[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 09:44

Eveliene: Leuk paard :D

Tallechie: Balen dat jij het nu ook moet afzeggen, maar veiligheid voor alles :)

Maisie: Gefeliciteerd met je behaalde punten, netjes hoor!

Evelli: Hij is er dan eindelijk :).. leuk hoor!

Lesjes gaan niet door die worden verplaatst naar woensdag ze nemen een vriendinnetje mee die ook graag wilt leren rijden dus ben benieuwd :D Gisteren lag er genoeg sneeuw, maar ik moest optijd thuis zijn dus kleed me nu aan en hang de slee erachter :D

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 12:29

Ik ben opnieuw met HCA in onderhandeling over een tweewieler. Alleen moet Andries nog even goed gaan nadenken over een systeem dat ik zowel 1 als 2 span kan rijden met 1 tweewieler.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 12:42

@Napie, ben benieuwd wat er uit komt. Voor endurance is een tweewieler natuurlijk helemaal geweldig als je je tweespan ervoor kunt doen. En het is veel makkelijker te vervoeren, achter aan de trailer. Je wil natuurlijk graag iets waar je die middenboom weer tussenuit kunt halen? Ik denk dat als hij een stabiele stevige constructie verzint er wel markt is voor zo'n sulky.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 12:43

zozo lekker bezig, HCA heeft goede spullen :j

nou mensen na flink uitslapen meld ik me ook maar weer even
jammer genoeg niet echt een fijne wedstrijd gereden, het begon super, maar de pony's hadden ineens besloten dat toen we links moesten, gewoon volle gang naar rechts te gaan, wat nog wel even spannend was, want ik zat al links dus dat was heel snel omspringen. 2e ronde ging opzich wel fijn, maar wel normaal gedaan nog, ik krijg nu wel weer vertrouwen in het hele boelte gelukkig, maar het is niet ons seizoen jammer genoeg, volgende week districhtkampioenschappen en de laatste betuwecup ga ik 2span rijden, willem denkt dat ik beter met die gekken om kan gaan..

@ maisie gefeli met je resultaat!
@ jelleee leuke foto's!
@ eveline wat een knappert is jouw paard!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 12:47

Er rijd al iemand met een tweespan voor zijn tweewieler en die zit echt super. Alleen heeft die voor een enkelspan een tweede tweewieler. Ik rij veel met het tweespan maar moet er in de toekomst misschien rekening mee houden dat Hero wegvalt voor de wedstrijden en ik met Nickey in enkelspan in de wedstrijden nog even door wil. Het feit dat je een tweewieler aan de trailer kan hangen is helemaal ideaal natuurlijk.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 12:56

Mogguh!

Nou, mn debuut wordt nog even uitgesteld. Heb (net als Martine en Chantal) de wedstrijd in Tolbert afgezegd, niet te doen. Jammer maar helaas, ik ga straks wel ff oh zadel met em et bos in als dat wil.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:04

Napie schreef:
Ik ben opnieuw met HCA in onderhandeling over een tweewieler. Alleen moet Andries nog even goed gaan nadenken over een systeem dat ik zowel 1 als 2 span kan rijden met 1 tweewieler.

Hij vertelde het gister :D

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:19

Hahaha. het nieuws gaat snel. Ik wou vorig jaar al een tweewieler maar toen werd het hem financieel even niet.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:20

Veel plezier Anneloes in het bos.

Denk je dat trouwens de les morgen wel door gaat?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:21

Napie schreef:
Hahaha. het nieuws gaat snel. Ik wou vorig jaar al een tweewieler maar toen werd het hem financieel even niet.

Hij had je man/vriend erover gesproken vrijdag? Deed hem de groeten (had je hier op het topic gezegd) Toen moest ie lachen en vertelde waar hij mee bezig was.
Hij is nu met het huifbed bezig wat straks naar mijn moeders werk komt :D Zo super gaaf om te zien :D

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:22

Chantal:
Geen idee, maar weet ook niet of ik kom. Weet niet of ik het pad af kom, en mijn motivatie is net zo laag als de temperatuur :+ Heb geen zin om te koukleumen een uur lang, veel nut heeft zo'n les niet aangezien ik de rest vd week toch niks doe :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:46

@Napie waarom zou je denken dat Hero wegvalt? Is hij zoveel ouder dan Nicky?
@Marianne: nou in ieder geval dus wel overeind gebleven ... het kan niet altijd geweldig zijn de wedstrijden. Maar goed, soms steek je meer op van wat fout en uiteindelijk toch nog redelijk gaat dan als alles alleen maar goed gaat.

