[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 23:45

Goedenavond, nog net :o

@Lacuna, van harte gefeliciteerd met jullie veulen *\o/* en wat fijn dat alles voorspoedig is gegaan
@Tine :(:) wel fijn om eindelijk te weten waar die pijn nu toch vandaan kwam en dat er wat aan gedaan is. Bij mij heeft de laatste wortelkanaalbehandeling een week napijn veroorzaakt. Dus het kan nog wel even pijnlijk en daarna gevoelig blijven
@IT, veel plezier in Eurodisney
@Poeltje, heel veel succes met je examens

Nou ik heb de feestelijke verplichtingen weer gehad. Ik moet zeggen dat ik een onwijs leuke middag heb gehad en geen stress ;) . We zijn met 8 kinderen naar het Fort van Hoek van Holland gegaan. Ze hebben op een speelse educatieve manier een rondleiding gehad met tegelijkertijd daar een speurtocht in verwerkt.(http://www.forthvh.nl/site/nl/home/speurtochten). We waren er om 14.00 uur en gingen om 16.45 uur richting Rockanje. Daar hebben we nagenoeg aan het strand bij het pannekoekenhuis (http://www.golfie.nl/) lekker gegeten. Ook hebben de kinderen nog lekker buitengespeeld op de trampoline etc. Om 18.45 uur heb ik de kinderen met een volle buik thuis afgezet.

Ik vond het een geslaagde dag en hopelijk vonden de kinders het ook :o ;)
Vanochtend had ik de paardjes allebei al gemend en ze liepen écht lekker. Ik moet nog even oefenen voor de 22e ;) want dan ga ik VHU weer meeten :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 23:48

Prachtige samenvatting van Poeltje, txs :j
@Ollie, zie dat je ook net hebt gepost :+ je bent me net voor. HvH schijnt leuk te zijn he, staat ook nog op ons verlanglijstje (strand kennen we natuurlijk wel maar het fort nog nooit geweest).
Jij lekker trainen voor de 22e... wij helaas vandaag even niet....

Vandaag wel naar stal geweest maar niet met Rizanta les want ze was zo ongelofelijk verkouden zeg }:0 echt sneu. Dikke snottebellen uit haar neus en echt rochelend hoesten. Niet op stal / met optuigen, maar ze begon 2x in de stap en met draf echt paar keer, dus toen maar gestopt -O- Maar goed. Aan de HMP-mix, echinae force en Peter had nog Ventipulmin staan, dus alle geschut ingezet en hopen dat het net zo snel weer weggaat als het kwam. Gisteren hoestte ze met longeren paar keer, maandag nog niets aan de hand. Raar he.

Snuitje weer voor tweewieler gehad. Mannetje was eerste stukje heel gespannen, hoofdje scheef, niet lekker in de bochten, zeg maar gewoon geen bochten :x , ben gaan mennen in bak / wei / nog klein rondje buiten en uiteindelijk zaten er zelfs dressuurmatig hele goed stukken tussen *\o/* . Had Peter om gebruiksaanwijzing/tips gevraagd, hij zei dat ik moest proberen te profiteren van zijn felheid, dus blijven rijden en die spanning af proberen te laten vloeien, steeds proberen 'lucht' te krijgen voorin, maar er wel goed aan blijven en over twee leidsels. Snuit was volgens mij zelf ook erg blij dat hij weer lekker aan de slag was geweest, stond er zeer tevreden bij na afloop. En ik dus ook want als dat mannetje loopt loopt hij zo ontzettend mooi, hij kan zo enorm draven, met dat koppie mooi erop en afgebogen is het een prachtige poown <3

Alwyn & Fredje hebben even gewandeld, Alwyn mocht van de tandarts 5 dagen geen bitje in dus die komt van het weekend wel weer aan de beurt.

Hoop wel dat Rizanta snel hersteld ivm wedstrijd volgende week....
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 11-05-11 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 23:50

@VHU, een dikke knuf voor Rizanta :(:) Hopelijk is ze inderdaad weer spoedig hersteld...
En wat fijn dat Snuit weer de juiste modus heeft gevonden...

Ik zie dat B485 niet meer geposts heeft sinds Snuit weer terug is.....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 23:53

Txs. Ze is wel een ideale patient .... had poedertjes, kruiden en drankje door beetje bix gedaan. Was nogal een prutzooitje. Zij eerst voorzichtig ruiken....(dacht al zul je zien eet ze het niet op >;) ), toen paar keer likken en daarna hele kleine hapjes toch alles opeten. Braaf meisje. Ga morgen wel even lekker met haar stappen, rustige beweging zonder zweten is wel goed natuurljk kan het wat loskomen.

