[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 18:14

Rianne, wat vervelend. Ik vind je berichtje wel een beetje verwarrend. Hoe zou ze dan nog drachtig moeten zijn?
Janouk, misschien heb ik er over heen gelezen, maar hoe gaat het nu met Janouk?

Verder zitten we hier te wachten tot manlief thuis is, maar vrees dat dat laat gaat worden. We zijn heel nieuwsgierig naar de kadootjes <:) :){

Anonymous86

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 18:23

Dierenarts scant niet zo vaak. Maar bij anouk is zo duidelijk en bij liz niet uit en inwendig.
Dus ze is er 99% zeker van.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 19:19

Ff snel moet nog enorm veel dichten ... euueueu... alles nog :P <:)

Hero frummelde ook zijn dekens los. Maar bij Ollie1 doet hij dat dus niet... denk gewoon dat hij zich verveelde. Hij frummelde net zo lang aan de voorsluitingen totdat hij ze los kreeg. Wat hielp was musketonhaken. Maar dan friemelde hij ook weer aan de dekens van de dames.
Hopeloze beesten soms die ruinen (merries doen zoiets zelden).
Eerder bij de pony's ook een keer zo'n ruintje gehad die alles opat / frummelde etc en daar hadden we ook een deken gemaakt zoals Biancacoo zegt. Lastig met aan en uit doen maar 't spul ging niet meer stuk.

Wat ellendig jouw gezondheid Dingetje -O-
Da's jammer Rianne...

Nou ik ga dichten bye bye :){

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 19:49

Balen Rianne.
Dekenslopers heb ik geen last van ik heb ze bloot staan. Maar jullie theorie van tuigerbloed gaat niet op ben ik bang of mijn d pony heeft stiekum tuiger bloed en is een ruin. Als ik jullie zo hoor. Ik heb haar 3 weken en bijna dagelijks is er iets stuk. Oftewel ik heb een miep de sloper.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 20:57

Sloperig zooitje hier!! Haha!! Je deken ligt in ieder geval niet in de blubber Dingetje!
Nog een voordeel van geen dekens. Al heeft Tea ze wel op gehad en nooit wat gesloopt.

Hier op de hengstenhouderij ook wel eens een foutje van de DA gehad. Merrie was niet drachtig gescand, dus schouwen, schouwen en schouwen. Beest werd nooit hengstig! Nogmaals na laten kijken, oeps..
Maar dat is dat wel in de beginfase van de dracht.
Ook wel eens een merrie gehad die kwam om te laten dekken. Staat ze op stal zeggen zowel de baas als ik, nou volgens mij moet die eerst nog even een veulen krijgen hoor!!! Mooi niet, zat echt geen veulen in o.i.d. Was gewoon een dikbuikige merrie ofzo, haha!!

Wel jammer Rianne..

Cadeautjes al gearriveerd Tine??

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 21:24

Ja kadootjes zijn uitgepakt. Had mooie, nieuwe naaidoos gekregen, maar die bleek helaas een kapot scharnier te hebben, dus die moet weer terug. Zoonlief had zijn nieuwe fiets al tijdje eerder gehad, omdat hij niet meer paste op de oude, dus nog wat kleine kadootjes (veel pakjes) en weer helemaal blij.

Nu maar naar bed, zit helemaal stuk.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 21:57

Goede Sint, leuk!
Bij ons komt hij dus morgen, dichtwerk af hehe.
Ollie leek drachtig toen ik haar een maand of 2 had. Kreeg bolle buik, dikke uier maar dat bleek van het verse gras :P
Bij onze shetlanders hadden we vroeger bij mijn ouders elk jaar veulentjes. Hebben we twee keer gehad dat ze nog wel paar keer hengstig leken en ook niet veel dikker werden of uier lieten zien mooi wel dat er op een ochtend opeens een veulentje naast liep. Heel kleintje, beide keren, maar keurig mooi veulentje. Dus Rianne, zonder scannen weet je nooit 100% zeker of er wat in zit zeker niet als ze niet hengstig zijn /tonen.
Mijn dravertje drachtig was zag je er verder ook weinig aan. Kreeg ook keurig een veulentje, ook een kleintje.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 23:06

ik kocht sun drachtig...ik wacht al jaaaaren op haar veulen,tja ze sloeg af.......ze slaat altijd naar andere paarden! _O-
bij happytime een scan gehad,2 maanden voor de uitgerekende datum verwerpt ze een tweeling,nooit gezien op de scan,lagen achter elkaar . ^)
zo iedereen aan het dichten? ik mag pas met kerst....
en lees dekenslopers......mijn merries doen dat niet en mogen ook niet aan suns deken zitten....losse voetjes die dan gaan vliegen!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 06:25

