 super mak jammer dat die dan weg gaan;-(

Zo ik heb mijn tuig weer schoon. Zondag op wedstrijd. Naast een dressuur proef nu ook eens vaardigheid starten.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 23:26

Dat het bloed schoon is wil zeggen dat het niet zover in zijn systeem zit dat hij er continue antistoffen tegen maakt. Hij heeft een cyste in zijn mond die dik werd en als het van de allergie kwam moest het in het bloed te zien zijn. Nu in januari de provocatie met de melk dan ben ik benieuwd.
Wel fijn dat de paardjes nu nog niet aantoonbaar een probleem zijn.

Baudy waarom doe je de makke weg en de draken niet??

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 07:46

goedemorgen.. :brr: buiten...
Mijn rits van oude winterjas is gesneuveld....balen..
zoon had kadotje in zijn schoen..dus al vroeg op..haha..
ik moest honden soep geven..dus moest er ook uit...

hoop dat je draakveulentje bijtrekt nu die zich niet meer kan verstoppen baudyh..veel tijd in steken..en dan komt het vast helemaal goed !!
spannend sonjim..wachten op de melk provocatie....waarom kan dat pas in januari...?...

nou...fijne dag allemaal...kleed je warm aan als je naar buiten gaat....tot laterrrr

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 08:05

Ik heb gisteren 2 stalwinterjassen terug van de verstelwinkel hier: die hebben er 2 nieuwe ritsen ingezet.
Ik ben gehecht aan mijn staljassen en ze zijn nog prima, alleen de ritsen waren stuk.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 10:41

Terug van trainen.....ging super 7, 5 km in 22 minuten, met alle 5 de hondjes en zoontje mee, gezellig !!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 11:20

Bianca: lekker getraind. Het is er super weer voor :brr:
Baudy: heeft draakveulen. Lastig, gaat veel tijd kosten
Sonjim: nog een lange weg te gaan dus.

De speurtocht gisteren ging erg goed, was erg leuk. Maar ik was heel blij dat ik thermohemd onder mijn trui aan had, want het was gruwelijk koud. Het was hier maar net boven nul, met harde wind.
Vandaag is het minder koud gelukkig.

Heb net de ponys weer naar de zomerwei gebracht. Rembrand is nu boos. Niet leuk, maar ik zie het maar als een goed teken, het gaat beter met hem als hij daar weer aandacht voor heeft. Hij reageerde vanmorgen niet meer toen ik met biotex in het gaatje van de zweer spoot. Hopelijk is alle prut eruit voordat het weer dicht gaat. Ik ben wel heel erg opgelucht over hoe zijn peesblessure zich houdt, nu hij al voor de 3e dag op stal staat. Been is nog steeds maar licht gevuld en absoluut niet warm. Omdat het nu zo koud is, kan ik niet meer met water koelen (slangen zijn opgeruimd om kapotvriezen te voorkomen), dus smeer er nu 2 per dag coolinggel op.

Zometeen kruidnoten bakken met zoonlief en vanmiddag nog met de ponys aan de slag. Met Samoerai gaan we eens L1 proef oefenen en met Amerigo L2 proef oefenen en de kur. Ik zet maar gewoon mijn bus in de bak, zijdeur en raam open, muziek volaan. Hopelijk is dat genoeg (buren zullen blij zijn hahah)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 11:29

Geweldig Tine gaat los =:)
Jola draakje ... ze is wel erg mooi *D ach er zit in ieder geval karakter in zeg maar :+
Wat fijn Biancacoo met alle hondjes tegelijk *\o/*
Hier net flink eind gewandeld met Wiske, wat is het heerlijk weer.
Zo even naar pony's, stallen doen etc zal ik vast wel warm blijven.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 11:40

Ik heb beeld: disco in de bak bij Tine _/-\o_ :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 12:07

Zal kijken of ik het vanmiddag kan filmen. :+

Wilde de bakken en ingang wei even slepen, maar accu van tractor werkt niet mee, dus eerst maar aan de oplader. Schiet lekker op zo

Zo ook nog maar stukje wandelen met de honden, heerlijk weer ervoor.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 12:46

Heb je dat ook wel eens............................je weet dat je nog ergens cadeautjes hebt voor 5 december, maar je hebt ze zo goed opgeborgen, dat je ze niet meer kan vinden :o?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 13:55

:7 oh jee janouk....te goed verstopt..heb je van die zoekers in huis ?....balen zeg....
ik heb ze ook verstopt.....maar zitten allen bij elkaar..en gelukkig weet ik alleen waar..haha..en weet het nog steeds....hihi.....nog een weekje...dan alleen nog de verjaardagkado's verstopt houden..... :=

