[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 12:33

Royaltjuh schreef:
Murning!

Alleen zullen de aapjes eraan moeten geloven, 8 witte benen en 2 lichte staarten zijn niet meer zo schoon, dus ze moeten beide toch echt onder de kraan... Ah gossie... :P

Ik was mijn paarden nu echt niet hoor. Buiten het feit dat het voor hun wel erg koud is, bevriest ook mijn poetsplaats. Ik neem toch aan dat jury's ook een beetje nadenken, en anders is het maar 1 onderdeel van de proef.
Met een schuurblok krijg je het meeste wel schoon.

Succes morgen!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 12:44

Benen met sneeuw afwrijven en staarten inwrijven met sneeuw helpt ook erg goed.
Vervelend hoor dat de wedstrijden afgezegd moeten worden, maar wel groot gelijk natuurlijk.
Zit hier moed te verzamelen om de auto te 'ontsneeuwen' en op pad te gaan ... moet weer water sjouwen vrees ik :(
Het ziet er wel prachtig uit, zonnetje schijnt...
Volgende week zaterdag gaan we voor het eerst op de wagen met koetsiersbewijs. Hoop dan toch echt wel dat dat doorgaat! Dan heb ik daarna 5x menles, heb er zo'n ontzettende zin in !

AnneloesF

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 13:06

Ik zit ook zwaar te twijfelen hoor! Ik denk dat ik het indd eerst maar met een poetsblok ga proberen, maar ze hebben wel heule vieze, en heule hoge witte benen... Naja, en wat je zegt, anders maar een lager cijfer op 1 onderdeel.
De staart kan evt nog in een emmer met sop... zie wel.

Jammer dat je af hebt moeten melden Martine. Maar veiligheid voorop hoor! Ik mag hopen dat Tolbert de parkeerplaats schoon heeft. Scheelt dat wij ze niet op ijzers hebben en ze rustig van de trailer komen, maar dan nog laad ik niet graag af op sneeuw/ijs! Lijkt me toch wel het minste wat ze kunnen doen, parkeerplaats schoonmaken. Anders moet je niet aan een wedstrijd organiseren beginnen vind ik.

VHU: Succes met je water sjouwen!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 13:20

Ze zullen vast wel sneeuw geschoven hebben, maar dan blijft er vaak een ijslaagje over. Aangezien zout bijna nergens meer te krijgen is (en als dat wel lukt, belachelijk duur), durf ik het niet aan. Rembrand gaat altijd heel netjes van de trailer af, maar ja, wel achteruit met ijzers aan. Als hij die niet had gehad, was ik denk ik wel gegaan.

Sneeuw werkt inderdaad ook heel goed. Ik heb 2 schimmels en een bonte met veel wit, en die zijn nu in de sneeuw heel redelijk schoon. Alleen achterbenen en stukje staart door mesten.

Succes met poetsen en de eventuele wedstrijd.

Watersjouwen: wat wij doen voor het water in de bak (zit in cementton). Wij vullen onze kleine kruiwagen met water en rijden die naar de bak. Misschien voor jou ook te doen zo? Ik liep eerst ook heen en weer met emmers, maar dit gaat veel makkelijker en kan veel meer meenemen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 15:22

Wat balen dat jullie moesten afbellen, maar geef jullie helemaal gelijk!

VHU is zo'n zak voor in de kruiwagen niet wat voor jou?

Gisteren heeft rivaldo de kast in stal open gekregen (moest er nog een slot op maken) mijn zweetdeken en longeerlijn lagen er alvast in, die heeft hij eruit gesleurt en is erop gaan plassen. Stinkdiertje!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 16:08

Ik ben net in Tolbert wezen kijken. Er is 1 baan schoon. De rest van de parkeerplaats ligt vol met sneeuw. Heb ook niet het idee dat ze dat sneeuw weg gaan halen. De weg er na toe was wel schoon. Ik zit zelf ook te twijfelen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 16:22

Clinic in Zwartewaal voor mensen buiten de stal om ook afgezegd dus FOTH en ik gaan ook niet helaas..........

