[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 10:16

vhu, veel succes vandaag met blondie !
Biancailona mooie samenvatting, super ! druk druk druk...
ik ben terug van de training..ging supergoed, lekker rustig aan gedaan, we hebben gezien:..2 reeën, 1 haas en 1 vosje...dus ze hebben genoeg kunnen jagen en het was niet echt een stabiel rondje qua training, maar wel veel plezier gehad weer ! :j

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 12:05

Goedemorgen!!

Biancacoo lekker getraind! Als de honden dat wild zien, zijn ze dan niet geneigd om dwars door het bos erachteraan te rennen of blijven ze netjes op het pad? En hoe kan je ze op het pad houden?
Tallechie korte nacht gehad!
VHU Blondie verhuizen.
BI zoekt nog steeds stemmen.
Maisie knap zeg dat tandem!
Verder vergeten....

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 14:55

Bah wat een enorm takkeweer. Heerlijk wedstrijd gereden en alles en iedereen is zeiknat.

Net lekker gedoucht dus nu gaat het wel weer. Ga mezelf zo maar verwennen met een
vervroegd verjaardagskado en een rondje langs de mac. :9

tallechie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 15:08

Wat vevelend Maisie, hier is het echt stralend weer. Wel wat fris maar wel droog. Net een grote ronde met hond en Daan gelopen.

Wordt alleen maar slechter qua buik en rugpijn dus maar niet naar stal, dat gaat toch niet werken.

Hoe is de wedstrijd gegaan?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 15:29

@maisie balen van het weer
@VHU; hoe is de verhuis gegaan?

Hier vanochtend om half 8 uit bed, en om 8u in de auto naar stal. Had het weerbericht gezien, en om 1u ging het hozen..
Zat om half 2 in de auto naar huis :D

Endurancetraining 3 is een feit :D Weer wat grenzen verlegd :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 15:33

brrrrrrrrr :brr: maisie..
tallechie balen van je buik en rug...griep in opkomst ? :(:)
Aks. goed gepland je endurancetraining..goed bezig !

de honden gaan idd als een razende achter het wild aan..gelukkig luisterd 1 van de 2 supergoed en gaat altijd rechtdoor ! zolang ik niet roep dat hij links of rechtsaf moet *D , die ontwikkeld zich tot een superleader ! ben zo vreselijk blij met hem.
gisteren een vosje op 10 meter die overstak voor ons...ja dat is natuurlijk vragen om vol gas er achter aan te gaan, maar dan roep ik haw-haw=links van de weg aan houden, en dan doen ze dat keurig en gaan gewoon door...superblij, want ik lees ook wel eens dat een heel span in de sloot beland..of bijna een boom inklimt of...gewoon het bos in race'd als er wild over het pad komt..

verder nog lekker gelopen met Aiya en ook al wat commando's geoefend van links en rechts..ze snapte het een paar keer.dus...dat komt ook goed. :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 17:06

[HK] Help! Kanker?? Ben pas begin 30! deel 3

hier het verhaal.

Het was werkelijk in een woord: supergeweldig. *\o/* Alle goden waren ons meer dan goed gezind. Wij hebben genoten. Allemaal. Het weer was top; windstil. De buurt was prachtig: lommerrijke villa's. Janouk was super braaf. Alles liep zoals je hoopt en dan nog vele malen beter.

SG en de familie hebben genoten van elkaar en van de rit met Janouk. al met al hebben we nog 3,5 km gereden, terwijl van te voren het er naar uit zag dat het alleen de straat op en neer zou worden. Meer zou te veel zijn. Maar ze had zoveel zin en kracht vandaag dat wij echt 40 minuten weggeweest zijn.

Mooie belevenis voor ons allemaal. Ik vind het zo fijn als mensen ook zo genieten van onze maflinger.

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 17:20

Echt top van je janouk!! Zo mooi gebaar!

Vhu blondje verhuisd was ze braaf?

Trots op aks was een heerlijk ritje!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:22

Super Janouk echt heel gaaf van jullie !!!

