[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

welsh_lover

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:41

Telepathie !!!

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:44

welsh_lover schreef:
Telepathie !!!

Nagelbijten / Gniffelen

ow ja even vraagje mag ik wat meer info over je kar

gewicht merk enz prijsklasse

zoek namelijk een nieuwe kar maar ben even aan het rondkijken wat nou het beste is dus

- niet te zwaar voor een enkelspan maar wel met de mogelijkheid voor een 2 span
- mooie maat niet te hoog breed, lang enz

mijn kar toont te groot vind ik dus wil een kleinere kar. Deze is niet zwaar maar ik kan er geen kleinere wielen onder doen want dan is alles uit zijn fatsoen Nagelbijten / Gniffelen dus komt er een andere kar haha maar vind die van jou wel erg mooi en toont ook mooi

want hoe groot zijn jou ponys ook rond de 1.20 toch ?

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:50

Mijn pony's zijn inderdaad 1.20 en 1.22 !! Ik heb een clever duo. Eigenlijk is hij voor het enkelspan wel te zwaar, maar ik rijd normaal tweespan dus wou ook geen lichtere kar nemen (ivm dat hij dan voor het tweespan te licht zou zijn). Hij weegt 200 kg.

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:53

Ik ga met het tweespan ook meerijden met de in/outdoor in prinsenbeek !!

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:39

welsh_lover schreef:
Ik ga met het tweespan ook meerijden met de in/outdoor in prinsenbeek !!

Ik rijd alleen de in outdoor bij jos van deuren wil dit jaar alleen de dressuur doen rustig opbouwen en laten wennen zodat ik er nog lang plezier van mag hebben.

Hoop er ooit nog een 2e bij te kunnen kopen Haha!

mijne is ook ong 1.22 Haha! mijn kar weegt ook rond de 200 kan enkel en dubbel maar krijg van vele kanten te horen dat hij te groot toont voor mijn pony als combinatie. Maar zo heel groot vind ik hem zonder pony niet maar ja zal wel zijn wat je gewend bent ofzo Nagelbijten / Gniffelen

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:42

Hallo allemaal, kom ook weer eens even kijken Haha!
moet eerlijk bekennen niet alle pagina's te hebben doorgelezen Bloos .. jeetje jullie gaan wel hard hier..

Vrijdagavond weer even heerlijk met het span naar het strand geweest, is maar een kwartiertje rijden over straat.
Was helemaal superrrr, er was bijna niemand op het strand en hebben echt een heel eind gereden.

Vandaag met een van de mannen voor het eerst een B dressuurwedstrijdje ohz gereden (hij is sinds december onder het zadel).
Hij was heel braaf, wel een paar foutjes zoals een keertje aanspringen in de middendraf en de eerste keer fout in de rechtergalop maar hij liet zich aardig rijden.... toen de uitslag... eerste (van de 11) ! met 193 punten.. had t niet verwacht maar ben toch wel trots op mn mannetje..

Verder voor het mennen ook ingeschreven voor SMW Maasdijk eind juli. Volgende week hebben we op de vereniging ook een klein soort marathon, heb er al helemaal zin in!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:44

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:44

Gefeliciteerd Hindo! Terecht dat je trots was!!

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:45

gefeliciteerd hindo en dennis ga even topics bekijken Knipoog

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:10

sammykuh en welschlover, super dat het zo goed ging.

Op de topics reageer ik verder straks nog.

Ik heb een vraag/ probleem. Mijn twee mini's liepen beiden goed in het enkelspan tot een paar weken terug. Jimmy heeft in het verleden wel eens wat spatjes gehad maar die waren ervanaf.
Nu heeft hij 5 weken niet voor de kar gestaan omdat Nando hem aangevallen en tot bloedens toe open gebeten had, op de plek van het tuig. Ik heb wel gewandeld gelongeerd en aan de dubbele lijnen gewerkt met hem de afgelopen weken maar niet meer met het volledige tuig ivm de wondjes. Afgelopen week heb ik 2 keer met het tuig op gewerkt en dat ging goed. Gisteren de kar erachter en nog voor ik de oprit afwas helemaal over de zeik. Hij stond echt te shaken in het tuig. Ik heb hem een paar rondjes op de oprit laten stappen met kar en toen hij rustig was uitgespannen en een half uur aan de lange lijnen met tuig over straat. Dat zonder kar ging weer probleemloos, tot ik terug kwam op de oprit. toen raakte hij weer in paniek. Ik heb hem op stal alles afgedaan en terug in de wei gezet, hij was voor het aftuigen alweer rustig.

