[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 11:08

dank voor jullie steun. Ik kon wel janken gisteren |(
Gek is dat toch dat als het dan een keer misgaat je dat zo'n angst oplevert terwijl het al 100 keer heel goed is gegaan en je zoveel vertrouwen hebt in het paard. Daar maar aan vast houden denk ik, dat ze verder nog nooit een pas verkeerd heeft gezet. Moest wel een paar keer flink ademhalen hoor...

Het is inderdaad op een groot buitenterrein (weiland met ring van 40 x 80m, daarachter een waterbak en daarachter een vaardigheid parcours)

Net even lekker ontspannen bij de kapper geweest. Zometeen zoon ophalen van school en vanmiddag maar wat doen in de huishouding. Bleh.

Paard wordt vandaag en morgen gereden door schoonzus, dus die ook maar even gebeld dat ze vandaag maar even een buitenritje moest stappen. Paardje zal wel stijf zijn na al die spanning. Helaas zelf pas zaterdag of zondag weer tijd en groom om aan te spannen. Durf het nu de eerste paar keer niet aan om alléén aan te spannen en op de wei te rijden. Het liefst zou ik haar direct vandaag er weer voor zetten om te kijken of we beiden gespannen zijn, maar beter even niet zonder mijn man....

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 11:10

Annemie...dat is wel heel erg schrikken zeg !!!!
dat zijn geen leuke dingen om mee te maken..erg knap dat je toch door gegaan bent met mennen..
ik was naast Aks in die sloot gaan liggen...brrrrrrr.
die angst..geen idee of je daar nog vanaf komt..het is mij niet gelukt, en ik heb het mennen opgegeven..ik wens voor jou dat je sterker in je schoenen staat, en zo weer het vertrouwen terug hebt, maar zo te lezen is dat wel zo...want jij hebt gemend na de nare ervaring !! _/-\o_

Tine, balen van je springles..
Ik heb gisteren al wat boodschappen gedaan, dit weekeind krijgen we vrienden op bezoek ook met husky's, in totaal 5, dus zitten er dit weekeinde 9 hussen bij ons..gezellig !! lekker bbq-en met z'n allen !!
ik heb er zin in..voor 1 van hen heb ik een verassing ge-airbrushed ! is erg leuk geworden..sommigen met facebook hebben hem vast al voorbij zien komen..haar 2 hondjes, en zij met een 4-hondenteam in de sneeuw als afwerking.nog niet perfect, maar geeft een leuk beeld zo samen.
Afbeelding

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 11:32

Die is prachtig biancacoo!

Onderweg naar school. Zal wel een zwaar overleg worden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 12:02

Aks :(:)
Bianca: wow
Annemie: niet om je bang te maken, maar bij mij is de angst na ongelukken met vorig paard nooit helemaal weggegaan. Rembrand vertrouw ik voor 200%, daarom durf ik zoveel met hem. Maar ja, met Thabor ben ik dus een stuk minder dapper. Maar volgens de juf gaat dat wel goedkomen, omdat paard betrouwbaar is, maar ik tussen de oren de boel niet helemaal goed heb :+ . Ik hoop het, want zou jammer zijn als ik met hem niet verder kan komen in de dressuur, vaardigheid en heel eventueel zelfs ook de marathon.
Maar als jij je paard verder heel erg vertrouwt, komt het vast goed.

Nu weer snel naar school, brigadieren.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 12:10

ja annemie dat is heftig. Ja waardoor het komt. Dat weet je nooit. Kan van alles zijn. Ik denk gewoon zoveel stress dat dit de uitweg was. Misschien de volgende keer eerst daar even longeren voor je hem aanspant. Dat de druk eraf is.

Ik denk dat ik er ook wel weer opgestapt was maar wel met een hoge hartslag. hihi. Maar het is inderdaad goed dat je het gedaan hebt.

