[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 23:59

Zo... ffies op de valreep bijgelezen... maar heb niet meer de puf om te reageren... super Boy voor de wagen gestaan... Fifi helemaal binnenste buiten gekeerd en naar het zich laat aanzien valt het vooralsnog mee _/-\o_ . Biancailona , alles goed in de buik +:)+ , Tallechie komt er niet helemaal uit met stage :(:) ,LS heeft heerlijke strandfoto's gemaakt *-:) , Frensie lekker aan de BBQ en nieuw nijnenhuis gekocht :9 en verders iets gelezen over elektrolyten...ik geef dat na heftig zweten en hard werken... echter heb ik nu een Naf-product (waarvan ik ffies de naam kwijt ben zo laat op de avond :o ) en die dekt de gehele landing :j

En verders heb ik 6 km met hondje over het strand gelopen vanavond en nog mijn koekjes experiment uitgevoerd met sjabloon... nu is het Brutus sjabloon in ontwikkeling alleen heb ik die per ongeluk versneden maar de Brutus koekjes zitten er aan te komen *\o/*
Afbeelding

Jenkins

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 00:14

Ah super boy voor de wagen!! Fijn dat alles goed ging :D

Janouk, mooie jurk! Ben benieuwd naar foto van jurk+kar+paard!

Nouvel, gelukkig vallen de onderzoeken mee!

Frensie, wat voor konijnenhok heb je gehaald? :D Nadat ik gister 6 vuilniszakken oud hooi/stro uit mn hok had gehaald ontdekte ik 2 gaten in de bodem...

Ollie mooie figuurtjes :D Ben benieuwd naar je brutus koekje haha

Lees ook over voeren, Sil voerde ik eerst gewoon natures best van pavo met wat brandnetel en lijnzaad toegevoegd. Maar nu hij van op het land staan eiwit bulten kreeg, daar mee gestopt. Dus nu alleen gras voor Sil. Moet zeggen dat je een uurtje met Sil kan mennen in de bak, dus actief draf en galop en zweten zal hij niet snel doen.

Ik heb net een heel zwaar uurtje gehad..
Vriend heeft voor de playstation de ufc personal trainer gekocht en ik dacht doe ik wel even.. Nou alleen de workout is al kapot vermoeiend!! Heb mijn spieren goed gebruikt vanavond zeg maar....

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 06:40

@nouvel
Image heeft ook een dunne zool overgehouden. Van Nassau slijpt de binnenkant uit het ijzer (in lekentaal uitgelegd door mij :D ) zodat het ijzer nergens de zool raakt en dat werkt super. Ze staat verder niet op zooltjes, gewoon alleen een ijzertje. Misschien kan jouw smid eens overleggen met Van Nassau en het ijzer wat aanpassen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 06:50

@ollie; weet jij dat je een beetje raar bent :D
Je bent zelf kéigoed aan het lijnen. En je zit élke keer van die overheerlijke dingen te bakken :oo Zou mij echt niet lukken, om daar dan nog bij te lijnen :P
Koekies zien er goed uit! :D

Ik ga vanavond weer naar stal toe :+: Ik denk niet dat ik heel veel boeiends ga doen :') Maar dat maakt niet uit, ponylief vindt een avondje snoepjes krijgen terwijl ik in de wei hang ook goed :D

én! Ze komen vandaag op m'n werk m'n nieuwe telefoon brengen :):) :):) jiehieeee. Zal lastig zijn om er vanaf te blijven dan _O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 09:01

Zo goedemorgen :O :9k
Al heerlijke wandeling met de honden achter de rug, voor Mies onze hus is het echt te warm om overdag iets te ondernemen.

Wat geweldig Boy voor de wagen, wat een knoeperd! Mijn eerste 'echte' (na een serie shetlanders) rijpony heette Boy :P
Oooh Ollie wat een heerlijke koekjes :9
Bicci ik heb gejat wat je hier op het forum had gezet :7 als je nog meer hebt, mag je ze me mailen/pb'en?
Aks lekker genieten toch zo na je werk op de wei? Het wordt vast een prachtige avond als ik zie hoe heerlijk weer het nu is 8-) nieuwe telefoon =:)
Jenkins aan de workout.... dapper +:)+ hoe is het met het droesgedoe op stal en heb je al oplossing voor de nijnsels tijdens jullie verblijf in Schotland?
Zoonlief wil ook heel graag een nijn maar dat is bij ons vrij hopeloos we hebben geen tuin en beide honden zijn compleet gefixeerd op nijnsels dus om de lieve vrede in huis te bewaren gaat dat hem niet worden. Daarbij zijn we in de stad natuurlijk al gek genoeg met twee katten en twee honden in huis.... We hadden toen bij onze eigen stalletjes een aanloop konijn erg handig }:0
Heerlijke spetterfoto's van L_S, Bente staat nu in het stuk bij de waterbak en zelfs zij **heeft echt hekel aan natte voeten** stond afgelopen zondag met beide voorbenen in de waterbak beetje te klooien met wat waterplanten.

