[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:13

baudyh ik heb geen tips, lengtebuiging gaat hier nog even te ver, mijn propje is zo dik dat ze amper recht tussen het lamoen past.
Tine fijn dat het goed gegaan is met Lika.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:35

Correcte Lengtebuiging lukt pas als je paard recht is op 2 leidsels en achter met beide benen even ver ondertreedt.
controleren door af en toe met 1 hand te rijden en kijken of hij dan nog steeds recht is en blihft, zonder dat de koetsier rechts of links compenseert.

Wij trainen door binnen achterbeen activeren en dan afwenden en weer recht maken, binnenbeen activeren en weer afwenden en weer recht. Dus veel recht oversteken.

of op voltes stelling buitenwaarts, stelling binnenwaarts afwisselen.
Volte openen en sluiten.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:53

Geen goede tips van mijn kant mbt lb voor de wagen.
Knuffel voor jou, biancao!
De hondjes van tine even gescheiden, gem lekker aan de knutsel, vhu in dubio.

Hier vanmorgen 3,5 uur in het zh geweest en nu eindelijk een acceptabel antwoord waarom de verschoven breuk niet met een plaatje gefixeerd wordt. Morgen gaan wel de schroeven boven mijn enkel eruit; die mogen ook niet veel langer blijven zitten. Kan ik vast wat meer; heb er 6 weken naar uit gekeken!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:05

ava....succes en sterkte morgen !!!! duim voor je dat je echt wat meer kunt straks..... :(:) :(:) :(:)
en dank voor knuffels allemaal....

vanmiddag even met vriendin gefietst..met honden..was even relaxed !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:10

Bianca; even het hoofd leeg gefietst
Ava: succes en sterkte. Hopelijk mag (en kan) je straks wat meer.

Verder zit ik er nog steeds doorheen, ben zo vreselijk moe. Vandaag ook weer flinke tijd op bed doorgebracht. Zometeen weer op pad met zoonlief en Sam en daarna maar weer heel vroeg naar bed.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:12

.
Laatst bijgewerkt door Gem op 20-11-14 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:30

jij durft, zonder bitten en zonder oogkleppen, ongeremd, zonder omlopen. Niet echt bokt proef. :D :D :D
Knap gedaan! Ziet er super uit. Crea hoor. Mooi Sint suprise ook.

Ava............duim duim duim dat je achter je ballon weer aan kunt jagen

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:54

janouk schreef:
jij durft, zonder bitten en zonder oogkleppen, ongeremd, zonder omlopen. Niet echt bokt proef. :D :D :D
Knap gedaan! Ziet er super uit. Crea hoor. Mooi Sint suprise ook.

Ava............duim duim duim dat je achter je ballon weer aan kunt jagen

sorry sorry sorry..... mag pas volgende week op internet, was per pb aan Avaluna bedoeld, omdat zij niet kan komen Y;( . Hoop niet dat het nu per ongeluk toch eerder gezien is door de betrokkenen :( .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:07

neej..niets gezien gem...haha.....klinkt wel gaaf !!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:47

Ook niks gezien. Was met buuf en kids met de honden zwemmen en ja het kan honden voor de rolstoel, hahaha

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:02

Super, hahaha, heb inmiddels mijn pb'tje gezien :D :D .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:02

Hier ook niets gezien wel heel benieuwd natuurlijk :j
Ava heel veel sterkte morgen hoop dat het wat makkelijker wordt voor je nu :(:) **ik heb beeld van jou met honden voor de rolstoel :P **
Janouk kun je de bestellingen nog bijhouden :list: ?
Baudyh wat een erg goede tip bij ons was bij al mijn paarden/pony's die ik onderhand voor de wagen heb gehad is eerst in stap wending opzoeken en heel langzaam stap voor stap met kneepjes paard door wending heen knijpen, dus echt stap voor stap. Dan weer voorwaarts over twee leidsels en dan weer andere kant op heel rustig en beheerst. Vervolgens dat in sukkeldrafje, het actieve zat er bij ons eigenlijk altijd wel in vandaar deze aanpak <<) elke keer vanuit rust en beheersing van elke stap die ze zetten.
Werkte erg goed. (Dan langzamerhand meer tempo maar ook heel veel overgang in tempo)
En dat met pionnetjes, werkte bij Ol erg motiverend
Doe het zelf zo ook altijd onder het zadel. Weet alleen niet hoe het voor de wagen dan in galop gaat maar goed :+

