[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:42

Leuk shoppen heb ik gisteren nog gedaan met mijn vriendinnen.

@ marianne hoop dat je morgen een leuke wedstrijd hebt. Flinke startlijst heb net even gekeken.

pff mijn pony's zijn ook gewassen en gevlochten. Ben nu eten aan het maken en dan gaan
we zo nog even het parcours verkennen aangezien ik daar morgen toch niet echt veel tijd voor heb.

Robijn was wel leuk had m net helemaal gewassen en zn manen en staart gevlochten en toen even zonder
deken op stal gezet. Lag net een nieuw pak vlas in en daar ging meneer even in rollen :+ hij zat van onder
tot boven onder het vlas.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:44

waar moet je morgen marrianne?

ik ga morgen mee naar de clinic van koos de ronde als groom met fearofthefox, spannend !

haha maisie, heb je wat te doen, vlas uit z'n manen halen :D

Keet

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:50

Leuk Ingrid :D

fearofthefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 18:12

Net weer even met de 2 dames gereden. Ze waren iets drukker dan gisteren. Lola had wat moeite met de stap. Ik heb achter mijn huis een pad liggen tussen ons land. Het land is 40 hectare. Dat pad rij ik dan een paar keer heen en weer. Naar achteren toe zijn ze super braaf, lopen ze in een lekker tempo te draven maar dan terug....dan willen ze het liefst alle snelheidsrecord verbreken. Helaas voor de dames, dat mag van mij niet. Veel overgangen gereden, veel stapwerk. En op het laatst nog even een beetje dressuur training met ze gedaan. Daar was ik weer wel tevreden over. Eindelijk gingen ze op hun eigen beentjes lopen en een normaal tempo draven.
Zo nog even dekentjes wisselen, maantjes in de vlecht. En dan kar afspuiten en morgen naar de clinic bij stal de Ronde.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 18:25

Naaltje schreef:
opa heeft kanker...
uitgezaaid...
;(

Aaahh wat erg! :oo

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:02

heel veel sterkte Naaltje! :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:04

@royaltjuh: ik hoop inderdaad in Tolbert mee te doen. Maar weet niet of het met dit weer wel doorgaat. Mijn paard staat op ijzers en als er dan veel sneeuw ligt op terrein, weet ik niet of het wel verstandig is. Ik wacht het wel even af.

Vandaag helaas geen paarden aan het werk. De sneeuw is nu heel anders, veel natter, dan de vorige keren. Toen kon ik de bak heel goed slepen en sneeuw mengen met de houtsnippers. Nu lukt dat dus niet. Dikke pech. Gelukkig hebben ze wel buiten kunnen staan. Weet niet of dat morgen nog gaat lukken, nu de bak gesleept is :? Sneeuw is nu wel weg, maar als het zo opvriest wordt het erg glad vrees ik. Nou ja, we zien wel. Gelukkig wordt hij over het algemeen niet slechter als hij een dagje stilstaat.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:19

@Naaltje, heel veel kracht en sterkte.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:37

@ Naaltje heel erg veel sterkte!!
Voor iedereen die op wedstrijd gaat onwijs veel succes en plezier!!

En hier is het glad. Spek glad...Hoop dat ik weg kan anders is het een avondje thuiszitten...

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:53

hebben wij dan alweer geluk in het westen met het weer !

hmmmm vallen mensen vaak van de kar tijdens marathons ? :D :D
morgen mijn debuut, vind het best heel spannend.

wel vaker op een wagen gezeten maar niet in een parcours ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:32

@Naaltje, sterkte voor je Opa, jou en je familie. Zijn hele nare en trieste berichten.

Ik heb net gekeken op de site van Koos de Ronde, maar ik zie nergens een aankondiging van 'de' clinic, hoe laat is het en waar? Kom ik misschien met een spandoek om het extra spannend te maken :+ geintje

@Fearofthefox, ik hou ook absoluut niet van dat gerace, ben misschien een trut maar bij mij gaat alles 'onder controle' tenminste...als dat kan he :o wel heerlijk zeg dat je zo'n lekker lang pad hebt. Is het verhard of gewoon door het weiland?

