[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:46

@Frensie, gecondoleerd...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:48

gecondoleerd frensie...

ollie, ja ben echt benieuwd, ze zat goed vast achter, je zou zeggen dat we dan straks wel verschil moeten merken...

2 dagen stappen nu, dan kijken hoe ze loopt aan de longe en dan weer aan het werk of nog 2 weekjes alleen longeren...
rustig aan, we zien het wel! ;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:49

gecondoleerd frensie :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:51

Vanuit hier ook condoleances Frensie...

Frensie

Dank jullie.

Klinkt misschien cru, maar we zijn er niet erg verdrietig onder. Ze was 97, altijd nog voor zichzelf kunnen zorgen, en tot op het eind probeerde ze de regie in eigen handen te houden. Het is mooi zo, wij zijn allemaal christelijk, dus wij geloven dat oma nu in de hemel is bij de Here. Dat geeft heel veel troost.

Ollie1

@Naaltje, hebben ze je nog gemaild ? of moest je weer optreden? }:)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:53

@Frensie, ik kan me voorstellen dat jullie er vrede mee hebben. Het is een respectabele leeftijd maar toch een groot verlies....

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:53

Gecondoleerd Frensie, toch nooit leuk......

Naaltje,hoe ben jij met VD begonnen? Met boekje erbij of lesje gehad?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:57

Vind ik mooie gedachte Frensie :j

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:59

Oma had de laatste weken ook weleens gedroomd en dan werd ze wakker en zei ze: 'Het is er zo ontzettend mooi in de Hemel, maar ik moet nog wachten, ik mag er nog niet in." En daar was ze dan best verdrietig om, want ze wilde zo graag.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:04

Frensie schreef:
Oma had de laatste weken ook weleens gedroomd en dan werd ze wakker en zei ze: 'Het is er zo ontzettend mooi in de Hemel, maar ik moet nog wachten, ik mag er nog niet in." En daar was ze dan best verdrietig om, want ze wilde zo graag.

Wat mooi Frensie....

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:05

Misschien dus een.soort van "fijn" voor haar dat ze er nu is? Een soort van troost? Mooie leeftijd bereikt in ieder geval maar jong of oud, het is en blijft een gemis. Ik hoop dat je een beetje kunt slapen vannacht.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:08

Heel fijn voor haar dat ze daar nu is, en daarom ben je niet echt verdrietig.

Vrijheidsdressuur lijkt mij ook heel leuk om te doen, heb er een boek over gekocht, maar ik vind het toch lastig om alles zelf te doen, zou er best wel les in willen volgen of een clinic ofzo.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:12

Ja dat heb ik dus ook Frensie, had ooit een boek van Inge Teblick maar wat een saai geblabla was dat.
En aangezien ik altijd alles graag in 1x goed leer dacht ik ook aan een lesje ofzo om je op weg te helpen.
Ooit, als een van onze huizen verkocht wordt ooit......

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:13

MIjn beide opa's zijn ook flink oud geworden (97 en 98). Die waren er op een gegeven moment ook echt 'klaar' mee. Vooral mijn ene opa had daarbij altijd veel humor. Vertelde hij bijv dat hij na zijn middagslaapje elke keer dacht: jeetje zeg, ben ik er nu nog :+ En dat meende hij echt he. Of hij zei tegen ons: kijk ik weet dat jullie er een van Mia (naam van mijn moeder) zijn maar jullie namen.... help me even, ik heb bijna 30 kleinkinderen, en jullie hebben allemaal vriendjes en vriendinnetjes, ik word niet dement maar of je nu maartje, martha, maaike, marit of mariette heet, ik hou het niet meer bij hoor :')

Konden we ons goed voorstellen :+

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:15

Whahaha Maaike grappig!

Ook hier een opa en oma die in de 90 zijn geworden.......

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:16

@Ingrid, toch maar even langs de boeken as zondag ??? ;)
@VHU, heerlijk die droge humor... maakt het voor de nabestaanden ook wat gemakkelijker doordat ze zelf zo in het leven stonden :j

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 00:56

@frensie: gecondoleerd
@ollie: :(:) die ziekte is ongelooflijk (en ik ga je topic zo even bekijken)

verder: ik ben moe en intens verdrietig over het missen van Harley. Ik heb de hele berichtgeving hier op bokt van mezelf net helemaal terug zitten lezen vanaf de eerste vrijdag dat hij kreupel werd en ik ben behoorlijk in elkaar gestort even. Ik denk dat dat er ook wel bij hoort. Natuurlijk gaat het leven door, natuurlijk is het nieuwe paardje erg leuk, maar toen ik hem aan het bekijken was vanavond, realiseerde ik me heel intens dat Har gewoon nooit meer terugkomt en ik kan er niet bij... wat een enorme leegte heeft dat in mij achtergelaten...
Morgen maar weer veel van mn nieuwe liefde proberen te genieten en ontdekken hoe deze met mij communiceert... die weg is gewoon even moeilijk vanwege alle herinneringen. In gedachten vergelijk ik elk stapje, kuchje, knipoogje, gebaartje enz. enz. met die van Har...