Zoonlief is weg naar de hockey op de fiets maar het is zo donker .... vind dat maar niets maar hij wil niet dat ik hem ophaal :\ geef hem ook wat dat betreft geen ongelijk maar goed, loslaten is niet altijd makkelijk zit nu echt met zenuwen in mijn lijf totdat hij weer terug is...gisteren ook al, wilde hij met de tram terug van vriendje...ging allemaal goed hoor en tram stopt hier voor de deur (en bij vriendje ook) maar goed, heb dan helemaal spookbeelden dat hij ergens in Schiedam of Capelle belandt ...

Vandaag Ollie gelongeerd met balkjes en caveletti's vindt ze ontzettend leuk om te doen. Toen ook hindernisje gemaakt, en paar keer wat hoger gebouwd tot een flink kruis met balkje erachter. Ze sprong zo mooi 8-) echt zo'n mooie boog. En keurig galopje aan de longeerlijn helemaal netjes erover. Zo jammer dat we er geen ruitertje voor hebben denk dat ze zo een parcoursje zou springen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:12

Chips wij vallen vanaf nu onder 10 km toezichtszone vogelgriep in ter aar. Het ligt hie r 15km verder op? Paarden mogen niet vervoerd worden meer, alleen in noodgevallen,
Het is een drama voor de pluimveehouders.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:28

Ja drama voor de pluimveehouders, zo erg!
Duimen (zeker ook voor de sector) dat het snel ophoudt, anders voorzie ik net zo'n winter als toen met de mond- en klauwzeer, weten jullie vast ook nog wel. Kon je bijna continue niet met je paard op pad (stond toen bij melkveehouderij).

@Baudyh dat schijnt inderdaad zo te zijn he, dat je er altijd mee op moet blijven letten -O-
Ik ga er verder niet op in heb ik besloten. Wil bepaalde dingen waar ik nu mee bezig ben een echte kans geven heb ik besloten :) voelt beetje eng maar ook goed :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:40

VHU: kan me voorstellen dat je in de stress zit om je kin
Janouk: hebben jullie kippen dan? Vervoersverbod is toch alleen als je pluimvee op je stal hebt? Of is dat weer veranderd? Hoe gaat het met de boekverkoop?
Gem: nu ben ik wel heeeeeel nieuwsgierig geworden ;)

Vanavond met zoonlief weer parcours gesprongen. Ging heel goed, super voor het vertrouwen. Nu diep aan het nadenken wat ik toch voor surprise moet gaan maken. Volgend weekend moet het al klaar zijn. Werkelijk totaal geen idee -O-

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:55

Nee tine, ff wachten tot na het weekend Y;( . Heb alleen ava haar pb gestuurd, maar ben al blij dat janouk gereageerd had, zodat ik mijn foutje nog kon herstellen!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 08:44

HEt is heel verwarrend.
Op de site van de paardenkliniek Bodegraven staat dat alle paarden vervoerd mogen worden met een eigenverklaring, mits niet van een commercieel kippenbedrijf.

Maar op de site KNHS staat
Bij vervoer van paarden uit het beschermingsgebied en toezichtsgebied geldt dat vervoer verboden is en alleen mogelijk met een ontheffing bij levensbedreigende situaties. Deze ontheffing dient ingevuld te worden door uw dierenarts. Ook dient de kliniek waar u naar toe zou willen gaan tevoren toestemming te geven dat uw paard daar inderdaad welkom is.