Was voor B485 ook niet fijn allemaal natuurlijk, is jammer, was gewoon mis-match, kan gebeuren. Ik ben inderdaad wel heel blij dat ik weer met hem heb gemend en dat het uiteindelijk heel goed ging.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 04:18

Goedemorgen!

wij vertrekken over 3 kwartier richting Disney!
maar wat is het nog vroeg zeg... :O

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 07:51

Mogge,
@IT, jij bent inderdaad vroeg opgestaan..

Vanochtend heb ik al een cursus voor mijn nieuwe baan en 's middags mag ik nog even naar mijn huidige werkgever. Zal wel omschakelen worden ;)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 07:56

Goedemorgen, IT is onderweg naar euro disney *\o/*
VHU, Snuitje lekker weer thuis, en even lekker weer het mennen opgepakt ! super hoor,
Jammer voor B485 dat de klik er niet was, maar wel positief dat ze heeft kunnen proberen, stel dat het wel De match was, dit is een prima oplossing geweest, en nu is snuit niet in de handel verdwenen, geweldige oplossing !!
Dikke :(:) voor Rizanta, kou gevat, balen zeg, wat superbraaf dat ze dat hele zooitje zo op eet !! knap hoor !!
Naaltje, didd's nog steeds een dik been ... balen, duimen dat het snel beter word !!
Ollie, dat ziet er leuk uit zeg !! vast een superdag geweest.
En succes vanmorgen bij de cursus !! spannend

Gisterenavond les gehad, Melody deed keurig haar best wel weer dribbelstapdraven....ipv stappen, maar de wagen is ook wat zwaar.. verder moet ik meer ontspannen blijven in mijn schouders en armen, lucht van voor proberen te houden, ik ga te snel wat verkrampen, wat natuurlijk niet handig is.
Kwestie van uren en km maken geloof ik, het is jammer dat ik maar 1x per week les heb, zo sluipen er toch snel fouten in......
Maar een goede les, ze deed het keurig ! :j nu ik nog :7
Vind het frustrerend dat ik constant week in week uit dezelfde fouten blijf maken, dom is dat, het is echt een gewoonte om sommige dingen niet goed te doen...

Straks zoontje naar school brengen, en dan weer aan het werk.
Vanmiddag als zoontje nog naar school is even boodschappen doen, en dan vroeg eten, de visvereniging waar mijn man bij zit organiseren een viswedstrijd voor jeugd, dus dat is wel leuk !!
Daar gaan we dan even kijken voor ons zoontje naar bed moet.

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 07:56

he VHU! beterschap met je reuzin :(:) hopelijk is ze er gauw vanaf!

@ollie; geweldig feestje georganiseerd dus! en lekker gemend, super :)

Ik heb gisteren het ''Breda'' weerbericht gekeken, en dat houdt voor komende maandag 11,7 (!!) mm regen.. laten we het hopen. Dan ga ik proberen zondag dids zijn wei af te rasteren, dat het afgegraasde deel met die bui zijn rust begint, hopelijk schiet het dan als een malle weer de lucht in :)

Ik moet vandaag m'n reflectieverslag schrijven voor stage. En ik denk dat ik er maar een naar waarheid verslag van ga maken.. zal me vast niet bevooroordelen met punten ofzo, maar ik ben het zo verrot beu dat ze dat mogen weten ook...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 08:01

@ Naaltje: succes met je verslag.
@ Biancaoo: hier ook nog steeds dezelfde fouten hoor. Dat is nu eenmaal menseigen. Gewoon heel vaak oefenen, komt het vast goed. Ik probeer altijd tijdens het zelf rijden te bedenken wat mijn instructrice ervan zou vinden.
@ IT: heel veel plezier
@ VHU: sterkte met de patient. Wel fijn dat ze het zo toch op at. En fijn dat Snuit met plezier heeft gewerkt.

Nou, ik ga zoon eens naar school brengen en dan mennen met ponybeest.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 08:30

Ik lees nog steeds mee, maar weinig puf om te reageren door stomme fopmerries.
Zo heb je merrie 1 op de camera met alarm om. En vind je een veulen bij merrie 2 :+.

