[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 20:46

Ff snel; volgens mij kan biancao nog wel een knuf gebruiken! P heeft het maar druk; hier is het rustig voor dochter en het paardenspul. Leuke training voor vhu; ik heb zelf vroeger op een roc gewerkt en bpv-begeleiding gedaan; erg leuk. Ipsilonka heeft een nieuwe trailer; ben benieuwd! Paardjes van vhu hebben winterstalling.

Hier nu even een paar dagen proberen wat rustig aan te doen, maar toch mooi weer een stapje naar herstel.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 21:17

Dit staat of fb van knhs:

Zojuist is bekend gemaakt dat er een derde geval van vogelgriep is ontdekt in het Overijsselse Kamperveen,
Onderdeel van de genomen maatregelen is dat in geheel Nederland dieren, dus ook paarden, afkomstig van een commercieel pluimveebedrijf niet vervoerd mogen worden. Ook de mest van deze dieren mag niet vervoerd worden.
Wanneer u niet afkomstig, of onderweg naar, een commercieel pluimveebedrijf bent mogen paarden wel vervoerd worden mits er een eigenverklaring is ingevuld waarmee dit wordt aangetoond.

Deze verklaring kunt u hier downloaden en zelf invullen alvorens u op pad gaat: Download

Bedrijven en particulieren, zoals hobbyhouders, kunnen voor vragen bellen met de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) via 088-042 42 42

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 23:29

ips FOTOOOOOOO! gefeliciteerd met de nieuwe trailer *\o/*

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 03:11

Ht je hebt hans toch wel op fb?? Die heeft foto's geplaatst. Ik heb nu een Humbaur Xanthos koets.Nu slapen over een paar uur gaat de wekker weer.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 07:59

Is die mooie trailer met die gave wieldoppen van jou? :j _/-\o_
Mooie trailer. Ik had hem net voorbij zien komen op facebook bij Imanse. Maar me niet gerealiseerd dat het jouw trailer is. Klasse
veel veilige kilometers

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 09:10

Goedemorgen

Even een overpeinzing. Ik zal wel heel dom zijn hoor, maar waarom zouden paarden niet meer mogen worden vervoerd, zeker als er geen pluimvee op het terrein is, maar mogen mensen wel gewoon alle kanten op. Ik denk dat mensen het eerder zullen verspreiden dan paarden.....

Iedereen een heel fijne dag gewenst.
Duimen jullie voor ons dat Amerigo zich een beetje van zijn beste kant wil laten zien in de competitiewedstrijd?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 09:32

Succes Tine!

Sjiek Ips!

Zo nog controle en dan hebben we zh voor dit weekend er weer op zitten; yeah! *verband heb ik zelf al verwijderd; misschien krijgen we korting :') *

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 09:53

Met zo een verklaring mag je paarden gewoon vervoeren. Zelfs als je in de 10 km zone zit. Alleen moet je dan ook je route doorgeven aan de nwwa ( of hoe ze heten)
Vrienden van mij zitten in die 10 km zone vandaar dat ik het weet.
Gewoon op pad met je verklaring en niks aan de hand Tine en VHU

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 10:27

baudyh schreef:
Met zo een verklaring mag je paarden gewoon vervoeren. Zelfs als je in de 10 km zone zit. Alleen moet je dan ook je route doorgeven aan de nwwa ( of hoe ze heten)
Vrienden van mij zitten in die 10 km zone vandaar dat ik het weet.
Gewoon op pad met je verklaring en niks aan de hand Tine en VHU

Dat doen we en snap ik ook. Denk alleen dat mensen het veel meer zullen verspreiden dan paarden. Voor paarden moet je nu van alles doen, terwijl mensen nog steeds overal kunnen komen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 10:35

Volgens mij heeft het meer met de mest te maken en de verspreiding daardoor omdat vogels het virus uit de mest halen. Tenminste zo is het mij uitgelegd

wij zitten in 10 km gebied. Er staan hier overal borden. Vervoer van paarden verboden

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 10:59

Even voor de duidelijkheid, ik heb die velgen niet zelf uitgezocht haha. Dat is mijn man geweest ..

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 10:59

Raar hoor janouk. Die bekende van mij zitten ook in jouw 10 km zone en die hebben gebeld met Rvo en nvwa en die zeggen ( als er geen pluimvee op het bedrijf is) dat je paarden gewoon mag vervoeren met verklaring en als je de route mailt naar de nvwa.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 12:35

Goedemorgen...
Ava verband eraf gehaald..hoop dat je een stapje naar herstel kunt zetten... :(:) :(:)
Tine, succes.
Janouk..mag niet met paardje op stap...balen..
Ips, van harte gefeliciteerd met je nieuwe trailer !! gaaaf hoor !
Vhu, training bij ncoi gegeven..knap !! _/-\o_

ik ben om 6 uur lekker opgestaan..om 7:15 in het bos om de zonsopkomst tegemoet te gaan met zoon en hondjes ! heerlijke route gelopen met ze...ze gingen superfijn !!
fototje van heerlijke kwispelende staarten bij de tussenpauze..

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 12:54

Heerlijke foto Biancacoo en mocht je nog een knuffel nodig hebben, hier is er een :(:) :)
Geweldige velgen :))
Ava geen mummy meer, wat zal dat opluchten.

Vwb het verplaatsen van paarden ik zie er vooral tegenop dat ik aangehouden word, gedoe op onderweg hou ik helemaal niet van. En Ollie ook niet, die wordt erg onrustig als we stilstaan en ze er niet direct uit mag. Ben blij dat ik haar nu fatsoenlijk kan vervoeren (ze was heel onrustig in de trailer), moet ook zo blijven zeg maar. Ik zoek het dus niet op, laat ik het zo zeggen.

