[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:42

Kinderfeestje Ollie !! dan heb je weer genoeg te doen vandaag..

Krijg vanmiddag logeerhondjes erbij, er zit nu een leonberger, vriendelijk lief dier ! hoop dat ze met de 2 andere die komen straks ook goed op kan schieten.
Onweersbuitje van vannacht maakte nog geen einde aan de stoffigheid hier.

Bettepet, kan me voorstellen dat je er zin in hebt, en lijkt me logisch dat je van leo kraayenbrink nog veel kan leren !! je hebt mazzel dat je wekelijks les van hem krijgt.

Ga weer verder met de begroting versus werkelijke kosten e.d. en boekhouding,.......bleh..... :list:

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 10:04

@Biancao: succes!

@Jenkins: vreselijk lastig, sterkte met het nemen van een beslissing :(:)

@Ollie: veel plezier vanmiddag, wat ga je doen?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 10:05

Volgens mij is dit een van de ergste kletstopics van bokt :P
Gisteren offerte aangevraagd bij vervoerder (auto plus trailer) en dat bleek best mee te vallen. Ze zitten redelijk in de buurt dus de extra kilometers van hun plaats naar Rijsbergen tikken niet zo zwaar aan. Dus volgende week zondag gaan we hartstikke luxe peerd heeft aparte auto plus trailer plus chauffeur en ik hobbel er met mijn auto plus aanhanger met wagen achteraan :7 Wel heerlijk, kan alles in een keer heen en weer :D

Heel gedonder weer bij zoonlief op school, ben er zo klaar mee }> maar goed boel weer gesust, als we die bazar hebben gehad is iedereen denk ik heel erg blij. Heb wel de standhouders/marktkraampjes nu goed onder controle }:0

@Jenkins van stal wisselen, heeeeel lastig vind ik dat. Ik hoop dat de stal waar ik nu staat gewoon eeuwig blijft zoals het nu is en dat ik er altijd kan blijven staan :j

@Ollie veel plezier vanmiddag, zo te horen heb jij minder stress van het feestje dan van de taart! Bij mij zijn zowel feestje als taart reden voor een paar nachten slecht slapen :o

Snel boodschappen doen, kleding klaarleggen voor vanavond (moet ik werken), en nog wat opruimen en dan hoppa naar stal :evaw:

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 10:08

have fun op stal VHU
@ollie succes met het verjaardagsfeest

ik ga naar stal, en ik ga daar m'n verslag wel zitten schrijven. Word knettergek van die %$^computer, en dat is niet de bedoeling _O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 10:57

Bijgelezen maar geen puf te reageren. Vanmorgen bij tandarts geweest. Heb al jaren kiespijn, nooit iets te zien op foto's, maar ik was het echt goed zat. Eten en poetsen is erg pijnlijk. Dus gezegd dat ze er nog maar eens naar moesten kijken en dat hij er anders maar gewoon uit moet. Blijkt hij dus in de lengte gebroken en dat is niet te zien op foto's. Ben nu verlost van (een van) mijn kwelgeest. *\o/* *\o/* Maar ja, vandaag dus maar niet paardrijden, heb nu zo'n gek gevoel in gezicht. Denk niet dat dat fijn is.

Weet niet meer of ik het al had gezegd, maar ponywagen is klaar en weegt onder de 150 kg (exacte gewicht krijg ik nog door) , hopelijk kunnen we hem zondag halen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:02

@Tine: eindelijk pijnvrij én een lekker lichte wagen voor de pony *\o/*

@Biancao: hebben julle een hondenpension?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:11

ik ben benieuwd tine!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:13

Nou dames, ik ga jullie verlaten :wave:
Moet zo gaan werken en morgen ochtend vertrekken we naar Disney voor 3 dagen.
misschien dat ik vanmiddag of vanavond nog effe wat meeklets.
maar anders ben ik op z'n vroegst zondag pas weer online.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:20

Even gauw een ego-post tussendoor.

