[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 18:52

@ tallechie gefeliciteerd met deze toch wel grote overwinning

hier wordt er voor mijn doen vrij weinig gedaan.. gister me kamer opgeruimd en tas voor de wedstrijd van driezum wouterswoude ingepakt. vanmorgen met zusje en hond naar de zandafgraving in gasselte geweest hond in het water aan het spelen geweest en wij in de zon gelegen.. vanmiddag gras gemaaid en hedera afgeknipt..

morgen heb ik om 9 uur een afspraak bij de kapper.. en s'avonds heb ik nog les.. ik blijf logeren in coevorden en dan gaan we donderdag naar driezum toe.. dus morgen nog beddegoed inpakken.. en de nieuwe kar komt morgen binnen *\o/* *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 19:46

S_L gefeliciteerd met je nichtje, erg leuke naam Fien *\o/* hoop dat het meevalt / dat alles toch gewoon goed is.
Wat ziet Romeo er mooi uit, wat is hij ook mooi van kleur geworden met die zwartere manen gaaf hoor.
Tallechie ook gefeliciteerd want wat heb jij toch een doorzettingsvermogen om het toch steeds weer te proberen met Veale en zie, nu is het een keer helemaal goed gegaan, wat ongelovelijk fijn :j
@Ips *-:)

Heerlijke middag gehad. Veel paardengeklets en aan Bente was totaal niet te merken dat ze zondag flinke rit had gedaan. Ze was zondag ook nog zo fris, ik heb het idee dat het voor haar ook gewoon geen zware rit was :) . Had zoiets van als ik merk dat ze wat terughoudend is, stijf of niet wil dan maken we een heel klein ritje maar ze vond het heerlijk, oortjes erop en lekker draven & vlot stappen <3 dus we hebben elke keer ander lusje erbij gepakt (wat over de weg, wat door het bos/landweggetjes) en zo'n 1 uur en drie kwartier gereden. Het was ook heerlijk met beetje wind en veel onder bomen door / stukken met schaduw. En voor het eerst gemend met de vliegendeken, nou dat is echt een uitkomst. Bente moest er natuurlijk wel aan wennen :roll: schoot paar keer weg en liet kont paar keer flink zakken maar na half uurtje / drie kwartier had ze in de gaten dat 'het ding' er gewoon bijhoorde :=

Nu genieten van die heerlijke zomeravond :D

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 19:49

@VHU, gaan we de puzzelrit van de benefiet OHZ of aangespannen doen als we een leuke datum hebben?
:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 19:49

Ik zeg aangespannen doen :j :D kunnen er ook nog extra mensen mee :D en ik durf nu onderhand wel te zeggen dat ik dat wel durf met Bente <3

We zijn vandaag zelfs onder de aardbeiensproeiers door gegaan, ze vond het wel raar maar liep wel door, heerlijk fris :7

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 19:53

ow das vet :))

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 19:58

*zit onder steen en leest mee*
:o
Ik ben stuk.. :o

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 20:00

goed opjezelf passen aks...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 20:02

doe 'k nu :))
Pizza, kussen in m'n rug, grote fles water, en tv aan.
Na morgen de 1e week door de helft!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 20:12

owjah, morgen week door dehelft :))
dan nog 1,5wk en gaan we weekje boszicht doen :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 20:48

@Lanous is dus soort mini-actie-vakantie voor jou dit weekend? Wat voor nieuwe / extra opties zitten er trouwens op de nieuwe wagen, dat er een nieuwe moest komen? Ben altijd wel benieuwd naar wat er allemaal op zit. Heb gewoon een wagen met een rem maar nu wel met onafhankelijke bomen, da's 't enige 'extra' :+ die onafhankelijke bomen vind ik wel superfijn met inspannen maar ook met rijden als je door kuilen heengaat zit het toch lekkerder bij het paard denk ik. Ik merk dat Bente fijner door-trekt zeg maar. Maar bij vierspan heb je dat natuurlijk weer niet :7

@Aks hier ook kussen in de rug }:0 endurance was mooi maar heb er wel (flink) last van, dan is het wel weer erg fijn dat we toch ook kunnen mennen! Bokkussen van mijn nieuwe wagen staat as you know schuin, dat is erg fijn want kan mezelf goed achteruit 'drukken' en dus met mennen totaal geen last :D

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 20:48

smakelijk aks,
bic benefiet plannen
ik aan het mailen voor aangespannen dagen met grote sponsor, duimen allen
aks, smakelijk

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 20:49

bic fijne vakantie vast gewenst, o, ja van bios, weet ik vrijdag pas.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 20:56

@ vhu ja is een mini vakantie. al zijn we wel druk we hebben vrijdag dan de marathon en moeten zaterdag nog een demo geven en een kelnerrace doen (wat het inhoudt mag joost weten).. zitten niet veel 'nieuwe' dingen op maar de huidige wagen weegt 450 kilo en de nieuwe weegt tussen de 600 en 610 kilo... in de klasse 3 is een wagen van 600 kilo verplicht.. en omdat we toch wel redelijk snel gaan.. we mogen eigenlijk al naar de klase 3 over moest er een nieuwe kar met het goeie gewicht komen..

zal morgen foto's maken en aan de overige grooms vragen of ze vrijdag en zaterdag willen filmen.. eerste dingen zullen dan zaterdag of zondga er pas op komen.. heb niet eerder beschikking over internet

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:00

neh, niet benefiet plannen ng-tje :)
gewoon zelli klupke die de puzzelrit alsnog willen doen :))

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:14

ook zellie, indien je beestjesloos wil doen, hier amper dazen te zien. :')

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:44

das nie hendig vor puzzelrit, die ligt hier, haha. muts!

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:46

duhhh hier 1 uitzetten muts terug :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:52

Biancailona regelt ook direct bussen en trailervervoer :7 :+ :*

Ik was eigenlijk altijd bang om zo'n mendeken te gebruiken omdat ik bang was achter dingen te blijven haken of dat peerd ervan zou schrikken (nu heeft ze dat ook paar keer flink gedaan maar het bleef beheersbaar en op een gegeven moment was het goed). Maar wat een uitkomst zeg, ze heeft alleen paar keer wat gezwiept en even wat gekop-schud maar dat was het. Anders is het vind ik momenteel bijna geen doen om een beetje relaxed ritje te maken, zelfs bij sommige plaatsen niet over de weg.
Dus helemaal blij dat we dit nu ook durven :D :o

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:01

hihi! :P Ik heb werkelijk nog nooit nagedacht dat ze kunnen reageren op zo'n deken. Best erg hoe je type paard bepaalt hoe je nadenkt over dingen :oo

ik ben verbrand.. Kop brandt.. Heb alleen maar met kap open naar stal gereden en op stal een uurtje in de zon gelegen :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:16

Bente stuiterde o.a. opeens stuk vooruit denk wat nu? Was een van de touwtjes die je bij de broek kunt vastmaken losgegaan en dat wiebelde daar wat. Dus touwtje er maar afgehaald (deken bleef dus zonder touwtjes ook prima liggen). Ga ik bijv wat haaks wenden zie je haar oren opeens naar voren flitsen en bocht dus heel snel maken, ziet ze blijkbaar opeens die deken achter zich anders zou ik niet weten waarom ze zo doet... :roll: adem in... adem...uit :+ maar dus wel onder de aardbeiensproeier door en keurig stilstaan bij kruising waar tractor langskwam he, en bijv gewoon tussen de stoeltjes doorlopen van de aardbeienplukkers die midden op een landpad aan het eten waren hahaha 8-)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:51

Argghhh foto's plaatsen lukt ff niet, probeer t morgen!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 07:49

Afbeelding
Ze moet er nog even korter op, maar had die strengen niet op stal.

Afbeelding
Nieuw achteraanzicht, lekker veel ruimte voor de billen.

Afbeelding
Met mijn oude wagen, wat een verschil he!

Ik ga nu gauw broodje eten en dan Pablo naar huis halen *\o/* <3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 08:12

Wow....wat een verschil in ruimte zeg, nou Det kan nu wel swingen met die billen :P lekkere billen trouwens :9

Zit me hier mentaal voor te bereiden op dagje strand. Dagje strand leuk denk je dan. Dat is het ook, als ik alleen met Han ga. Maar als je met kinderen van iemand anders dagje strand gaat doen is het eigenlijk helemaal niet zo leuk want ik ben altijd als de dood dat ik er een kwijtraak :o ik zal dus de hele dag wel zo'n beetje op de uitkijk staan :7 gaan ze niet te ver in zee, komen ze nog terug als ze patatje ophalen, zijn er geen kwallen, drinken ze genoeg, zit er nog genoeg zonnebrand op, t-shirts aan of uit :roll: maar goed, het hoort erbij.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 08:24

Goeiemorgen!

VHU: ik men momenteel ook met een vliegendeken op. De lieskoorden doe ik alleen een slag om het lamoen heen, blijven ze tenminsten de pony niet "aantikken". Als ik les heb wil ik wel de zweep kunnen gebruiken, dus dan sla ik de achterkant van de deken naar voren, het bilkoordje haak ik om de leidselknop van het schofje, en waar de vouw dan in de deken zit, bind ik hem vast met een koordje aan een passantje van de rugriem. Kaken spuit ik alsnog in met dazenspray.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 09:15

hallo

wij mennen al 2 maanden met vliegendeken en na de 1e keer in het vervolg zónder lieskoordjes := (we gingen toen zeg maar ongewenst af en toe ineens 'nogal hard' :+ ). De benen, onderkant buik, wangen en oortjes spray ik nog in met de dazenspray, zo is het 'redelijk' te doen om buiten te mennen (kan niet wachten tot dazenseizoen over is, men liever nog in de regen eerlijk gezegd)

en leuke foto's van prachtige combinatie Ipsilonka!!!