[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 12:21

Toydoll schreef:
Ja daar heb je misschien helemaal gelijk in ! ik durf het nu niet meer zelf te doen, bang dat ik het alleen maar verkloot. Ik laat een prof er naar kijken. Ik wil gewoon genieten met hem.

Nee dat snap ik! Ik zal het eens tegen Adrie zeggen misschien heeft hij tips!

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:54

Afbeelding

Hierbij de nieuwe tweewieler waar we erg blij mee zijn. Gisteren heel lang staan klooien om het tweespan in evenwicht te krijgen maar daar moet een aanpassing bij komen. Ik heb gisteren en vandaag contact gehad met Cavalier en we hebben wel wat ideeën. Ik wil niet dat hij op de borst drukt, dit vraagt wat creativiteit. Voor alsnog hebben we nu het idee om een soort systeem te maken waarbij het schoftje gaat dienen als stabilisator, hetzelfde effect als een enkelspan lamoen. Er moet gezorgd worden dat hij vanuit het midden van de boom wordt gestabiliseerd, waardoor de pony's niet worden belast en het systeem veilig is om te rijden. We zijn het prototype van Cavalier en we willen dat het zo prettig mogelijk wordt voor de pony's en voor ons.

Daarnaast was het voor het enkelspan zo uitgebalanceerd, dat duurde tien minuten. Op de foto zie je de lamoen iets verder door de ogen steken, dit komt omdat Barney daarvoor erg eigenwijs was en op zijn donder heeft gekregen. Zoals je ook kunt zien aan zijn oren was hij ietsjes gespannen door zijn acties en als dat gepruts aan zijn lichaam voor het tweespan. Maar daarna ben ik de weg op gegaan en ik heb een heerlijk rondje over de dijk gereden en een goed stuk galop gedaan. Het zat heerlijk, de lamoen zweeft in de ogen en Barney vond het heerlijk. In enkelspan vindt ik de marathonwagen op de onverharde paden niet prettig, daar is de tweewieler heerlijk voor. Met Pip ga ik wel een slagriem gebruiken want hij heeft nogal eens omhoog geslagen. Inmiddels gaat dit vrij goed maar 100% vertrouwen heb ik er nog niet in, met de tweewieler zit hij dan wel erg dichtbij met zijn hoeven.

Tijdens het testen van het tweespan met de tweewieler waren er momenten dat hij netjes hing, dan rijdt het wel super. De Cavalier wagen is een hele comfortabele wagen waar we veel plezier mee gaan hebben en als het straks goed loopt, dan hebben de pony's een stuk minder mee te trekken tijdens de wedstrijden.

L_Rivaldo

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 17:24

ene kant snap ik je idee maar worden ze daarmee niet scheef belast op de rug?

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 17:40

toydoll; men je met oogkleppen? die van mij word panisch met oogkleppen en is helemaal rustig zonder.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 18:01

Dat is nog de vraag, we gaan net zo lang puzzelen totdat het geen tot weinig belasting geeft voor de pony's.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 18:24

Voorkant iets verzwaren wat nanda zei met voorbeeld op fb is denk ik ook een mooi idee.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:05

Ben ik ook mee bezig, vandaag telefonisch contact gehad met die koetsier. Morgen krijg ik een foto die hij voor me maakt van de boom en het tuig. Ik hoop dat dat iets is voor ons.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 00:01

Barney mooie wagen! Fijn dat ie enkelspan zo lekker loopt: D

Tweespan is ff puzzelen maar dat word vast helemaal goed straks.

Slagriem lijkt me wel veiliger, straks mept ie zn benen over t rekje

Pelryo; ik heb het beide geprobeerd, ik merk eigenlijk totaal geen verschil... ik dacht ook miss vind ie t eng omdat hij het niet kan zien..

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 00:28

ik heb bij tum ook na een klein ongelukje met het slepen ook niet meer laten slepen maar gelijk voor de kar. Veel bouwen er hoge spanning van slepen op, terwijl voor de kar juist goed gaat.

Super tijnie!

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:04

Sabrina heb ik ook nooit laten slepen. Desalniettemin ben ik begonnen toen ze bijna 3 was met wennen aan het tuig, en toen ze 5,5 was stond ze er eindelijk voor. :) ik heb het ook door een professional laten doen, dat vind ik veel fijner. :)
Bij mij wilde ze niet meer aan de lange lijnen ,toen heb ik d'r weggebracht en met 2 dagen stond ze ervoor en met een week liep ze een ritje voor een kinderfeestje... :)

Ik hoop dat het snel beter gaat Toydoll, zo is het plezier er snel vanaf.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:29

Vind dat niet zo raar hoor dat het buiten beter gaat dan id bak. Over de weg of redelijke paden is stuk lichter ook omdat je dan veel rechtuit kunt. Als dat goed gaat waarom ga je dan niet gewoon een keer per week naar buiten en bijv dan nog een keer longeren plus onder het zadel dan komt dat in de bak wel als hij wat meer ervaring heeft met de wagen?

Barney wat een prachtige tweewieler!