Mooie tekening van de honden.
Veel plezier maaike op je kamp.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 12:27

Annemie: ik denk dat je van te voren zelf al zoveel spanning en angst hebt over gebracht op je paard, dat hij zich na inspannen nét zo onzeker gevoeld heeft als jij. Jij bent zijn leider, en als jij het laat "afweten" in zijn beleving, dan zal een dapper paard zelf het initiatief nemen en jou laten merken dat hijzelf niet anders reageert dan anders, óf hij is minder dapper en laat je op zo'n moment in de steek.
Mijn vroegere wedstrijdpaard (onder de man), was precies zo: ze was al zo vaak op andere locaties geweest. Maar toen ik stijf van de zenuwen en onzekerheid in een klasse hoger moest debuteren (gelukkig indoor), heeft ze geen 10 secondes onbenut gelaten om te proberen me eraf te slingeren, tot ik de uitgang van de rijbak gevonden had.

Even een Moos-update: DA is weer geweest en helaas kan hij nog steeds niet zonder verband ^) . Nu het mooier weer begint te worden, gaat hij zich roeren in zijn box... neem het hem eens kwalijk :(:) . En vandaag stond hij tussen 2 palen op de plaats te stuiteren, hoog te stuiteren. Erg jammer, want het laatste stukje huid moet nog dicht, en dat wil niet als hij zich te druk maakt. DA adviseert nu om hem dagelijks toch maar even een kwartiertje aan de stapmolen te zetten, of hem, indien de rijbak kurkdroog is, hem daar even te laten keutelen. Maar nog steeds is zoveel mogelijk boxrust gewenst, dus het is even de vraag hoe daar een goede balans in te vinden.
Het goede nieuws: hij heeft in de bak even een paar passen gedraafd, en ik zag iig geen enkele onregelmatige pas. :)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 12:45

dat is inderdaad goed nieuws Gem!

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 12:46

even vanaf het werk, val nu in aan de receptie, denk even meekletsen. En knuffels uitdelen zie ik wel.
@gem, lastig is dat, rust nodig, maar ze worden soms ook zo'n energiebom. Fijn dat het goed uitzag met draven
@biancaoo, mooi
@annemie, mindere ervaring, snap dat je wel kon janken. :(:) :(:) :(:) Maar dapper opnieuw verder gegaan.
@aks, antisteekspul. Tja die heb ik vorig jaar maar weg gegeven van ellende, denk staat oud te worden.

hier gister om half tien nog bij avondtandarts gezeten, zoonlief was aan het spelen, had energie te veel. Overdag in slaap gevallen en wilde niet spelen. Vervolgens hoorde ik beneden dat hij van bed aan het springen was en het moet een keer verkeerd gaan. Nou meneer kwam huilend beneden. Schoongemaakt. Gekeken, tandvlees gescheurd. Spoedlijn gebeld. Gelukkig eigen tandarts dienst. Gekeken, was lastig gescheurd, dus hechten helaas. Kon niks doen. In de gaten houden. Kan bruin worden en daarna zwart dat hij zelfs moet gaan trekken. Dus tja. Gelukkig wel goed geslapen. Vandaag mocht die dagje thuis blijven. Opa en oma hebben hem opgevangen en ik ben naar mijn werk gereden.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 13:13

Nou heeft hij t.t.v. zijn ongelukje ook niet kreupel gelopen, maar dat had toen net zo goed door de adrenaline kunnen komen dat hij zich er doorheen liep. Maar gelukkig, nee..... hij heeft de afgelopen weken zich nooit kreupel getoond van box naar palen, en in die paar passen draf vandaag dus ook niet. Daarna heb ik hem heel snel naar binnen gehaald, was bang dat hij even wilde "ontploffen" :D .

BI: hè bah, wat naar nou... :(:) . Zoontje zal toch nog een tijdje met melkgebitje moeten rondlopen, dus jammer van zijn mondje -O- .

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 13:49

moos nog in verband en nog niet mogen buitenspelen :(
mooie hussen-airbrush geworden wauw <3
annemie: zoooo vreselijk dapper en wat een topman heb jij naast je staan om je de bok op te praten *\o/*
ik had hetzelfde met tara(oke die ging niet liggen,maar wel recht overeind,achteruit hollen,bokken enz
10 maanden niets mee gedaan behalve erachter lopen en commando HO en stap erin gezet
en gisteren voor het eerst sulky oxer erachter en prive les(en ik bezopen van de rescu.....)
ging heel goed,maar ze rent steeds vooruit en is super gevoelig in het mondje, de minste ophouding stuitert ze op.
dussssss heel veel respect voor je van deze kant......
en ik ga hetzelfde als jou doen......kilometers maken(wel weer minder dat ik een man mis aan mijn zij die me de bok op praat) O:)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 13:54