Nou wedstrijd ging wel goed op de regen na. weet niet hoeveelste ik ben geworden maar iig niet
1e of 2e. 1 Bak lag ook heel zwaar was echt ploegen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:06

@Janouk wat ge-wel-dig dat jullie dit hebben gedaan en wat fijn dat het weer meezat, helemaal toppie!
@Biancocoo zag ook al taferelen van jou gewikkeld rond een boom met slee & honden :P vind het erg knap dat je ze zo goed al voor elkaar hebt.
@Tallechie klinkt niet fijn, buik- en rugpijn, zijn het niet je nieren/nierbekken/blaas?? Doe maar rustig aan :(:)
@Biancailona ik had mijn stem nog niet bevestigd :o maar nu zit hij erbij :)
@Maisie da's niet fijn zo'n zware bak...
@Aks wow meid jij krijgt het endurance virus te pakken, leuk *\o/*
@Crazymel jij bent goed bezig met Aks :D
@Frensie weer helemaal hersteld?

Zo geloof dat ik nu iedereen zo'n beetje heb gehad voor vandaag :7

Hier vandaag dus verhuisdag 2, wat een zooi verzamelt een mens toch en wat een gedoe als dat allemaal van de ene naar de andere plek moet }:0 Maar goed, Blondie gedroeg zich voorbeeldig op de trailer en met in- en uitladen <3 . Heeft al even samen met haar grote 'zus' buiten gestaan...
Afbeelding

Ze moet nog wat 'bil' ontwikkelen in haar dekentje :+

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:23

Wat fijn VHU dat je kleine ponie ook in rotterdam staat nu :)
Wat een lekker beestje is het ook :j

@janouk; wat geweldig dat het weer mee zat en jullie nog zo'n mooi rondje hebben kunnen maken!

Hier flink gaar.. Spierpijn van de wielenwissel gisteren op het werk (alle zomersets die onder de auto's uit kwamen gewassen en opnieuw gestapeld) daarbij m'n pols overbelast, is dik en blauwig. En dan vandaag nog 'ns die 17,5 kilometer op 't paard..
Ik ben ook zo'n heerlijk verstandig mens :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:31

Staan er goed bij VHU en fijn dat de reis goed is gegaan
Aks een lange rit achter de rug en die dat nu moet bekopen
Als het zo blijft eerst maar naar ha. We zouden alleen van ha wisselen na het gedonder met Daan maar dat hebben we nog niet gedaan

In ieder geval ben ik niet op stal geweest. Heb ook niks aan huishouden gestaan, afwas staat er dus nog vanaf gisteren, maar is even niet anders. Hele dag op de bank en bed gelegen, op een wandeling van drie kwartier na. Ik hoop wel dat het beter wordt. Ben bang dat ik anders alle plannen voor aankomende week kan afzeggen

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:39

ziet er goed uit VHU :)

@ naald, gaat het nu wel goed met je rug na die rit?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:42

he bah tallechie..
heb jij geen gekke fratsen uitgehaald waardoor je zo'n last van je rug kun hebben?

@bicci; 't doet zeer. Kom nu (zonder pijnstillers, die pak ik al even niet meer!) uit op een 4 a 5 bij stilliggen op bed. Bewegen gaat ietsje beter, en stilstaan is een hel :))
Maar ik moet zeggen dat dit me niks tegenvalt als je bedenkt wat ik gisteren ook nog voor stomme dingen heb staan doen :P

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:46

misschien wel beter dat je idd bezig blijft,
bedoel, wellicht vangen sterkere spieren een boel op

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:04

Aks... nee niet dat ik mij kan herinneren in ieder geval.

Ga maar weer op de bank met een dekentje over

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:13

@Tallechie balen meid dat alles dan direct zo opstapelt he :(:)
@Aks die fijne rit heb je toch maar mooi in the pocket!
Wat vinden ze op de reva van je paardrij activiteiten?