Vanmorgen rond half 7 geboren:
Eddie van stal Denci
Een vos hengst van Judith van Schoonenburg x Yaan van Egchelsehei
Afbeelding

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 08:54

dennis: van harte met je nieuwe aanwinst.
It: al vroeg op weg naar disney. :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 09:29

@Dennis ahhhh <3 wat lief zo klein en zo schattig.
@IT dat was heeeeel vroeg zeg, jeetje, je zult er nu wel zo'n beetje zijn dan, veel plezier!
Citaat:
Vind het frustrerend dat ik constant week in week uit dezelfde fouten blijf maken, dom is dat, het is echt een gewoonte om sommige dingen niet goed te doen...
Hoe herkenbaar :o Ik zeg dan heel vaak al 'sorry, stom, of oja, dat moet anders', in mezelf en als Peter op de wagen staat zeg ik het maar hardop, weet hij in ieder geval dat ik weet dat ik het fout doe }:0 . Staat de instructeur bij jullie in het midden of staat / zit hij /zij bij jullie op de wagen? Peter staat er achterop/zit ernaast, hij ziet ook werkelijk alles en dan meestal al voordat het uberhaupt gebeurt, maar terwijl hij het dan zegt gebeurt het ook, denk ik altijd waarom zie ik dat nou niet / reageer ik zo laat, zo sloom & dommig kan ik mezelf dan vinden, echt :o? . Ik heb ook stukken dan heb ik het helemaal niet meer bij elkaar, dan dendert Rizanta maar door in zo'n grote draf, vallen we door de bochten en zit ik maar te klunzen, maar goed, uiteindelijk komt het altijd weer tot goede momenten en ik hoop dat dat er steeds meer worden :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 10:01

Dennis, van harte gefeliciteerd met het veulen van Judith !! ziet er geweldig uit, VOS !!! super !!!
En ik vind zijn naam ook leuk, Eddie !!!
Judith zeker helemaal in haar nopjes met Eddie ???? zij lijkt mij echt zo'n goede zorgenmama !!

VHU, je schrijft precies hoe dat voor me voelt met les !! 8-) ben blij dat ik niet de enigste ben die dat zo ervaart !!! voel me soms echt zo'n domme }:0
en de instructeur blijft maar hameren, je kennis is er echt wel !! kom op !! niet stilvallen .. rijden, binnenhand voor, geef maar lucht !!
OWH nee denk ik dan..........zit ik weer te trekken ???!?!?! stom stom stom...
En die pony laat het zich allemaal welgevallen..hahahaha arm ding.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 10:05

gefeliciteerd Dennis! :)
had je KS-ITP topic al gespot :j lekker dat je zo gefopt wordt door je paarden _O-

Ik heb net geregeld dat ik 3 weken fulltime kan werken deze zomer. Zal weer onwijs taai worden, maar centjes zijn erg fijn.
Verder ga ik zo maar wat eten, want ik verrot van de hoofdpijn, en zonder gegeten te hebben mag ik niet aan de pijnstillers...
^)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 10:05

gefeliciteerd dennis!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 10:34

Ik ga mee met de samenvattingen.
Heb vannacht maar 2 uurtjes geslapen en ben dus kapot.
Ik ga zo nog even op de bank liggen en als dat niet wil dan bel ik mijn ouders op, mogen ze oppassen.

Daan wil namelijk niet meer slapen, althans na elke voeding is het een gevecht om hem in slaap te krijgen. Heb al van alles geprobeerd. Dus na de voeding huilt hij nu 2uur lang en valt dan in slaap

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 10:40

Gefeliciteerd dennis!

Pff ik ben op het moment woedend! :(
Ik wou net Romeo "even" naar de weide brengen, is zo een 100 meter wandelen. Hier even een schets:
Afbeelding

Extra info bij de schets: Het kruis is ons huis, nummer 1 is Romeo zijn winterweide en nummer 3 is Romeo zijn zomerweide. Om Romeo naar wei 3 te brengen, moet ik de peil volgen, dus tot tegen wei 2 lopen, naar rechts en dan rechtdoor.
Vroeger liep er een wandelpad door wei 2, dus iedereen liep gewoon door wei 2 ipv het officiële wandelpad te gebruiken (tussen wei 2 en 3). Zoals jullie weten, is wei 2 een paar weken geleden omheind om paarden in te zetten, nu kan er dus niemand meer door en moet iedereen het wandelpad gebruiken tussen wei 2 en wei 3. Dat maakt dus dat er plots veel meer volk passeert langs Romeo wei 3. Helaas is er minder zicht op die wei vanuit ons huis of vanaf de straat.