|(

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 02:42

Gecondoleerd Frensie :(:)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 07:35

:(:) prinsjeH

@ingridM; ik heb een boek gekocht. Vrijheidsdressuur van apporteren tot zitten. Heb een clicker gekocht, en ik ben wat begonnen toen. (op vingerknip mijn hand aanraken was de 1e)
Ben daar een tijdje wat mee aan het spelen geweest, en heb na 1,5 jaar toen bokker amable eens laten komen in een lesje. Die gaf een complimentje over de basis, en liet me zien dat mijn paard me soms gewoon in de zeik nam en dat hij een wedstrijdje geduld startte. Wat ik altijd verloor _O-
toen hebben we het compliment geintroduceerd.
Ook de buiging, maar daar ben ik nog niet aan verder gegaan omdat ik niet het gevoel heb dat ik dat op de goede manier wil nu :)
en verder heb ik zelf gewoon soms wat kleine dingetjes verzonnen die hij nu dus kan.
Als ik achter hem sta en hem achteruit vraag (los dus) komt hij
hij kan geewen, flemen, kusje, nee schudden.
op vingerknip naar m'n hand
compliment
en verder ben ik er al zeker sinds vorig jaar herfst niet meer serieus mee bezig geweest :o

lang berichtje :o
heb wel nog mail gehad, beetje laat, dus moet nu..

oude opa en omas.. Ik heb de oma van mijn moeder gekend. Dametje werd 94, was er vanaf haar 80e ongeveer ook al mee klaar (toen overleed haar man) en ook die is tot de laaste paar maanden echt zo goed bij de tijd geweest :oo woonde ook al die tijd op zichzelf (laatste jaren ging er wel elke dag iemand even langs, maargoed, toch op zichzelf!)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 08:01

Margreet; ik denk dat dit een logische reactie is nu je Mickey hebt. Je ziet dat ze niet hetzelfde zijn, anders reageren etc.
Laat je tranen lekker gaan meis, het mag ! :(:)

Jah, Amable, wie kent haar niet van Hollands Got Talent. Woont beetje te ver weg voor een lesje, dan wordt het te duur helaas. Ken verder geen mensen die er les in geven.
De basis schijnt wel het belangrijkste te zijn inderdaad. Zag ergens anders nog op bokt een boek wat misschien wel interessant is:

http://www.vrijheidsdressuur.info/

Heb m'n doggie ook allerlei kunstjes geleerd met clicker maar zal toch wel weer anders zijn, doggie is een pleaser :-)

Ollie, die boekenstand sta ik sowiesie altijd een half uur te kijken dus heb je die tijd ingecalculeerd voor zondag hahaha. Ik wil altijd heel veel boeken hebben, helaas zijn boeken altijd vrij prijzig :-(

Edit: hahaha dat is hetzelfde boek Naaltje als die ik gespot had !

Enne......dat vraagt natuurlijk wel om foto's he wat Diddie allemaal kan :j

Zo nu eerst huis schoonmaken en dan naar m'n pleegkinders :-)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 08:04

hehe fotos zal ik zo eens zoeken :j
overigens zit E_nalanta of H_nalanta van bokt denk ik bij jou in de buurt! :) die wil ik zelf ook heel graag nog eens laten langskomen. nieuwe ogen erop zegmaar :))

ik werk intussen trouwens zonder clicker, gewoon, met beloningswoordje. Vind ik handiger, en werkt ook voor ons.

Dids is ook compleet geen overmatige enthousiasteling a-la bordercollie hoor. Hij moet eerst snappen dat hij er beter van wordt (snoep)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 08:08

Dat vrijheidsdressuur-boek heb ik ook.
Heel mooi boek en alles duidelijk uitgelegd.

:(:) PrinsjeH

Ik ga boodschappen doen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 08:09

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
los meedraven
Afbeelding
achterwaarts
Afbeelding
compliment, alleen deed hij hem hier niet netjes(been niet gestrekt maar in hoek)

einde fotobom :o

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 08:09

Heb je een beetje geslapen Frensie ? :(:)