[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 09:21

hbo..
onze school wil graag inHolland evenaren geloof ik :\

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 09:29

Hm, ik dacht dat HBO wel aardig voor elkaar was in tegenstelling tot MBO, maar dat blijkt maar weer van niet. Jammer..

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 09:30

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:25

tine sterkte met je mond!

poeltje sterkte met de hond...

en succes met de wedstrijden allemaal dit weekend!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:00

Die mond is momenteel erg overheersend. Heb Rembrand maar weer gelongeerd, want kan nu geen gehobbel aan mijn mond hebben. Morgen krijgt hij ook al vrij dus moest wel iets met hem doen. Zie nu al op tegen het mennen morgen, al dat gehos. AUWIE.

Jenkins: ik heb de paarden ook aan huis en doe het bijna allemaal alleen. In de weekenden helpt man soms wel, maar niet standaard.

Nou, ga snel tuig poetsen, loop erg achter op schema.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:05

Mogge,

Iedereen succes met de wedstrijden of de organisatie daarvan...

Hier weer verdrietige berichten.
Op mijn zoontjes verjaardag is mijn man's oma op visite geweest van 81 en ze is bij ons van het afstapje gevallen. Met het gevolg dat ze al een week in het ziekenhuis ligt en gisterenavond nog geopereerd moest worden.... dat daar aan toe.... krijg ik vanochtend een telefoontje van mijn schoonmams (mijn moeder leeft niet meer) dat haar bloedwaardes ook niet goed zijn en ook vandaag opgenomen moet worden in het ziekenhuis voor chemo :') . Nou wil het feit dat ze enigs kind is en dat haar moeder in een ander ziekenhuis ligt als zij... dus ik ga vanmiddag kindlief maar wat eerder van school halen om zo langs de ziekenhuizen te gaan......Goed begin van het weekend -O- . Paardjes zullen er wel bij inschieten vandaag :o

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:06

:(:) :* ollie

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:08

Biancacoo schreef:
vanavond ga ik in Bronneger kijken !! en helpen bij Bettepet op de kar....owkee !! hopen dat ze me niet lanceerd dus.........ben een beginnendebeginnergroom !! :o

lanceren doet ze niet zo maar hoor.. we hebben al is geprobeerd om de kar om te krijgen en hebben allemaal rare vratsen uitgehaald om dat te proberen maar is niet gelukt gelukig dus.

ik ben er vanavond ook dus als je tips en tricks wil weten gewoon vragen natuurlijk

@ tine heel veel plezier, geluk en alles wat je maar wil toe gewenst voor de/je wedstrijd van morgen en ik hoop op stralendt weer
@ tallechie heel veel succes morgen
@ ollie :(:)
Laatst bijgewerkt door lanouska op 13-05-11 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 11:09

Het zit je niet echt mee he, Ollie? :\
Na regen komt zonneschijn zeggen ze, ik hoop dat de zon snel weer voor je schijnt. Tot die tijd wens ik je sterkte. :(:)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:09

sterkte Ollie!!

Tine succes en veel plezier met tuig poetsen :P Met wat poets je je tuig?

Ik heb vanavond menles :D Word dan opgehaald met sil en dan gaan we ergens anders lessen! Ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen :D

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 11:11

Haha, zie nu je berichtje pas, Tine. Ik heb gisteren heel m'n tuig gedaan (die ook zeer nodig was).
Mag voor je hopen dat die van jou wat schoner is, anders ben je nog wel even bezig :D

Jenkins, wat leuk! Waarom ga je ergens anders lessen? Leuk voor de ervaring, hoop dat je veel leert. Veel plezier alvast.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:14

Ga bij een vereniging lessen :) in een klein groepslesje, dat is goedkoper dan elke keer 30 euro prive les haha!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:16

zo, weer thuis :)
gauw dat reflectieverslag proberen te bouwen en wat eten voor vanavond halen
we eten stokbroodjes met kruidenboter
en daarbij spinazie met champignons en ontbijtspek.

*schrijfmodus aan*

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:19

jeetje ollie wat rot zeg, sterkte ermee...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:24

Ollie, sterkte ermee, het zit je echt niet mee !!!! :(:)

tine,.... heb het vast ergens gelezen maar kan het nu niet meer terugvinden, waar is die wedstrijd van je morgen eigenlijk ??

