[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 12:19

Bianca: hij drinkt genoeg. Drinkt zijn flesjes gewoon leeg. Het lijken op krampjes. Hij wil namelijk ook geen speen, is aan het slaan en schoppen. Zodra ik hem bij me heb is hij rustig. Dan valt hij in slaap en leg ik hem in bed, slaapt hij 5 min en schrikt dan weer wakker en gaat weer huilen.

SL vervelend van de weide.
Dennis leuk veulentje.

Daan is rustig dus ik ga ook even op de bank liggen.

Ik zou vanavond naar veale om te oefenen voor zaterdag, hopelijk heb ik er de puf voor

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 12:19

@SL: wat ontzettend vervelend. Kan me voorstellen dat je boos bent, zou ik ook zijn.

@ Tallechie: sterkte

@ VHU: ik bied ook eindeloos mijn excuses aan aan instructrice. Wel eens gevraagd of ze niet vreselijk hopeloos van me werd. Maar het schijnt heel normaal te zijn. :D

@ Dennis: wat een knappert

Vanmorgen Amerigo gemend, Thabor gelongeerd en erachter gelopen met complete tuig en Rembrand ohz gereden. Ben nu af, dus ga snel paar uurtjes slapen. Daarna nog veel werk in de tuin. Bleh

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 12:24

Ik doet dat ook tegen mijn instructeur of iemand die bij me helpt.
Dinsdag was ik aan het mennen en ik deed wat fout. Zeg ik doodleuk Nee chantal dat moet niet zo.
En mijn vader maar lachen.

Ik heb momenteel problemen om rechtuit te rijden en hij pakt rechts vast. Dus mijn vader geeft mij tips. Is ook wel ideaal, HIj gaat elke les mee dus pikt hij daar dingen van op en daar kan hij mij op wijzen.

Goed bezig geweest Tine. Slaap lekker.

Ik doe vandaag niet zo veel, huishouden komt morgen wel, morgen ook voorbereidingen treffen voor de wedstrijd

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 12:24

Die "schrikdraad" bordjes zijn al gesloopt van de eerste dag dat ze er hingen, dat heb ik al opgegeven :D Daar lig ik ook niet wakker van... Maar die stroom ga ik ook zeker doen! Politie zullen ze toch niet bellen denk ik, volgens mij hebben ze niet eens een officieel woonadres, en ze kunnen geen Nederlands, dus... :D

Mijn schoonbroer is politie-agent (in een andere provincie, hij heeft hier dus niets te zeggen), ik heb net al gevraagd voor zijn pistool, maar dat zou er een beetje over gaan denk ik :o Ik ben altijd al een racist geweest, maar het racist-gehalte blijft stijgen!! _-:( Ik heb enkel respect voor allochtonen die Nederlands spreken en werk hebben.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 12:29

dus als het nederlands sprekende kindjes waren met ouders die werk hebben die dit deden vond je het niet erg?
dat vind ik ronduit idioot..
zou er ook niet bepaald trots op zijn dat je aan een agent zijn pistool gaat vragen om dit :?

ik :x wel even...

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 12:36

SL: Wat irri zeg,, daar zou ik ook heel sjaggie van worden.. Misschien inderdaad maar eens goed laten schrikken dat helpt vast.

Lacuna en Dennis: GEFELICITEERD!! Wat een scheetje!

Nouvel hoe gaat het met fifi ondertussen?

Tallechie: Vervelend dat Daan niet echt in een ritme komt en daardoor zoveel slaap tekort komt. Hoop dat je overdag misschien wat slaap mee kan pakken.

Voor de rest ga ik weer even met de andere samenvattingen mee en kruip ik weer onder mn meelees steentje..

