[AR] [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shetjeIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 18:41

Kan iemand mij vertellen of het vernieuwde model Cavalettie echt aanmerkelijk beter is dan de oude?

Ik kan namelijk een redelijk goedkope ouder model Cavalettie overnemen van iemand. Maar ik twijfel of ik daar wel goed aan doe. Is het niet beter om wat meer te investeren?

Aan de andere kant is het maar de vraag of het hele mennen een succes gaat worden...

Heeft iemand ervaring met beide modellen?

Nelson17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 22:54

Mijn vriendin heeft het oudere model van de cavaletti en ik heb het nieuwe model. Bij de oude heb je spaakwielen dat zie ik niet echt als nadeel ook al vind ik de nieuwe wielen wel een stuk mooier.
Ook zijn de lamoenen anders bij het oude model zit er aan de zijkant een soort knik in waar je lichtogen in moeten ik vind dit niet fijn omdat je zo de lichtogen niet netjes op je schoftje kan leggen. Ook zit de zweng aan de bovenkant van je kar ipv eronder. Ook dit vind ik niet lekker ik vind dat de strengen zo niet lekker kunnen trekken.
Het kan natuurlijk dat andere mensen hier andere ervaringen mee hebben. Maar als ik zou moeten kiezen zou ik niet voor het oude model gaam :n

Patty14

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 23:30

Voor een oude cavalettie zou ik mn pony nooit voorzetten. Dan maar gelijk investeren in een goede sulky.

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 22:56

Ik hoop dat ik hier mijn vraag mag stellen? :)

Voor mijn ukkepukken wil ik graag een sulky. De HCA lijkt mij ontzettend fijn maar eigenlijk zou ik deze graag eerst een keertje willen testen. Nu vroeg ik me af of er hier misschien iemand is waar ik heel misschien een HCA zou mogen testen? :o
Dat zou eventueel ook kunnen (moet niet) met mijn eigen merrietje (van ongeveer 83 cm hoog), ik heb zelf natuurlijk al het tuig en we kunnen prima ergens heen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:50

Femke we kunnen een keer samen gaan mennen dan kan je mijn hca uitproberen
Of neem de hca mee als ik die kant op kom om de paardjes op foto te zetten

Voor de wedstrijd ruiters hier ik wil mijn spoorbreedte van mijn hca laten verbreden maar waar word de sulky dan verbreed??

Heeft iemand een foto in detail waar je goed kan zien waar je hca bij jou ik verbreed

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:13

Er komt een stuk bij de as van je wiel bij, als ik het goed zeg. Dan kun je het wiel als het ware uitschuiven. Kan evt vanavond een foto voor je maken. Kost wel ongeveer het dubbele dan dat je het systeem bij aankoop erop laat zetten heb ik me laten vertellen.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:33

Nathalie ik stuur je via fb wel een een foto!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:40

Heb hem al even snel geupload.
Afbeelding

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 15:19

shetjeIris schreef:
Kan iemand mij vertellen of het vernieuwde model Cavalettie echt aanmerkelijk beter is dan de oude?

Ik kan namelijk een redelijk goedkope ouder model Cavalettie overnemen van iemand. Maar ik twijfel of ik daar wel goed aan doe. Is het niet beter om wat meer te investeren?

Aan de andere kant is het maar de vraag of het hele mennen een succes gaat worden...

Heeft iemand ervaring met beide modellen?

Het oude model verschilt nogal van het huidige, ik heb veel plezier gehad van mijn destijds nieuwe model sulky. Ik zou even doorsparen en een nieuwe kopen. Heb je sowieso garantie! Ook zijn de onderdelen los te verkrijgen...Succes!

shetjeIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 07:35

Dank je voor jullie antwoorden! Ik heb inmiddels via Bokt een Cavalettie van 2 jaar oud aangeschaft!
Binnenkort mijn eerste les!! Heb er zin in!

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 18:36

Hoihoi,

Ik ben voor mijn Shetlander van circa 90 cm opzoek naar een ander tweewieler omdat ik echt helemaal klaar ben met die cavalettie. Ik dacht in eerste instantie aan een Hca, maar gezien ik toch erg vaak iemand meeneem met mennen is voor mij de Hca niet erg geschikt. Dan kan ik er wel een bankje op zetten, maar voor die 200,00 extra kan ik net zo goed een mooiere tweewieler die net zo goed is kopen. Dus welke tweewieler raden jullie mij aan? Of welke lijkt jullie wel goed? Ik ben alleen niet ontzettend rijk dus de tweewieler moet wel onder de 800,00 blijven.