Kun je jezelf morgen niet volstampen met pijnstillers ???? wil soms wel helpen, zo is het niks voor je om te gaan mennen met die zere mond

Lanouska, dank je, ik heb nog nooit gegroomd, hahaha, dus we zullen zien.....
Vind dat Oot altijd als een dolle speer door de hindernissen gaat, dus hoop dat ik me vast kan houden enzo....hihihi.
arme bettepet.... knullige groom achterop vanavond, maar ik kijk er wel erg naar uit ! :j

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:34

maar die dolle speer krijgt dat tempo door dat ik hem dat aangeef, hij kan ook wel langzaam hoor haha!
En lanouska en ik hebben dat idd al eens geprobeerd en het is ons niet gelukt hem om te krijgen, Gelukkig!!

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 11:38

Biancacoo: Lekker genieten van het groomen. Als je maar op tijd op de goede kant gaat zitten, is er niks aan de hand. Kijk voordat je de hindernis ingaat even waar je je het beste kan vasthouden op de wagen.

Belangrijkste is en blijft dat je er lekker van geniet. :j

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:13

Ik ben ook al weer druk bezig.

Ik moet ook alles schoonmaken, fysio voor Daan komt nog, boodschappen doen en tussen door Daan ook nog doen. Gelukkig komen mijn ouders straks om te helpen.

Het slaapprobleem lijkt grotendeels opgelost te zijn. Mijn vriend heeft Daan gisteravond naar bed gedaan en die is er wat langer bij gebleven. En nu sliep hij door. Dit heb ik vannacht ook 2 keer gedaan en ook beide keren viel hij weer in slaap.
Ik had hem net in de box liggen, maar dat vind hij nog niet geweldig. Hij ligt nu in de kinderwagen, wel wakker maar wel rustig.

Tine succes met de voorbereidingen

Ik sta op een stal met ongeveer 20 andere pension paarden en nog wat jonge paarden. Er zijn dagen dat we er met 6 tegelijk zijn, maar ben ook heel vaak alleen. Voordeel als era anderen zijn dat ik kan rijden en of mennen. Als ik alleen ben kan ik alleen longeren.

Poeltje jamme van kokkie, hopelijk gaat het in oenkerk goed. Slechte generale is een...... Vervelend van de hond maar al het voor de hond beter is moet je er vrede mee hebben.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:22

Ollie heel veel sterkte. Zit je niet mee.

Bianca wedstrijd is in Onstwedde.

Jenkinks veel plezier met je les.

Bianca heel veel succes. Mijn vader heeft vorig jaar in leek de eerste keer gegroomd. Alles was goed gegaan, althans dat dacht ik, want ik keek een filmpje terug van 1 hindernis en toen zag ik dat hij met 1 been er af was en mee moest steppen om er weer op te komen :-)
Hij zei ook niet van wacht even of rust of zo dus ik ging in volle draf door

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:24

jullie gaan zooooowwwwwww snel...

mijn eigen schuld, ben teveel met andere dingen bezig..
brooke-dingen, dat wel..
en peerd trainen voor de trail enzo..

wilde even laten weten dat we nog leven en dus druk zijn emt vanalles..

hier hopelijk alles een beetje oke?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:24

Jeetje Ollie wat heftig allemaal. En wat sneu dat ze dan elk in een ander ziekenhuis liggen. Maar ik heb ook echt met jou te doen hoor, wat een verdrietige toestand.

Lanouska & Bettepet gaan met Biancocoo aan de sjouw als groom, Biancocoo veel plezier! Gewoon goed vasthouden dat is het voornaamste lijkt me in eerste instantie :=

Tine zo'n last van haar mond, ik zou ook gewoon gaan voor heel veel pijnstillers hoor, Ibuprofen maximale dosis %) het rotte met pijn in je mond is dat je het ook niet kunt 'wegdenken', je hele hoofd is dan naar dus je hele lijf :(:)

Jenkins menles op ander terrein, ben heel benieuwd hoe het gaat, ook veel plezier!
Citaat:
Ga bij een vereniging lessen in een klein groepslesje, dat is goedkoper dan elke keer 30 euro prive les haha!