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 12:39

@ Naaltje: met nederlands sprekende kindjes met werkende ouders heb ik nog nooit problemen gehad...
Kan toeval zijn hoor, maar al die toeval zorgt er wel voor dat ik geen respect heb voor zulke mensen. En dat pistool is er inderdaad over, maar ik ben wel behoorlijk woedend :(

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 12:41

:wave:
zo ik blijf alleen maar bijlezen hier... :D

daan met krampjes, vervelend zeg... :(:)

sl problemen met de weide...

vhu een beetje snotterig paard, sterkte!

naaltje met hoofdpijn... :(:)

en dan nog over excuses aanbieden aan instructie... :D
ach je hebt toch les om te leren, als je alles al kon hoefde je geen les te nemen... ;)

veulentje van dennis had ik gisteren al voorbij zien komen dacht ik, lief! <3

Ik was gisteren laat thuis, had cursus tot half 10.
Vanmorgenvroeg weer naar Fifi geweest, want ik moet haar nu zelf buiten en binnen zetten.
Eerst wond schoon gemaakt en haar daarna lekker buiten gezet op haar stukje, lekker in de frisse lucht, ze vindt het heerlijk! :j

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:15

Ik verwacht er nog 1.
Judith is helemaal blij met Eddie. Vreemde in de stal vreet ze zowat op, maar dat zijn we wel van Juudje gewend.
Hij is ZO stoer :D.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:59

zo alles weer braaf bijgelezen

gister weer menles gehad met octaaf oftewel okkie zoals ie genoemd wordt.. Hij liep geweldig zo goed zelfs dat ie volgende week in het 2 span gaat om een gooi te doen om te mogen starten op de hippiade.. En ook wij gaan vrijdag nog een x de hindernissen rijden in bronneger met (ome) leo kraayenbrink

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:12

Ook alles weer braaf bijgelezen.
@SL: hier in de buurt allemaal blanke, nederlands sprekende kindjes met werkende vader en huismoeder... en die gooien gericht stenen naar mijn/onze paarden. Zou inderdaad ook gewoon zo'n gruwelijke klap stroom op het draadje zetten dat ze zich wel 6 keer bedenken voor ze daar nog eens aankomen, maar vind je racistische trekjes niet echt een eigenschap om trots op te zijn.
Dennis: jij ook gefeliciteerd met veulie!
Nouvel: fijn dat fifi weer thuis is. Goed idee ook om haar deze zomer lekker te laten grazen en pas het najaar weer wat op te gaan pakken.

Ik zeg altijd Sorry tegen mn paard als ik het niet goed doe. Mijn instructeur staat in het midden om mij te vertellen wat ik fout doe, vind dat ik daar geen sorry tegen hoef te zeggen ;) Maar inderdaad, als ik al 30 keer hetzelfde verkeerd heb gedaan en ik doe het weer en ik besef het zelf ook dan roep ik meteen "Sorry Sun/Storm, mijn fout!"

Vandaag Sun even laten gaan op het weiland. Hij was helemaal in zn element, en liep eigenlijk ook prima. Hij staat nu wel weer terug op stal, hij heeft nu omgedraaide vrije momenten: merrie en veulen zijn overdag los en gaan snachts op stal en Sun mag dan snachts los.

groetjes, lacuna

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:23

ik blaas even uit op stal. Net hierheen gefietst. 20km avg en een top van 34. Zo met dids wandelen en dan weer terug

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:26

:evaw:
Als je vaak ervaringen hebt met bepaalde mensen krijg je vanzelf een afkeer, dat begrijp ik wel.
ZO wonen er naast ons vooral Duitse studenten, ik haat dus die Duitse taal als ze hard praten en van hun helemaal ...
Ken zelf veel mensen uit de Turkse, Surinaamse en Kaapverdiaanse gemeenschap hier in Rotterdam en met hun heb ik dus totaal geen moeite. Zij vinden landgenoten die niets uitvreten ook irritant, net als wij die ook vinden (onze profiterende en uit hun neus etende medelanders).
Maar ik kan met S_L's boosheid op zich, over de wei zo ontzettend goed voorstellen! Ik had bij de pony's ook af en toe gedoe, vaak ook jongeren die daar vissen en blowen, echt zo irritant. Lieten de rotzooi maar slingeren. Ben toen heel boos geworden heb ze erop aangsproken en gezegd dat als ze dan troep hebben dat ze het in een plastic zak moeten doen, die plastic zak mogen ze dan wel bij mij in de vuilnisbak doen, maar niet alles zomaar laten slingeren.
En weet je? Sinds die tijd vind ik geen rotzooi meer alleen af en toe een plastic zak met PET flesjes of bierblikjes in mijn vuilnisbak.