Nu snap ik het niet meer.
Straks even contact met mijn eigen veearts, hij zit ook in het 10 km gebied. Die zal wel meer weten. Hoop ik.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 08:50

Goedemorgen

Janouk: zo wordt het wel heel onduidelijk ja. Hopelijk kom je eruit.

Nou, ik ga zo weer naar osteopaat. Hopelijk voel ik me daarna beter. Vanmiddag met zoonlief L2 proefje oefenen en kur oefenen (mocht hij naar de finale mogen in december; omdat het anders kortdag wordt, nu alvast iets in elkaar gezet. Eens kijken of dat te rijden is ;-) )

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 09:24

Net gebeld met onze veearts. Om 17.00u gisteren mail gehad dat paardenvervoer binnen de 10 km zone verboden is, mits noodgeval met verklaring veearts. Dus zoals op de site van de knhs

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 10:12

balen janouk,volgens de plattegrond val ik net buiten het gebied,maar hoef het terrein niet af want ik moet 2 dagen werken en daarna is alles wel weer over :j
zo dik ingepakt ,ik ga uitmesten :brr: fijne dag voor iedereen :evaw:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 16:06

hopen dat die vogelgriep niet op meer bedrijven voor gaat komen..vreselijk..

Verder...geen nieuws...fijne dag allen..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 18:32

Net met zoonlief L kur op muziek (ohz) geoefend. De kur loopt goed en is qua tijd ook perfect (4.45 en moet tussen 4.30 en 5.00 inzitten). Hij kon de figuren keurig rijden, enige is dat het nog wat meer aan de teugel moet.

Daarna ook nog met Samoerai kort gereden. Rembrand krijgt vrije dag. Als Sam droog is, mogen ze terug naar de zomerwei.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 20:04

Jouw zoontje heeft t ook maar druk met de paarden. Wel tof!

Ik heb net mijn nieuwe trailer opgehaald, hij is mooooooiii!!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 20:09

Ipsilonka schreef:
Jouw zoontje heeft t ook maar druk met de paarden. Wel tof!

Ik heb net mijn nieuwe trailer opgehaald, hij is mooooooiii!!!

Foto *-:) *-:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 20:18

Wat stoer Ips een nieuwe trailer. Kijk dan heb je wel heeeeeeel veeeeeel gewerkt afgelopen tijd maar kun je wel een nieuwe trailer kopen, da's een mooie beloning *\o/*
Super knap van je zoon Tine :j en van jou natuurlijk ook, jij bent er ook maar druk mee! Hoop dat osteo wat helpt. Werkt dat goed samen trouwens, osteo en fysio bij jezelf en door elkaar (staat me zo bij dat je ook bij fysio was momenteel?)?
Ava hoe is het?
Ik vind het ook maar wat met de vogelgriep. Wilde a.s. zondag eigenlijk naar mijn 'oude stal' (de bekende snertrit :Y) ) en Ol daar ook even paar dagen laten staan, zodat ik paar mooie ritten kan maken maar ik durf het eigenlijk niet. Straks komt er een bedrijf hier in de regio (ik bedoel, het is hier wel erg dichtbij allemaal) en kan ik mijn pony niet meer ophalen....
Trouwens kunnen regelen dat de pony's vanaf ongeveer 1 december als het nodig is (lees: als het gaat vriezen, want heb dan geen water meer bij de wei) op 'echte' stal kunnen waar ik ook de wei huur. Zijn nog net twee boxen beschikbaar (ik had er al een), wel leuk want dan staan ze met z'n mooi naast elkaar. Vandaag hebben ze weer heerlijk op de wei gestaan, dat is toch wel erg fijn hoor.

Vandaag dagje training gegeven, ging lekker. Volwassenenonderwijs (NCOI), is altijd leuk.
Zoonlief snapte gisteren totaal niet waar ik me druk om maakte :') hij heeft nu een 'feest' van school. Tot 20.00 uur hahaha.