[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 10:47

BAH het sneeuwt weer en er ligt alweer een best laagje. Paarden staan wel in de bak, maar als het zo blijft kan ik niet mennen vandaag. Had nog even willen oefenen voor de wedstrijd van zondag. ;(

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 10:58

Lacuna: fijn dat je zo lekker gelest hebt :)

Tine: Lekker ritjes gemaakt

Marianne: toch nog een goed cijfer en balen van die toets!

Evelli: Gaat morgen haar mooie kar ophalen, Spannend!

Naaltje: Die gaat lekker hardlopen volgende week :Y)

Lien: Bedankt voor je antwoord, ik begrijp dus ook dat je 2 verschillende startkaarten kan aanvragen
Enkel dressuur en vaardigheid en samengestelde menwedstrijden?

VHU: Leuk dat je al zoveel leert, Nog een weekje en dan mag ik er ook aan geloven }>
Woensdag heb ik netzoals jullie met water moeten schouwen, ik was maandag even snel geweest en dinsdag helemaal niet en toen kwam ik woensdagavond laat op stal en daar las ik dat het water eraf lag. Dus ik helemaal in paniek oh jeej dan heeft hij nog niet gehad. Gelukkig hadden andere al een emmertje in zijn stal gezet. Woensdag was ik druk bezig om alle paarden te voorzien van water, moest gelijk aan jullie denken!

L_Rivaldo

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 12:18

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:08

opa heeft kanker...
uitgezaaid...
;(

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:11

Naaltje :(:)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:13

@ naaltje wat vervelend meid!!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:13

Naaltje heel veel sterkte

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:28

:(:) heel veel sterkte Naaltje..!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:29

Mijn poezedame wordt zo weer wakker gemaakt. Ze is onder narcose geweest om haar bloed te prikken. (muts laat zich niet zo makkelijk meer prikken na een antibraakmiddel wat blijkbaar erg pijnlijk was per injectie)
Haar nierwaarden waren helemaal super en ze was kern gezond :) Ze gaan haar nu nog enten en dan maken ze haar weer wakker.
Vanaaf mijn meisje weer ophalen :+:

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:35

@Naaltje: wat erg, heel veel sterkte :(:)

@Evelli: fijn dat het goed gaat met poes!

@Lacuna: fijn dat je zo lekker hebt kunnen rijden.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:37

Gelukkig is er niets aan de hand met je poes, straks weer lekker thuis :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:40

Dit is mijn eerste berichtje erover van vorig jaar:

Onderwerp: De Shetlandpony-Indoor Bokkers *the day after*

Evelli schreef:
;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;(

Ik kom net van de dierenarts met Juultje, mijn poezendame. Ben hierheen gegaan omdat ze maar bleef spugen en best veel afviel.
De dierenarts wilde graag een bloedtestje doen om iedergeval kattenleukemie en kattenaids uit te sluiten en wat andere dingen te testen. Dus een stukje van haar hals geschoren en een bloedmonster afgenomen. Daarna nog een injectie gegeven tegen het braken. En daar werd ze kwaad om! Heb mijn dame in de 4 jaar dat ik haar heb nog nooit zo kwaad gezien.
Helaas kregen we haar mandje niet meer in elkaar en hebben we dat even tijdelijk gerepareerd en haar met een handdoek erover in een rustige ruimte gezet.
Ik moest 20 min op de uitslagen van de bloedtesten wachten, dus ben even een nieuw reismandje gaan halen voor madame.
Toen ik terugkwam had de dierenarts net de eerste resultaten binnen. Deze waren heel erg slecht. Ze was er zelf ook een soort van geschrokken. Juultje haar nieren falen zeer ernstig voor zo een jonge kat. Het mocht tussen de 70 en de 145 zitten, Juultje haar waarde zat op 245 ;(
Ze wachtte nog op wat andere resultaten dus moest nog even wachten. Gelukkig was dat het enige wat er mis was met haar bloed. Maar het is (naast leukemie en aids) wel het ergste wat er mis kon zijn.
Juultje zal voor de rest van haar leven elke dag medicijnen moeten en een speciaal nierdieet moeten volgen. Juultje zal hier niet meer van genezen, de schade aan haar nieren is er al.

Ik voel me momenteel even zwaar klote!!

;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;(

Afbeelding
:+: Juultje :+:

Ben dus enorm blij dat het zo goed gaat met haar :D Het is echt mijn meisje! Mijn allesie!
Baal er dan ook verschrikkelijk van dat ze niet mee kon naar Zaandam om daar te komen wonen. Ze vreet de hond op..... Of hij haar......