Maar ze piesen soms ook tegen de heg, dat ruik je op een bepaalde plek gewoon, echt te smerig. Dat zijn ook volwassenen hoor ,die daar vissen.
Dat gedoe is voor mij ook soms wel reden om te twijfelen aan mijn weide plus stalletjes, hou daar dus helemaal niet van. Ook niet dat ik de kans heb als ik even wat verder achter in mijn tuin sta, dat ik tegen piesende mannen aan zit te kijken, getver zeg.

Vandaag wilde ik dus een stapritje door het bos doen met Rizanta. Nou mevrouw dacht er heel anders over :# ze ging in zeer verheven stap over het ruiterpad, zeer vermoeiend >;) toen moest ik een balk opzij doen om erlangs te kunnen (zo'n afsluitbalk), want ik kon er met zo'n dansend paard niet goed langskomen. Dacht je dat ik er weer op kon komen, mooi niet _-:( Zo zeg, kon ik eerst een k - eind teruglopen. Totdat ik weer bij een boerenerf kwam. En mevrouw dacht al dat ze zo met mij naar huis zou gaan, nou echt niet dus. Ik achter het erf er weer op geklommen en weer terug gestuiterd, ik dacht zal je wel krijgen -:(- maar ja als ik ging draven ging ze hoesten dus dat was ook wel een beetje vervelend maar heb het toch gewoon paar stukken gedaan, gewoon terug gereden, langs die focking-balk gestoomd en weer terug 2x achter elkaar, was er helemaal klaar mee.
Toen weer verder gestapt, kwamen we bij de oversteek begon ze op de plaats te springen, ze leek nu echt wel mijn vorige paard die deed dat ook regelmatig, ik haar neus de andere kant op gezet en dacht we gaan straks dus gewoon nog even flink galopperen op de wei, hoesten of niet <<)
Dus komt aan bij de stal, ze wil al op haar drie benen gaan staan zo van, nu zijn we klaar, moest ze verder weer de bak / wei in, haar oren gingen helemaal opzij zo van :? en toen moest ze van mij een paar rondjes rond galopperen linksom / rechtsom. Deed ze dus extreem braaf O:) ze zal wel hebben gedacht, anders houdt ze nooit op :+

Snot komt dus wel goed los, waren nu straaltjes en geen harde stroop meer.
Maar ik moest eigenlijk wel erg om haar lachen, maf beest :=
Ben niet bang geweest, alleen pissig, knap he :D

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:36

Vooral naar Naaltje en Lacuna: ik wil me toch even excuseren voor mijn uitspraak, het was niet netjes van me. Maar ik heb nog nooit problemen gehad met Belgische kinderen, enkel Turkse of Marokkaanse. Een paar jaar geleden hebben ze eens de paardenwei open gezet en zijn ze achter mijn paard gaan jagen. Gelukkig kon ik mijn paard nog vangen en heeft mijn vader de kereltjes kunnen vatten. Daarna geen last meer gehad.
Wij hebben ook veel Turkse buren waar ik dus wel respect voor heb. Een Turkse buurman is hier eens komen aanbellen om te zeggen dat hij in de loop van de dag Turkse kinderen had gezien bij Romeo, dat ze blikjes Cola en Red Bull leeggoten over Romeo en hem daarna ermee bekogelden. Ik vond het erg vriendelijk van die man dat hij dat kwam zeggen, tegen zulke mensen heb ik ook zeker niets.

We hebben de politie er al voor verwittigd, maar de politie hier likt dus echt de hielen van allochtonen, verschrikkelijk vind ik het! Dus nogmaals mijn excuses, maar ik word er echt woedend van.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:47

Haha VHU leuk ritje dus. Goed van je dat je hebt doorgezet.
Veale kan dat ook zo goed, lekker vervelend zijn en dan ga je richting stal en dan gaat hij goed lopen en dan pak ik hem ook altijd nog even door.

Naaltje knap hoor op de fiets. Doe ik veel te weinig. HOpelijk straks met Daan wel meer.
Ik wilde naar het dorp, maar regent hier telkens dus doe ik maar niet.

