[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Patrick_

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 20:46

Ik heb een verzorgster voor Hidalgo maar is een vriendin van me.
Dus was geen vreemde voor me.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 20:49

kan ik me ook kwaad over maken jah,
dingen afspreken en dat andere die dan niet nakomen...
absurt gewoon.

wa verzekeringen etc,
ik heb rechtsbijstand, en daar ben ik super blij mee./
toen ik en mn stippie werden aangereden in ettenleur, heb ik dankzij hun
mn recht gekregen,
dierenarts vergoedingen etc etc
en de aantijgingen van tegenpartij konden de prullenbak in.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:01

Ik ga nu de moet verzamelen om een afspraak met de tegenpartij te maken voor de schadeformulier. Ben nu het verhaal op papier aan het schrijven.

Patrick: dat is best schrikken zeg gelukkig geen gewonden!
Marianne: jij ook al zo'n dag, hopelijk valt je cijfer mee!
Bicci: fijn dat rechtsbijstand geholpen heeft volgens mij hebben wij dat ook nog. Mensen waren erg vriendelijk maar dat waren de vorige ook en daar heb ik een jaar gevecht mee gehad (verzekeringstechnisch) en dat hadden we niet verwacht van te voren.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:03

dan zou ik die zo snel mogelijk bellen :))
die weten precies hoe en wat

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:20

Oke het is mijn dag niet.. wil ik bellen valt de telefoon uit, batterij leeg :P..

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:23

da zijn precies van die dagen die je in je bed zou moeten kunnen blijven liggen :))

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:38

uhu dat is waar.

Ik heb hun gebeld en ze hebben mij verteld dat ze niet wa verzekerd zijn. Mijn moeder is nu aan het uitzoeken of dit verplicht is. Ik dacht altijd van wel maar we komen nu achter op internet dat je alleen wa verzekerd moet zijn als je een motorvoertuig bestuurd.

Ik mag de politie niet van ze bellen om het kenbaar te maken. Ze willen het factuur zien van de dealer en betalen mij dan (nu ben ik niet snel goed gelovig in betalingen daarvan).

Morgen bel ik mijn brommerverzekering en vraag ik of ik eerder weg mag om mijn scooter naar de dealer te brengen. Ik vind het echt van de zotte dat je niet wa verzekerd bent? en dat het niet verplicht is?

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:42

Als ze dat zo willen doen zou ik dat eerst op contract laten vaststellen!! Want de kans is groot dat je het geld nooit krijgt.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:46

Je hebt een wa verzekering voor voertuigen, maar je hebt ook nog een ander soort aansprakelijkheidsverzekering. De wa voor voertuigen is verplicht, die andere volgens mij niet.
Ik zou de politie wel inschakelen, ook al willen ze dit niet. Als ze dit al zeggen geeft mij het gevoel dat je naar je centen kan fluiten.
Laat de politie je dan maar zeggen wat je moet doen. En sowieso schade melden aan je brommerverzekering

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:47

Daar ben ik ook bang voor..

Denk dat ik morgen toch ook naar politie ga en verzekering bel wat ik nou het beste kan doen. Dan weet de politie er in iedergeval van en sta ik misschien wat sterker. Ik vind het echt krom dat niet iedereen verzekerd is, want van een kale kip kan je niet plukken zeg maar stel nou dat ze het niet hebben of wat dan ook.. Oke nu denk ik dat de schade mee kan vallen (tot 200 a 300) maar toch, wat nou als?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:49

Daarom politie en verzekering inschakelen. Lukt het dan nog niet je rechtsbijstandsverzekering.
Wel een dossier gaan aanleggen wanneer jij contact met ze hebt gehad. Kun je aantonen dat je er genoeg voor gedaan hebt.
Wij hebben het met die kettingbotsing schade gehad, die wilden er ook geen politie bij hebben. UIteindelijk wel gebeurd ivm gewonde, maar het heeft bij ons 8 maand gedeurt omdat ze niet wilden betalen. UIteindelijk via rechtsbijstand geld gekregen,maar die hadden wel een politierapport nodig

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:52

Oke ga het gelijk opschrijven! had ook al het verhaal op papier gezet.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:00

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:30

Ik zie ze:p.
Wel duur die stal, als je nog vlas etc moet kopen en 30 euro voor buiten zetten. Hebben jullie alleen die stenen paddok? Geen zand?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:33

Jullie zijn weer lekker aan de klets.
@Rivaldo: inderdaad politie inschakelen. En wa verzekering is volgens mij verplicht. Maar laat dat door politie en verzekering afhandelen. Die weten veel beter waar ze op moeten letten.
@Patrick: dat is flink schrikken!! Lijkt me echt vreselijk :(:)

Ik had nog nooit van die ringen gezien of er van gehoord. Mooi dat dat zo bestaat!!
Iedereen met een rotdag: een dikke knuf.