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 14:50

Ik ken het, cadeau s kwijtraken, is mij vorig jaar gebeurt, in juli kwam ik de chocolade letter weer tegen.
Provocatie duurt 2 keer een halve dag op de kinderafdeling, dus daar moet plek voor zijn.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 16:55

Is wat voor zo'n uk :(:)
Tja cadeautjes ... moet alles nog kopen :x maar ben ook wel eens wat kwijtgeraakt hoor, vaker dan een keer :+ vond van de zomer nog een kinderhorloge van een paar jaar terug :o

Kreeg van stalgenoten te horen dat Ber keurig netjes en rustig staat in haar box, ook bij het voeren. Ze wordt alleen nog onrustig als ik Ollie of Hero eruit haal. Maar dat worden Hero en Ollie ook als een van het stel weg mag en zij niet dus dat vind ik niet zo raar. Ben er erg blij mee, pak van mijn hart!
Ze staat wel altijd met haar hoofd naar buiten te koekeloeren /3
Vandaag Ber 20 minuten gelongeerd in stap draf en galop. Galop hadden we niet eerder gedaan. Ze was heel braaf, luistert uitstekend naar stem en de lijn. Gewoon aan een halstertje. Het gaat nog totaal niet om werken, gaat er alleen om dat ze met iets van druk om leert gaan.
En dat gaat dus steeds beter, oortjes had ze vooruit en ze liep lekker te briesen.

Vond het heerlijk weer vandaag, nu wel :O

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:22

Sonjim, dat is best intensief voor zo'n kleintje.... :(:)
Vhu, knappe Ber, leuk om zo rustig bezig te zijn met haar, en erg fijn dat ze het op stal zo goed doet nu.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 18:06

VHU, wat fijn dat je met Ber steeds weer een stapje verder komt, op wat voor gebied dan ook. Top

Hier ook wel eens kadootjes kwijt hahah

Ennuh, oeps, vergeten de kur te filmen. Amerigo vond de bus in de bak erg spannend, toen er ook nog harde muziek uitkwam was hij helemaal niet meer blij, dus was zo druk bezig dat ik helemaal niet meer aan filmen heb gedacht. Woensdag in de herkansing, dan gaan we weer oefenen.

Nu lekker spareribs en patatjes bakken. Niet goed maar wel lekker :Y)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 18:06

Voor hem is het intensief in die zin dat hij iedere 20 minuten tot half uur moet drinken steeds een beetje meer en uiteindelijk in 3 uur 250 ml moet wegwerken, een van beiden keren met en een keer zonder koemelkeiwit erin. Is een blinde test en wij moeten zijn reactie bijhouden. Na beiden dagen wordt onze bevinding bekeken en wordt onthuld welke melk het eiwit bevat, dan weten we of dat het is.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 18:35

Mooi test zo, als er wat is zal er toch wat uitkomen :j
Hahaha die Amerigo wat is het toch een ondeugend pony'tje :+
Ja leuk he met Ber, het is ook zo'n slimme pony. Toen ik ze uit de wei haalde (nam haar samen met Ollie mee) liet ik het touw per ongeluk los, dus ze draafde stukje voor me uit. Toen riep ik haar, Ber, kom dan, kom maar, en jawel, direct op de rem, kijkt ze me recht aan, en komt naar me toe draven. Echt gaaf is dat <3

**sleep mezelf naar de Appie Hein want moet toch nog iets hebben voor vanavond :Y) **

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 18:43

Ber is cool, fijn dat ze op stal rustiger is.
Ameriga moet wennen aan de bus en muziek, spareribs en frietjes lekker.
Hier vandaag knolselderijsoep

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 18:51

Je zou denken dat een wedstrijdpony een auto bij de bak niet gek vindt. Maar ja, hij stond natuurlijk met de zijkant naar de bak en niet bij de C }:0

Ber is een schatje. Samoerai neemt helaas wat trucjes van Amerigo over. Ik kon haar altijd heel makkelijk pakken in de wei. Nou, dat is voorbij. Vanmiddag moest ik de hele zomerwei door. Maar ja, ik had daar geen zin in, dus ben maar gaan uitmesten, toen kwamen ze weer dichterbij. Snel een lint dichtgedaan, zodat ze niet meer over hele land heen konden. En met brokjes (zooooo tegen mijn principes in, maar ja je moet wat) gevangen.