Vanmiddag wordt wagentje van Snuitje opgehaald eigenlijk wel -O- maar daar wil ik niet te lang bij stilstaan, heb gewoon geen :$ voor twee tegelijk op pension dus het is echt niet anders....

En vanmiddag met degene die wagentje op komt halen lekker ritje met Bente doen en de menvliegendeken maar eens uitproberen want dat is helaas dit jaar toch echt wel nodig.

Nu eerst dakterras beetje opruimen want vanavond gaan we natuurlijk BBQ-en :Y)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 09:14

Citaat:
@ollie; weet jij dat je een beetje raar bent
Je bent zelf kéigoed aan het lijnen. En je zit élke keer van die overheerlijke dingen te bakken Zou mij echt niet lukken, om daar dan nog bij te lijnen
Koekies zien er goed uit!

:o :j ... Het is voor mij een soort ontspanning dat freubelen momenteel en ik vind het erg leuk om voor een ander te bakken. Mijn collegaatjes en de mensen in mijn omgeving vinden het allesbehalve erg :9

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 09:21

**straks iedereen in omgeving van Ollie aan de lijn** :))

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 09:57

Pfff het is wat veel....

@Nouvel: fijn dat er verder niks heel schokkends uit kwam, al blijft het qua ohz lastig, gelukkig dus wel mennen met zooltje en lt e.d. *\o/* .

@Tallechie/Aks: :(:)

@Ollie: oh, wat mooi, zeg :j .

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:06

VHU, bij ons op stal lijkt het mee te vallen met het droes. Het paard waarvan we dachten dat hij het had, heeft het waarschijnlijk niet, maar het is even afwachten op het bloed uitslag die we morgen krijgen. Het paard heeft geen koorts gehad ed, alleen 2 dagen last gehad van hoest en snot. na 2 dagen stond hij ook al weer fit. Maargoed met een stal dichtbij die 5 gevallen had van droes toch maar voorzichtig gedaan.
En de nijnen en katten worden door de buurman verzorgd haha! Vind het wel lastig om ze zo een week achter te laten.. maargoed, hij zal wel goed voor ze zorgen.

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:17

:wave:

ollie dat ziet er heeeerlijk uit!!!

*\o/* boy voor de wagen!!

aks nieuwe foon!!

jenkins fijn dat het misschien mee valt!

vhu kar verkocht :(:) en heerlijk rondje met bente mennen! veel plezier!

hier al klaar met werken... teveel mensen op dit moment dus ik hoef pas dinsdag weer te werken!! even weekje vrij!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:29

@mel, morgen kalm rondje met de kikkerkar doen?
moet je wel heel vroeg al hier zijn hoor :D

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 12:01

*\o/* morgen rondje met bic mee :D

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 12:19

Aah altijd jammer dat jullie zover weg wonen allemaal, zo kan ik nooit eens met iemand mee op de kar :P

Lekker mel dat je een weekje vrij bent :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 12:42

das idd zonde jenkins, je bent welkom hoor :))
morgen lekker rondje karren...heb er zin in...

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:16

Wat een mooie foto's heb ik voorbij zien komen!! Wat moet het trouwens heerlijk zijn als je dicht bij de zee woont, kun je lekker gaan zwemmen met je pony! Ik moet het hier doen met een tuinslang... Ik denk dat ik namiddag Romeo eens ga wassen, heeft het ventje wat verfrissing gehad.
Heb hem ook op de winterweide gezet (naast mijn thuis), daar staan veel meer bomen dan in de zomerweide, dus heeft hij wat meer beschutting.

Ik heb trouwens goed nieuws: mijn schoonzus is gisteren bevallen. Het is een meisje met de naam Fien, ze weegt 4.115 kg en ze is 53 cm lang. Grote zus was heeeeel lief met de baby, zo schattig! Ze wou Fien op de schoot nemen, dan ging ze de baby aaien over de buik en bleef ze zeggen "Dag baby", dat heeft ze wel 100 keer gezegd <3
Toen neefje en nichtje binnen kwamen, begon grote zus te huilen en riep ze "Neee!!! MIJN baby!", ze is al heel beschermend naar de baby toe. Nadat de ouders hadden gezegd dat alles goed was en dat iedereen naar de baby mocht kijken, vond ze het gelukkig ook goed.