En tja, die Blondie. Ben daarom ook blij dat we bij die andere stal staan, zodat ik haar in ieder geval voorlopig kan houden (of langer, laat ik afhangen van hoe ze zich ontwikkelt), dat ik haar niet om het pensiongeld binnen een paar maanden weer weg zou moeten doen. Toen dat met Snuitje speelde was ik daar nog niet aan toe (verhuizen) ... plus dat ik met Snuitje altijd een haat-liefde verhouding heb gehad :o , dan sta je er toch anders in.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:17

revalidatie vond dat ik wel eens ander werk mocht zoeken, en mijn hobby was ook niet echt geschikt, vooral niet omdat ik er ook nog eens stalwerkzaamheden bij ''moest'' verrichten (stront scheppen)
Ik vind dat ze niet moeten zeuren.. Kom nou, als ik nou 85 was, ja dan mocht je me op m'n donder geven dat ik nog kruiwagens stront ging ruimen en 16 auto's op een dag wassen..
maar ben pas 22, moet nog prima kunnen :))

En vind beide veel te leuk :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:20

VanHuisUit schreef:
@Biancocoo zag ook al taferelen van jou gewikkeld rond een boom met slee & honden :P vind het erg knap dat je ze zo goed al voor elkaar hebt.:+

vhu, dank je..het verbaasd mij ook wel hoe goed ze luisteren...maar ik moet zeggen, heb ook veel met ze 1 op 1 geoefend met de commando's al voordat ze op snelheid voor de step gingen..
Super dat de verhuizing met blondie zo goed ging !

Janouk..wat heerlijk dat iedereen zo genoten heeft van janouk en het koetsen ! geweldig gebaar, jullie zijn top ! _/-\o_

Aks...die arme rug van jou..dat is ook K...werk banden tillen e.d..en dan ook nog zo'n mooie lange rit met didd's,..kan me voorstellen dat je rug boos op je is..haha..sterkte ermee..
frensie..ben je weer helemaal beter...of nog moe..ik ben na mijn griepje nog steeds moe..schiet niet op..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:45

Zo, een hoop geklets hier.

Ik sluit me even aan bij alle samenvattingen, erg lui, ik weet het. Maar even geen puf, bovendien wordt dan heel veel herhaald.

Ben supersupertrots op zoonlief. Vandaag bixiewedstrijd in Annen. Omdat pony zodra hij iets van hindernis/balk ziet, in de staak wil gaan, met zoon afgesproken, dat zodra hij de bak in kwam, gelijk even over de balkjes moest gaan stappen (in de proef moet hij 2x over 4 balkjes draven). Nou, dat was verstandig, want pony draaide gelijk om. Maar zoon zette door en won het. Daarna dus netjes gemeld bij de jury (die wel wild zat te gebaren, maar gedaan alsof ik gek was) en de proef gestart. Ze deden het heel netjes samen. 1e keer over de balkjes ging nog wel wat aarzelend, maar de 2e keer ging het super. Hij had 79 punten (van de max 84) en een 4e prijs. Helemaal blij.

Na een korte pauze gaan losspringen. Zoon wilde niet aan het touw, maar zelf proberen. En na 2 weigeringen heeft hij het toch helemaal zelf voor elkaar gekregen. En daarna ging het helemaal super, ging ook steeds hoger springen. Hij wilde de wedstrijd ook zelf doen. Nou ja, prima, is tenslotte zijn wedstrijd, moet hij zelf beslissen.

Toen we de ring inkwamen bleek dat we nog een oefensprong mochten doen. Omdat hindernis 5 erg kijkerig was (was een glimmend witte plank met reclame ipv een balk. Vraag me trouwens af hoe het met de veiligheid daarvan zat. Omdat de plank in laagste gat toch te hoog kwam, stond hij ook nog eens scheef. Maar betwijfel of hij uit de lepels zou vallen als er iemand tegenaan zou komen), die geprobeerd. Nou, zelfs aan het touwtje ging pony er niet over. Grrrr.

Zoon wilde toen toch maar hele proef aan touw te doen, voor de zekerheid, maar toch weer stoppen op hindernis 5. En daarna (zoonlief bleek hem een mep met zweep gegeven te hebben) sprong hij er vanuit stilstand over heen. Helaas resulteerde dat in een flinke smak op de grond. Maar heel dapper er toch weer op en parcours afgemaakt. Maar een val is uitsluiting, dus weer geen stempel. Toch ben ik supertrots op zoon (en ook wel op pony), want het losspringen ging geweldig.

Heel veel pony's zijn gestopt op hindernis 5. Ik snap ook niet waarom ze zulke hindernissen gebruiken in een bixie. Het wordt veel te moeilijk met van die kijkerige hindernissen. Daarmee stimuleer je kinderen niet denk ik. Maar goed, wie ben ik.....