Heb toch maar wat in huis gedaan, is het weer netjes.

ik zal nu even gaan douchen (ja ik loop nog steeds in mijn pyjama :-) ) en dan even aan de studie. Daan slaapt eindelijk even.

Ben ook benieuwd hoe veale het vanavond doet. Ik ga tegelijk met iemand onder het zadel rijden. Ze helpt mij even in en uitspannen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:23

Ze zat inderdaad echt te draken, vond het ook wel grappig want het is bij haar allemaal erg doorzichtig. Bijv. echt heel sloom en slingerig van het erf af, enorm kijken naar een plastic zak, zogenaamd hyperen van een spuitinstallatie, wegspringen omdat iemand ergens in de tuin staat, helemaal opgewonden hinniken naar een veulentje in de wei (dat vond ik dan ook wel weer schattig <3 ) en dan met staart zo erop doorstappen in zo'n huppel/zweef stap ze leek wel een tuigpaard :roll: Ik denk dat ze zelf ook zoiets had van oei, dit was echt wel te erg baas, want ze deed later op het veld erg haar best O:)

Lastig met Daan trouwens. Maar daar kom je vast ook wel weer uit. HEb je de draagzak al geprobeerd? Daar legde ik Han dan maar in als hij van die buien had en dan liep ik met hem rond, kon ik tenminste nog wat doen want je hebt twee handen vrij. Dan viel hij in slaap en legde ik hem daarna in zijn wipstoeltje, heb je tenminste even rust :O

Citaat:
dat hij in de loop van de dag Turkse kinderen had gezien bij Romeo, dat ze blikjes Cola en Red Bull leeggoten over Romeo en hem daarna ermee bekogelden.

Da's toch ook niet normaal zeg :n

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:27

Ik weet het precies, veale is net zo.

Draagzak heb ik nog niet geprobeerd, dat is wel een idee inderdaad. Moet ik even kijken als hij daar nu al goed in past. Hij slaapt nu. Volgens mij heeft hij gewoon krampjes en vecht hij tegen de slaap. Mijn moeder belde net ook en die gaf ook aan dat ik altijd een slechte slaper ben geweest.

Je woede is begrijpend, maar inderdaad je mag niet iedereen over 1 kam scheren. Maar hopelijk gebeurd het niet weer. Qua dat ben ik wel blij dat het weiland waar veale staat, achter de boerderij ligt en er omringd ook nog weilanden zijn dus er kan niemand bij komen.

Ik ben weer fris dus ga nog even aan de studie

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 16:08

@SL: ik ben het met anderen hier eens. Je woede is begrijpelijk, maar het is veel te makkelijk om een hele groep mensen over 1 kam te scheren.
@VHU: met puberend paard op stap. Knap hoe je doorgezet hebt!!

Ik moet nog verder in de tuin, maar heb niet meer zoveel zin. Heb een heel chagrijnig kind in huis, niet leuk.

Heb de tuin al wel gemaaid, maar moet nog stukken egaliseren,na de bestrating is dat nog blijven liggen. Maar zitten heel veel stenen en steentjes in, dus moet gezeefd worden. K... klus.

En dan straks nog de definitieve startlijst plaatsen, coupons nog een keer controleren of ze goed op volgorde liggen en allerlei lijsten printen.

Hier helaas weer geen regen, wel harde wind.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 16:11

Zo fout dat ik de pc (en internet) nodig heb voor mijn studie.
Kan het niet laten...

Succes met chagrijnig kind. Vervelend die klussen, maar ja die zitten er ook bij.

Ben benieuwd als er nog wat wijzigt, zo niet kan ik gaan plannen hoe laat we we moeten :-)
In ieder geval vroeg :-) En ik hoop dat de planning met Daan goed komt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 16:14

Ik heb na gisteren nog geen wijzigingen meer gekregen, maar ik wacht nog even tot een uur of 8. als ik dan nog steeds geen maiil/telefoon heb gehad, wordt de definitieve (en dus zelfde lijst als gisteravond) geplaatst.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 16:24