Gisteravond om iets voor half 10 ging mijn telefoon. Mn stalhoudster; die zou bellen als de merrie zou bevallen. "Ja, kom maar, want ik denk dat ze zo gaat beginnen... ze ligt en komt niet meer in de benen"
Alles lag klaar, sleutels gegrist en in de auto gesprongen. Met mijn rijstijl *en zonder autootjes met blauwe lampjes op het dak* kan ik in 8 minuten op stal zijn.
Ben verdorie nog niet eens halverwege, gaat mn telefoon weer, weer de stalhoudster. Dus ik dacht, de merrie is terug gaan staan en het zet toch nog niet door. Nee... beest was al geboren!! SH kijkt bij de merrie, draait zich ff om om de handen met ontsmettingsmiddel te sprayen, hoort een typisch geluid, kijkt terug op en plop daar ligt een veulen naast!

Alles ging op de turbo-stand, binnen 3 kwartier was de nageboorte eraf en deed het veulentje al serieuze pogingen om op te staan. We zijn zelf even wat gaan drinken, 10 minuten later komen we terug, staat er daar een dapper veulen druk op zoek naar de uier.
Het is een pracht van een beestje, heel stevig en groot ook al. Het is een merrie en ze heet Kato(otje.)
Superleuk, hebben we nu twee merrieveulens lopen van dezelfde vader. :) Maar je ziet meteen al een duidelijk verschil.

Groetjes, lacuna

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:23

grinnik :D
dat belooft nog wat voor de toekomst een veulen met zo'n instelling :D alles snel, en lacuun lekker te grazen nemen ( ;) )
Gefeliciteerd he!! :) super dat het goed is gegaan :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:40

Tine :(:) beterschap met je zere mond !! altijd vervelend,
Supergaaf dat je nieuwe wagentje klaar is en dat het gewicht goed is !!!! ben erg benieuwd naar foto's !!

Lacuna, aaah een gezond veulen, geweldig !!! superleuk !!
Jammer dat je er niet bij kon zijn, ging ook wel heul snel zo te lezen..

IT veel plezier in Euro Disney !!!

Avaluna, ja ik heb een hobby hondenopvang !! erg gezellig en soms word je er stapelgek van maar het is een mooi zakcentje hihihi.

VHU dagje naar stal,........heeeerlijk toch !!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:14

Het drama vrachtwagen of mentrailer hebben wij ook gehad. nou jullie hebben de uitkomst gezien het is toch een bus+ trailer geworden en ben tot nu toe heel blij met deze oplossing. we gaan alleen nog een liertje op de trailer zetten zodat ik ook zelf de kar er op kan zetten. Maar verder is het ideaal. Ja de bus is best duur aan wegenbelasting maar verder wel heel handig in gebruik.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:19

jeeeemig, hebben jullie niks beters te doen????????? :wow: :D

wat gaan jullie snel!

Ik vind een trailer met koetsenframe altijd zo lang en zo leeg als je geen koets mee hebt...
Wij hebben de wagen in de bus en een gewone trailer erachter...

tine, sterkte!

IT veel plezier!

vhu, veel plezier op stal!

lacuna, gefeliciteerd met het veulen!

enne...
Fifi is weer thuis! *\o/*
verslag en foto's heb ik in het topic geplaats.
Ze doet het goed, lekker gelegen vannacht, en nu fijn op haar kleine stukje buiten in het zonnetje en de frisse lucht, daar was ze erg blij mee!

Ik ga zo nog even snel bij haar kijken en dan omkleden en cursus tot 10u vanavond... -O-

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:24

tine: sterkte met je zeren mond,hoop dat je nu echt van de pijn af bent :j
trailers,koetsentrailer ,vrachtwagen.....ik hou het nog maar ff op 1 trailer, kan alleen 2 paarden in of koets maar niet samen. :n
wacht wel op een prijs in de loterij ofzo ,of de geldboom die gaat groeien(weinig kans met deze droogte) :=

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:12

lacuna gefeliciteerd met je kleine! ben benieuwd naar foto's :D

Nouvel top dat fief weer thuis is :D zal vast heerlijk zijn!

