[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 08:51

Goedemorgen

Marianne succes met je tentamens
Lacuna erg leuk dat je zo'n demo gaat doen, inderdaad ook wel erg spannend.

Het is hier nog rustig weer, dus ik ga zo, als zoontje naar school is, knullies nog maar even aan het werk zetten. Rembrand ohz oefenen en als het nog niet te hard waait, maar weer fietsen met Amerigo. Doe wel even een oude broek aan, just in case....

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 09:46

Goedemorgen! :wave:

VHU: Positief dat je training zo goed ging. Geeft een lekker gevoel als je vooruitgang merkt.

Lacuna: Wat leuk dat je je dat doet! Maak je maar niet te zenuwachtig!

IT: Leuke foto’s van Rafiki! Echt een knapperd.

Succes met je tentamens Marrianne. Weet niet of we in Houten meedoen, wanneer is dat?

Veel plezier met fietsen en rijden, Tine.

Ik heb vanavond voor het eerst les. Vriendin van de eigenaar kan niet, dus neem ik haar plekje in.

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 11:06

Goedemorgen!

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 11:15

Goedemorgen iedereen!

Leuke foto's van Rafiki Yvystoeter! ik heb op hem gestemd hoor! :D

Ik ga van het weekend naar kootwijk! daar lekker mennen met de shetters en de menclub! Zaterdag vroeg weg en van zaterdag op zondag nachtje blijven slapen en zondag weer een ritje maken! Denk dat het wel leuk wordt, alleen het weer wordt erg slecht dit weekend ;(
Dus maar duimen voor het zonnetje!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 11:56

Evelinee: ik zal heel hard voor je duimen, want ze geven niet best op.
Poeltje: spannend 1e les. Veel plezier.

Net dus eerst gereden met Rembrand. Ging niet fijn. Gelukkig morgen weer priveles (tenzij het te hard stormt natuurlijk). Daarna met pony gaan fietsen, we vonden het nu beiden toch wel heel erg spannend. Hij was erg alert, maar met ophoudingen kon ik hem wel door laten lopen. Gek beest eigenlijk want wapperend lint aan de brug waar we overheen moeten en een heel dikke vrachtwagen met giga oplegger interesseren hem helemaal niet. Maar een geparkeerde felblauwe auto zorgde toch nog voor een bijna valpartij. Fiets lag wel, ik gelukkig niet. Daarna maar weer op heel laag tempo verder gegaan. Heb sowieso nu langzamer gefietst, zodat ik niet weer zo hard zou vallen als hij ineens ging stilstaan. Laatste stuk ging hij eindelijk ontspannen en wat briesen. Toch wel lastig hoor, die sensibele dieren. 1 keer gaat het mis en het duurt weer een hele tijd voor het vertrouwen er is. Geef mij die koele Rembrand maar, die gaat voor me door het vuur.

Nou, nog even snel wat huishouden en dan baantjes zwemmen. Kijken of ik er net zoveel haal als vorige keer.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 12:41

Goede morgen

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:38

@laura: Waarom ga je een nieuwe sulky kopen als je nu een verkocht hebt?

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:44

@ eveline ik zal voor je duimen.

@ patrick, good morning;)

@ tine fijn dat het vandaag in ieder geval weer beter ging.

@ poeltje houten is als ik het goed heb op 28 en 29 januari

zo hier stormt het al aardig, ik ben weer nationale oppas aan het uithangen en zit in den haag, ik wil eigenlijk boodschappen gaan doen, maar denk dat ik toch maar lekker binnenblijf, is wel goed voor mijn dieet ook :P

maarja heel leuk dus zo'n verrassing, maar stiekem wil ik gewoon weten wat hij voor mij in petto heeft, tis natuurlijk wel superlief dat ie uberhaupt met een verrassing voor mij bezig is <3 , hij zegt ja je zal wel raar staan te kijken, wat moet ik nou weer met zo'n hint :z

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:49

Is hier ook behoorlijk slecht weer, hopelijk is het vanavond weer goed!