Je bent er maar druk mee Tine.
@Tallechie moet eerlijk zeggen dat mijn wedstrijdplanning het 1e jaar dat Han er was niet te plannen was...er was altijd wat. En daarna ging manlief een half jaar naar het buitenland >;) dus toen kwam er helemaal niets meer van >;) vind het dus erg knap als je al vrij snel weer in een wedstrijdritme zou kunnen komen. Want leuk trouwens dat je vader je zo helpt en ook aanwezig is bij de lessen, lijkt me erg gezellig. Mijn vader is ook jaren mijn trouwste fan geweest totdat ik verhuisde van Groningen naar Rotterdam, toen ging het natuurlijk niet meer. Maar hij kon ook uitstekend met al mijn paarden overweg, en dat waren niet altijd de makkelijkste.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 16:29

Ik had na geboorte van zoon ook geen wedstrijdplanning. Na 6 weken zat ik er voor het eerst weer op, maar dat kon je nog niet echt rijden noemen. Dat duurde echt wel weer een tiijdje voor ik fatsoenlijk kon rondhobbelen en mijn paard ook weer op niveau liep. Hij had de conditie wel, maar dat is iets anders dan ook weer op niveau lopen. Ik wilde eerst weer echt het gevoel terughebben voor ik ging starten. Maar goed, ieder mens en ieder paard is gelukkig weer anders. Denk dat ik toen ook nog teveel nestdrang had :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 17:09

Kon het fysiek ook niet hoor, mende toen nog niet, dat is toch anders.
En die nestdrang heeft bij mij ook erg lang geduurd :+ vond het ook een gezellige tijd ook al kon je vaak geen kant op }:0

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 17:29

Whahaha, VHU je paard voelt zich duidelijk erg hip :P Goed van je dat je niet bang bent geworden erdoor, daar heb ik echt mateloos respect voor :j
Nog duiven tegen gekomen? :’)
@SL; je hebt dus geen hekel aan allochtoontjes, maar aan onopgevoede snotjong. En da’s je goed recht hoor ;) Denk dat als zoiets bij mij was gebeurd ik ook even met de hond op wacht was gaan liggen. (heb je meteen je voordeel, want de meeste turkse en Marokkaanse mensen moeten helemaal niets van honden hebben := )
@tallechie; als ’t nou hier had geregend was ik ook niet met de fiets gegaan hoor := daar heb ik een pokkenhekel aan.. maar ‘’gelukkig’’ (?) waait het hier alleen snoeihard _O-

zo!!
windop teruggekomen met een gemiddelde van 18,9 km/h en een max van 26,7 km/h
:P
Zo de lasagne in de oven. Ventje is wat later want die moest nog wat afmaken, en dan ga ik vanavond met mams en de honden naar 't bos. Hopelijk wil zij wat fotos maken, want om een of andere vage reden moet ik fotos van mezelf naar school sturen bij mn stageverslag. Willen ze op de website zetten ( ''en als je het niet doet krijg je je studiepunten niet'' >;) ) maar ik heb geen fotos van mezelf zonder cap op m'n hoofd zegmaar _O-

Ohja, heb met dids gewandeld. Ging goed, beentje werd niet zo dik. Had hem aan een touwhalstertje mee, wel m'n lange zweep mee. Als hij aan een halster mee is gaat hij namelijk armpje happen. Hij heeft dat 3x gedaan, en de laatste keer was de situatie ernaar om het goed te corrigeren (geen fietsers en auto's in directe omgeving). paard rechts, zweep links, en een goeie knetterzwiep op zijn kont _O- hij keek echt om om te zoeken waar dat vandaan kwam :P
En daarna heb ik hem ontzettend voor l*u*l ingevlochten :+ eerst het onderste wit, toen het zwart, en toen het bovenste wit _O-

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:04

@ Naaltje: inderdaad, het zijn die onopgevoede snotjong waar ik een ontzettende hekel aan heb. Als Belgische kinderen het zouden doen, zou ik niet minder boos zijn. Het kan toeval zijn, maar het zijn (in mijn geval) altijd allochtonen die aan dat vandalisme doen, Belgische kinderen willen hier enkel paardje aaien en gras geven. :Y) Maar het is zoals je zegt, Turkse en Marokkaanse mensen hebben een doodsangst voor honden (ontzettend grappig om te zien soms :') ) , dat is een voordeel }>

Trouwens, als je foto's maakt, mag je ze hier ook plaatsen hé ;)