[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marrianne

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 17:36

ze is op de trainingacademy van tineke bartels, dat houd in dat ze daar elke dag les krijgt van imke of tineke, als is imke er nu niet, want die zit in afrika.. er zijn een hoop workshops en dergelijke
de eigenarsse van Voice vindt het helemaal geweldig

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 17:40

@Marianne, kan me voorstellen hoor dat je Voice mist! Wanneer is ze weer terug?

Citaat:
heb respect voor VHU, van die hitten dat je daarmee om kunt gaan..
_O- zo heeft elke gek zijn gebrek ;)

NOu wij moeten St-Maarten gaan lopen in de ziedende storm...met een beetje geluk zijn na 1 minuut alle lampions en lichtjes de lucht in gewaaid en kunnen we weer naar binnen :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 17:45

woehaha :P foei VHU ;)
wel heel veel sterkte.. ik vind 't ranzig buiten ;)

ik voel me niet lekker... wil liefst op bed gaan liggen.. :\

interessant van voice marrianne! :) daar kan ze vast érg veel leren :)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 17:55

ja ik mis haar echt heeeeel erg, zit nu in het huis van de eigenenaresse van Voice heb ff een beetje een eenzaam momentje, dus das wel ff balen.... maarja zaterdag komt ze gelukkig weer terug

@ vhu haha ik moet wel een beetje lachen om die opmerking:D

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:54

haha VHU veel sterkte in deze regen!:P kan me voorstellen dat je dat stiekem misschien wel hoopt! haha!

Okee wat leuk marrianne! Klinkt wel erg leuk tenminste!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:56

Hier weer terug van lampionlopen. We hebben 3 huizen gehad (staan hier ver uit elkaar, dus het was best een flink eind). Lampion was helemaal stuk gewaaid en zoonlief vond de storm erg eng, dus naar huis gegaan. Ik had een gekochte lampion gebruikt, zodat zijn zelfgeknutselde (een heel leuke olifant) heel zou blijven. Dat was een heel verstandig besluit. Man, wat een wind. We wonen in landbouwgebied, dus wind wordt nergens door gestopt.

Nog even vwb het schrikken. Pony gaat dan stil staan, gelukkig niet aan de loop. Oke, met de fiets ernaast is stilstaan ook niet echt fijn, maar goed. Zweepje erbij ga ik proberen, maar weet niet of ik daar handig genoeg voor ben, want heb handen ook al vol met teugels. En weet niet hoe hij erop reageert, maar ik ga het wel eens op het erf uitproberen. Op zich kan ik die paniekhazen wel handelen, maar zeker in het verkeer heb ik liever die koele knollen :D

Heb ook besloten dat ik met de kar geen buitenritten meer maak hier in de buurt, omdat het altijd naast water is. Ik vind dat zo vreselijk eng, dat ik altijd gespannen op pad ben, ook al lopen ze nog zo braaf. Moet voor mij ook een leuke rit zijn. Betekent dus wel dat we altijd met trailer op pad moeten. Maar goed, is niet anders. Bovendien is het alleen in de zomer ivm groom. Dus buitenritten gaan nog heel lang duren. Daarom vind ik het dus wel belangrijk om met pony te blijven fietsen, zodat hij toch een beetje in het verkeer (voor zover dat hier is uiteraard) blijft komen.

Net de paarden maar binnen gehaald, gaat zo vreselijk te keer hier. Maar kreeg schuurdeur bijna niet open, was echt link. Vond het dus ook heel eng om de paarden erdoor te laten lopen. Heb ze een voor een binnen gehaald, en zo goed als het ging de deur opengehouden, maar was echt niet leuk. ;(

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 20:01

@tine :(:) voor je zoon, en een schouderklop voor jou dat je toch nog op pad gaat met 'm in dit weer ;) :)

over 't zweepje, ik heb dids aan zijn rijhoofdstel met bit mee, en door het bit een halstertouw. (rechtse ring vastgeklikt, door linkerring naar je hand)

Dids staat lekker buiten.. vermoed dat die samen met z'n vriendinnen samengekliekt in een hoekje van de wei staat :)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 22:03

Ben een beetje moe, niet echt bijgelezen (in ieder geval onvoldoende opgeslagen om te reageren.)
Vanmorgen uit de nachtdienst gekomen. Omdat het zo mooi weer is, eerst met de hond naar het bos
Even geslapen daarna, vervolgens vanmiddag de laatste dingen geprint voor Paard en koets, boodschappen gedaan, pony's geaait, auto volgestampt met zooi en tas gepakt. Morgen erg vroeg op pad. Ben bang dat er wat shows gaan uitvallen maar daarintegen wel weer veel bezoekers als het rotweer is

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 22:16

napie wat doe je voor werk dat je in nachtdienst werkt?

Marrianne, is wel leerzaam lijkt me bij tineke bartels!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 22:34

@Napie veel plezier op Paard en Koets!
Op wonderbaarlijke wijze viel het weer hier net rond de tijd dat we buiten liepen erg mee :+ Alleen bleven waxinelichtjes niet branden dus hebben we er een fietslampje ingedaan. 't Was toch wel weer gezellig en leuk.

En......als het meezit heb ik een trailer gekocht *\o/* ga morgen langs om details te bespreken (wil borst/bil stang naar beneden en op achterklep constructie voor tweewieler en hij moet teruggekeurd worden qua maximum massa). 't Is een totaal gerenoveerde veetrailer, dus lager dan paardentrailer en lekker breed. Wagen kan er dan ook makkelijk in. Het is echt een enorm cadeau voor mezelf ivm dat extra'tje dat ik heb gehad :#

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 23:45

gaaf VHU een eigen trailer. Is toch super ideaal hoor.