Vandaag ben ik aan de dubbele lijnen begonnen, zonder kar (mijn pa met de kar in de hand mee de straat op) Toen hij niet reageerde op het geluid van de kar hebben we hem ingespannen en hij liep weg alsof hij nooit moeilijk gedaan had. Zo heeft hij een kwartier braaf gelopen met mijn pa naast hem. Langs een vrachtauto en dergelijke geen probleem. Op een gegeven moment maakte ik een bocht en hij raakte helemaal over de zeik. Galop, bokken trappen en gewoon helemaal door het lint. Tot zijn been over het lamoen kwam toen stopte hij, maar liet wel zijn plas lopen. Ik ben afgestapt heb hem gekalmeerd en toe hij kalm was ben ik weer opgestapt en zijn we verder gereden, dat ging weer 10 minuten goed en weer bij een bocht ging het fout. Hij schrikt doordat hij het lamoen voelt lijkt het wel. Hij doet dit niet om mij te pesten en is echt bang, te merken aan het onder zich plassen. Ik heb me voorgenomen helemaal terug naar af te gaan en eerst weer flink aan de dubbele lijnen te gaan oefenen, maar misschien heeft hier iemand nog ideen hoe ik dit kan oplossen en in het vervolg voorkomen.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:14

Aangezien hij is aangevallen, Heeft hij niet iets verrekt, Of doet het hem niet ergens pijn, Gezien je eerder nooit problemen ermee had ?

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:14

sonja klinkt idd niet echt fijn

Heeft hij voor die tijd altijd gewoon normaal gedaan of schrok hij altijd wel ergens van maar nooit zo heftig?

En die wonde zijn die helemaal supper genezen of miss toch nog wat gevoelig (drukt het tuig er miss een beetje op waardoor hij er met een bochtmaken pijn aan heeft)

*ik roep maar wat want kan het niet zien natuurlijk maar dat zou miss ook wel een rede kunnen zijn*

verder zou ik als hij het zo blijft doen en hij geen pijn heeft idd weer even bij de basis beginnen. En miss (heb je een veldje of weiland waar je op mag en kan rijden) dat je dan even in de wei gaat rijden in plaats van op straat ofzo ?

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:15

Oei klinkt niet zo mooi Sonjim! Heeft hij de wondjes misschien op de plaatsen zitten waar het tuig of lamoen tegenaan gaat in de bochten ? Altijd lastig als een pony ineens paniek reacties vertoont,zeker als je niet weet waar het aan ligt.Veel succes en inderdaad rustig opbouwen en niks forceren.

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:16

Samantha nou moet je niet hetzelfde blijven zeggen he Haha! !!

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:16

welsh_lover schreef:
Samantha nou moet je niet hetzelfde blijven zeggen he Haha! !!

de telepatie slaat over vandaag denk ik Nagelbijten / Gniffelen we hebben gewoon dezelfde ideen Knipoog haha

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:18

Ik zat net je foto's nog eens te bekijken en volgens mij hebben we ook hetzelfde schootskleed (alleen draag ik hem andersom )

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:20

welsh_lover schreef:
Ik zat net je foto's nog eens te bekijken en volgens mij hebben we ook hetzelfde schootskleed (alleen draag ik hem andersom )

ik heb fleesh aan de binnekant (of buitenkant tis maar hoe je het draagt Knipoog ) en zeil achtig aan de andere kant Knipoog met grijze bies maar er zaten wat haren op dus had de glade kant gepakt Knipoog

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:24

Ook een zwarte volgens mij he ?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 20:33

even een vraag aan de wedstrijdmenners: Er schijnt een regel te zijn dat als je start met een startkaart, je niet zomaar op concoursen/shows die zonder startkaart verreden worden mag starten.
iemand enig idee hoe dit zit?

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:36

Volgens mij geld dit alleen voor de echte wilde wedstrijden en die zijn er niet zoveel. De wedstrijden bij ons in de regio worden wel aangemeld bij de KNHS, maar zijn wel regiowedstrijden (tellen niet voor de KNHS) Het kan zijn dat ik er naast zit, maar ik ken vele wedstrijdrijders die concoursen rijden die zonder startkaart gereden mogen worden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 20:38

wij zitten momenteel dat wij de show van het stamboek (rijvaardigheid en schoonste geheel) wellicht bij de knhs aan moeten melden, we komen er niet helemaal uit wat de regels zijn

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:43

punten zijn binnen 193 Bloos! ben echt mega trots Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:44

Ik denk dat je hem wel aan moet melden bij de KNHS. Dit zou je eens aan echwel kunnen vragen zij heeft het hier al vaker over gehad en ook over het 0 regelement enzo. (Dat je de wedstrijd dus wel aanmeld bij de KNHS maar dat hij wel gereden mag worden door mensen die geen startkaart hebben)

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:45

Gefeliciteerd !! Echt knap hoor !! (Ik zal maar snel gaan oefenen Bloos !!)

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:46

welsh_lover schreef:
Gefeliciteerd !! Echt knap hoor !! (Ik zal maar snel gaan oefenen Bloos !!)

Haha! vind het ook knap van hem Lovers