[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:04

zo..wat een rust hier...

Goedemorgen allemaal..

Ava...hoe is het nu..?..wil het een beetje lukken allemaal..of valt het erg tegen nu die schroeven er uit zijn...
Baudyh, fijn dat de priveles zo goed liep !!
en hoe is het met de rest hier allemaal..t'is zoooo stil.

hier sintkado's besteld...en tegelijk verjaardagskadotje voor zoontje....
nu ergens verstoppen zodra het hier is aangekomen....mmm...waar...ons huis is niet groot..haha..

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 12:05

Zit bij de garage, auto had een vaag lampje branden en de snelheidsmeter bleef op de 0 hoe hard je ook ging. Lastig.
Straks komt de natuurgenezer weer bij db.

Ja de privéles was weer een openbaring. Ik wil altijd te veel doen blijkbaar. Moet wat makkelijker rijden. Ha ha. Wel fijn om weer even in eengrote bak te rijden. Wedstrijd zondag is ook in een 25 x 65 bak.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 12:39

Nou de afspraak met de natuurgenezer maar even verzet naar vanmiddag want ik zit nog bij de garage. Ppfff schiet niet echt op.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:45

Inmiddels thuis zonder auto. Daar bijna 3 uur gezeten voor niks. Ggrrrr

Uit frustratie staat er nu een arretjescake in de koelkast. Hi hi

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 16:20

oh jee baudyh..dat klinkt niet goed....balen zeg..... :(:)
arretjescake.. :9 lekker

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 20:56

En goed plekje gevonden Biancacoo?
Cake al op Baudyh wat een gezeur altijd met die auto's he... Gaat het mennen weer goed met je pink/schouder?
Ik had vandaag heel veel paardendingen te doen alles is gelukt nu wel gesloopt. Trailer schoongemaakt bij de autowasstraat hij was zo groezelig nu weer mooi wit, wat een werk! Voorraad vlas en voer opgehaald plus opgeruimd... Drie stalletjes klaargemaakt en pony's naar voren gehaald. Hoefsmid langs.
Pony's staan nu 's avonds op stal. Volgens mij vind Ollie het heerlijk die keek zo tevreden. Ber was vreselijk nerveus gillen zweten liet zich vallen steigeren.... Maar goed na een uur zo ongeveer werd ze rustiger en kreeg net berichtje dat ze normaal leek. En dat terwijl ze Hero naast zich heeft en Ollie tegenover zich.
Duszzz...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 20:58

tjeetje..arme Ber....ze zal even moeten wennen....sneu is dat altijd... :(:)
wel fijn als het natter en kouder is dat ze lekker binnen kunnen.

heb voor de kadotjes een plekje gevonden....haha.. _/-\o_

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:18

Mooi zo :) moet alles nog kopen :o

Ja vond het erg naar om te zien. Maar ja ze moet het wel leren dat het niet erg i. Gelukkig is ze wel slim hoop dat ze snel door heeft dat dit geen ramp is...heb wel wat kalmerend spul achter de hand maar hoop eigenlijk dat het zo gaat lukken

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:54

Halloooooo waar is iedereen :wave:
Tine hoe gaat het eigenlijk met Rembrand?
En Baudyh hoe is het met de drachtige merries, wanneer verwachten jullie de veulentjes?
HT hoe is het met je hand/arm?
Biancacoo gaat het al wat beter met je zoon op school?
Sonjim heb je al uitslag van de testen?

Gelukkig heeft Ber snel in de gaten dat de stal niet zo'n giga ramp is al ze zich had voorgesteld **grote opluchting**. Vandaag paar uur op de wei gehad en met binnenzetten gedroeg ze zich wel wat heftig (wil ze er direct weer uitrennen en staat ze te springen voor de deur) maar de gevulde voerbak maakte nu veel goed :(:)
Ollie en Hero gelongeerd met pessoa deden het allebei lekker.
Voor de rest wat opgeruimd en geprobeerd het geheel logistiek handig in te richten want drie stuks op stal/voeren/mesten etc is wel handig als dat enigszins gecoördineerd kan gebeuren.
Maar ben er aardig tevreden over :)

Nu eens nadenken over wat we gaan eten :Y)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:58

ja, errug rustig..hier druk met van alles en niets..
zoontje gaat weer beter op school ! gelukkig, bedankt voor het vragen !
Fijn dat Ber snapt wat de bedoeling is..ze zal het snel normaal gaan vinden ! super dat je lekker met hero en ollie bezig bent geweest.

verder...inderdaad benieuwd hoe het met iedereen gaat..en verder..niets te melden..
hondjes doen het goed !

