Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
naast waar Dids nu staat zit ''stalhouderij nouvel'' 
voor poeltje, dat zijn vervelende dingen
aantal keer veel moeite moeten doen om op m'n rijstrook te blijven.. 
Poeltje schreef:Waar doen jullie dan aan b485? Halloween?
leuk, belze stage 
maar het lijkt me wel vermoeiend voor een paard / pony met deze wind op het land.
. Achterste gedeelte van de stal (ook weer 2.5 x 3 meter) heb ik van die doorlatende rubber tegels (op een vloer daar weer onder met straatklinkers en daaronder zand, dan komt de gewone grond zeg maar). Daar heb ik dus vlas. MAAR je hebt vlas en vlas
Als ik de goedkope vlas heb (heb ik in de zomer, dan staan ze vrijwel niet in het achterste stuk) dan neemt dat veel minder vocht op dan Hemparade of Aubiose. Hemparade en Aubiose zijn wel duurder, maar in gebruik dus veel en veel beter. Ik had me er in vergist, afgelopen paar week, stal was ook heel snel vies/nat. En toen dacht ik , oja, ik moet weer even overschakelen. Nu is stal weer veel droger. Ik haal maar paar keer per jaar stal echt helemaal leeg. Hou altijd wat over dat ik vermeng met nieuwe baal. Gooi er dus elke week een baal bij, begin met ongeveer 2 balen. Meeste mest haal ik weg (soms is het zo vertrapt dat ik het gewoon laat liggen, vermengd zich dan met vlas) en ze de pies gaat bij ons door de tegels / ik heb altijd op een plek een natte plek, die haal ik elke dag weg en dan hark ik van buiten naar binnen de vlas weer bij.
dar neemt meer vocht op dan vlas. Heb altijd ook een laag zaagsel onder mijn stro gehad, bleef het veel langer droog/schoon
naaltje, wat grappig zeg, toevallig!
)

vooral linksom leek hij het 'kunstje' te snappen.