Tine @ Goed dat je nu ook rustiger rijd. Heb zelf echt niks met zenuwachtige paarden, word er zelf helemaal kriegel van! Geef maar van die rustige ponies of die even schrikken en niet nog 100 meter verder rennen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:35

tine, ik weet niet of 't zou helpen. als ik met dids fiets heb ik hem in mijn rechterhand, in diezelfde hand heb ik een zweepje, dit is naar achter gericht. Hiermee kan ik hem afleiden, kontje aan de kant duwen, corrigeren etc. máár, diddle heeft geen zweep=hard effect in z'n hoofd :) maar ideetje.
fijn dat je iig niet weer gevallen bent, en balen an rembrand

hier is het ook minder weer aan 't zijn nu. vanochtend met schoonzussie gevdt met dids :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 15:04

@Lacuna, Sun en jij zijn zo ver, als jullie maar op 50% zitten is het al super!

Mega geluk gehad vanochtend want het is nu dikke storm en regen. Hier was het om 8.30 uur dus ook nog rustig, dus direct naar pony's en om 9.30 uur zat ik op de tweewieler met Snuit ervoor. Even diep adem gehaald en de drukke route genomen, langs een weg waar echt mega vrachtwagens, bussen en veel verkeer langskomt. Ik men dan op het fietspad, ernaast. Dat is plm 4/5 km, daarna kom ik in Zoetermeer op de meer in de bosjes / weiland liggende fietspaden. Was al lange tijd niet meer langs zoveel vrachtwagens gekomen maar Snuit deed het gelukkig prima. Toen moest ik daarna vanaf het industrieterrein van Zoetermeer nog stukje achter de kassen langs, is ook altijd heel druk. Ging ook goed. Pffff. We zijn zo ongeveer toen het ging regenen en al enorm waaide weer thuisgekomen. Waaide echt zowat van de dijk af! En zo geweldig, ik heb toch zo zitten k-ten met halthouden, nou nu ook op de terugweg vlakbij huis, ik moest langs waar de weg opgebroken was. Komt er net een heftruck achteruit rijden dus ik moest wachten en halthouden. Ik zeg ho ho...halt... en hij staat als een huis met ontspannen leidsels *\o/* Netjes wachten, en normaal in stap voorwaarts. Was paar weken geleden vette stress geweest.

Was wel totaal maar dan ook totaal verkleumd :oo

Citaat:
Heb zelf echt niks met zenuwachtige paarden, word er zelf helemaal kriegel van! Geef maar van die rustige ponies of die even schrikken en niet nog 100 meter verder rennen.
Alwyn en Snuit zijn behoorlijke hittepetitten maar ze gaan niet aan de ren hoor, dat mag niet ;) ze gaan wel overal langs. MIjn haflinger keek nergens van op of om maar als hij ging gebeurde het zomaar, had ik niets te vertellen en stond ik opeens 10 meter verder, dat vond ik echt vreselijk eng := ik heb dus juist liever van die zenuwpezen dan van die koele types, daar krijg ik het echt spaans benauwd op / achter.

Maar je hebt helemaal gelijk...soms halen ze wel het bloed onder je nagels vandaan >;) O:) ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 15:28

Heb gelukkig twee van die doodoeners voor de wagen :+ die nergens van op of om kijken :) maar dat weet manon, want die was daar ontzettend verbaasd over :)

Hier begint de storm aan te trekken, hoop vochtigheid en woei :D

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 16:34

ik heb dus 2 van die hittepitten, misty gaat overal langs, maar die springt soms opzij van de stomste dingen, maar ik weet dat ze voor me door het vuur gaat, Magic is verschrikkelijk onvoorspelbaar, tenminste voor iemand die hem niet kent, ik heb meteen door als hij ook maar iets gespannen word, maar als hij dan iets doet, doet hij het en kan je er ook echt niets aan doen.

@ vhu fijn dat jij lekker hebt kunnen rijden:)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 16:39

marrianne schreef:
ik heb dus 2 van die hittepitten, misty gaat overal langs, maar die springt soms opzij van de stomste dingen, maar ik weet dat ze voor me door het vuur gaat, Magic is verschrikkelijk onvoorspelbaar, tenminste voor iemand die hem niet kent, ik heb meteen door als hij ook maar iets gespannen word, maar als hij dan iets doet, doet hij het en kan je er ook echt niets aan doen.