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:45

Wat een sgatje!! Gelukkig gaat alles nu beter.

Mijn hond had ook zwakke nieren en hele leven daar rekening mee moeten houden, maar uiteindelijk hadden we het juiste voer enzo en is hij toch 13 jaar geworden :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:46

Ze krijgt nu dieetbrokjes en dagelijks medicijnen.
Al vraag ik me af of het ook in toom te houden is met alleen de brokjes. Misschien eens kijken de volgende keer om een maand de medicijnen niet te geven en dan bloed te laten prikken.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:56

fijn evelii dat het goed gaat.
Naaltje sterkte.

Het sneeuwt nog steeds, dus het gaat erop lijken dat de paarden vandaag vrij krijgen. Ze zijn wel lekker aan het spelen in de sneeuw. Voor de 2 schimmels prima, die hebben geen ijzers, maar mijn bontje wel. Brrrrr. Maar niet kijken en er maar vanuit gaat dat hij weet wat hij doet. (bij het lopen op gladde bestrating wist hij ook heel goed wat te doen).

Vraag me af of de wedstrijd wel door zal gaan, maar goed, duurt nog even, dus wie weet wordt het weer wel weer beter.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:08

Hallo :)
Ik heb even een poosje niet meegelezen :o Wat gaan jullie ontzettend hard zeg! :))
Hier gaan de menlessen erg goed :D Heb nu inmiddels met 3 verschillende paarden gereden in de les, heel leuk om het verschil te voelen :) Heb gister met het tuigpaard van de instructeur mogen rijden, heel leuk paard. Stonden heel veel pionnen in de bak, net als met een vaardigheidsproefje, ging supergoed, niks geraakt (in draf) :D En voor het eerst in stap met 1 hand gestuurd en ook door de pionnetjes, was nog best lastig, maar lukte wel :D

Hebben jullie allemaal nog gesleet met jullie pony's? :)
Dat lijkt me toch wel zo gaaf he! :D

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:13

:wave:

Naaltje: gatsie, sterkte ermee!!
Tine: ga je ook in Tolbert starten?? Iig, gezien je onderschrift... Zou leuk zijn, dat wordt mn debuut dus wie weet treffen we elkaar nog.

Ik zou eigenlijk les hebben, moest daarvoor naar de manege. Maarja, met zoveel sneeuw ga ik niet op pad, het was 1 en al prut bij ons. Geloof dat ze schuivers zich verslapen hadden ofzo.

Ik hoop op hele harde dooi en goed strooien/schuiven, want heb beide dagen wedstrijd :+

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:32

Wat rot Naaltje......... helaas ligt een van mijn ooms ook heel erg slecht, helemaal opgevreten door deze ziekte.......

Jeetje Evelli, wat een onderneming om onder narcose te gaan als je moet bloedprikken...........maar fijn dat de waardes okee zijn !

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:33

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:38

IngridM schreef:
Wat rot Naaltje......... helaas ligt een van mijn ooms ook heel erg slecht, helemaal opgevreten door deze ziekte.......

Jeetje Evelli, wat een onderneming om onder narcose te gaan als je moet bloedprikken...........maar fijn dat de waardes okee zijn !

Tjaa, het is niet anders. Ze is pas 5 dus moet nog een aantal jaar mee.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:54

@ Naaltje :(:)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:55

zo mensen ben eindelijk weer thuis, we hebben het tarsp ingeleverd pffff ben helemaal kapot, mijn moeder zegt voordat ze hallo zegt, eerst dat ik er nogal slecht uitzie... niet zo gek als je van 's ochtendsvroeg aan het bikkelen bent
straks lekker naar de pony's eerst trainen dan gauw eten en dan de boel weer allemaal strak in de vlecht voor morgen.
vanavond ga ik echt vroeg slapen
ben helemaal gesloopt!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:04

Succes voor de mensen die wedstrijd gaan rijden.
Hier is volgens mij nog geen sneeuw, maar niet naar buiten gekeken nog, erg he, zit nog lekker in mijn kloffie.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:09

pff ik hoop echt niet dat het gaat sneeuwen, dan wordt het straks geen wedstrijd, dat zou echt jammer zijn.
ben die winter echt zat, kom maar op met het voorjaar :j

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:23

ja ben het helemaal met je eens!
Ik ga me maar even douchen voor me vriend hier is, we gaan even shoppen :)