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:35

Ik ben er hoor. Net naar een informatiebijeenkomst geweest over de aanleg a8/a9. Nu een meeting organiseren met de buren om een zienswijze in te sturen vanuit de straat.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:29

Afbeelding

Even de nieuwste functie van bokt testen hoor. Oude foto uit 2011 <3

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:53

Gave foto ips. Hoe is het eigenlijk nu met je nieuwe paard? Gedraagt ze zich nu een beetje?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:09

Afbeelding
zo staat t best leuk toch. Maar nog steeds niet voor de wagen. Kan haar nu wel redelijk rondsturen aan de dubbel longe. Babysteps.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:11

Het is een mooi span <3
maar is draak nu wel in de omgang aardig?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:25

Dat is nog het probleem haha.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 10:32

Mooi span, alleen draak moet paardje worden.
Bianca fijn dat het met de hondjes goed gaat. Is nu voor jullie beter weer om te trainen denk ik.
Nog geen uitslagen ze bellen vandaag dus ben benieuwd.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 10:58

Sonjim: nog even spannend dus. Ik hoop echt dat het meevalt en toch geen allergie is. Dan wordt het allemaal wel erg ingewikkeld.
Bianca: heerlijk trainweer voor je (net even getest buiten. Brrrrr 2 graden boven nul met flinke oostenwind voelt echt aan als -7)
Ips: wat een leukerds bij elkaar (in ieder geval op de fot ;-) )
Bianca: wat fijn dat het op school weer beter gaat. Dat is zooooo belangrijk.
VHU: waarom gaan ze nu s nachts op stal? Ik dacht dat jij een inloopstal had. Maar heb denk ik ergens overheen gelezen :o

Het is inderdaad rustig hier. Ik heb het zelf erg druk of minder leuke dingen en wil niet alleen maar klagen hier. Dat is ook zo ongezellig ;) Woensdag heeft zoonlief weer BB gesprongen met Samoerai. Ze gingen echt heel fijn rustig en zonder idioot hoge sprongen rond. Helaas kwam de dubbel niet helemaal goed uit, dus daar een weigering. Deze jury gaf wel stijlpunten, dus we weten nu ook dat het goed genoeg zou zijn geweest voor een dikke winstpunt.

Verder ben ik druk bezig met de kur op muziek voor zoonlief. Mocht hij de finale rijden, dan is dat klaar. Ze moeten natuurlijk wel een paar keer oefenen, zoonlief heeft dat natuurlijk nog nooit gedaan en dat is toch iets heel anders dan de gewone proeven. Ik vind zelf dat we leuke muziek hebben, maar ja, of anderen dat ook vinden....

Gisteravond was er een feestje op school. Opening van de nieuwe schoolbieb. Er was ook een boekenbal en de kinderen moesten in "gala"naar school.

Vanmiddag ga ik helpen op school. Ik heb een leuke speurtocht op internet gevonden van staatsbosbeheer en die gaan we vanmiddag met groep 5/6 doen. Ik hoop dat alles goed gaat, want heb zoiets nog niet eerder gedaan.

Tja, en dan nog de vraag hoe het met Rembrand gaat. Ik mocht van de da de training weer langzaam gaan opbouwen. Maar zodra ik de draf er weer bij heb, krijgt hij als hij een paar uur op stal staat (omdat ik de andere nog ga trainen) toch weer een iets gevuld been. Hij is niet warm of kreupel, dus moet gewoon doorgaan van da. Dus dat maar braaf gedaan, maar nu liep hij sinds zondag niet fijn. Kon niets vinden. Maandag na 10 minuten gestopt, want voelde zo raar (maar niets dik, warm of kreupel). Dinsdag kon hij niet meer lopen, met heel veel moeite uit de wei gehaald (gelukkig stond hij bij huis en niet in de zomerwei.....). Stokkreupel. Hoefkneuzing en flinke hoefzweer. Nu moet hij een paar dagen op stal staan met hoefzak om, 2x per dag weken in biotex. Ik was erg bang voor het lange stilstaan, maar valt me reuze mee. Zijn been is wel iets verdikt (goed te voelen, maar niet te zien). Maar hij is verder zoooo zielig, strompelt echt. Gelukkig accepteert hij het allemaal wel en is heel makkelijk met been in emmer.