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 17:34

He balen allemaal, hier smelt het al iets maar nog niet genoeg

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 17:36

Zoooo wat een sneeuw :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 17:44

Leuke foto's, wat is hij toch een knapperd, jammer dat wij niet in het land mogen sleeen, denk dat er in de bak te weinig ligt.

Ik ga nu naar stal, paardjes binnenhalen :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 17:49

Nou toch nog lekker aan het werk geweest met de pony's. Met Alwyn flink eind gewandeld. Sneeuw vond hij toch weer bijzonder :+ maar het bushokje was wel heel eng :roll: het is ook nog zo'n baby. Maar, met twee flinke vrachtwagens eerst een naar ons toe, toen een van de achterkant geeft 't mannetje geen krimp en dat is mooi meegenomen.
Simba stond zo braaf te kijken toen ik Alwyn weer terugzette dus die hebben we aan de lange lijnen gedaan. Ging stuk beter dan de vorige keer. Keurige voltes gereden, linksom loop hij heel mooi afgebogen en in stelling, rechtsom is hij wat stijver. Dus we hebben weer iets om aan te werken. Hij ziet er weer keurig uit want hij heeft ook een grote poetsbeurt (incl sneeuw i/d staart :+ ) gehad.

Met het water is lastig omdat ik op een tuincomplex sta waar ze geen stromend water hebben...alleen in de sloot ;) . Ik gebruik normaal het water dat afwatert van de stal, staan waterbakken, heb ik vrijwel altijd wel genoeg aan en in geval van nood dus water uit de sloot.
Dus met alles zo bevroren ik moet warm water meenemen. Dat doen we in een waterzak en zo'n containertje die je gebruikt bij de camping. En/of in de rugzak een paar flessen van 2 liter. We wonen in een bovenhuis dus ik moet twee trappen af met al dat water >;) Ik rij met de auto naar de parkeerplaats, haal kruiwagen op, dan alles in de kruiwagen en dan naar de pony's. 't Gaat wel maar het is wel een gedoe! Gelukkig drinken ze niet zoveel, want het zijn maar ukkies, ik zit op zo'n 4 emmers per dag, dat is 40 liter. En ik heb dus in de container een flinke ton staan die ik gelukkig weer op tijd had gevuld voordat het weer ging vriezen. Dus ik hoef niet elke keer 40 liter mee te nemen, neem zo'n 20 liter mee, meng ik dan met wat er nog in de ton bij de stal zit en dan haal ik nog water uit de grote ton in de container ..... duszzzz

Jammer al die afgelaste wedstrijden, voor iedereen, je hebt er als deelnemer en als organisator toch vaak veel werk van. @Jelleee, wat loopt jouw pony toch heerlijk in de sneeuw!

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 19:12

Ik heb vandaag niet gesleed, maar wel even van mijn pony; Nikita een paar hoofdfoto's in de sneeuw gemaakt!

Afbeelding

Afbeelding

Ze loopt trouwens wel voor de kar met mijn vader. Ik rijd met haar M2 dressuur onder het zadel :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 19:29

Ben ook weer thuis :)
Sneeuwt als een gek hier, afgelopen nacht ook al een cm of 5/6 gevallen.

Vanmorgen de hond weggebracht en de aanhanger aangekoppeld. Op weg naar Klarenbeek :D
Anderhalf uur over gedaan, maar de wegen waren goed (op een paar diepe gaten na) Toet trekt aanhanger met twee vingers in haar neus :D

Bij HCA aangekomen werden we vriendelijk ontvangen met koffie en mijn sulky stond al klaar :D zwart en glimmend *D

Wat uitleg gekregen over het verstellen enzo. Daarna heeft hij de werkplaats laten zien waar ze de wagens/sulky's maken.
Hij liet een huifbed zien waar ze mee bezig waren. Blijkt het het huifbed voor mijn moeders werk te zijn :D Echt toevallig en gaaf om te zien.