Ik ben vanavond toch maar naar les gegaan. Ik had er namelijk (voor het eerst sinds maanden! :j ) echt naar uit gekeken om weer ohz te rijden. En het ging eindelijk ook weer ergens op lijken. Oke, we hoeven nog geen wedstrijd te starten :o , maar ik heb knollie in ieder geval weer eens in het zweet kunnen rijden (da's dan gelijk ook weer een nadeel ;) , moet nu wachten tot ie droog is, zodat hij zijn winterdeken weer op kan)

Morgen wilde ik een buitenrit hier door het veld maken, maar er gaat heel veel regen vallen, dan wordt het een enorme blubber en gladde zooi, dus ga maar in de bak trainen. Over 4 weken kampioenschap, dus kan nog wel wat bijschaven aan de achterhand enzo. Wilde met pony sinds maanden weer eens gaan fietsen (nou ja, willen..... vind het best beetje eng na 2 valpartijen..... maar het is voor pony (en ook voor mij) wel goed om aan de fiets te bewegen), maar ja, ook hier geldt met die regen niet zo'n verstandig idee. Dat wordt dus ook in de bak aan de slag. Nu maar hopen dat er niet teveel valt anders moet ik lieslaarzen aan.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:38

L_Rivaldo schreef:
http://link.marktplaats.nl/415118078

Kijk ik op marktplaats zie ik mijn pony's :P.. zoek de ukkies :P.. hihi je ziet echt dat ze de meeste ruimte hebben samen :P

Sorry dat ik het zeg, maar wat hebben alle paarden en ponys een beroerd klein stukje en dan ook nog bestraat. Ik ben hier echt wel heel erg verwend geloof ik. Ze kunnen niet eens even lekker een drafje maken, laat staan een galopje.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:46

Dat was inderdaad wat ik inruilde toen ik voor riv naar een andere stal ging, maar ik heb niet te klagen mijn shetties staan lekker samen in de grootste paddock (lijkt kleiner op de foto vind ik) Riv op zand zetten is niet handig die eet dat met happen naar binnen. Ben bang dat wat jij hebt tine je niet in onze regio zal vinden. Of ik kwam op een stal waar ze een half uurtje buiten kwamen of op een stal met stene paddock maar wel minimaal 5 uur buiten, daarnaast zet ik ze ook geen dag vrij (soms wel maar dan laat ik ze nog extra los in de bak om lekker te rollen en te ravotten) Van de zomer hebben we echt een mega stuk waar ze hun ei in kwijt kunnen.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:50

Zandpaddock ben ik ook niet zo voor, zeker niet als je een zandeter hebt.
En ik ben ook van mening dat als ze buiten staan dat dat al beter is als helemaal niet......
Ze zijn toch buiten ook al is de paddock niet groot, tuurlijk zou het fijner zijn als ze lekker kunnen rennen en doen.
Mijn paddock is ook verhard en niet zo heel groot waar ze met z'n 2e op staan.
Als de wei niet al te nat is mogen ze daar een paar uur in per dag.

Ik denk dat de meeste paarden het slechter hebben die staan hele dagen op stal in de winter en sommige hebben in de zomer nog niet eens 24/7 weidegang.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:51

Lijkt me ook niet bevordelijk voor Tum dit als hij al last heeft van te korte hoeven en dan overdag de hele dag op tegels te staan ? :)

Mijn kloothommels stonden er van de week zo bij:
Afbeelding

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:53

voor tum zou zand het beste zijn inderdaad.
Ik hoef veale ook niet de hele dag op het harde te zetten. Die staat in een paddock.
Ik zou nooit voor zo'n stal gaan, maar in het westen is het natuurlijk moeilijker

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:53

Dat is waar maar kan me wel begrijpen als je de foto ziet. Heb liever een uitloop stal, is ruimte voor maar of het mag?

Voor tum is het inderdaad niet beter voor rivaldo wel. Kreeg wel een aanbod dat tum bij een pony mag in de paddock op rubbere matten, maar of tum daar blij mee zou zijn :P..

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:56

Bij mij staan ze met slecht weer ook in de bak...en krijgen daar hun peen en kuil verdeeld over allemaal hoopjes door de gehele bak heen. Als ik ze de gehele winter op de wei zet dan hou ik geen wei meer over in het voorjaar/zomer.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:57

Ik zou dus ook al geen hooi in de bak voeren, ja of uit een bak zodat het niet in het zand ligt.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:59

Hier staan de paarden nu ook op het land omdat dat straks golfbaan word hoor anders stonden de ruinen in de kleine buitenbak die word dan als paddock gebruikt. Onze grote rijbak is altijd berijdbaar en daar mogen ze niet in los. Merries staan op een stuk land waar ze hele winter moeten blijven dan. En ponys ook. Zomers weer gras. Maar mijne hebben ruimte zat om uit hun plaat te gaan. :')

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 23:01

_Patrick_ schreef:
Ik zou dus ook al geen hooi in de bak voeren, ja of uit een bak zodat het niet in het zand ligt.

Dat heb ik geprobeerd maar binnen 2 seconden hebben ze al het hooi uit de bak geplukt dus met hetzelfde resultaat.