[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 09:28

sander_lotte schreef:
@ Ingid: grappige foto :D Ik had eerst de foto gezien voordat ik de tekst las, dacht ik even "Hè, heeft die een krokodil als huisdier??? Die vertrouwt dat beest ook enorm zo te zien! :oo " Toen las ik dat het in de dierentuin was en dat er glas tussen zat :o

Ja ik ben krokodillen-fluisteraar in m'n vrije tijd :D

VHU, je herkent hem zeker aan z'n bek ? Scheef haha

Drukke, frisse paardjes, vast door de temperatuur, winter lijkt nu echt zijn intrede te doen :brr:

Ahhh een dekensloper. Naaltje, moet je dat anti-bijt dan altijd blijven sprayen of leren ze het op een gegeven moment wel af ? Gaat nogal prijzig worden kan ik me voorstlelen, anti-bijt elke dag op je hele deken...
Laatst bijgewerkt door IngridM op 16-11-11 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Lacuna

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 09:28

IngridM... jij kroelt wel met hele vreemde dieren haha! :P Aaibaarheidsfactor vind ik nou niet zo heel hoog zegmaar.

Paarden buiten, hier halen we vandaag de paarden weer op uit de wei waar ze nu 24/7 lopen. Ze blijven dan snachts op stal en overdag vrij lopen in de paddock.
Shetlanders gaan na het weekend ook naar hun winterverblijf; schuilstal met klein paddockje, en die mogen dan elke dag nog een paar uurtjes op de wei spelen (paddockje is niet groot genoeg om even lekker in te rennen en de benen te strekken) en als het niet lukt om ze van en naar de wei te brengen (is ongeveer 15 minuten wandelen naar het weiland toe) mogen ze een paar uurtjes in de grote-paarden-paddock lopen, daar kunnen ze wel rennen.

groetjes, lacuna

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 09:40

@Tallechie bekend verhaal...van veel werkende moeders denk ik. Sommige mensen melden zichzelf dan maar ziek als kind ziek is. Geeft minder gedoe dan wanneer je eerlijk bent. Bij mijn werk kan ik gelukkig altijd afspraken verplaatsen of eventueel zelfs lessen. Niet dat men daar dan blij mee is maar goed, nood breekt wet.
@PrinsjeH dat is lekker dan }> zag op de foto toch meer paarden met dekens, is het dan omdat Mickey net nieuw is in de kudde dat hij zo te grazen wordt genomen? Misschien tip van Naaltje? Zonde hoor van je deken (en voor je portemonnee!).
@IngridM ik liet je foto aan zoonlief zien die was helemaal onder de indruk en zei inderdaad van he mama dat is de krokodil met de scheve bek :+

Bente staat met met Snuit in paddock en die sloopt gelukkig niet. Ze hangen wel regelmatig aan elkaars halster te trekken en Bente heeft van die bijtplekjes hier en daar bij haar hals, liefdesbeetjes hahaha. Die van mij zijn altijd heel actief, dus zie verschil niet met dit weer. Hoop in ieder geval maar dat ze niet nog actiever worden :+

Zo zeg heeft zoonlief vanmiddag verjaardagsfeestje *\o/* betekent dat ik lekker hele dag mijn gang kan gaan. Dus kan ik ook nog lekker even mennen met Snuitmans. Ik vrees dat ik vandaag dus helemaal verkleum het ziet er prachtig uit buiten maar het is wel koud zeg :brr:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 09:49

Goedemorgen allemaal
Vhu veel menplezier toegewenst !! ook al is het koud !! toch lekker van genieten.
Tallechie balen zeg....oppas is niet zomaar even snel geregeld...
Prinsjeh..balen van de deken..
ingrid mooie foto !! grappig met die krokodil, glas is niet te zien ! super.

Verder...sorry, moet aan het werk.
werkze of veel plezier vandaag.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:13

@ingridM; wij zijn na 3 dagen elke dag sprayen over gegaan op om de dag. En daarna zelfs om de 3 dagen.
Je hoeft ook niet heel je deken zeiknat te sprayen. Spul is echt ranzig genoeg om met een spray of 10 over je deken te voldoen.
Je proeft het zelf de hele dag nog! :')

zo, op school. jippeeee ^)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:19

@ janouk: Aan Romeo merk ik wel dat hij drukker is. Niet met steigeren ofzo, maar een paar dagen geleden ging ik hem longeren. Voortdurend trappelen enz, hij wou niet stappen. Ik dacht "laat hem een paar rondjes stappen uit principe, en daarna laat ik hem even gaan", jeetje man die heeft werkelijk 10 minuten in rengalop gezeten! De longe op het langst gelaten en laat hem maar rennen :D Na 10 minuten vond ik het wel genoeg geweest en heb ik hem op de stem terug gehaald, anders bleef hij gaan :Y) Ik wist niet eens dat paarden zo lang rengalop konden doen!
Daarna heb ik hem een uur gewoon gelongeerd zoals het hoort, maar hij was niet moe te krijgen :D

@ CHU: leuk dat je zoontje verjaardagsfeestje heeft! Veel plezier vandaag! Doe je maar dik aan en lekker genieten!