Vandaag echt vrijwel niets gedaan behalve wat knuffel en poetswerk, plus natuurlijk uitmesten,voeren etc. Wat een ongelovelijk K-weer zeg. Alles is weer ongelovelijk nat. 't Ponyspul was er volgens mij ook helemaal chagarijnig van. Na een flinke hoeveelheid wortels plus knuffels waren ze weer wat aardiger tegen elkaar }> Onze Freddy wordt ondertussen echt een draakje. Als het wat beter weer wordt en de wei is weer wat beter moet hij maar direct gecastreerd worden, hoop dat het helpt.

En hoe dan ook ik ga morgen stukje mennen want dat is ondertussen dus weer een dikke week geleden... Ik had vandaag een evaluatie van cursisten teruggekregen ik had gemiddeld een 9 van ze gekregen! Ik was vandaag dus zeer tevreden met mezelf :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:08

VHU: FOTF moet morgen van 18.15 uur tot 19.00 uur.
zoeken naar een ponytweespan met een stuntel achterop _O- _O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:32

Die tijd gaat niet lukken, helaas. Manlief vertrekt overmorgen voor week naar Egypte en de avond daar voor is het nog even family-time.
Veel plezier.... is clinic dus je gaat gewoon genieten en er veel van leren ;)

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:39

IngridM schreef:
VHU: FOTF moet morgen van 18.15 uur tot 19.00 uur.
zoeken naar een ponytweespan met een stuntel achterop _O- _O-

Jullie hadden mooi nog even hier een marathonnetje kunnen rijden, ff warmdraaien zeg maar.....

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:49

Parcours verkend. Het is te doen. We gaan er voor.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:54

Maisie schreef:
Parcours verkend. Het is te doen. We gaan er voor.

Is het een leuk parcours, zie het morgen wel, JL moet als 1e, vroeg uit de veren en dat op de zaterdag....
Hopen dat 1 van de pownies in de trailer gaat, is altijd weer een strijd.
Volgende week gaat hij 2 dagen naar Annemarie van den Toorn(monty roberts), daar hebben ze graag probleem laders, zal me benieuwen,tis zo'n schijtluis met alles.....

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:00

Naaltje sterkte.

De rest een prettig weekend en niet te veel sneeuw, zodat de paardjes lekker kunnen lopen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:01

wij rijden om half 8 weg. Dan zijn we er om kwart over 8. Lekker vroeg dus ook.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:43

@ jelle jouw onderschrift :D

zo de pony's zijn klaar voor morgen, heb ze lekker gelongeerd, beentjes zijn weer wit.
staartjes gewassen en in de vlecht en de manen natuurlijk ook. veel mensen vinden het apart dat ik zo mijn best doe voor de indoors, maar voor mij is dat juist echt vanzelfsprekend.

ik heb er echt zo'n zin in jongens!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 10:05

Naaltje sterkte.

Wedstrijdrijders succes.

Ik heb ook morgen wedstrijd in Tolbert. Staat nog niet op dat het wordt afgelast, zijn al wel een paar afzeggingen.

Nadeel is dat ik veel over wegen moet waar niet gestrooid wordt en dat durf ik met de trailer niet aan. Ik wacht denk ik vandaag nog even af.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 10:13

Goedemorgen, bah er ligt hier alweer een pak sneeuw!

Gisteren gingen we naar amstelveen, helaas bleek het de dag ervoor koopavond te zijn dus we kwamen al rond sluitingstijd. Daarna naar de burger king, toen ik uitstapte ging ik als een bambi over het wegdek. Gleed elke keer uit.

Daarna gingen we naar rivaldo en reden we gewoon rechtdoor ipv linksaf. Best eng maar ook weer best stoer :D
Gelukkig geen andere auto in de buurt.

Ook op stal was het alleen maar glad en viel ik ook bijna steeds weer, Dus rivaldo op een heel klein stukje mee gelopen om toch even extra zijn benen te strekken, maar je kon gewoon niet veel doen :(

Succes op de clinic en de wedstrijden :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 10:18

Ik denk dat het vandaag sleeen wordt, het gaat nu zo erg weer tekeer!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 11:40

-O- sneeuw, alweer sneeuw....pffff
Ik hoop dat degenen die wedstrijd hadden ook op wedstrijd kunnen gaan. Het vriest ook nog wat aan dus het wordt weer glad...wat een winter zeg.