Alvast bedankt! :)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 18:41

Ik denk dat het nog tegen gaat vallen om onder de 800 een andere fijne tweewieler te vinden. Mijn tweewieler was rond de 950, dan wel met spoorverbreding en luchtvering. Maar ik weet niet of ze die ook voor kleine pony's hebben. Ik heb het model GIG 16L van de Lemerij, maar denk dus niet dat ze die klein genoeg kunnen maken voor een Shetje van 90 cm.

Ik twijfel een beetje over de balans van mijn wagen, wanneer is hij nu echt goed in balans? Wanneer ik hem zwevend in de lichtogen heb, gaat hij extreem klapperen in draf. Heb hem nu iets lager, maar het zit nog steeds niet optimaal en klapperen zorgt ook voor herrie omdat hij tegen de gespen van mijn lichtogen aanslaat met de lamoenen op deze manier.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 18:47

mooney schreef:
Ik denk dat het nog tegen gaat vallen om onder de 800 een andere fijne tweewieler te vinden. Mijn tweewieler was rond de 950, dan wel met spoorverbreding en luchtvering. Maar ik weet niet of ze die ook voor kleine pony's hebben. Ik heb het model GIG 16L van de Lemerij, maar denk dus niet dat ze die klein genoeg kunnen maken voor een Shetje van 90 cm.

Ik twijfel een beetje over de balans van mijn wagen, wanneer is hij nu echt goed in balans? Wanneer ik hem zwevend in de lichtogen heb, gaat hij extreem klapperen in draf. Heb hem nu iets lager, maar het zit nog steeds niet optimaal en klapperen zorgt ook voor herrie omdat hij tegen de gespen van mijn lichtogen aanslaat met de lamoenen op deze manier.

Oke, bedankt!

Dat heb ik dus ook met mijn sulky! Maar mijn cavalettie roest ook, kraakt, heeft slechte vering etc etc

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:11

Verder niemand?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:38

Ik denk dat je voor 800,- niet heel ver komt voor een goede tweewieler.
Er staat ergens een lijst met dealers. Misschien is een paar bellen?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:38

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:39

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:46

zijn wagens zo duur ? :oo

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:47

Als je een goede wilt wel ja!

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:49

Ik hoorde laatst ergens dat M.Aars geen rijtuigen meer maakt, klopt dat?

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:22

Voor iedereen, koop niet bij Cavalier! Beloofd van alles houd je aan het lijntje en komt niks na.

Voor de andere ik ben gisteren met zoeken hoop tegen gekomen, Lemerij kan karren maken naar wens. Kraay kan ook andere karren laten maken naar wens. Maar dan zit je wel 1000+
HCA kan ook je opties die je wilt als niemand die nog heeft toepassen, man denkt netjes met je mee. Maar denk dan ook aan dat budget.

De cavaletti is leuk voor beginners maar verder is t een gevaarlijk dingetje vind ik.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 00:15

Cavalettie is heel leuk als je rechtdoor over de weg gaat :D. Verder kun je m beter in de schuur laten staan als meer wilt :+.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:24

LS_fotos schreef:
Voor iedereen, koop niet bij Cavalier! Beloofd van alles houd je aan het lijntje en komt niks na.

Voor de andere ik ben gisteren met zoeken hoop tegen gekomen, Lemerij kan karren maken naar wens. Kraay kan ook andere karren laten maken naar wens. Maar dan zit je wel 1000+
HCA kan ook je opties die je wilt als niemand die nog heeft toepassen, man denkt netjes met je mee. Maar denk dan ook aan dat budget.

De cavaletti is leuk voor beginners maar verder is t een gevaarlijk dingetje vind ik.

Ok, dus geen Cavalier, ze reageerde ook al niet op de mail.
Maar zijn de tweewielers van M.Aars dan niet wat (als ze nog gemaakt worden?)?

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:54

Moet je mister aars even bellen en als het mag testen.. :)

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 15:47

LS_fotos schreef:
Moet je mister aars even bellen en als het mag testen.. :)

van de Aars weet ik het inderdaad ook niet..
Goed advies om even te bellen..

Ik weet dat je bij Hans van der Mee ook uitgebreid kan testen... en ook meerdere malen als je dat zou willen.
Die kan ook alles naar wens maken, of aanpassen. Heb ik gemerkt... ik heb vrienden met een van de Mee wagen... en ik moet zeggen een erg goede service...