We gaan trouwens zeer waarschijnlijk wel zowel Freddy als Simba laten castreren. Sim vindt het aangespannen rijden zo ontzettend leuk, ik zou hem graag (ongecompliceerd) overal mee naar toe nemen. Met een hengstje is dat toch altijd lastiger. Plus dat we ook de mogelijkheid willen hebben ze af en toe eens een maand of twee maanden ergens in te scharen, om ons landje wat te ontzien. Met een hengstje lukt dat niet. Voor Freddy zou het zowiezo erg goed zijn als hij van de zomer even in een grotere koppel komt, kan hij leren dat de wereld niet alleen om hem draait O:) .

Manlief afgeleverd op Schiphol... nu straks nog even naar de pony's.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:54

toch maar wel ? goede keus denk ik, het is zoveel makkelijker....

kennen jullie van die dagen dat je heel veel van plan was maar uiteindelijk niets doet ?

wilde vandaag foto's gaan maken en wat in huis doen maar behalve stofzuigen in het nieuwe huis heb ik nog niets gedaan en dat gaat ook niet meer gebeuren ook vandaag 8-)
Nou ja, af en toe rust is ook niet zo heel erg voor mij ;)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 15:19

Hero wordt dit jaar 17 en heeft zo nu en dan last van losse knieeen. Tot zo ver geen probleem maar ik kan me voorstellen dat hij op een gegeven moment niet meer mee kan komen in de mendurance. In de samengesteld merk ik al dat het problemen geeft in het wenden. Nickey is 12 dus kan nog wel een tijdje mee. Misschien dat het er van komt dat ik wel met het span recreatief kan rijden maar met nick enkelspan nog ga starten.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 15:59

@ VHU: naar aanleiding van jou vraag ben ik er ook weer over gaan denken om Dennis te castreren. Het zit al langere tijd in m'n hoofd. Vooral omdat hij alleen staan verschrikkelijk vind en daardoor afgelopen jaar echt een half jaar door van slag geweest is (van een maand of 2 alleen, wel pony's in het land naast hem). Toen er weer wat drachtig was kon hij er weer bij, maar was hij niet meteen weer blij.

En dat hij lekker in de groep kan staan vind ik belangrijker dan dat hij meervoudig Nederlands kampioen is geweest op de HK. Hij zou dan nog een sport cariere kunnen beginnen (op z'n 13e ;) ).

Ik ga iig komende week even de VA bellen om te informeren hoe en wat, wat betreft het castreren van een oudere hengst.

Whitney heeft vandaag weer lekker ohz gelopen. Die heeft volgende week haar wedstrijd debuut ohz tijdens het regiokampioenschap. Ze word dus meten in het diepe gegooit ;).

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 16:06

Even klein stukje geprobeerd. Maar moet klein stukje van de lamoenen af en het voorschot met voetsteunen moet nog een stukje terug. En het stoeltje moet nog iets anders gezet worden.
Maar hadden geen ijzerzaagje mee en nog wat anders, dus gaan andere keer verder:

Afbeelding
Afbeelding

En met mijn zilco uitrijdekentje:
Afbeelding

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:39

Ziet er leuk uit evelli!!

Vandaag wezen sleeen, ging wel oke, alleen de bodem eronder was keihard en er hadden paarden in gelopen voor het vriezen dus ik kon alleen maar stappen, ook nog een stalgenootje laten mennen.

Napie: dat is wel heel erg leuk en apart :) Worden ze dan niet te licht?

VHU: ik kan het helemaal begrijpen in je keuze :).. misschien krijg je wel korting 2 halen 1 betalen :D hihi

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:48

zo ik kom net terug van een heerlijke buitenrit onder de man, voor de eerste keer dat ik met dat paard naar buiten ging, ech zo genoten, hij was wel echt druk en dribbelig, maar op de terugweg lekker een stuk gedraafd. een perfecte zondag vind ik!

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:50

Heeft er iemand tips voor een leuke menroute in brabant, zou met de pasen met een aantal aanspanningen ergens in het bos of op de hei gaan rijden, met een leuk tentje waar je wat kunt eten/drinken voor onderweg.
Loonse/Drunense zijn we ooit geweest, dat is erg massaal met fietsers, wandelaars etc naast elkaar, liefst een rustigere omgeving, makkelijk zou ook zijn, als er bestaande routes en kaarten van zijn, of iemand uit de buurt die de weg weet.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:58

Marianne: Lekker hoor :D.. wat voor paard rij je bij?