Hier is het ook dichten geslagen, vandaag komt die goede man langs....ben benieuwd wat ze (dochter) er van vind het is de eerste keer dat ze het echt mee gaat maken.
Wat een freubelaars lopen er hier rond, ben dan nu weer erg blij met mijn wollige ijsbeertje en ik weet zeker dat ze tegen de kou kan ...dat is dan weer handig met een pool ;)
Ook smoky heeft een buikje maar het gekke is dat haar model zo is en ze is echt ongetraind dus kan ook geen sporters lijntje hebben, maar vervelend dat het veulen afgestoten is.
Boudy ik hoop dat het snel opknapt met dat been, heeft ze er veel last van ?
Hier de laatste sint cadeau 's aan het inpakken, heb mezelf een usg bodyprotector kado gedaan.
Bedankt voor de tip( wie het ook was) want deze zit idd comfortabel.
Heb er voor dochter ook een gedaan, En die is dan nog niet binnen dat is erg jammer... :x
Hebben jullie ervaring met de sos penning van usg? bij die van mezelf loopt het programma vast en kan ik er dus niet meer in dus die is waardeloos, heb mail verstuurd ben benieuwd wat daar dus uitkomt?
Verder hier op stal is het gelukkig rustig, geen zieke paarden wel enige onrust.
Wel staat er sinds kort een fallabella hengstje van mijn schoonzus, mooi beestje maar het is een hengstje in een box tussen de merries....(je snapt het al zij is er blijer mee dan ik).
En dat was dan degene die vroeg toen het veulen van smoky nog geen week oud was of hij hengst bleef... >;) .Ik denk dat ik maar ga wisselen met de stal van de ruinen, gisteren was bijna dochterlief geplet smoky schrok van een steigerend hengstje. Waar dus ineens 2 voorbenen boven het schut uitkwamen en sprong weg,het was echt schrikken gelukkig was ik er bij en liep het goed af.
Ik ben heel benieuwd naar de zomer hoe ze dat wil gaan doen, als er dan maar een mooi veulen van komt <<).En bij de mijne kan hij denk ik toch niet, dat hoop ik dan maar...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 07:04

Hier druk druk

Tine, je vroeg om update Janouk: op het harde loopt ze niet goed, heel gevoelig; vooral het draaien uit de box is pijnlijk: dus ligt er weer een bergje zand in de gang, net als toen met Image, zodat het draaien in het zand kan en dat gaat goed. (ervaring uit het verleden).
Buiten in het zand loopt ze goed op de rechte lijn, de bochten zijn gevoelig. Dus voorlopig staat ze op rust.
:Y) :Y) veel te rond aan het worden.
Ik moet geduld hebben..........en dat is niet mijn beste eigenschap :o

Meneer Anton doet het goed in de opleiding: hij wordt steeds rechter en we gaan nu werken langzamerhand aan de juiste buiging en stelling.

Fijn weekend allemaal :wave:

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 09:16

Wat heeft Janouk ook alweer. Heb er volgens mij wel wat over gelezen, maar het is me ontschoten.
Maar gaat het wel geleidelijk aan beter? Of zie je nog geen verschil?

Meneer Anton lekker aan de slag dus.

Kwita aan het dichten geweest. Ik maak altijd gedichten in de AABB enz. vorm. Dit jaar een ABAB geprobeerd, viel tegen!!!! Laatste woord rijmt ook niet meer, maar pech hoor!!
Lekker zo'n hengstje ertussen, hoe oud is hij? Kun je hem niet in een stal aan het einde van de gang zetten o.i.d? Dan is hij misschien iets rustiger?

HT, ja die merries kennen wij ook, zo'n hengstig als maar kan, maar nog steeds afslaan.
Maar moet zeggen dat ik sowieso op dat gebied al verbazingwekkende dingen heb meegemaakt.

Een afspraak gemaakt, woensdagmiddag naar de meneer toe die onderlegsets voor tuig maakt. Ben benieuwd!!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 10:50

Janouk heeft helaas 2 losse hoefwanden door white line disease :( Heb ik haar net teruggekregen van Paul beeehhh {:)-:( Van Nassau heeft de troep weggesneden en ze staat nu op aangepast beslag.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 12:38

Janouk,..wat waardeloos dat janouk zoveel last van de White linea heeft...ik hoop echt dat ze heel snel verbeterd. .fijn dat anton zo goed gaat...Verder moet ik nog even bijlezen..
Whoop whoop , ik heb een chocoladeletter gekregen !! Grappig !!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 14:00

Niet fijn voor janouk.