Sinds maandag moet ik iedere dag een nieuwe kruiwagen water brengen naar Romeo zijn wei (met een versleten rug is dat geen pretje!), ik vond het al vreemd dat Romeo plots zo veel zou drinken... 50 liter per dag is namelijk erg veel, Romeo drinkt nooit zo veel.
Toen ik Romeo vanmorgen naar wei 3 ging brengen, zag ik op het stukje richting wei 3 (waar het wandelpad naar links gaat maar waar ik rechtdoor moet) een dikke steen liggen van 20 op 30 cm, zodat ik dus niet meer kon passeren. Ik dacht al "Ja hoor, heel grappig... zielige ettertjes", maar toen ik bij de wei was, stond ik helemaal versteld. De stroomdraad was van de paaltjes gehaald, de veren waarmee ik de wei afsluit, waren heel erg uiteen getrokken zodat ik het niet meer kan gebruiken, en de handvaten die aan de veren hingen waren helemaal kapot. Ook de drinkbak was weer leeg (terwijl er gisteren avond minstens 30 liter in zat, ik heb er nog speciaal naar gekeken)

Vinden jullie dat nog normaal???

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 11:11

@SL: wat ontzettend vervelend, zeg, tjee... :(:)

@Tallechie: :(:) , hopelijk gunt Daan je gauw weer wat meer rust!

@Dennis: gefeliciteerd! <3 /3 :j
Hoeveel veulentjes verwacht je nog?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 11:29

Naaltje, krijg je wel voldoende zout binnen ?? een te kort aan zouten, dat kan regelmatig veel hoofdpijnen veroorzaken .... wist ik ook niet maar dat is dus een probleem welke ik zelf heb, een bouillon zo nu en dan kan al helpen....

Tallechie, Daan die echt veel huilt, balen zeg..........heb je wel het idee dat hij voldoende drinkt ?? lastig hoor die new born baby's !!!

SL, jeeee balen zeg !! kun je er geen stroom op laten staan s'nachts zodat ze als ze proberen alles te slopen, lekker stroom krijgen ??
Dat is toch om gek van te worden !!!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 11:31

ik eet chipjes genoeg :') en frietjes met zout
of geldt dat niet?
brood zit ook zout in toch, dat eet ik ook vrij veel..
afentoe cupasoup

balen van daan idd Tallechie

@SL; nee natuurlijk vindt niemand dat normaal. Maar dat helpt niet als wij dat vinden ;)
zou m'n paard er in elk geval niet neerzetten.. want als ze de boel slopen met paard erin is ie pleite

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 11:46

Wat apart SL!! Geen idee wie t doet? Echt onbeschoft!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 11:48

@ Biancacoo: ja inderdaad, de komende nachten ga ik de stroom erop laten staan, hopelijk komen ze straks weer terug!

@ Naaltje: nee inderdaad, het helpt niet als jullie dat vinden, maar het helpt ook niet dat ik boos ben. Het enige dat ik kan doen is repareren en naar de winkel gaan om nieuwe veren met handvaten te kopen. Ik vind het gewoon echt niet meer normaal dat die kereltjes zulke dingen doen!
Mijn moeder zei dat ze gisteren avond rond 9 uur lawaai heeft gehoord in de buurt van de wei, maar ze dacht er niet verder bij na.
Normaalgezien zijn die kinderen overdag op school, dus loopt Romeo geen gevaar. 's Nachts (rond 5 uur haal ik hem meestal van de weide, tot half 7 's morgens) staat hij veilig in de wei in onze tuin, daar kan niemand aan hem.

@ Jenkins: in het begin van onze straat is een groot appartementsblok, een rijke Turk van in de buurt heeft dat appartement gekocht en heeft nu allemaal allochtonen erin gestoken, we denken dat er ook illegalen bij zitten. Daarbij horen ook een heel deel kinderen, mijn moeder dacht die kinderen gezien te hebben bij de weide, maar zoals ik al zei, ze schonk er niet echt aandacht aan omdat ze dacht dat die gewoon luidruchtig aan het spelen waren.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 11:53

maar als je toch weet welke kinderen het zijn kun je daar de ouders op aanspreken?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 12:13

We zijn er niet zeker van, en probleem is dat we niet weten wie de ouders zijn, en in dat appartement spreekt niemand Nederlands.
Die mensen wonen er nog maar een paar maanden, sinds de vorige eigenaar van het appartementsblok gestorven is. We kunnen trouwens ook niet bewijzen dat zij het geweest zijn, mijn moeder heeft ze wel gehoord en gezien, maar ze heeft ze niet echt bij onze weide gezien en ze heeft ze niets verkeerd zien doen... Straks gaan we het in de gaten houden en ik hou mijn fiets paraat. Als het kan neem ik de honden ook mee (die doen toch niets, maar ze zijn wel héél indrukwekkend voor die ettertjes :D ) }>

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 12:16

ik zou lekker een loeiharde klap stroom erop gooien en zo gaan zitten dat je die aan/uit kunt zetten en zij jou niet zien
paar keer stroom door die tengeltjes jagen (zorgen dat er wel zo'n ''schrikdraad'' bordje hangt) dan geven ze 't toch wel op? :+