Die van ons is ook binnen we gaan er morgen om. Wij hebben ook verstelbare stangen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 01:29

LEuk vhu een trailer :D

Flaver: ik kreeg die niet goed in balans

Riv is echt een braverd voor de wagen maar niet altijd makkelijk te rijden. Ohz is het een appie eerste klas :P Tum vind iets dan eng en dan weer niet dus nog erg onvoorspelbaar :P

Er is hier een hoop gebeurt de afgelopen dagen. Dit kan ik nog niet op het forum zetten voor dit is opgelost, dus ik hou jullie nog even in spanning (voor mij erg vervelend, maar is niet zo heel belangrijk hihi)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 08:22

@VHU; gewéldig leuk cadeau voor jezelf! :D

goeiemorgen..
*geeuwt*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 08:54

[quote="VanHuisUitOp wonderbaarlijke wijze viel het weer hier net rond de tijd dat we buiten liepen erg mee :+ Alleen bleven waxinelichtjes niet branden dus hebben we er een fietslampje ingedaan. 't Was toch wel weer gezellig en leuk.

[/quote]

Dan heb je geluk gehad, hier ging het echt vreselijk te keer. Maar niemand loopt hier met waxinelichtjes. Allemaal zo'n stokje met een lampje en een haakje om lampion aan op te hangen. Geen brandgevaar hier gelukkig.
Wat een geweldig kado!!

Het gaat hier alweer flink tekeer. :(

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 08:58

de ochtendspits zou het ergst worden zeiden ze gister op't nieuws..
en ik mag zo de weg op, dat wordt goed vasthouden aan 't stuur :P

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 09:16

VHU: Gaaf zeg, een eigen trailer! Handig, kun je lekker zelf op pad.

Tine: Vond het gisteren zo sneu voor die kinderen met de lampion. Ze waaide zowat weg. Snap dat je na drie huizen bent gestopt.

Les was gisteren afgelast door de storm.
Moet zo richting school. Ben benieuwd of ik van m'n scooter word afgeblazen. Staat hier een wind om gek van te worden.
Vanmiddag ook nog werken, laatste werkdag, als het goed is, ga ik vanaf aankomende week stage lopen.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 09:19

morgend.
Heb hier gelezen over Sint Maarten wandelen. Dat kennen we hier bij ons niet.

Verder weinig nieuws. Had voor gisteren een dagje bij de pony's gepland (feestdag hier in België) maar door het slechte weer is het beperkt gebleven tot de hoogst nodige dingen (voeren en wei uitmesten).

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 09:20

Gisteren trouwens nog slecht nieuws gekregen. Oom heeft gisteren een operatie gehad van 11 uur. Hij had een tumor in zijn hoofd en ze hebben geprobeerd om die voor een deel weg te halen, zodat de druk in zijn hoofd minder wordt. Tijdens de operatie gaven ze hem elektrische schokjes om te zien of hij daarop reageerde. Aan het einde reageerde hij daar niet meer op, dus waarschijnlijk hebben ze wat geraakt. Hij wordt nu in coma gehouden. Afwachten hoe het verder gaat. Ouders zijn er niet positief op, omdat hij ook nog 11 tumoren in zijn rug heeft.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 09:22

Waar doen jullie dan aan b485? Halloween? :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 09:26

Goeiemorgen!

wat een weer zeg...

hier doen ze ook niet aan sint maarten, maar waar ik werk wel, dus wij hebben ook lampions gemaakt met de kids en een viering gedaan gisteren...

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 09:31

Leuk al die verhalen over sint maarten, hier was het erg rustig. Vind het erg sneu dat het zo vreselijk weer was voor al die kinderen met hun zelfgemaakte lampion.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 09:40

Goedemorgen!

poeltje.. jeetje zeg.. dat is wel even een domper..

VHU, cadeau(tje) voor jezelf (en pony's) kopen is af en toe ook wel erg leuk toch?

Pffff wat een wind zeg!
ik wilde straks met wobbe nog even in de bak rijden.... maar denk dat ik het maar niet doe.
wil niet van mijn sulky afgeblazen worden.

Zou ik de pony's wel gewoon in de wei zetten?
ben zo bang dat ze wegwaaien :+

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 09:44

L_Rivaldo @ [VSW] vlas momenteel van slechte kwaliteit?

Dit is waar ik erg mee zit, het lijkt net of ik de stal nooit doe, na een dag of 2 is het zo nat dat je eigelijk alles er weer uit moet halen. Ik ben dit echt niet gewend. Normaal 1 baal per week (kan ook soms niets erin doen) maar 2 a 3 per week is echt drama (wij betalen ook per baal)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 09:45

een paard bij ons op stal gebruikte ook vlas.
zag er soms ook uit alsof de stal niet gemest was.
maar als je dan in de stal zelf ging kijken viel het allemaal reuze mee.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 09:51

Bij mij en een vriendin (bij vriendin net wat erger) komt letterlijk als ze erop staan de pis langs hun hoeven naar boven. Het is een natte boel en niet zoals ik normaal van vlas gewend ben dat het plas beneden blijft en de bovenlaag schoon. Ik heb alles geprobeerd. Ipv 1 keer per week nu om de dag natte plekken eruit, geen wortels en zoutblok meer. Maar het helpt allemaal niet. Hierdoor wordt de stalling ook wel erg duur. gooi je er dan nieuw overheen is dat al snel samen verzadigd met wat er al inlag.