Heb misschien een geschikte tweewieler gevonden voor Ollie *\o/*

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 20:41

leuk vhu ben benieuwd!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:00

Yes net berichtje dat de koop rond is. Het is mijn oude tweewieler een Clipper ik had die weggedaan toen ik mijn marathonwagen kocht maar eigenlijk altijd spijt van gehad. Ga hem volgende week weer ophalen.

Kunnen we lekker weer zo op pad *\o/*
Afbeelding

@Toydoll ik begrijp je goed hoor dat je ermee zit, de tips die wij geven is ook maar vanaf een afstand en op het moment dat je bezig bent met je pony is dat allemaal knap lastig :(:)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 13-01-15 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:02

Wat spannend vanhuisuit, benieuwd naar je foto's.

Ik merkte bij Pip vandaag dat de tweewieler iets meer in de lichtogen klapperde, wat zou ik hier aan kunnen verstellen? Hij tikt dan wat tegen de bovenkant van de lichtogen aan.

Pip is ruim in zijn gangen en Barney korter, dus ik moet dat nog iets verbeteren met afstellen maar ik hoop op wat tips.

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:06

wat leuk vhh!!

oee die is heeel mooi Barney!

hier de training langzaam weer op aan het pakken voor de endurance, hou mp enzo in de gaten voor een sulky maar heeft geen haast

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:19

Net al ff foto'tje geplaatst :D maar dan kijk je naar Ollie's mooie achterwerk :P
Dit is zoals het 1.5 jaar terug was met dus dezelfde tweewieler. Had hem dus verkocht, maar zag hem weer te koop staan, dus weer teruggekocht :7
Afbeelding
Toen was Ollie nog wat smaller dan nu ... dit tuig wat ze hier aanheeft kon ze na een halfjaartje dus niet meer in }:0
Ben er echt zo blij mee! Want hij paste zo goed achter haar.

Denk dat het wat meer klappert omdat de andere pony wat ruimere gangen heeft. Heb je het extra gewicht er al op? Of hoe is het als je er met twee personen op zit?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 23:30

wat grappig ik zag de tweewieler nog te koop staan en wilde hem je doorsturen maar toen ik zag welk model het was en ik mij herinderde dat je die weg had gedaan dacht ik het zal wel niets zijn omdat je hem weg had gedaan. :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 00:13

Haha dat is grappig. Nee het zijn juist ideale tweewielers. Jammere is alleen dat ze er gewoon heel basic uitzien, maar ijzersterk en perfecte balans. Vind het niet geschikt voor een dressuurproef of zoiets.
Moet nu wel mijn tuig eindelijk weer eens poetsen :7

Wat weer een hondenweer trouwens -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:32

Fijn dat je je oude karretje weer terughebt!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:09

Altijd fijn als je je oude spullen die je graag terug wou weer terug kan kopen :D

Dus nu lekker met tweewieler op pad? :D

Ik heb contact gehad met wat beleerders maar vind de bedragen die er gevraagd worden nog heel vies tegen vallen ;(
Heb Flower ooit laten doorrijden/trainen op een super de luxe westernstal, en dat koste +/- 110 euro per week, en daar had ik wel op gerekend; maar de prijzen zijn bijna het dubbele. En dan 6 weken, nja, dat gaat wel heel moeilijk worden om even te missen.

Ik betaal voor stalling van Kyano maar 100 euro per maand dus dan is het even 8(!!!!) keer zoveel!

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:39

Het dubbele? Da's behoorlijk veel.
Kan me voorstellen dat je daar even over na moet denken.

Leuke tweewieler VHU.
Grappig dat je je eigen wagentje zo weer terug hebt.

Mooie sulky Tijnie, had al wat foto's op FB voorbij zien komen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:18

Beleren met mennen kost meer dan onder het zadel omdat er altijd minstens twee mensen tegelijk mee bezig moeten zijn. Daarnaast is het meestal volpension, da's meestal al minstens 250 per maand minimaal.

Met de tweewieler hoop ik 1x per week een buitenritje te doen. Goed voor de afwisseling van het rijden en de ontwikkeling van de billen :P . Buiten vond Ollie altijd erg leuk. In de bak vond ze echt mega niets :P ze was altijd zo boos dat in het bontje wat over haar hoofdstel zit twee donkere streepjes zaten van haar oortjes, zo drukte ze die naar achteren }:0

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:19

Sabrina is op de 2lazy7ranch beleerd ,dit omdat ze met bit panisch raakte en dit de enige plaats was waar ze bitloos beleerde. Kostte geloof ik 500 euro voor 4 weken. Beleren ging heel soepel, alleen kwamen ze sommige afspraken niet na. Zo hebben ze 4 weken binnengestaan omdat het hekwerk niet op kleine pony's berekend was en stonden ze samen in een 1 paardsstal terwijl een 2 paardsstal afgesproken was. Ze hebben dus heel wat af gevochten.
Ik weet dusniet of dat echt een aanrader is ;) Maar Sabrina was dol op die mensen en sindsdien ook op mennen :)

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 09:11

Wie gaat er in Ysselsteyn meerijden met de Mendurance?

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:04

Barney1978 schreef:
Wie gaat er in Ysselsteyn meerijden met de Mendurance?

Ik! Heb er zin in!