@ vhu fijn dat jij lekker hebt kunnen rijden:)

Hoe onvoorspelbaar die van jou zijn, hoe voorspelbaar die van mij zijn.
Die dienen van te voren in 3voud in waarvan ze gaan schrikken, hoelang ze gaan schrikken en hoe ze gaan schrikken :D zie het altijd al van te voren aankomen, stel grapjassen.
Keet kan ook goed achteraf schrikken, zoals laatst met die politieauto :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 16:41

schrikpaarden.. brr
heb respect voor VHU, van die hitten dat je daarmee om kunt gaan..

Ik heb er een van de frats; doodbraaf. tot ik hem een andere mogelijkheid geef... Dan durft hij gerust eens te stieren, om te draaien, gas te geven, en vooral iets te zóeken om te schrikken. Dit vnl als ik onzeker ben. slim peerd :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 16:45

Citaat:
Keet kan ook goed achteraf schrikken
:+ lekker ding ;)
Citaat:
ik heb dus 2 van die hittepitten, misty gaat overal langs, maar die springt soms opzij van de stomste dingen, maar ik weet dat ze voor me door het vuur gaat

Snuit en Alwyn kunnen ook heel raar kijken naar iets als een pakje drinken dat op de grond ligt, of laatst schrok Alwyn enorm van een nogal donker gekleurd meisje dat hem wilde aaien....schaamde me rot :o
Alwyn is nog niet zo ervaren maar hij is echt heel braaf. Snuit gaat voor me door het vuur, 100% :j
Citaat:
Magic is verschrikkelijk onvoorspelbaar, tenminste voor iemand die hem niet kent, ik heb meteen door als hij ook maar iets gespannen word, maar als hij dan iets doet, doet hij het en kan je er ook echt niets aan doen

Als hij in tweespan loopt met Misty, doet hij dat dan ook of is Misty de baas? Lijkt me trouwens doodeng als hij zomaar zijn eigen weg gaat ...

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 16:49

jep dan doet ie et ook, en dan is et juist nog erger.
daarom kunnen we eigenlijik gewoon niet de weg op, als er iets is wat die eng vind draait ie 180 graden de andere kant uit. maar van de rest is het echt een heerlijk manneke <3

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 16:50

VanHuisUit schreef:
Citaat:
Keet kan ook goed achteraf schrikken
:+ lekker ding ;)

Beest spoort echt niet hoor :+
Ene keer lopen ze zonder problemen een waterplas door, de andere keer menen ze dat ze ervan smelten en lopen ze eromheen :+

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 16:53

Keet rulez :).

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 16:53

keet is cool :D

bah ik mis Voice :(

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 16:56

Wat is er met Voice dan?

De jury zaterdag vond ook zeker dat ik haar nooooooooit meer weg moet doen :D zo braaf als dat ze is :D

Vond het wel grappig, ze is verzot op vaardigheid :+ en tijdens de ABOP proef staan er al 4 poortjes in de bak, moet je omheen dressuren. Maar elke keer als ze maar een poortje in het zicht kreeg trok ze daarop af :+
Vroeg aan het einde al aan de jury: Valt het op dat ik nog nooit dressuurmatig met haar gereden heb of les heb gehad? :+ had een C omdat ik op 1 punt een 7 had waar ik een 8 had moeten hebben. Als ik daar een 8 had gehad had ik wel de B gekregen, had er voldoende punten voor :D
Laatst bijgewerkt door Keet op 11-11-10 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 16:56

Voice is op bootcamp bij stal bartels

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 16:58

marrianne schreef:
Voice is op bootcamp bij stal bartels

Okee, dat had ik even gemist. Mocht je niet mee?

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 17:02

had ik ook niet verteld bedenk ik me net;) haha

nee ik ga niet mee zit in mijn tentamenweek.....en daar heb ik ook de centjes niet voor.

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 17:30

ooh wat houd dat precies in marrianne?