De baby heeft wel 2 aanhangseltjes aan 1 oor, volgens de kinderarts zou dit kunnen wijzen op nierproblemen, dus dat gaan ze vandaag onderzoeken. Hopelijk is alles in orde en kunnen ze die aanhangseltjes gewoon verwijderen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:23

Even vanaf mijn mobiel, ik heb een nieuwe wagen op de trailer staan! Zooooo blij

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:25

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 14:40

moet alles nog bijlezen..sorry.. Y;(
Ego...heb vanmorgen het hooi op rillen gelegd....schrok al van de hoeveelheid..heb meteen loonwerker gebeld om 10 grote balen te laten persen...dan hoeven we niet zo veel te sjouwen dacht ik voor onszelf met kleine pakjes...nou...hij is geweest.....nu ligt er nog voor......denk ik...3oo a 400 kleine pakjes hooi op...en die gaan morgen in pak...
zelf heb ik aan die 10 grote genoeg.....heb er 100 verkocht van het land, en dus moeten we morgen alsnog lekker.. }:) sjouwen met kleine pakjes.. ^)
maar ja..na al die zware arbeid...kunnen we dan wel de pakjes hooi verkopen.. :$

ga even after sun opdoen, want ben verbrand..en dan hier eens bijlezen... :evaw:

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 14:45

@sl
gefeliciteerd met nichtje Fien *\o/*

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 14:46

@S-L, proficiat!!!!
moeder en kind verder helemaal gezond?
hoop dat dat bij t oortje meevalt.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 14:54

SL: gefeliciteerd met je nichtje! Hebben we allebei een nichtje Fien :j . Mijn nichtje Fien is ergens deze week jarig ( ik geloof 5 jaar geworden), zou grappig zijn als allebei de nichtjes Fien op dezelfde datum jarig zijn, maar dat moet ik ergens nazoeken :)) .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 15:03

Ipsilonka gefeliciteerd met je wagen ..foto !!
SL van harte gefeliciteerd met je nichtje..leuke naam Fien !!
moet nog verder bijlezen..

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 15:11

@ Bicci: Dank je! Moeder en kind zijn verder gezond ja, moeder wil morgen al naar huis, maar ze moeten de onderzoeken afwachten wat betreft die aanhangseltjes. De bevalling is erg snel gegaan. Om half 10 kwamen ze aan in het ziekenhuis en om half 12 was Fien er al.

@ Gem: Bedankt! Leuk, allebei een nichtje Fien, en dan nog jarig in dezelfde week :D

@ Ipsilonka: gefeliciteerd met je nieuwe wagen!! :D

Mijn ouders zijn vanmorgen naar Amsterdam vertrokken voor 3 dagen. Een ander koppel heeft de 3-daagse georganiseerd, dus mijn ouders weten van niets. (ze wisselen ieder jaar af, vorig jaar hebben mijn ouders iets georganiseerd) Hopelijk valt het weer daar even goed mee als hier!

Sommigen onder jullie zullen hem misschien niet meer herkennen, zo lang is het geleden dat ik nog foto's heb geplaatst, maar ik ga nog eens een spammetje doen van mijn knapperd. Ik heb hem zonet nog eens gewassen, dus mag hij nog eens in de kijker staan! Straks ga ik misschien nog meer foto's maken op het voetbalveld, maar eerst moet camera opladen :Y)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na het wassen moeten we uiteraard rollen!!
Afbeelding

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 15:56

Even een vraag vanaf mijn werk. Hoe dik zijn de strengen van een ideal tuig? Ik wil mijn oude tuig ombouwen naar snelsluitingen, en heb adapters gevonden, maar vraag me af of dat breed genoeg is. Dat is 45 mm.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 18:09

Full maat of ?? Heb tuig in de auto liggen, kan anders wel even meten.

Nou... ik heb een hele overwinning gehad vandaag. vanmiddag zijn we met veale naar leek geweest om te oefenen. Toen ik hem uit de trailer haalde was hij direct druk. Eerst op een stuk grasveld gereden, eerst het tempo er maar eens uitgehaald. Fijne tips gekregen hoe ik dit probleem op kon lossen. Toen hij rustig was in stap door een hindernis gegaan. Hij moet leren wachten op mij. Toen richting waterbak. Hij wist de weg al precies en probeerde een paar keer om te draaien. Eerst de sloot gedaan. Ik zou er gewoon recht door heen gaan, helaas draaide hij om, er weer voorgezet, instructeur meegelopen en hij ging er door. Dit 3 x gedaan, toen vanaf de andere kant. Dat ging direct goed. Toen het lange stuk, waar hij met de wedstrijd wegdraaide, dat deed hij nu dus ook. Dus terug gedraaid, instructeur er naast en er door heen gegaan. Dit ook weer een aantal keren gedaan. Alles in stap om vertrouwen te geven. Daarna de grote waterbak. HIj wilde er weer niet heen, weer omdraaien en weg willen vliegen. Dit is hem niet gelukt. Mijn vader er naast gelopen en hij ging er in. Paar rondjes in de waterbak gestapt. dan vindt hij het geen probleem meer. Dan is hij aan het trappelen, oren er op. Puur angst dus om er in te gaan. Daarna er weer uit en nog een keer er in. Dit vertrouwde hij nog niet helemaal. Even laten gaan kijken en de 3e en 4e keer ging hij er zo door heen. Van alle kanten af. Toen het slootje nog weer gedaan en daarna de waterbak, zonder problemen er door. Toen lekker door het bos teruggestapt. Hij was bekaf. Ik hoop dat dit het vertrouwen heeft laten groeien en op naar de volgende marathon.
'
Zal even eten koken nu. Daan slaapt een nachtje bij mijn ouders. Moeten vanavond naar het ziekenhuis toe