Daar heb je zeker gelijk in maar als je elke keer op en neer moet en dat regelen is soms niet te regelen (voor mij dan hoor, qua tijd, vervoer, dingen thuis regelen). En je moet altijd op een vast tijdstip, vaak ook nog tijden die onmogelijk zijn (17.00 / 18.00 / 19.00 uur of zoiets, met een gezin zijn dat in mijn ogen onmogelijke tijden). Eigenlijk wil/kan ik nooit 's avonds, want mijn man is altijd pas om een uur of 18.00 / 19.00 uur thuis, als je dan ook nog naar je paard moet, op trailer etc. lukt dat nooit. En ik kan me (nog) niet concentreren met andere aanspanningen in de bak, mijn paard trekt zich er eigenlijk weinig van aan maar ik dus wel :x Mijn prive lessen zijn mij het geld dus echt wel waard, anders zou ik geen lessen meer kunnen nemen, kan alles precies zo indelen als ik wil, dat is me veel waard, leer er ook ontzettend veel van. Maar goed, je moet het geld wel hebben natuurlijk.

Je schreef geloof ik ook nog over kleine stal waar nooit iemand is? En nu sta je bij stal met 90 paarden. Is wel enorm verschil natuurlijk. Bij ons is het een soort mengvorm. Als ik er ben zijn er hooguit nog 1 of 2 andere mensen bezig. Peter/Riette zijn zelf ook vaak bezig met de paarden/pony's. Het is niet druk (gelukkig) maar ben eigenlijk nooit alleen. En dat vind ik wel fijn, mocht er iets zijn dan kunnen ze me helpen.

Naaltje aan het reflectieverslag... als het goed is had je je doelen gesteld voor je stage? Gewoon kijken of je ze hebt gehaald, waarom wel, waarom niet en wat beter kan aan wat je zelf hebt gedaan, stage organisatie, en organisatie school (.... ~~}> ). Zoiets toch? Als je het niet weet even kopjes opschrijven en dan maar gaan invullen.

Bedenk me ineens dat ik nog moet bellen met wat bedrijven, zjips, moet ik snel even doen, tot later :evaw:
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 13-05-11 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:29

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:37

ja de opbouw van het reflectieverslag heb ik.. maar de invulling stoei ik nog wat mee.. weet niet zeker of het wel wijs is om m'n mening te geven en ook echt te laten weten hoe ik me voel hierbij..

Over 3 kwartiertjes weer de fiets op, dids klaarmaken om te gaan wandelen. Gaan nog 2 stalgenootjes mee geloof ik. Zit zelf te denken om erop te gaan zitten, maar misschien beter nog niet.
Gisteren was pootje trouwens vergeleken met de afgelopen weken érg dun! :):)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:57

Dan zou ik me maar gewoon op de vlakte houden Naaltje, als het eenmaal op papier staat en een eigen leven gaat leiden weet je niet wat voor gevolgen het heeft. Het zou niet zo moeten zijn, maar goed, soms werken dingen wel zo. Zou dan gewoon je reflectieverslag indienen en als je daarnaast nog een klacht in wilt dienen dat doen nadat je je cijfer hebt voor je verslag.

Fijn van Diddle!

Rizanta heeft twee flinke gallen aan haar achterbeen en die zijn soms ook dikker / dunner (nooit helemaal weg helaas).

Of ons ritje zondag doorgaat en zo ja, hoe lang ligt aan of en hoe snotterig ze nog is. Vandaag even gebeld naar stal maar ze hadden haar niet horen hoesten, ze gaan vandaag en morgen wat longeren (ik moet helaas bij die markt zijn van Han zijn school) en dan hoor ik het wel.

Balen trouwens Poeltje dat die pony zo slecht in de stelling wordt gereden, je zou zeggen dat ze onder het zadel juist goed gecorrigeerd kunnen worden op stelling.

** ik moet echt nog een paar hele saaie dingen doen **

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:08

is goed VHU laat maar weten :)
Het is overigens geen echte klacht naar school geworden, heb 't eerst naar m'n ma gestuurd..
nu ga ik de broodjes voor vanavond vast klaarleggen, en dan naar stal
met de auto
want ik heb een $%%&$#humeur :o