@ tallechie: wat vervelend zeg dat je geen oppas vindt...

Ik heb namiddag het Amika-dagje :D Ik heb een roze lint gevonden, dat ga ik straks in Romeo zijn manen vlechten :Y) Ik ben niet zo voor vlechtjes, maar 5/6-jarige meisjes vinden dat ongetwijfeld geweldig :+

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:33

amika-dag
krokodillen-fluisteren (hahaha)
frensie dr smoelleke gelukkig stuk beter..

ikke mag kiezen...
indoor marathon, inschrijven bij de pony's of de paarden meiden?
wat zouden jullie doen en waarom?
:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:39

Waarom is breez nou niet 1 cm kleiner ?? 149 is ie toch ? officieel in het mennen dus een paard...ik zou daar dan ook voor kiezen om bij de paarden te starten, zo zijn de officiele regels nu eenmaal, 148 pony, 149 paard, lijkt me duidelijk ?? en eerlijk tegenover mensen die officieel verplicht bij de paarden moeten starten met eenzelfde maat paardje.
Op de grotere paarden ben je ook in het voordeel, je kunt veel korter draaien !! :Y)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:40

das ook weer zo dan...
ik mag kiezen, dat wel...is met de vergadering daar besproken..
ik schrjf zoiezo in bij de recreanten hoor, dat is voorlopig stoer genoeg.haha

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:25

Ik zou bij de paarden inschrijven Bicci!

zo... dacht vanochtend even sportief op de fiets naar stal te gaan... dat was KOUD :brr:
Ben op stal eerst een half uur aan het vegen geweest buiten om weer warm te worden. Daarna kwam de hoefsmid. Gwin heeft verder lekker vrij vandaag. Morgen weer rijden, vrijdag weer naar menles!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:29

Denk dat de organisatie de grens vast moet houden die de knhs gesteld heeft, ook al is het voor recreanten, er zijn altijd mensen die het niet eerlijk vinden als je bij de pony's mee gaat rijden, ook al is breez een maat-grens-geval.
om geneuzel te voorkomen zou ik toch bij de paarden starten, wel zo eenvoudig en eerlijk.
En misschien handig als de organisatie gewoon in het geval van de schofthoogte's de officiele maten aanhoud, is wel zo duidelijk.

Frensie moet opwarmen ... en Gwin heeft vrij...vrijdag menles, super !! :j
Ik ook !! ga lekker zoon halen naar huis, en ..... eind middag heeft hij nog zwemles !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 13:05

tallechie schreef:
Grrr.... bel ik net mijn stage op dat ik niet kan komen, zegt ze doodleuk je zoekt maar andere oppas.....

Als je afbelt omdat je geen oppas hebt, ben ik bang dat stageadres wel in zijn/haar recht staat. Zou werkgever ook niet leuk vinden namelijk. Dat maakt het de werkende moeder echter wel erg moeilijk, want oppas heb je niet zo even gevonden.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 13:34

Bicci ik zou ook inschrijven bij de paarden daar hoor je ook thuis zegmaar.

Jammer dat die wedstrijd op 10 dec is dan heb ik al een wedstrijd hier in de buurt.

Tallechie balen van je stage maar ik snap het ook wel.

Zo verder zag ik nog een krokodil voorbij komen en een dekensloper (gelukkig laten ze hier alles heel)

Nu weer snel aan het werk want mn baas is er niet dus best druk zo in mn eentje.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 16:17

Ego post *\o/*...

Ik ben geslaagd voor mijn BE-rijbewijs *\o/*.

Happy :):)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 16:20

Gefeliciteerd Tass!!

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 17:07

Thnx :):)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 17:14

Goed gedaan! Lekker voor de winter gehaald, hoef je niet af te rijden met sneeuw of zo.
Gefeliciteerd.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 17:23

@Tass gefeliciteerd!
@Bicci lekker bij de paarden starten, tegen die kleine race monsters is indoor niet op te rijden hoor, die zijn veel sneller dan paarden! Jij bent met jouw kleine paardje absoluut in het voordeel tov grotere paarden, zeker weten. En wat de rest zegt, hij is gewoon een paardenmaat. Bente is met haar 1.55 ook geen E-pony, dat bestaat niet bij het mennen, dat is ook gewoon een peerd.
Maisie druk met werken en Biancocoo ook plus naar zwemles en Tine heeft waarschijnlijk ook een druk woensdagmiddag programma. Ben zeer benieuwd naar Amika-party van S_L /3 !