Daarna de kabel voor de zweng opmaat gemaakt en het financiele gedeelte geregeld.
Sulky ingepakt voor de reis en op de aanhanger gebonden :D

Die net op stal afgeleverd. Wel de auto op de dijk laten staan, want stonden al autos op het terrein van stal die niet meer naar boven konden.
Sulky op zijn plekje gezet, pony's een kroel gegeven en weer naar de auto, want die stond niet erch super geparkeerd zo.....

Paul thuis afgezet en zelf de aanhanger weer terug gebracht naar mijn oom.
Ben net optijd thuis want sneeuwt hier als een malle!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 19:32

Evelli, heb je een nieuwe sulky gekocht ?

Jelleee gave foto's ! Bij jullie ligt er wel meer dan bij ons !
Waar woon je, is die plaats in noord-holland ?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 19:37

Ja :) een HCA sulky :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 19:42

dat zegt mij niets, sorry, wat is hca ?

gave pony heb je hoor !

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 19:51

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 19:56

IngridM, jep dat ligt idd in noord holland :D er was veel sneeuw gevallen afgelopen nacht!

evelii, nieuwe sulky, leuk :j

eveline mooi peerd!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:22

Nou blijken wij een van de weinige te zijn die wel op wedstrijd konden en zijn gegaan vandaag !!!

Er lag hier 1 cm sneeuw. We zijn om kwart voor 8 weggereden en onderweg kregen we nog een mega sneeuwbui
op onze kop.

Heb met Ferro eerst dressuur gereden in de sneeuw losgereden het was vreselijk koud. Had toen zoiets van als het zo blijft
wil ik naar huis. Gelukkig klaarde het na de volgende sneeuwbui op en hebben we toch nog redelijk kunnen rijden op de blub na.

Wat resulteerde in een 1e plek in de marathon voor Remko. de 2e plek voor mij met ferro en de 3e plek voor mij met robijn. Mijn zusje
was bij de paarden 4e.

De dressuur was ferro 3e en robijn 2e !!! :D Je kan begrijpen dat er een behoorlijk aantal lintjes en bekers mee naar huis zijn gegaan.
Maar ben blij dat het spul nu weer op stal staat ben kapot !!!!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:48

Super zeg...volgens mij moet je je onderschrift bij gaan stellen ;)
@Evelli,fijn dat het gelukt is met de sulky! Heb je nu ook zo'n ding om hem achter de trailer te hangen (dat je hem in z'n haak hangt?). Lijkt me zo handig.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:41

Super hoor Maisie.

Ik zit nog steeds in dubio. Hier is weer sneeuw gevallen. Wegen zijn nu ook niet schoon. Heb expres Veale nog niet in de vlechten gedaan, desnoods doe ik het morgen en anders maar niet in de vlechten.

De wedstrijdleiding heeft het nog niet afgelast. Zijn tot nu toe 7 afzeggingen. Weet dus nog niet wat ik ga doen

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:50

Ik zeg altijd maar 'zo'n wedstrijdje is totaal niet belangrijk'
met sneeuw zou ik niet op pad gaan met paarden achterin als het niet perse moet (met spoed naar kliniek ofzo)
better safe than sorry !

Leuke sulky Evelli !

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 01:27

@Jelle: leuke foto's! Heerlijk mooi groot en vlak stuk om te sleeën!
*hoopt morgen ook weer ff te kunnen sleeën*

@Maisie: gefeliciteerd! Super!

@VHU: dat is idd een gesleep, handig om een voorraadje aan te maken.

@Eveline: leuk het paardje in de sneeuw, leuk dat je vader er mee ment!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 07:05

Het sneeuwt hier al weer. Dus ga de wedstrijd afzeggen. Het is niet anders, maar is niet vertrouwd.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 09:26

balen tallechie.......
hier is er gelukkig niets bijgevallen en het meeste is wel weer weggedooid.