[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:49

Mijn vader gaat elke week mee naar les, mijn moeder is dan bij ons thuis, dus nu ook gelijk oppas.
Naar de wedstrijden gaan mijn vader en moeder altijd mee, soms mijn zus ook. Mijn vader helpt me inspannen en uitspannen en geeft tips met inrijden. Mijn moeder houdt dan de spullen vast en gaat nu op daan letten. Mijn moeder leest mij voor, dus die 2 x 10 min past mijn vader op Daan.
We gaan kijken als het wil zo, maar anders blijft daan de volgende keer gewoon thuis bij mijn vriend.

Het is dat mijn ouders ook weer wedstrijden wilde rijden, anders had ik nog wel even gewacht, maar mijn ouders zijn ontzettend enthousiast.

Voordeel is dat veale nog maar b loopt, die is er qua conditie weer redelijk bij en ik ga toch niet voor de punten heen. Gewoon ervaring

Ik ga nog even een toetje eten en dan omkleden en naar veale.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:56

Handig, zulke fanatieke ouders. Mijn moeder durft sinds een paar maanden onze paarden te aaien :D .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:10

Die van mij zijn nu te oud & wat gebrekkig hier en daar om nog echt mee te kunnen gaan op wedstrijd plus dat ze te ver weg wonen. Maar als ik in de buurt wedstrijd zou hebben, zouden ze zeker weer komen kijken. Mijn moeder heeft groot respect voor paarden, maar ze heeft er ook wel heel goed gevoel voor. Ze ziet zo of een paard wel of niet bij mij past en ze heeft altijd gelijk (dat vond ik dan niet altijd een succes, maar goed, het klopt achteraf gezien altijd :+ ), dat is best wel bijzonder.

Ik heb dus wel flinke spierpijn (= het niet, het is gewrichtspijn maar het voelt als spierpijn) nu van het gedonder van vanmorgen }> hoop Rizanta ook, maar vrees het niet := Best jammer dat ik dan direct zo'n pijn heb want met het galopperen dat ik heb gedaan over het veld, dat ging zo gaaf, mooi koppie erop, ze galoppeerde echt zo onder me door als een springpaard in het parcours, gaaf :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:18

sterkte met de pijntjes! :(:)
je moet er wat voor over hebben... :+

mijn ouders hebben niks met paarden, ze leven wel mee, en als er iets echt in de buurt is komen ze ook wel kijken, maar ze zouden niet zo snel mee gaan of helpen...

heerlijk hoor als je zulke betrokken en meehelpende ouders hebt!

en naaltje, lasagne lekker? :9
dids lekker gewandeld!

wij hebben geen kids, dus ook geen last van wedstrijdplanningen na de geboorte... :+

tine, succes met je wedstrijd en je lijsten!

hier ook geen regen en wel harde wind...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:43

Nou, lijsten zijn geplaatst en geprint (voor de juryleden enzo), kar is ook al schoon en staat op de trailer. Nu nog tuig, maar heb echt geen puf meer. Moet morgen dan maar, krijgt Thabor maar een extra vrije dag, is even niet anders.

Ga nu nog even controleren of de coupons op de goede volgorde liggen en dan naar bed.

Tot morgen.

(heb ook weer heel zere mond, werkt ook niet mee)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 21:25

succes en sterkte tine!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 21:58

Even knuffeltje voor Tine :(:)

Wel enorm geregel Nouvel als je Fief er nu zelf in / uit moet zetten. Vind het erg dapper van je dat je haar er weer uit hebt durven zetten na alles wat er is gebeurd ;(

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 21:59

ze staat ook nog niet in haar eigen paddock, dat durf ik ook echt niet...

hoop dat die aangepast kan worden tegen de tijd dat ze terug komt van de wei...
voorlopig staat ze thuis even op een klein strookje gras een eind van de weg af...

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:07

ouders en paarden

mijn opa en oma hadden ook niks met paarden alleen mijn moeder had wat met paarden uit een gezin van 6
mijn moeder had voor het mennen al een hele paardensport carrierre is ZZ dressuur. Springen en cross geweest en in het mennen Z dressuur en vaardigheid en klasse 4 in de marathon en nou weer met een jong paard begonnen dus bij ons is het paardenvirus gewoon doorgezet

ben net weer thuis van de film we zijn naar 'arthur' geweest

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:09

lasagna was kant en klaar meuk
en als ik lacuna moet geloven is die dus eigenlijk niet te pruimen
maargoed, het vult he :+
Net weer thuis, met ouders en hond naar t bos geweest.
Maar ik voel me echt niet happy. Sta ook niet op 'n foto ofzo

zucht...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:10

:(:)

edit, wij hebben pizza gegeten, die was ook kant en klaar... :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:18

Altijd hopeloos he Nouvel, goede weidegang voor je paard. Zag je overwegingen in het topic, kan me er alles bij voorstellen.