Vandaag hele fijne menles gehad. Echt weer stapje verder gekomen heb ik het gevoel. Eigenlijk voor het eerst bij Bente met fijne druk op beide leidsels zowel links- als rechtsom keurig in stelling kunnen krijgen en dan natuurlijk ook mooi afgebogen en goed tempo enz. Dus gewoon goed. Zijn nu natuurlijk nog maar stukjes, maar dan weet ik in ieder geval hoe ik haar daar naartoe moet rijden.
Was na de les totaal verkleumd :brr: dus na de nodige koffie weer wat bijgekomen en aan de slag gegaan met Snuitje.
Mannetje gedroeg zich voorbeeldig :D begreep waarschijnlijk dat als hij goed zijn best deed in de dressuurbaan we nog een rondje buiten zouden doen :+
Daarna was ik dus weer helemaal :brr:

Ga nu nog maar eerst even onder de warme douche....ff bijkomen :7
Zo zoonlief ophalen van verjaardagsfeestje en nog verzinnen wat we gaan doen met eten...ik neig naar iets ophalen :Y)

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 17:32

Dank jullie wel :D :):)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 18:17

Lekker fris paardendagje voor VHU! Genieten hoor.
En, is het een afhaalmaaltijd geworden?

Hier een lekker rustig dagje. Ga nu koken, aardappels, bruine bonen, stukje vlees en appelmoes. Lekker Hollands!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 18:30

@ Tass: gefeliciteerd!!

@ VHU: Wat leuk dat de menles zo goed ging!

Het Amika-dagje was heel leuk :Y) De kindjes wisten dus van niets, ze moesten opdrachtjes uitvoeren op het voetbalplein naast ons huis. Ik ben langs de andere kant vertrokken met Romeo, zodat ze me niet zagen. Toen Romeo tevoorschijn kwam, begonnen de kindjes allemaal te schreeuwen en waren super enthousiast :+ Mijn kereltje bleef daarentegen heeeeel rustig staan en liet zich zo even bestormen door 11 kindjes :o (ik zei niets omdat ik merkte dat het Romeo niets kon schelen) Toen zijn we per 4 kindjes een rondje gaan maken van een kwartiertje, zo hebben we 3 ritjes gemaakt.

Onderweg reed er plots een bus achter ons en er kwam een bus ons tegen, maar Romeo bleef rustig verder lopen <3 Ook een agressieve hond tegen gekomen, ik dacht "oh een golden retriever, niets aan de hand", maar eens Romeo op 1 meter van die hond was (we moesten er langs door), ontblootte die zijn tanden en begon heel lelijk te grommen en probeerde op Romeo te springen (baasje kon hem nog net houden, want ik had de zweep paraat!). Jeetje zeg, had ik me even verschrokken. En Romeo deed alsof er niets aan de hand was :o

Ik had hem speciaal opgetut, zodat de meisjes het nog leuker zouden vinden. :Y)
Afbeelding
Totaalplaatje
Afbeelding
Erna moe maar voldaan
Afbeelding

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 18:37

Wat geweldig SL!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 18:56

Sorry, heel erg druk hier.
Maar super dat Romeo zo braaf was!

Probleem met Rembrand moet ik rijtechnisch oplossen, hij vindt sommige dingen moeilijk en probeert en dan via verzamelde galopsprongetjes onderuit te komen. Werk aan de winkel

Daarna op Thabor gereden, ging nog niet zo fijn. Hij was braaf hoor, maar voelde nog niet lekker ontspannen. Morgen maar weer opstappen.

Moet nu snel weer verder hier, sorry, morgen hopelijk weer socialer.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:46

Tassssssssie: Super meid, gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/* Jij hebt een trailer voor 2 toch O:) O:) O:)
VHU lekker gereden met allebei +:)+ en daarna verkleumd :brr:
Bic twijfelt nog over de categorie, heb je ooit eerder zo'n parcours gereden? Er zitten twee stukken in met strobalen waar je behoorlijk tussendoor moet wenden hoor, dus misschien is de snelheid van wat minder belang. Joh meid, gewoon meerijden met de paarden, wat maakt het uit, als je maar lol hebt toch???
Wat een supergaaf Amika-paardje zag ik voorbij komen <3 Leuk idee!!!
Frensie lekker rustig aan gedaan, heerlijk
En Tine is druk druk...

We gaan zo ff kijken hoe 't peerdebeest erbij staat en hoeveel schade de deken vandaag heeft opgelopen |o En dan lekker rustig avondje houden vermoed ik zo...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:58

zo schattig die vlechtjes :D

van veel de opdracht om bij de paarden te starten..
ik heb indoor nog nooit gedaan idd prinsjuh....twijfeltut ben ik ook he..

wel jammer van de zaterdag, bij de pony's ken ik een paar gezichten..toch altyd leuk he..

maar we gaan gewoon voor de poedelprijs bij de paarden...
misschien hebben we idd voordeel tussen die grote met onze kleinere stippel..