Hier een man die zou zeggen: "Geef maar hier dat paard! Ik zet hem wel aan het werk, géén probleem ~~}> !" (Hij kan helemaal niet mennen :D )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:20

:oo Annemie wat een toestand :(:) hier ook een diepe _/-\o_ dat je door hebt gezet, jouw man gaan we inlijsten en tip van Baudyh is denk ik een hele goede, even die spanning eraf door te longeren.
Had ze nog nooit andere aanspanningen gezien of zoiets? Of er nooit tussen gereden?

@HT zo zeg dat was dan ook een stuiterige bedoening met Tara *\%/* @Tine balen van de springles.... @Gem pffff duurt lang met Moos kan me voorstellen dat hij er ook wel beetje klaar mee is @Biancailona ach gossie zoonlief sneu arm mannetje @Biancocoo wat leuk al die hussels **ben benieuwd hoe het pakketje is van Aks :) ** @Maisie wat heerlijk dat je zo fijn hebt gereden, was leuk artikel over Christian in de mensport :j

Ik ben echt heel trots op Ollie :D
Vandaag dus voor het eerst voor de 'echte' wagen, bij Peter. Ik vond het best spannend want Bente kon enorm reageren als ze wat anders achter zich had hangen en Ollie heeft ook nog geen oogkleppen.... je hoort soms van die vreselijk verhalen van pony's die zonder oogkleppen staan en dan schrikken van de wagen achter zich of wat dan ook.... nou Ollie niet hoor 8-) inspannen en wegrijden alsof ze nooit anders had gedaan.

Peter vond het ook een erg fijne pony :D <3

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:52

super VHU!

*gaat er gauw vandoor om Dids te plagen*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 19:55

VHU: heel mooie samenvatting en superpony <3 *\o/*

Hier vanmiddag lekker gereden met Thabor. Eerst in de kleine bak (stonden parasols, hing een vlag en nog wat van die dingen). Vlag was even spannend, maar niet meer dan dat. Daarna nog 10 minuten buiten over de maaipaden uitgestapt. Braaf paard.

Zometeen weer alle nieuwe beukenplanten water geven. Pff, rotklus, zijn zoveel plantjes....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:17

Zoooo, ben even helemaal hyper. Net een heel leuk telefoontje gevoerd *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Kan er hier niets over zeggen, eventueel wel via pb. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:22

pb
pb
pb
pb

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:24

pb hi hi

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:25

Ik heb net de stoute schoenen aangedaan en ons ingeschreven voor de oefenmarathon in Grolloo op 14 juli. oe best spannend.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:30

@tine, nieuwsgierig hier :j
@baudyh, spannend, succes

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:39

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 22:01

Tine pb !!!

Super vhu fijn dat ze het zo goed oppakt .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 22:28

Tine.... je maakt me vreselijk nieuwsgierig :):)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 22:30

super VHU!!!

Hier druk middagje gehad op school.
Treinen uiteraard weer stuiptrekkingen (van breda naar lage zwaluwe naar roosendaal en dan van roosendaal naar etten-leur met de trein. Voor outsiders, da's een uur om :') )
Heb maar een bus gepakt :))

Vanavond plannetje om met Dids te mennen. in m'n eentje. Maar dochter van stalhouder wilde wel mee (is 24 en heeft ook wat met paarden :D ) Was hartstikke leuk :D
Dids gaat op 1 punt rommelen, kijken, inhouden, uitwijken. En ik ging nadenken.
Zij zegt gewoon uit instinct ''kom op'' en hij loopt door :')
góeeeeeeeeeeed :')

En nu staat 't arme kind met graaskorf.. Morgenvroeg naar stal om af te doen..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 22:44

Handig zo'n groom Aks en waardeloos van de treinen.
Baudy: wat leuk dat je ook oefenmarathon gaat doen. Pas op, het werkt verslavend :D

Nou, ik ga proberen te slapen. Morgen weer donderdag=turbodag.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 07:39

*gaap*

Wallen intussen zowat op mijn knieen zeg.. Maargoed, thuisbeestjes weer gedaan. Gauw wat eten naar binnen. En dan naar stal toe..