Manlief is al vertrokken naar Middelburg. Kan hij toch wat relaxter rijden dan morgenochtend. Hij heeft erg veel last van zijn been, maar is links, dus heeft hij niet nodig bij autorijden (automaat). Ik ga nog even bank hangen voor er weer een heel drukke week gaat beginnen.

Hier gekke paarden in de wei trouwens. Pony staat lekker in de schuilstal als het regent (zodra het weer (bijna) droog is, staat hij weer gewoon in de wei), Thabor staat er schuin voor, met af en toe de billen in de tent en gekke Rembrand staat gewoon in de stromende regen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 22:31

Hier ook een leuke dag gehad met Avaluna :j
Had jullie graag alvast een paar foto's willen laten zien van de paardenzegening, maar de camera ligt helaas nog op de koets. Geen foto's van de puzzelrit; de keren dat ik andere menners tegenkwam was dat op smalle stukjes en moesten we flink moeite doen om elkaar voldoende ruimte te bieden :oo, en later in de middag regende het.

Hoewel het een lastige puzzelrit was hebben we er toch van genoten. Laatste punt hebben we niet meer gezocht, notabene vlakbij stal, het regende ons toen écht te hard.
Morgen de antwoorden doormailen (ook het papier ligt nog op de koets), maar ik moet me toch nog even buigen over "het instinkertje van SH sr. :P :D "!

Erg leuk om zoveel menners en enkele ruiters (toch wel een échte menvereniging :D ) in de bak zien te staan voor meneer Pastoor. Ik had daar met Ster echt niet tussen kunnen staan. Ster kon slecht stilstaan vandaag, en zou wrs een gat in de bak gegraven hebben van ergernis tijdens het praatje van meneer Pastoor := .

Ik ben naderhand nog een flink stuk met M. en haar Andalusiër gaan koetsen. Het lukte niet om voor het donker thuis te zijn; vonden enkele automobilisten wat minder :oo Y;( .

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 22:46

Had je wel verlichting op de wagen gem?...

Balen van de regen vandaag, dat maakt zo'n rit toch al gauw iets minder fijn.

@tine; wat stoer dat zoonlief ponybeest toch aanpakte! Zonde dat hij daardoor eraf viel, maar vind het toch stoer van 'm! :)
Ik heb ook nog het liefst iemand aan een touwtje als ik moet springen :))

Afbeelding
O:) Is zo ongeveer het hoogste waar ik nog overheen wil :+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 00:02

Nee... M. zou voor het donker weer thuis zijn, zei ze :P , dus ik ben achter op haar koets gesprongen en meegegaan. Maar ik heb nu reflectiebandjes met flikkerlampjes tevoorschijn gehaald, en die gaan morgen mee naar stal. Ruiterlampjes heb ik hier ook nog liggen, dan hebben we iig wat.

Btw: Ster heeft echt een hekel aan stilstaan. We moesten steeds op de kaart zoeken waar we waren t.o.v. de volgende post, en op een moment was ze het zó zat dat ze naar achteren uithaalde. Pátssss tegen de zweng aan.... de trut -:(- . Ze schrok ontzettend en deed een paar galoppassen op de plaats (ik had mijn voeten stevig op de remmen :D ). Ik hoop dat ze zich daarmee goed pijn heeft gedaan, dan laat ze het de volgende keer wel }>

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 00:03

Akshay schreef:
Had je wel verlichting op de wagen gem?...

Balen van de regen vandaag, dat maakt zo'n rit toch al gauw iets minder fijn.

@tine; wat stoer dat zoonlief ponybeest toch aanpakte! Zonde dat hij daardoor eraf viel, maar vind het toch stoer van 'm! :)
Ik heb ook nog het liefst iemand aan een touwtje als ik moet springen :))

[ Afbeelding ]
O:) Is zo ongeveer het hoogste waar ik nog overheen wil :+

Haha, dat is ook mijn hoogte :o

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 00:36

:wave:

Jullie vroegen of ik hersteld was en nog moe, nou, ben helemaal hersteld maar wel moe! Manlief en ik hebben zaterdag namelijk 24 uur gereisd om nu ergens in Montana te zijn :D We zijn op vakantie :D Paarden vakantie wel te verstaan, hahahah. Heb nu nog even internet, hierna waarschijnlijk niet meer.

:evaw: