[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:38

@Lacuna: dat is dan zeker ff wennen, na alles en die tijd aan huis, maar moeder en kinders waren blij met het gras.

@Dennis: hahaha, wat een leuke foto's :D

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:43

Dames, ik ben weer in het land! Vandaag me vermaakt in Zweeloo. Ook Tallechie zien rijden, maar heb jij t niet vreselijk aan je rug? Als ik 1 minuut zo op de kar zit kan ik een dag niet lopen. Maar Vaele is een knap ie, nu de onderhals eraf en super knap!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:45

@tine; ik zal eens kijken of ik morgen fotos kan maken van dids zijn stukke-plekken :) Al viel het bij hem de afgelopen week ook erg mee. Warm zonnig weer doet het erger worden idd..
Aan bemest weiland ligt het bij hem niet, weides waar hij nu op staat worden compleet níet bemest namelijk. behalve wat de paarden er zelf op laten vallen.
Heb het bij hem altijd geweten aan de zomereczeem, hij heeft het elke zomer... Maar een haflinger op stal (andere weide, andere groep, andere ''omgeving'' ook (dids aan de bosrand, haf staat 400 meter van het bos vandaan aan de weg) en geen zomereczeem) had van de week ook van die plekjes..

ben intussen filmpje aan het kijken, bezoek ging niet meer door...

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 20:45

hij had geen groom en me moeder had niks dit weekend dus was mooi opgelost zo...
waar had je een foutje gereden dan?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 21:32

Waar zat jij ook alweer? Heb niet echt last van mijn rug, want probeer tussen de hindernissen gewoon rechtop te zitten, alleen als veale sterk wordt ga ik voorover zitten. Maar het laatste gedeelte zit ik rechtop

Ik moest naar hindernis 4 en je moest dan links om richting de manege te gaan, maar er werd gezegd dat ik rechtdoor moest, maar dat bleek het lusje van hindernis 5 te zijn dus heb 2 km extra gereden en daardoor 29 strafpunten in het e traject. Degene die het fout heeft aangegeven heeft zijn excuses aangeboden, maar daardoor ben ik wel 1 wp mis gelopen. Had namelijk 181 punten en anders 151

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 21:34

Tallechie proficiat.

Ik wil ook ooit een marathon doen maar ik nog het alleen niet zo goed :o?

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 21:41

ja dat is dan wel super balen

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 21:44

Achteraf dacht ik eerst dat hij het expres had gedaan, zat bij hem in de klasse en bij hem ging het niet zo goed en stond dus boven hem na dressuur en vaardigheid. Maar zag later dat ik 4 gemiste oproepen had en een voicemail bericht. Ze hadden me dus proberen te bellen om aan te geven dat ik fout zat, maar was al te laat

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 21:51

wat flauw zeg als je zo moet winnen dan is er toch ook geen lol meer aan

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 22:18

@ tallechie das balen en ook niet handig. Ik heb mn mobiel ook niet mee in de wedstrijd. Maar lijkt
me wel pittig zo'n 1 daagse.

@ tine kan je foto's maken van die plekjes ben benieuwd miss kan iemand zeggen wat het is?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 23:18

Ik zat bij de vaardigheid, parcourshulp. En later bij de waterhindernis je ook nog gezien. Maar je zat echt de hele tijd voorover. Zag er erg moeizaam uit.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 08:45

goedemorgen ik ga aan het werk

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 09:23

Goedemorgen.

Hier snel wat foto's Er lijkt een soort harsachtige substantie uit te komen voordat het droogt en een korst wordt. Heel gek
http://i991.photobucket.com/albums/af39 ... G_8200.jpg

http://i991.photobucket.com/albums/af39 ... 1312701505

http://i991.photobucket.com/albums/af39 ... 1312701473

Sorry had alle foto's van formaat aangepast, maar ineens zegt ie toch weer dat ze te groot zijn, en fotoprogramma werkt even niet mee. Heb haast, moet R gaan wassen en vlechten, dus maar even zo. Als jullie enig idee hebben, hoor ik het graag.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 09:37

Maisie ik heb liever een eendaagse dan een tweedaagse. Met een eendaagse ben ik veel minder moe naar afloop dan na een tweedaagse. Maar ik moet zeggen een tweedaagse is vaak wel gezelliger.

Ipsilonka dan weet ik zo niet wie je bent. Tussen de hindernissen zit ik wel recht op, tenminste dat probeer ik, maar in de hindernissen wordt hij zo sterk dat ik vanzelf naar voren ga zitten, hier ben ik op aan het trainen, maar wil nog niet echt lukken. Maar heb geen last van mijn rug.

Tine succes op wedstrijd. Hoe laat moet je?