Wij hadden vandaag een heerlijke biefstuk, gebakken krieltjes en spinazie. En als toetje Ben en Jerries ijs :9

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:25

Klinkt goed! :9

ja vooral hier in de buurt is het lastig met weidegang, en Fifi is ook nog eens een paard dat je op een relatief klein oppervlak niet overal bij kunt gooien, want ze is bang voor bijna alle paarden... :+
ik ga dit gewoon proberen en er vanuit gaan dat het gaat lukken en zo niet moeten we haar gewoon terug halen en iets nieuws bedenken, het is niet anders...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 23:04

Wij hadden een snitzel, gekookte aardappelen en worteltjes.

Nouvel vervelend van de weidegang. Hier hebben we het jonge spul en heel oud spul 24 uur per dag buiten. De rest komt minimaal 6 uur buiten, worden binnen en buiten gezet.

Ik ben net terug van stal. Was er al om 1915, was erg gezellig. Veale heeft zijn best gedaan.
Heb tuig en alles al in de auto, kan ik dat morgenochtend en middag schoonmaken. S avonds veale wassen.
Kan de proeven nog niet in mijn kop krijgen, maar goed.

Tine en naaljte sterkte

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 07:01

goeiemorgen!

klinkt goed tallechie!
succes met je voorbereidingen!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 07:41

Goedemorgen.

Voel me flink brak. Heel slecht geslapen, door zere mond. Bah, is die kies weg, heb ik nog pijn.

Vandaag een drukke dag. Zo eerst Rembrand iets beweging geven, dan tuig van Amerigo in orde maken en alle zooi voor de wedstrijd in de auto. Ook alle prijzen voor de vaardigheid en dergelijk in pakken. Dan samen met zoontje iets met pony doen, begin van de avond nog naar manege om de ringen uit te zetten en alles op het secretariaat voor te bereiden. Daarna moet ik nog een heel vieze pony wit zien te krigjen.

Maar hopen dat ik vandaag toch nog even uurtje naar bed kan. ;(

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 07:51

he tine drukke dag!

bij ons op stal lopen de ''stalpaarden'' in het winterseizoen vanaf een uur of 6 tot swinters 5 en nu half 9/9uur buiten.
ze kunnen nog niet fulltime de wei op ivm weinig grasgroei
die van ons komen niet binnen :)

Zo, drukdruk. Paardjes tellen, verslag maken, afwassen, boodschapjes doen, paard stappen..

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 08:42

Tine, vervelend dat je mond pijn doet! Hopelijk gaat t snel over! En succes met je drukke dag!

Naaltje jij ook succes met je drukke dag!!

Ik vroeg me af wie er hier op een stal staat waar je bijna altijd alleen bent?
Heb oog op een stal waar er max 2 paarden staan in de winter, maar sta nu op een stal met ruim 90 paarden en dus altijd mensen om me heen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 09:01

Goedemorgen !!
Tine, sterkte met je mond, balen zo vlak voor de wedstrijd,...
Succes morgen op de wedstrijd

Jenkins, ik heb mijn paardjes thuis staan, dus ben altijd alleen met mijn paardjes, behalve op woensdagavond als ik naar de menvereniging toe ga, dan zijn er meerdere menners...

Naaltje ook een drukke dag, succes.

Tallechie, ons zoontje was een slaapdrama, die hebben we leren inbakeren door een of andere kundige kinderarts, dat was DE oplossing, hij lag lekker warm ingebakerd, en sliep na het eten meteen als een roosje, anders bleef hij alleen maar huilen, en met inbakeren was het over, lastig hoor, ik duim voor je dat Daan lekker een fijn ritme krijgt binnenkort !!
Succes op de wedstrijd morgen !!! Leuk dat je al mee gaat doen !!

Nouvel super dat het met Fifi nu goed gaat, en dat ze geniet van het buiten lopen !
Duim voor je dat je een mooie oplossing vind voor Fifi !!
weidegang lijkt me bij jullie idd een probleem.

Lanouska, een moeder die helemaal in to horse is !!
Dat is bij ons niet zo......mijn ouders hebben niks met paarden eigenlijk, helaas !!

vanavond ga ik in Bronneger kijken !! en helpen bij Bettepet op de kar....owkee !! hopen dat ze me niet lanceerd dus.........ben een beginnendebeginnergroom !! :o
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 13-05-11 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 09:01

Goeiemorgen!

VHU, balen van Rizanta d’r snottebellen. Je ritje klinkt spannend, haha.

Mooi dat je les goed ging, Biancacoo en dat je zelf weet waar je aan moet werken, kun je daar mooi op trainen.

Naaltje, is het nog gelukt met je reflectie? Een stage die niet helemaal lekker verloopt is balen. Herken het wel, ben eerlijk gezegd wel heel blij dat ik er klaar mee ben.

Dennis, gefeliciteerd met je veulen! Wat een poppetje.

Fijn dat je vader je tips geeft, Tallechie. Hier helaas ouders die niks met dieren hebben.

Tine, beterschap. Vervelend dat je zo slecht geslapen hebt.