Onze merrie gaat ook nog niet. DA toch maar ff gebeld. Ze had echt pijn en wilde er niet meer op staan dus andere been werd ook dik.
DA denkt een abces op de voorkant van de kogel. Antibiotica gekregen en moeten hij dat nog een week doorgeven en trekzalf op de bult die moet opengaan daardoor.
Afwachten dus

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 15:15

Even een knuffel voor iedereen die zoveel pech nu heeft met de paardjes!

En natuurlijk een heel fijne Pakjesavond voor iedereen!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 16:27

Knuffel voor iedereen die dat nodig heeft!!

Hier zijn alle paardjes weer aan het werk geweest. Zoonlief heeft eerst met Sam kur geoefend (auto in de bak, deur en raam op en radio op idioot hard), daarna heeft hij gemend met Amerigo (zweep waaide bijna uit zijn handen) en tenslotte had bijrijdster nog les met Rembrand.

Nu even wat appelflappen bakken voor pakjesavond (met schoonfamilie)

Zoonlief had vandaag ook nog een typtoets. Die uitslover typt gewoon al 130 aanslagen per minuut (met slechts 2 % fout), terwijl hij pas op 3/4 van de cursus zit (eindniveau moet 120 a/m met max 4 % fout)

Fijne dag verder

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 18:04

Iedereen een dikke :(:) voor wie dat nodig heeft en 2x een dikke :(:) die het nog harder nodig heeft.

Iedereen veel <:) en :){ plezier, maar geen
Cadeautjeavond hier :D maar iedereen wie dat wel heeft geniet ervan, wie weet wordt je blij verrast met een braadslee of een hapjespan :+

Zo dit waren mijn dicht en rijmkunsten :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 18:19

Goed bezig dingetje.
dikke knuffel voor die t nodig hebben :(:) :(:) :(:) :(:)
Hier straks met man en zoontje <:) en :){ kadotjes doen,....ben heel benieuwd.
heb gedichten heel slecht van Internet gehaald, :+ ben dr zo slecht in.

Pizza in de oven...eerst eten.. :P heel slecht heel slecht...moet echt gezonder eten.. :9
heb wel tegenwoordig verse groente ipv potjes of blikjes..

De kar voor de honden liep 1 rem vast,..trommelrem was ook een andere als op de andere wielen...ik had een reserve, dus weer in orde allemaal !

Fijne avond allemaal.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 19:42

Bianco fijn dat de rem het weer doet.
Baudy balen van de merrie en db hoe doet hij het.
Iedereen fijne pakjes avond.

Hier vandaag voor een kar gaan kijken kom ik terug weet ik nog niet wat hij verkopen wilt, ipv een koopkar krijg ik een te leen. Met hulp bij het inspannen. Ik mocht namelijk van deze meneer niet met een 4 wieler beleren. 2 wieler is veiliger en dan koop je daarna maar een. Grapjas maar wel lief.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 19:53

We gaan db morgen ochtend ophalen uit Wolvega. Maar het gaat goed met hem zeggen ze. Fijn dat hij weer naar huis komt

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 19:55

Fijn dat hij naar huis mag daar heb je ze toch het liefste staan.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 22:23

Baudyh, *\o/* db naar huis halen.. fijn..hoop dat je een veilige reis hebt !
Sonjim..kar lenen...hmmm ik vind dat altijd erg risico vol..

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 00:08

baudyh: wat een goed nieuws,kan je hem weer thuis knuffelen en hopen op een super goed herstel .ook voor janoukie..... :(:) arme zielepoot!
sonjim mag een kar lenen.kan je wel weer wat doen *\o/*

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 07:26

*\o/* DB naar huis, dat is fijn nieuws: goede reis naar huis.

Mooi Sinterklaas cadeautje voor ons allemaal
Afbeelding

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 12:58

Bianca ik heb ook liever een eigen wagen, maar dit is een oerdegelijke beleerwagen en hij gaat zelf mee. Dus dan durf ik het wel aan.
Nu nog op zoek naar een tuig. Ik heb er een bij gekocht maar die is toch te klein. Die wat ik heb is maat pony dus ik toch maat cob nodig.