Ik ga mij zo klaar maken en met Daan zwemmen

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 10:04

@tine: succes met wedstrijd! +:)+
@lanouska: oooh... werkse, baal je daar nooit van die weekenddiensten??? >;)
@ipsilonka: heeft incognito tallechie gespot hihi :=
@rhine: oefent door voor marathondromen :+
@tallechie: lekker wedstrijd gereden maar moet op zoek naar groom, dat moet vast wel lukken :j

en verder zag ik gave foto's van Dennis en van Naaltje <3

Gisteren heeft Har dagje vrij gehad, wel langs geweest om ff wondje te verzorgen en paardensnoepje te geven :oo
Wij zijn naar boerendag geweest van 's ochtends vroeg tot eind van de middag, was echt heel leuk en gelukkig zat het weer mee. Vandaag ff uitrusten, ben er gewoon moe van, hele dag slenteren en staan is toch wel vermoeiend :j
Vanmiddag gaat vriendlief naar voetbal en ikke naar Har, kijken of we kunnen rijden vandaag, denk 't wel...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 10:07

Succes voor de wedstrijdgangers en voor allemaal een waanzinnig mooie zondag!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 10:09

PrinsjeH je bent overduidelijk enthousiaster dan mij want kan dus echt geen groom vinden die mee wil op wedstrijden. En die dan ook elke wedstrijd mee kan en ook de hele dag.

Ik had al een advertentie hier staan en op mp, maar krijg alleen maar reacties die vragen hoeveel ze er voor krijgen of van meisjes van 13

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 10:12

haha tallechie... enthousiastme is me niet vreemd... :D
blijkt dus aardig lastig om iemand te vinden?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 10:41

@prinsjeH; was de boerendag leuk!? :D
2 jaar terug heb ik meegedaan met dids :P

zo, wat een mooi weer :oo

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 10:57

mogge,

Net even bijgelezen...

@Tallechie, super dat de hindernissen goed gingen, alleen jammer van 'de lus'
@Tine, heel veel succes vandaag en ik denk persoonlijk dat die plekje komen van de zon (zonne allergie), mijn vriendin haar paardje had het ook (gevoelig huidje) en die had van die speciale beenbeschermers aan tegen de zon...
persoonlijk houd ik niet zo van beenbeschermers in de wei maar zoiets had hij om;
Afbeelding

@Prinsjeh, heel veel plezier met Har vandaag
@Lanouska, gefeliciteerd met jullie overwinningen en werkse vandaag
@Ipsilonka, je wel even voorstellen in het vervolg.....

Ik heb gisteren les gehad met allebei de pony's. Bruutje liep wel lekker , alleen is die verrekte lengtebuiging zoooo moeilijk. Simba is momenteel een ander verhaal.. we hebben de laatste tijd (te) veel buiten gereden en daardoor miste hij en voornamelijk ik wat afstemming. Wat is het toch lastig om een jong paard te rijden :o Of ik sta teveel toe, ophoudingen moeten korter en sneller en ik moet hem meer bij elkaar houden.... dus al met al nog een hoop werk aan de winkel :)*

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 11:10

@naaltje: was echt superleuk, had nog nooit zoiets bezocht/gezien/van gehoord... De optocht van oude werktuigen achter de trekpaarden was echt heel leuk en ook de demonstratie van het ouderwetse hooien en dorsen. De show van onze stalhouder was ook heel gaaf om te zien, alle pony's netjes gewassen/gevlochten/in de bandages en ze liepen mooi voor de kar, leuk om Peter zo te horen vertellen ook, je hoorde echt mensen in het publiek toen hij met één hand een volte met het vierspan reed over hoe knap dat er uit zag... leuk!

@Ollie: pff... kan me voorstellen dat dat lastig is, ik vind het met mijn opa'tje al lastig, laat staan een jong ding! Bij elkaar houden vind ik al klus op zich want als ik lekker voor aan het werk ben, vergeet ik wel makkelijk dat de achterkant mee moet doen :o Maar 't is ook wel weer leuk, de uitdaging dat je echt samen met je jonkies aan de slag kunt!!! Toitoi en lekker ook buiten blijven genieten hoor, toch ook belangrijk?!