Nou, ik ga maar weer de kou in om de wei uit te mesten.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:19

Ik lees wel hoor :list: I'm watching you all hahaha }:)

maar heeeeeel druk met Boek van Janouk en met mijn eigen bedrijven.
Zo met de honden naar de dierenarts voor entingen en controle van de oudste hond op zijn nieren.
Janouk is net cranio sacraal behandeld en heeft een paar dagen rust. In januari starten de wedstrijden weer, dus dan weer optrainen.

Nu veel werk en rustig met de paarden.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:26

baudyh, is je auto al klaar ?...
Ips, geweldige foto van de waterbak,..en ook van beide dame's samen..ik hoop dat de draak toch vriendenlijk word in omgang....vind het knap dat je haar toch een kans geeft ! _/-\o_
janouk erg druk met bedrijven, en boek en janouk weer behandeld....hoop dat ze er goed baat bij heeft.
sonjim...wachten op uitslag.
tine's zoon heeft weer netjes rondgestuurd, fijn zo.
heerlijk koud hier..gisteren fijn getraind met de hondjes...ging supergoed !! mooie afstand kunnen ze nu al lopen..7,5 km gedaan, in 22 minuten tijd lekker hoor !! weer geen mens gezien in het bos, dus..dat is wel heel fijn, vind ik erg prettig.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:13

Ja hebben hem gisteren middag laat opgehaald. Een of ander stekkertje dat corrosie had en daardoor niet goed contact maakte. Eigenlijk niks aan de hand maar waar ze natuurlijk wel weer uren naar aan het zoeken waren...... schrik vast van de rekening.

Ja we krijgen als alles goed gaat 4 veulens volgend jaar.

Diantha is drachtig van Emilano
Afbeelding

Diantha is de linker +
Afbeelding

Salonka is drachtig van Dylano
Afbeelding
+
Afbeelding

Viantha is drachtig van Urgent
Afbeelding
Viantha is rechter +
Afbeelding

En Zirola is drachtig van Fashion Hill
Afbeelding
+
Afbeelding

De data weet ik niet precies. Staat op de kalender op stal.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:30

Goeiemorgen!

Ips, het zou toch wel een bijzonder mooi span zijn, maar ik denk dat als ezels niet geaccepteerd worden in de wedstrijdsport door de KNHS, draken dat zéker niet worden Afbeelding

Baudy: oeiii, dan wordt het lastig bij flitspalen! Mooie hengsten uitgezocht hoor!

VHU: Ber houdt niet van gevangenissen :')

Biancacoo heeft ook ff niet zoveel te melden, maar zit lekker in de training.

Janouk heeft druk met boek. Voor welke leeftijden is het boek geschikt?

Tine: leuk, een speurtocht! Hoop dat jullie een beetje weer hebben!

Ik lees wel mee, maar heb momenteel weinig te melden :)) . Druk met Sinterklaascadeautjes en maak verder momenteel niet zoveel mee :? .
Op 14 december gaan we wrs voor het eerst meedoen met een minimarathon (met de Andalusiër). Hij mag zo langzamerhand wel eens een nieuwe uitdaging aangaan om zijn training wat op te leuken. Ik hoopte dat zijn eigenaresse en ik allebei zouden mogen starten met hem (de finale halen we toch niet, dus zoveel rondjes loopt hij niet), maar volgens de reglementen mag dat helaas niet.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 13:52

Gem, het boek is echt geschikt voor alle leeftijden. Tot ca 9 jaar om voor te lezen en daarna tot 120 jaar om zelf te lezen. ;)
op de website staat een voorbeeld verhaal.

jij vindt het vast heel leuk, en herkenbaar :D

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 15:18

Het bleod is schoon, nu de provocatie met de melk in januari en dan weten we ook dat zeker.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 15:24

@sonjim fijn dat het bloed schoon is. Al is het nu lastiger om uit te zoeken wat het wel is. Waarschijnlijk dan toch de melk.

@baudyh Wat een knappe heren hebben jullie uitgekozen: mooie combi's. Benieuwd naar de veulens van volgende jaar