IT veel plezier daar!! :D

Ik zit nog steeds met mn stallen drama, ene moment denk ik ik doe t niet en daarna ga ik weer twijfelen :P

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 14:31

*Kruipt uit de bijleeshoek

VHU heeft Thaise vrienden op bezoek gehad. Mijn tuig is op dit moment ook erg vies, hangt denk ik in de lucht. Een wedstrijd op de planning is een goede motivatie :))

Wat vervelend voor je L_R. Een scooter is erg handig, maar als hij niet meer goed werkt, is het een hele last kan ik je vertellen.

Met een dubbelspan alleen op pad durf ik ook niet. Wat als er iets gebeurd? Met enkelspan ga ik wel regelmatig even alleen een rondje doen.

Naaltje heeft op het grootste paard van stal gereden. Kicken gevoel, hé? :D Leuke foto’s van Dids.

S_L: Gelukkig is het goed afgelopen met je opa, wel schrikken zeg.

Lacuna: Wat een leuke foto’s! Op de eerste foto oogt de pony heel groot.

Tine, wat een gave foto’s van je knulletje. Aparte kleur heeft ‘ie zeg!

Ollie heeft na een bewogen, drukke week een wedstrijd gereden en is eerste geworden. Topper! Jammer van de haflinger zeg, was een mooi dier. WOW! Gave foto weer van Simba zeg. Loopt lekker.

Maisie: Als ik jou zie rijden, heb ik direct zin om zelf ook te mennen. Wat een lekker koppie zit er toch op.

Tallechie, super dat je de studie hebt opgepakt. Hoop dat de spray voor Veale gaat werken.

Gem, wat een leuke pony. Mooie kleur!

Veel plezier in Eurodisney, IT! Geniet ervan.

Goed nieuws voor Nouvel! Super dat Fifi naar huis mag zeg. Heb al die tijd druk voor je geduimd.

Oh, moet de computer afsluiten, heb over een kwartiertje examen, sorry. Lees later verder bij.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:36

@Lacuna: gefeliciteerd met Kato! Ik ben benieuwd!

@IT: heel veel plezier!

@Nouvel: super dat spookje weer thuis is! Balen dat je zo'n lange dag hebt, vandaag.

@Biancao: leuk lijkt me dat, hier in de buurt is echt een superfijn pension, die hebben het stervensdruk.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:16

goeiedag poeltje, :D

lekker dat fifi weer thuis is, ik vind dat ze er goed uitziet Nouvel, dier wordt duidelijk geweldig vertroeteld :)

zo, 3,5 kilometer met dids gestapt. Avontuurlijk want we zijn lekker langs de grote weg gaan wandelen (wel naast het fietspad). En we kwamen nog een biologische bestrijdings-ploeg tegen, een tractor met een ''in de boomkruinen sproei installatie'' erachter. en daar moesten we binnen een meter langs :D
:+: lieve pony. Hij vond het spannend, en als je dan ''ooooooooooooh wat ben jij goeehoed! knapperd'' etc zegt dan groeit hij en loopt ie wel door _O-
Pootje ingesmeerd met de chemische prut, en hem compleet ingepakt nu, want hij heeft behalve zijn eczeemdeken ook een vliegenkap op nu :))

dus ik heb vandaag 20 kilomter gefietst
en 3,5 kilometer gewandeld
keigoed :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 17:27

@ Naaltje: doe ik je niet na!
@ Poeltje: succes met je examen
@ Jenkins: succes met knopen doorhakken
@ Nouvel: super dat ze weer thuis is. Ze ziet er erg goed uit, wonden ook

Heb zo'n zeer gezicht/kaak. tandarts heeft natuurlijk flink zitten wroeten om wortels eruit te krijgen. Maar denk niet dat ik vandaag iets met paarden ga doen. Dat gaat niet goedkomen denk ik.