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 11:11

Tallechie gefeliciteerd
Tine veel succes
Prinsjeh, veel plezier
Lanouska, ook gefeliciteerd
Rhine_ blijven oefenen
Ipsilonka, welkom
Ollie1 moet meer dressuur rijden ;)

Ik heb gisteren Asmiro voor de kar gedaan en gereden.
Eerst even in de wei met mijn vader er naarst toen vond hij de kar eerst een beetje eng (is iets groter dan waar die mee beleerd is)
en deed hij een beetje gek ging stil staan en wou eerst niet echt verder,
natijd liep mijn vader er nog naarst alleen dan los en toen ging het goed en ging hij achter op.
We hebben toen nog even door de wei gereden en nog een klein buitenritje gedaan samen hebben we ongeveer 35 minuten gereden.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 11:15

@Askazita, helemaal +:)+ en hoe bevallen de onderleggers ?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:08

goeiemiddag alweer!

bedankt voor de samenvattingen hierboven! :D

tine, ziet er uit als een soort allergie ofzo...
zou inderdaad best iets van zonne-allergie kunnen zijn omdat het precies op het witte zit...
lastig zeg...

tallechie wedstrijd er weer op zitten!
iedereen die nog moet, succes!

asmiro thuis voor het eerst voor de wagen gestaan!

wij hebben vanmorgen weer een rondje gedaan met 't vosje, precies de eerste 5 min een enorme hoosbui, dus doorweekt... :+
gelukkig de rest droog gehouden en wel even lekker kunnen rijden...
nu even eten en dan met staleigenaar op de wagen mee...

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:24

Naaltje schreef:
Citaat:
"Hier nog mensen met ervaring met dazenval?

dazenval kun je zelf maken, krengen zijn stervensduur := "

Heb je daar een plan van ofzo? Of kun je het uitleggen? Klinkt interessant. We hebben er te weinig dazen voor om een 'echte' te kopen. Zelf maken kllinkt dan wel weer interessant..:P

Hier weer terug van vakantie en zo goed als bijgelezen. Was alleen zoveel dat ik niet zo goed alles kan onthouden.

Wel de hele discussie over verzekeringen. Toen ik daar voor Eef naar keek was het niet eens mogelijk om haar te verzekeren i.v.m. een te lage aanschafwaarde. Vind de verzekering ook geen prettig idee.. Als er wat is zie ik wel hoe ik oplos, daar hoeft een verzekering niet voor mij over te beslissen. En geld komt ook wel weer goed.. Iedereen moet daarin doen wat hij/zij denkt dat goed is.

Tallechie toch lekker gereden, wat super dat je er zo'n fijn gevoel over hebt. Balen van de fout, zeker als dat door een ander is, maar goed, wel een super ervaring erbij!
Ook goed te lezen dat Daan steeds beter gaat en meer in zn ritme komt.. Heb je nog leuke foto's? Ben wel benieuwd naar je kereltje.. W.b. die spreidbroek, tja ik zou willen dat ik hem vroeger had gekregen.. Ik ben aan mn heup geopereerd toen ik 18 was, omdat hij niet goed zat en ik er zo veel last en pijn van had. Er was niet naar gekeken toen ik jong was omdat ik zoveel andere dingen had waar ik ziekenhuis in en uit voor moest. Dat was geen pretje en een pijnlijke tijd. Ben er zeker vier maanden mee bezig geweest en nog is mn been niet meer zo sterk als het was. Daan is er later echt blij mee! Maar goed, daar was eigelijk ook al genoeg over gezegd.. :+

Leuke foto's van Naaltje, Dennis en van een witte luna (sorry weet ff niet hoe je heet..) gezien!

Biancacoo nog gefeliciteerd. Balen dat melody weer niet lekker liep, dat is echt even een domper, maar zoals je al schreef, je hebt nog even te gaan... wachten duurt lang, maar is misschien wel heel veel waard. Ik duim voor je!

Beterschap voor alle lappenmand paardjes! :(:)

Lacuna, wat schattig dat Storm zo tegen het zadeltje vocht.. Dat beestje heeft karakter, haha ;)

Nouvel: Blij te horen dat het al weer wat beter met Fifi gaat! Ik heb diep respect voor wat je voor haar gedaan hebt, maar volgens mij had ik dat al eens verteld... Kan niet wachten op de eerste rijfoto's weer en menfoto's! Vind jullie een gaaf koppel ;)

Voor degene die ik vergeet.. excuses! Ik heb een fijne lange vakantie gehad, maar helaas wel veel regen. De buitenritten met de haffen waren super. De eigenaar vond mij wel een geschikt persoon om het jonge dier van 4 voor de tweede keer mee op buitenrit te nemen..(heb maar niet verteld dat ik al een hele tijd niet gereden had..) Heb me dood gelachen.. heel springerig, maar ook wel heel erg braaf. Maar man wat had ik er een spierpijn van. Ze had ook nog eens een westernzadel op, dus ik zat extra breed.. Mn zitbeen knobbels waren aardig beurs van dat gespring..

Eefje is goed gegaan. Ze heeft genoten van haar rust. Ze is gelukkig maar ietsjes dikker geworden, en was blij me weer te zien. Altijd een goed gevoel :D We gaan haar weer rustig aan oppakken..
Laatst bijgewerkt door eefielover op 07-08-11 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt