[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:14

@ tine: super dat de les met Rembrand zo goed ging.
Jeetje, door je rug gegaan? Hopelijk ben je morgen beter zodat je op Thabor kan rijden!

@ IT: :(:) Je mag altijd pb'en als je je verhaal kwijt wilt, maar je moet je zeker niet verplicht voelen! Veel sterkte in ieder geval!

Ik heb me zonet eventjes neergelegd, ik moest nog bekomen van dat sollicitatiegesprek... Ik was er aardig van aangedaan. Zo dadelijk even Romeo longeren denk ik.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:17

Dan ga je vrees ik toch naar de 1.25 happytime..

It: tekst en uitleg is niet nodig lijkt me, of je moet zelf graag kwijt willen waarom, maar bijna iedereen hier heeft het wel een moeilijk om het bij te kunnen houden.. ik zit ook beetje in de meeleeshoek. Het gaat me soms gewoon echt te snel met als gevolg dat je steeds 10 bladzijdes bij moet lezen om dat dan toch maar vluchtig te doen.. maar ja om dan ook nog op iedereen te reageren.. ik red dat ook niet. (hoop trouwens ook niet dat ik dan onder één van de ego posters val)

Tine heeft nu ook nog last van dr rug.. het zit je niet mee..

Wat ik verder nog weet..

Dennis die eigelijk wat pony's moet verkopen.. jeetje allemaal toppers waarvan ik me voor kan stellen dat je het niet meer weet.

Dat tass dr blond gelukkig al weer wat beter gaat! Super fijn joh! Ow en heeeeel rood haar.

IngridM die met bijna alle beesten wel gedonder heeft op het moment... vervelend al die zorgen. Beterschap voor jullie ;)

Bicci nu al weer bezig voor brooke 2013

Ow ja zag gave plaatjes van nouvel. nog steeds bijna ongelofelijk dat je weer zo lekker aan de gang bent met haar.

En natuurlijk prinsje h met haar mooie stoere nieuwe aanwinst. Wat een plaatje is dat zeg!

Naaltje die ondanks alles eigenwijs blijft en Sl die baalt van dr examen, snap ik!

Hier alles rustig.. heb chiropractor nog even moeten uitstellen om finaciele redenen. Heb nu wel iemand gesproken die een cranio sacraal iemand erbij heeft gehad en daar ook wel goede ervaringen mee had. Zou een beetje een mix van allerlei zijn. Die maar eens bellen dan. Eef liep gisteren wel al iets beter weer naar rechts. maar goed, blijft zaak dat er eerst iemand naar komt kijken nu.

Verder dikke vette buikgriep en zit dus thuis nu.. bleh! Maar goed, is niet anders.. Tallelchie, daan en andere die ik misschien wel vergeet, beterschap!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:45

@ eefielover: veel beterschap :(:) Rot hé, kan je weinig aan doen, hopen dat het snel voorbij is!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:48

Op aanraden van mijn instructeur in december ook maar 2 wedstrijden opgegeven. Hopelijk kunnen mijn ouders dan ook.
Kreeg ook nog de tip om ze vaker met dubbele longe te longeren, maar dat heb ik nog nooit gedaan.

eefielover beterschap

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:13

@ Tallechie; dubbele longe longeren vind ik heel fijn! Maar ik heb wel les gehad de eerste paar keer. Misschien kan je instructeur je les geven hierin?

@ IT :(:)

@ SL :(:) niet te lang slecht blijven voelen over je examen hoor, je kan er nu niks meer aan veranderen dus je schiet er ook niets mee op als je blijft balen.

@ Tine :(:) voor je rug. Nog met voerzakken gesjouwd?? Hopelijk kan je morgen zelf Thabor rijden!

@ Eefielover :(:) ook jij veel beterschap. Hopelijk is het een griepje dat snel weer over is.

Ik ga koken. Kip met cola marinade (van een topic hier op Bokt) met nasi erbij. Ben erg benieuwd!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:35

Cola marinade ????? :D heel apart lijkt me hhahaha

Ik heb een super leuke middag in de dierentuin gehad met een vriendin. Lang bij Bokito geweest en ook bij de krokodillen want er lagen er 2 tegen het raam aangeplakt op goed hoogte dus we hebben ze echt super bestudeerd.
Moesten keihard lachen want we dachten eerst dat ze nep waren, dus wij heel voorzichtig kijken, beweegt er een dus we schrokken ons rot was heel kinderachtig maar zo leuk :D :D

Lief setje zijn we he :D

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:41

Grappige foto Ingrid
Tallechie: hier groot fan van dubbele longe. Je kan er zo veel mee.
Frensie: heb maar geen zakken gesjouwd. Ga vanavond maar in bad weken en dan hopen dat het weer goed schiet. Ging iets mis toen ik Rembrand ging uitspannen. Is niet echt in mijn rug geschoten, maar het zit ook niet helemaal goed. Ik hou niet van cola dus denk niet dat ik dat lekker zou vinden.
Eefielover mooie samenvatting

Ooooo, moet naar de keuken rennen, gaat niet goed in de pannen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:41

Nou we zijn er weer :)
Sterkte met je pannen Tine :Y)
Net een ongelovelijke hoeveelheid pasta achter mijn kiezen gegooid ik had zoooooo'n honger :Y)

Ik werk te veel, kan deze hoeveelheid uren niet combineren met thuis/peerd/en oja, er is zoiets als een 'sociaal leven' :+ . En ik wilde vorig jaar ook al minder uren gaan werken maar heb me toen over laten halen (dom :o ). Daarbij kan ik al die drukte in mijn hoofd gewoon niet aan, dat weet ik van mezelf (heeft ook jaren geduurd voordat ik daar achter was :7 ) dus ik moet dat gewoon niet doen (maar ja, moeten en doen zijn twee he }:0 ).

Veel zieke dieren bij IngridM, Blond die beter gaat, 1.25 spoorbreedte gaat het worden voor alles boven de A maat, Sander_Lotte die verkeerd is geinstrueerd door docenten (kun je daar geen beroep tegen aantekenen via een of andere procedure? zo te horen hebben ze de STAR - methodiek toegepast en jullie daar niet op voorbereid, zie bijv http://nl.wikipedia.org/wiki/Situatie,_ ... _Resultaat , je zult niet de enige zijn waarbij dit niet goed is gegaan?). En ik zie perfecte samenvattingen waar ik me graag bij aansluit :j

Morgenochtend lekker menles *\o/*
En werken aan dubbele longe is heel fijn werk voor een paard, worden ze echt beter van. Kan het zelf niet zo goed, met Rizanta lukte het helemaal niet (kwam ook door haar blinde oog denk ik) maar met Bente gaat het wel (een beetje }:0 ).
Haha, Alwyn die schrikt van een vogeltje gek beest. Hij kan ook echt enorm schrikken, dat hij zo'n beetje bijna op de grond valt van het schrikken (en vervolgens wat beschaamd om zich heen kijkt van oeps, sorry baas).

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:46

ja hij versnelde wat (maar stelt niks voor als je veale gewend bent) en hij ging plat door de bocht. Daarna nog een paar keer plat door de bocht. :-)

En later gaf ik hem een tik met de zweep en daar schrok hij van en ging 2 sprongen in galop.

Zal even kijken als iemand me het even voor kan doen en anders inderdaad maar even een lesje nemen.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:52

@ Ingid: grappige foto :D Ik had eerst de foto gezien voordat ik de tekst las, dacht ik even "Hè, heeft die een krokodil als huisdier??? Die vertrouwt dat beest ook enorm zo te zien! :oo " Toen las ik dat het in de dierentuin was en dat er glas tussen zat :o

@ VHU: Vervelend dat je het zo druk hebt! Maarja daar valt helaas niet veel meer aan te doen... Je moet hard zijn en je niet laten ompraten (hoor wie het zegt ^) ), anders kom je er nooit vanaf...
Ik ga niet te moeilijk doen om dat examen, we zullen eens kijken wat de punten zeggen. Die STAR-methodiek lijkt inderdaad op dat gesprek van vandaag :j Het vreemde vind ik dat ik een paar weken geleden een 'proef-sollicitatie' heb gehad in de klas, met echte rekruteerders. Toen stelden ze mij een vraag, ik antwoordde. Achteraf zei mijn docente Nederlands dat ze mijn antwoord daar echt heel goed vond. Vandaag kreeg ik precies dezelfde vraag waarop ik ook hetzelfde antwoord gaf, nu vonden ze mijn antwoord niet goed. Hun motivatie waarom ze het niet goed vonden, vond ik ook maar zwak, maar kom...
Dat examen telt mee voor 0,5 studiepunt van de 60, dus zou het al geen ramp zijn als ik er niet op slaag.

Veel succes met je menles morgen!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:59

@IngridM altijd leuk he dagje blijdorp (denk dat ik de kroks herken :+ ).
@S_L gelukkig maar dat het zo weinig punten oplevert...dan is even afwachten inderdaad het beste! Ach aan de ene kant komt het wel goed uit dat ik deze maanden flink wat centjes verdien, want moest een flinke hoeveelheid geld betalen door 'rekenfout' van een opdrachtgever (echt zwaar K :( ), dus nu hebben we dat geld in ieder geval zo beschikbaar. Maar had dat geld eigenlijk voor iets anders in gedachten (=als onze trappen opnieuw in de verf/bekleding en ... nieuwere wagen voor Bente). Nu :){ <:) maar eens briefje schrijven <<)

Zoonlief eist laptop op >;) :evaw:

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 19:35

ik ben net pas thuis... vanuit school meteen door om boodschappen te doen. net naar boven gesjouwd ( :x ik weet het! Iets over eigenwijs en stom bezig enzo... :\ ) en opgeruimd.

Nu wat eten, en dan vanavond lekker wat voor school opzoeken en maken onder het genot van chippies. 't is goed, verdiend hoor... ^)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:46

Even een dikke knuffel voor iedereen in de lappenmand :(:) :(:) , hopelijk zijn jullie snel weer fit.

Hahhaaha, die van die krokodil is leuk :D

@IT: weet niet wat er is, maar ook voor jou een dikke knuf :(:) :(:)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 00:44

Zag hele goede en uitgebreide samenvattingen van IM, SL, Eefielover en Frensie en haak daar even bij aan (er is weer veel gepost :D

IM, mooi dat dat prikken zo gemakkelijk ging, maar wat zielig dat Gomp nog maar zo magertjes is... hopelijk heeft prednison bij hem hetzelfde effect als bij ondergetekende :+ En gave krokiepic... blijven ook mijn favo dieren in Blijdorp... leuk als ze onverwachts dat oog bliksemsnel opendoen :j

IT gewoon een :(:) voor jou !!! Hoop dat je mee blijft lezen en gewoon op een dag weer meepost en ook mijn pb staat open hoor !!!

Frensie, hoe houdt je kaak zich nu eigenlijk of heb ik daar overheen gelezen???

VHU heeft nog genoeg wensen voor <:) Als ik een :){ zie, stuur ik hem jouw kant op ;)

Verder voor allemaal beterschap waar nodig met rug/buikgriepen/auwtjes/auwen/pijntjes/pijnen :(:)

Net vergadering gehad... idd geen tweewielers toegestaan helaas op menindoor, tenzij er een tandemspan voor loopt... Verder mag Bic kiezen, maar die pb ik nog en nog steeds aan iedereen de vraag of je mee wilt rijden op 10 (pony's) of 11 (paarden) december... Heb je vragen, pb me maar!!!

Mickey staat in een wei waar een 'deken-sloper' bij staat ^) Da's mooi balen van je kostbare geld... Har schopte iedereen altijd aan de kant, dus die dekentjes bleven keurig heel...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 08:07

goeiemorgen!

*komt even zwaaien*

:wave:

weer veel leeswerk, bedankt voor de samenvattingen!

jemig, da's niet leuk, een dekensloper in je wei... :\

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 08:10

PrinsjeH schreef:
Mickey staat in een wei waar een 'deken-sloper' bij staat ^) Da's mooi balen van je kostbare geld... Har schopte iedereen altijd aan de kant, dus die dekentjes bleven keurig heel...

anti bijt!!!
op de deken sprayen (En góed veel)
en dan de dekensloper een keer een spray over z'n neus geven!

Dids stond op de vorige stal ook bij een dekensloper. Als ik elke dag anti bijt sprayde ging het goed (maar dan vrat hij de lappen vel uit m'n paard, ipv de deken...) en op de huidige stal liep er ook eentje dids vakkundig uit te kleden :')
herinneren jullie je die foto van die aan flarden gescheurde rambo SIH nog? :')
maar ook die hebben we met anti bijt onder de duim gekregen! :D
Nu is de deken eraf en 't trutje is klaar met lelijk doen. Want het was om die stomme deken, paardje eronder vindt ze wel lief :')

nou, ik ga eten pakken en dan richting school. Afgesproken voor project, uit mezelf dus. Best goed, als je bedenkt dat we om 13:00 pas les hebben :+ :))

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 08:16

Goedemorgen, een paar dagen druk met notuleren op locatie geweest, dus weinig tijd voor bokt. Ik zal in de loop van de dag eens bijlezen hoe het met jullie gaat.

Zijn jullie paarden ook zo druk? Die van mij staan geregeld op hun achterbenen, bokken en maf doen, onder leiding van de grootste mafkees natuurlijk; de Haflinger. Gisterenavond kregen ze geen genoeg van hun eigen maffe acties. Vanmorgen eerst de bak maar recht trekken, want door alle sprintjes is hij flink ongelijk.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 08:31

@janouk; of dids op die manier gek is weet ik niet, maar hij is met rijden etc wel érg actief. Loopt te dribbelen met rijden, en is gewoon... sja.. ongeveer 75% te explosief voor een diddle :')
ik wijt het aan het weer. Want dit is gewoon diddle-weer :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 08:42

Veale was wel wat actiever maar niet druk. Alwyn was gewoon Alwyn. Maar ze komen hier gelukkig ruim voldoende buiten en kunnen hun energie wel kwijt.

Ik zou vandaag weer aan het werk gaan, mijn moeder zou oppassen, maar die is vannacht ziek geworden. Dus zo stage maar bellen dat ik nog niet kan komen.

Naaltje succes op school

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 08:48

Goedemorgen.

Hier ook niet echt gekke paarden, maar ze staan nog dag en nacht buiten, dus kunnen daar hun energie wel kwijt. Ik vond pony net niet zo warm aanvoelen onder deken als de rest, dus even kijken straks wat de voorspellingen zijn, anders moet er maar een dekentje onder. Hij moet wel warm kunnen blijven natuurlijk.

Straks komt fysio voor Rembrand, ik ga eerst even mennen, om te laten zien waar ik tegenaan loop. (en nu maar hopen dat hij het doet, want gisteren geen probleem). Dus als zoon naar school ik ga ik vast losrijden.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 08:49

Grrr.... bel ik net mijn stage op dat ik niet kan komen, zegt ze doodleuk je zoekt maar andere oppas.....

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 08:58

Goedemorgen!

Gwin was gisteren niet druk, ze was eigenlijk rustiger dan normaal. Maar sinds die mensen weg zijn op stal, is ze sowieso rustiger, er zijn minder spanningen en Gwin voelt spanningen altijd enorm aan.

Bij Gwin gelukkig ook geen dekensloper in de paddock. De ruinen bij ons kunnen er wel wat van, maar daar staat zij niet bij.

Tallechie; ik snap het niet helemaal, belde je af omdat je geen oppas hebt of belde je af omdat je nog ziek bent?

Tine hopelijk kan de fysio Rembrand helpen!

PrinsjeH ik heb gisterochtend voor het laatst pijnstillers genomen en het lijkt tot nu toe goed te gaan met mijn mond!

:wave: Nouvel

Gisteravond naar de informatiebijeenkomst geweest van de KNHS over de startpas en de digitale inschrijving. Tis weer typisch KNHS... ze willen wat invoeren, maar zijn eigenlijk nog niet klaar. En ipv een jaartje later invoeren, doen ze het nu, en zadelen ze de secretariaten op met extra werk. Maarja, ik organiseer maar 5 kleine dressuurwedstrijden per jaar, dus dat is niet zo erg.

Vandaag heeft Gwin vrij. Hoefsmid komt zo. Fijne dag allemaal

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 09:01

Ik belde omdat ik zelf weer heen wilde maar geen oppas heb.
Maar blijkbaar gaat het belang van je eigen kind dat ziek is niet voor

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 09:07

hier komt paard ook genoeg buiten. Komt gewoon niet binnen. Maar toch verschil te merken!
Frensie gelukkig weer beetje heel!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 09:14

En Daan mag niet mee omdat hij ziek is, ik snap hem denk ik.