Hier drukke dagen gehad. Woensdagmiddag examen gehad, was een makkie. Was binnen 10 minuten klaar, dus was lekker op tijd op stal. Hadden onderlinge vaardigheidswedstrijd van de menvereniging. Kokkie was eerst heel relaxt, tot hij die kegeltjes zag. Meneer was gelijk wakker. Eerste rondje ging heel goed en foutloos, tweede rondje liep ook wel lekker, maar twee balletjes. Er lag een zeiltje waar je overheen moest, maar Kokkie gleed uit, dus ramde gelijk een hele kegel omver. Uiteindelijk net tweede geworden met minder dan een seconde verschil. Sta gemiddeld nog wel eerste.

Gisteren ook naar stal geweest. Morgen heb ik wedstrijd in Oenkerk en er zit ook dressuur bij. Het ging in het begin echt bagger. Huilen stond me nader dan het lachen. Kokkie wordt helaas ohz met verkeerde stelling gereden, waardoor het voor de kar helemaal een drama is. Pieter heeft even een stukje gemend en daarna hebben we de proef geoefend. Ging wel redelijk, morgen maar even zien hoe het gaat.

Verder nog wat minder nieuws. De hond van Pieter krijgt waarschijnlijk vandaag een spuit.
Afgelopen dinsdag lagen er bloedvlekken op de grond. Iedereen ging ervanuit dat het van de poes was (die is hoogzwanger), maar ik had een vermoeden dat het de hond was. Ze wilde niet mee achterop de wagen, oogde heel sloom. Woensdag zijn ze naar de DA geweest en Radja bleek bloedarmoede te hebben. Om de zes uur kreeg ze een vitamine spuit, maar tot nu toe hebben ze nog niet aangeslagen. Ze is alleen maar heel erg achteruit gegaan. Heb gisteren even overal gevoeld en onder haar oor zat een enorme bult die je wel kan bewegen, dus ik ga ervanuit dat het een bloeduitstorting is. Vandaag DA maar weer bellen en dan maakt Pieter een beslissing. Ben bang dat ik haar gisteren voor het laatst heb kunnen aaien.

Zal wel wennen zijn, nooit meer iemand die op je wacht als je op stal komt.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 09:07

:(:) voor de hond
en balen van de wedstrijdresultaten

Mijn stage is niet zozeer hetgene wat verrot verloopt.. meer de opleiding..
en eigenlijk alles.. :=
de reflectie is nog niet gelukt.. erg he..
zit in de trein nu, wat op papier te kladderen. Straks uitwerken

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 09:08

Mijn ouders zijn ook helemaal in to the horses. Toen mijn vader nog reed, sprong hij Z en heeft hij altijd les gegeven. Nu rijdt hij niet meer, verzorgt de paarden en ment. Mijn moeder rijdt nu nog Z2 dressuur, jureert en ment. Mijn tweelingzusje rijdt paard en ment. Ze vonden mennen altijd wel leuk en doordat ik er enthousiast over ben, zijn zij ook enthousiast geworden. Zelf heb ik ook altijd nog paardgereden, maar daar ben ik 5 jaar geleden mee gestopt, omdat ik het beide op wedstrijdniveau wilde doen, en dat viel niet te combineren.
Mijn vriend rijd paard, maar heeft helemaal niks met mennen. Hij vind het leuk dat ik er lol aan beleef maar vind het zelf helemaal niks.

@ bianco, ik rijd vanavond niet ruig hoor, wil wat leren en dan schiet je niks tot weinig op met hardrijden. Al zal Leo wel gaan roepen beetje gas erop, want hoe harder ik ga hoe mooier hij het vind. Maar ik zal goed om je denken vanavond.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 09:14

Naaltje schreef:
:(:) voor de hond
en balen van de wedstrijdresultaten

Mijn stage is niet zozeer hetgene wat verrot verloopt.. meer de opleiding..
en eigenlijk alles.. :=
de reflectie is nog niet gelukt.. erg he..
zit in de trein nu, wat op papier te kladderen. Straks uitwerken

Is tweede worden zo slecht dan? :D

Een verrote opleiding is ook vervelend. Als ik het had over mogen doen, was ik niet aan deze opleiding begonnen.
Ongemotiveerd volk, docenten die je voor geen meter willen helpen..

Oeps, succes met je reflectie!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 09:16

oh, dacht dat het met verkeerde stelling op wedstrijd was?

als ik 't opnieuw had mogen doen was ik deze opleiding ook nooit gestart. Ben nu aan het einde van jaar 3. En ''ze'' zijn er nog niet over uit hoe jaar 4 moet worden ingedeeld, wat er onderwezen moet worden etc.. moedeloos word ik daarvan..

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 09:18

Hihi, nee. Was gisteren tijdens het oefenen. Maargoed, zaterdag zal de stelling ook wel slecht zijn.
Gelukkig daarna marathon, waarin ik hopelijk wat goed kan maken. :j

Slecht zeg. Neem aan dat je een MBO doet? Of?