Moet manlief maar wat gaan doen, want zoon zou soort bixie gaan proberen, dus heb de bak al klaar liggen. Maar ja, man kan pony niet vangen...

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:12

@ Lacuna: dat is dan toch goed nieuws! Maken moeder en kind het goed? Leuk voor die merrie dat het zo vlot ging lijkt me! Snel een foto plaatsen hé ;)
Ik kreeg een paar dagen geleden een bericht dat vrienden van me een merrie zoeken, ze zitten met een veulentje wiens moeder gestorven is bij de geboorte :(:) Lijkt me verschrikkelijk om je merrie op die manier te verliezen, ookal heb je iets leuks in de plaats. Maarja, gelukkig gaat het bij dit koppel wel goed! *\o/*

Mooie trailer zien voorbijkomen trouwens! Zo eentje zou ik ook dolgraag willen!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:38

he jakkes tine
nog gelukt met pony vangen?

Wij zijn net nog langs stal geweest, mijn tuigkast staat! :D nog even een lamp uit de zadelkamer slopen, dan kan de deur ook open _O- en dan zo'n 4 delige tuigophangset erin.
Hoofdstel aan de deur, schoft aan de achterkant, borst aan de linker zijkant, en broek aan de rechter zijkant :P
helemaal geweldig, hopelijk kan ik dan m'n zweetdekens er nog in leggen, en vliegendeken. En dan is alles netjes opgeborgen (zitten nu in een plastic bak)

Dids zijn been nog gevoeld, na het stappen was het iets dikker en zachter geworden, en het is nu weer net als voor het stappen
en hij heeft zijn vliegenkap professioneel afgesloopt ^)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:42

Ik ben maar meegegaan naar de wei om pony te vangen. We hebben ze gelijk alle drie maar mee naar huis genomen. Eerst zoon met pony laten wandelen door het "parcours" dat vond hij heel erg leuk. Daarna er nog even op. Hij vond het wel heel leuk, maar ook erg spannend. Na 5 minuten wilde hij er wel weer af. Maar goed, als we het op deze manier toch weer leuk kunnen maken voorhem, dan maar zo. Hij is in ieder geval heel leuk met zijn pony bezig. En zo schattig, ik beloon mijn paarden altijd uitbundig, dat doet zoon dus ook. Je hoort hem heel de tijd: braaf pony, braaf Amerigo. <3

Daarna zelf maar Rembrand even gelongeerd. Ging weer heel klein ietsiepietsie beter dan gisteren.

Pijn in mond wordt gelukkig iets minder.

Ik zal kijken of ik nog leuke foto van zoontje kan plaatsen

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:48

bianca als het goed is worden er zaterdag foto's gemaakt op de wedstrijd. En anders vraag ik even als er iemand dinsdag foto's wil maken.

Leuk tine, en inderdaad als het zo wil, kan hij weer vertrouwen krijgen.

Ik ben de hele dag op pad geweest. Vanochtend eerst op kraamvisite, daar broodje gegeten en door naar het ziekenhuis. Om 1600 waren we terug en ben ik naar bed gegaan en werd om 1915 weer wakker. Toen gegeten.

Ik wilde nog naar veale maar sla toch maar een avond over. Morgenavond wel weer heen.

Tine ik neem aan dat we zaterdag de vaardigheid tussen door kunnen verkennen?
En is de prijs uitreiking in 1 keer?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:53

Tallechie: vh is tussendoor ook mogelijk om te verkennen (vind het zelf altijd super irritant als dat alleen maar aan begin van de dag kan) Als er even ruimte is in het programma mag dat gewoon.

Prijsuitreiking dressuur: denk dat we dat na afloop van een rubriek doen. Maar er zal veel worden samengevoegd (alleen B en L enkelspan niet, rest zoveel mogelijk). Vaardigheid kan niet anders dan na afloop van de wedstrijd.

Nou, ik ga mijn bedje opzoeken.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:56

Tine dan ga ik daar gewoon van uit.

Ik ga ook mijn bed opzoeken en hopen dat Daan een beetje door slaapt