Ik ga maar even met het hele spul wandelen. Zijn ze in ieder geval even uit de paddock, want Sim werd al weer knap chagarijnig, had zijn tuigje alweer haast aangetrokken :+

Kwam er dus gisteravond achter dat er dus die wedstrijd is in Zwartewaal incl clinic dus was ook nog van plan vandaag overdag daar heen te rijden om te gaan kijken maar met dit weer, ik weet het niet.

Vwb laden mbv Monty Roberts systeem, ik had echt een ontzettend slechte lader, groot paard van 1.72 dus die trek / duw je er dus ook echt niet zomaar op _-:( . Met haar de truc toegepast van als ze niet vooruit wilde je gewoon steeds achteruit liep, dus semi monty zeg maar. En dan weer vooruit, weer achteruit. Was even een gevecht maar uiteindelijk heeft het wel heel goed geholpen. Als ze niet wilde gewoon achteruit, weer vooruit, vlak voor de klep weer achteruit en hup, dan liep ze er zo op.
Ander paard met longeerlijn er een paar keer opgehesen (die ging gelukkig niet steigeren, alleen hangen / niet willen) ook zo'n enorm groot dier. Als je later de lijn alleen al neerlegde rende ze er al op.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 12:09

Murning!

Nou, ik stond om 7u op stal... heenweg ging nog wel met m'n auto, hij had goed grip. Was wel flink wit. Over en weer wat gebeld, wat te doen, wel of niet gaan...
Tóch maar voorzichtig bedacht dat we het gingen proberen, maar ik had er eigenlijk geen goed gevoel bij. En toen mn groom belde dat ze een half uur deed over een stukje van 10 minuten was dat voor mij de druppel, géén wedstrijd voor ons!
Dus Viefje de vlechtjes weer uit, hebben samen ontbeten in de stal en ik heb de auto maar weer uitgepakt :P
Nou, moet zeggen dat er wel een last van mn schouders viel, ergens wist ik gewoon dat het niet vertrouwd was...
En lieve Viefje is me heel wat meer waard dan een plekje op de Drentse Kampioenschappen.

Wordt een leuke selectie nu met al die afzeggers... selectief gezelschapje die nu nog mee kan/gaat doen

Morgen nog een kans, dan aangespannen in Tolbert. Is voor ons om de hoek, als er niet meer sneeuw bij komt gaan we maar een poging doen. Zelfs met een gangetje van 30 zijn we er in 10 minuten.
Alleen zullen de aapjes eraan moeten geloven, 8 witte benen en 2 lichte staarten zijn niet meer zo schoon, dus ze moeten beide toch echt onder de kraan... Ah gossie... :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 12:27

Heb net met veel tegenzin de wedstrijd afgezegd. Erg jammer, had me er erg op verheugd en ook flink voor getraind. Maar ik durf het niet aan. Rembrand staat rondom op ijzers en is ook nog eens een heel flink paard. Om dan het op en afladen op sneeuw/ijs te doen en over een waarschijnlijk spekgladde bodem naar de binnenbak te wandelen...... dat durf ik niet aan. Hij is al eerder bijna een jaar uit de running geweest omdat hij verlamd is geweest. Wonder boven wonder loopt hij weer en zelfs weer in de sport, maar dan ga ik dus maar niet het risico lopen dat hij valt. In december ben ik wel geweest, maar was bij eigen vereniging, ik wist dat het terrein goed werd bijgehouden, toen was er nog geen zoutschaarste en het was andere sneeuw. Deze sneeuw plakt veel meer.

Gisteren heeft hij nog in de bak kunnen staan (met veel hoevenkrabben), maar dat lukt vandaag ook niet meer. De sneeuwlaag van gisteren is verijzeld, daar ligt een nieuwe laag sneeuw op. De 2 schimmels (zonder ijzers) redden zich wel, maar Rembrand kreeg Bambi neigingen, dus hem heel snel weer op stal gezet. Wel heel zielig hoor. Hij is zo gewend en gesteld op het buiten zijn. De schimmels zal ik over een paar uur dus maar weer binnen halen, om Rembrand gezelschap te houden.

Ik hoop echt dat het snel gaat dooien, want als hij nu ook niet meer naar buiten kan, wordt het wel heel vervelend.