Verder vind ik het best wel koud :brr:
Fijn weekend allemaal =:)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 13:30

baudyh schreef:
Raar hoor janouk. Die bekende van mij zitten ook in jouw 10 km zone en die hebben gebeld met Rvo en nvwa en die zeggen ( als er geen pluimvee op het bedrijf is) dat je paarden gewoon mag vervoeren met verklaring en als je de route mailt naar de nvwa.

http://www.paardendokters.nl/nieuwsberi ... denvervoer

Dit zegt mijn veearts en de KNHS en daar houd ik me maar aan vast. Zo erg is het niet een weekendje niet op pad

Rond het bedrijf in Ter Aar is een 10 kilometergebied ingesteld met een vervoersverbod voor paarden. Vervoer met paarden uit dit gebied is verboden en alleen mogelijk met een ontheffing bij levensbedreigende situaties. Deze ontheffing dient ingevuld te worden door een dierenarts.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 14:09

Janouk: 1 weekendje is te overzien. Als het daar maar bij blijft...
VHU: kan me voorstellen dat nu Ollie het eindelijk goed doet, dit zo wilt houden.
Bianca: heerlijke rit gemaakt. Perfect weer ervoor :brr:
Ips: mooie trailer
Ava: zonder verband *\o/*

Jullie hebben goed geduimd. Zoonlief reed een keurige proef en werd beloond met 189 punten en een 1e prijs. Hij staat nu bovenaan in de competitie. Met slechts 4 punten verschil, dus de 3e wedstrijd gaat heel spannend worden (is 13 december). Nu wel al aan de slag met de kur dus, want 22 december is de finale met kur.

Fijne dag allemaal!!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 16:22

ips; mooie trailer(ik kijk altijd eerst op bokt en daarna FB,maar was me er niet van bewust dat die gave kar van jou is geworden!) heel veel veilige kilometers ermee *\o/*
Bianca helemaal happy met dit koude weer.....heerlijk met de doggies op pad.
Ava verbandloos Yeh!
VHU: heerlijk toch je ponys zo dichtbij huis en nu eventueel stallen erbij,hoewel ze in de container ook niet verkeerd staan. waarom luxe(wat ponys toch niet zien) terwijl je dan meer kilometers moet gaan rijden elke dag....nu kan je er elke dag ervan genieten..en gezond ook zo op de fiets *\o/*
hier vandaag wel aparte gesprekken gehad in de kapperszaak, voornamelijk over kerstdiner zonder kalkoen/kip enz want wat als de vogelgriep zich verspreid....????? het houd dus ook mensen bezig die van lekker eten houden! :j

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 16:36

Hahaha. Verband was na de op. Heb het liefst gips, hahaha. Maar nu dus fixatie schroeven van mijn enkel eruit. Valt alleen nog even vies tegen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 16:51

Dat is het stomme janouk. De een zegt dat het mag de ander niet.

Zo db is weer kaal en ik heb overal haar ( en ik heb hem alleen vastgehouden) Melissa scheert altijd. Kriebels. Hi hi
Wat een vacht kwam er alweer af zeg. Je zou het niet geloven dat hij anderhalve maand geleden ook al was geschoren.

Gefeliciteerd Tine met Patrick, de topper!!
En ips een mooie trailer. Die kan veilig elke maandag naar Ermelo.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 17:09

Wow, super Tine!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 18:32

Tine, gefeliciteerd..
Ava.. :(:) :(:) balen dat het even tegen valt..nu met die schroeven eruit..extra voorzichtigheid geboden...

Jaa..hoofd leeg maken met de hondjes...zo raak je eventjes je hoofd leeg..de zorgen eruit....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 19:55

Klinkt nog erg fragiel zo Ava :(:) voelt het ook zo? Lijkt me zo eng...
Super knap van P Tine *\o/* 8-)
En DB weer kaal. Ziet er dan weer mooi uit he. Ollie is nu 2x geschoren maar die mag onderhand ook wel weer, zit alweer een berg haar op :oo
Lekker Biancacoo even fris in je hoofd :j

Vanmiddag heb ik net zo lang met Ollie gewandeld totdat ik me weer helder in mijn hoofd voelde, moest even na gisteren :o Duurde 7.5 km / 1.5 uur :+

Klopt HT ik vind het heerlijk dat ze zo dichtbij staan. Container is ook prima te doen als het niet te nat (lees: glad, ik kom er dan amper door met kruiwagen met het hooi en de mest) wordt of gaat vriezen. Ze blijven gewoon op de wei zolang het gaat (voor mezelf dan met name, die pony's maakt het niet uit als ze maar droog kunnen staan ergens met voer). Maar weet nu zeker dat als het niet meer gaat ik zo die stalletjes in kan, da's wel een gerust gevoel.
Maar ja, zo'n dag als vandaag is natuurlijk wel helemaal geweldig dat ze dan lekker op de wei staan. Is hier in de Randstad ook vrij uniek hoor dat dat nu nog kan.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 19:59

Zo wat doe je tegen al die kriebels, juist ja lig lekker in bad. Rituals badolie er in. Verwen moment for me.

Morgen dagje met stand staan bij manege hier dichtbij. Alleen maar met voer hoor. Niet zoveel slepen. Gaat meer om Naams bekendheid. Hele dag springers van L t/m ZZ
Weer eens wat anders dan mennen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 20:00

Heerlijk Baudyh!
Vast wel gezellig morgen!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 20:26

Ava voorzichtig aan nu.
Baudyh inderdaad eens iets anders, maar ook leuk vind ik altijd.
VHU lekker koppie leeg gewandeld, dat is altijd fijn als je met paard gaat wandelen.
Hier heeft uk zijn eerste tandje sinds gisteren.