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 18:06

een kwpn'er van 19 jaar
maar vandaag was het een jonge god pff haha

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 18:28

Evelii zit er geen zweng aan die sulky of zie ik dat verkeerd? Hoort dat zo bij die sulky's? :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 18:30

Cis, dekt dennis dan niet meer? eerst toch wel? ik vind het echt een mooie hengst maar het is natuurlijk veel fijner voor hem als hij lekker in de groep kan staan!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 18:54

Ben ik ook weer. Pfffff wat een drukke dag gehad. En dat zonder wedstrijd, haha.

Vanmorgen met Rembrand naar de binnenbak geweest. Bij onze manege wordt het terrein heel goed bijgehouden, dus dat durfde ik wel aan. Hij had gisteren hele dag binnen gestaan, omdat onder de sneeuw een ijslaag zit en hij steeds aan de glibber ging. Hij had al 2 dagen niet gewerkt, maar daar merkte ik helemaal neits van. Topper.

Toen ik thuis kwam het idiote idee voorgesteld om de hele bak sneeuwvrij te scheppen. Man en ik zijn 2 uur bezig geweest met scheppen. Wat een %#$klus (we zijn blij dat we maar een 17x34 bak hebben haha), maar goed, je moet wat over hebben om je paard weer buiten te krijgen. Het dooide overdag een beetje, dus ik hoopte dat de ijslaag weg zou dooien. Dat is niet helemaal gelukt, maar hij is wel een stuk weg. Net met de tractor weer gesleept. Het is nog niet zo goed dat ik ook weer hier thuis in de bak kan rijden, maar ze kunnen wel weer allemaal naar buiten. Tenminste.... het is alweer aan het sneeuwen.....

Ik baal nog steeds dan ik niet naar de wedstrijd ben gegaan, maar ja, veiligheid gaat voor he. Het is even te ver weg om te kijken hoe het erbij lag. Zag wel dat er van de 40 deelnemers 14 afzeggers waren.

Hoop wel dat ik de bak weer zo goed ga krijgen dat ik pony thuis kan mennen. Met Rembrand kan ik in ieder geval nog onder het zadel in de binnenbak rijden.

Een buitenrit las ik ergens. Ligt daar geen sneeuw dan????

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:06

Zo wat weer veel berichtjes, eens kijken waar waren we gebleven....
@Dennis, die van jou is een tophengstje, dat is Sim niet eens (foktechnisch gezien wel trouwens maar niet qua premies). Vind het erg leuk dat jullie zo sporten met de shetten, top! Ik kijk inderdaad of we ze niet allebei tegelijk naar de kliniek kunnen doen, liefst nachtje blijven of zoiets omdat Sim toch ook al 8 is en dan samen weer ophalen. Liefst zou ik ze er een week laten, is alles weer wat afgezakt letterlijk en figuurlijk :+ Als ze weer geent worden zal ik eens goed doorvragen hoe en wat.
@Evelli: moet het lamoen echt korter? Zo op het oog dacht ik niet hoor. Geweldig mendekentje 8-)
@IngridM...zeer herkenbaar :o
@Tine, wij hebben gisteren de straat flink ijsvrij gemaakt, met al die berichten dat het zo erg zou worden, nou het heeft hier dus niet meer gesneeuwd :D straatje dus mooi schoon gebleven. Wel goede fitness oefeningen :+
@Mamaslamma, bij Eindhoven/Oirschot heb je landgoed Kampina. Echt heel mooi. Heb je volgens mij ook menroutes. Even googlen of anders even info opvragen bij VVV. Er is ook zo'n boekje (weet even de titel niet meer) met routes in Nederland, staat het ook op. Een van mijn vorige paarden is die richting op verhuisd en toen heb ik daar nog af en toe gereden, was prachtig. Of anders natuurlijk bij Wanroy. Is in ieder geval veel minder druk dan Loonse Drunense duinen.
@Napie, dat is inderdaad al een hele leeftijd!

Nou als ik nog iemand ben vergeten...sorry.
Lekker nog bij de pony's geweest, flink alles schoongemaakt, pony's even op het dijkje gehad vinden ze altijd ontzettend spannend, dus die hebben hun beweging wel gehad :D 't Is hier vette dooi hoor (Zuid-Holland). Ik moet deze week heel veel dingen afschrijven (allerlei voorstellen, offertes e.d.) }> heb er nu al echt geen zin in :o erg he. Dus ik MOET morgenochtend direct beginnen met waar ik het minst zin in heb >;) Als Bart er niet is heb ik altijd zo'n goed excuus om niets te doen (zooooo druk met van alles)....