Oe Sonjim kan me voorstellen dat je geschrokken ben. Mooie hussen gezien
Gisteren weer lekker les gereden met db. Maar wat krijgt hij alweer vacht. Krijg hem niet meer droog voor het slapen gaan. Word weer scheren binnenkort.
VanHuisUit
Geplaatst: 18-11-14 12:02
Ach Sonjim wat naar onze zoon heeft bij de pony's een keer een halster plus lijn op zijn hoofd gekregen. Hij was toen ook nog maar een maand of 3 denk ik? Hij trok het halster van de haak, halster viel precies op zijn voorhoofd. Echt een ei, niet normaal. Ik voelde me natuurlijk ongelofelijk schuldig Zelfs nu, hij is nu 12, kun je als je over zijn voorhoofd gaat een klein kuiltje voelen, weet niet of die er gewoon al zat of dat het van dat halster is gekomen maar hij is voor zijn leven getekend zeg maar Hij lag keurig in de maxicosi vastgeketend en ingepakt en al dus ook dan kan er van alles gebeuren... Wat erg van jullie pleegdochter
Ben gevraagd voor een hele leuke functie bij een hogeschool hier in Rotterdam. Maar ik ben nog niet 100% hersteld. Ik durf het nog niet aan Alleen nu weet ik niet of ik direct nee moet zeggen of toch in gesprek ga gewoon om te kijken hoe het voelt
Naja eerst maar even naar de pony's
tine10
Geplaatst: 18-11-14 13:35
VHU: moeilijk. Goed bij jezelf nagaan waardoor de burnout is gekomen. Is dat door je huidige werk of heeft dat er niet mee te maken? En op gesprek gaan kan natuurlijk altijd.
Vanmorgen naar het oude adres van poes Timon gereden en daar in de buurt gezocht. Helaas niets gevonden. Stom beest. Daarna Lika bij de dierenarts afgezet voor de castratie. Ik vind het stiekem toch wel erg spannend. Akita's zijn erg gevoelig voor narcose, mijn eerste Akita kwam na de 1e operatie bijna niet meer bij. Dus ik zal blij zijn als ze straks weer veilig thuis is.
Verder nog overlegd met de dierenarts over Rembrand. Nu ik weer aan het draven ben, heeft hij toch weer iets gevuld been als hij langer dan een uur op stal staat. Niet warm, niet kreupel en na 2-3 minuten stappen is het ook alweer weg. Volgens da moet ik gewoon doorgaan, tenzij het ook warm wordt. Pfff, blijft een stressfactor op deze manier. Dus ook nog steeds niet gemend
Fijne dag allemaal
O ja, bijna vergeten. Bianca, hoe gaat het nu met Eagle zijn poot? Nog steeds goed?
VHU, ik zou gewoon als ik jou was op gesprek gaan. Pas dan kom je erachter wat ze precies willen en hoe jij je erbij voelt. Zo nu is het toch denken als wat als/hoe dan? Het is wel in Rotterdam, dus dat reizen ben je dan vanaf dat scheelt al zoveel tijd
Tine, is het misschien voor je eigen gevoel een idee om een infrarood thermometer te kopen? Ze beginnen bij 25 euro op conrad.nl Dan kun je zijn benen meten qua temperatuur. Wellicht word je daardoor gerustgesteld en valt het erg mee. Ik merk zelf in ieder geval als je ergens over twijfelt en blijft voelen, dat het moeilijk is een basis te behouden waar je mee begonnen bent.
Baudyh lekker les gereden, wat kun je daar voldoening uit halen he!
Janouk, hoe gaat het met de boek verkopen? En hoe gaan het rijden onder zadel met HRB? sh*t ik bedenk me nu ineens dat ik je nog iets schuldig ben. Sorry!!
Sonjim, wat balen van de val zeg. Ik heb geen kinderen maar kan me goed voorstellen dat het echt een onwijs rotgevoel geeft.
Ava blijft lekker om huis. Wat moet jij je vervelen zeg. Thuisblijven vind ik niet zo erg hihi, maar niks kunnen pffff.
Hier is het druk, nu iedere maandag naar Ermelo. Best pittig. Heb nog een hele weg te gaan qua niveau. Had ook al weken niet fijn gereden met Det. Echt rampzalig gewoon. Vorige week iemand van mijn eigen club gevraagd en zondag les gehad. Zo fijn zo heerlijk getraind. Gister begon ik goed, maar daarna raakte ik het weer kwijt. Meer wil ik er niet over kwijt, je weet nooit wie er mee leest.... Maar het frustreert me wel. Det vorige week laten scheren. Wel een spuit domosedan erin gepropt en toen ging het best goed. Alleen haar hoofd was nog even een dingetje zeg maar. Nu in de winkel een hele grote interne audit, ook zo fijn (niet dus )
Hussenfoto's zijn gaaf, de wil van die beesten. Echt geniaal!
Biancacoo
Geplaatst: 18-11-14 15:57
hallo allemaal.. Sonjim.. wat zul je geschrokken zijn.....sterkte met het manneke...niet leuk ips..knap dat je elke maandag naar ermelo gaat !! hoop dat het snel lekkerder gaat lopen met Det !! ze ziet er knap uit zo geschoren. Tine..timon kwijt..laika castratie...en R nog steeds zorgen....dat soort blessures kunnen heeeel langslepend zijn...balen hooor.
Vhu....succes...en sterkte met beslissingen....geen idee...lijkt me lastig om echt een knoop door te hakken..doen wat het beste voelt !! succes
Eagle heeft geen last meer van zijn poot...lijkt dat hij last heeft gehad van de tumor in zijn bal, en uit frustratie die poot omdat hij daar een wondje aan had na het vechten is blijven kapotknagen...die tumor is nu dus verwijderd met de castratie..direct daarna is hij veel losser in de rest van zijn lijf geworden, en heeft ook niet meer aan zijn poot gelikt of geknaagd....duimen dat dit echt het probleem was..het lijkt op dit moment fantastisch goed !! vanmorgen een korte ronde met ze getraind....ze wilden al weer gaan als de brandweer...maar remmetje erop gehouden...kalm aan, t'weekeind was zwaar..maar ze zijn dus supergoed hersteld !! heeel fijn !
tine10
Geplaatst: 18-11-14 16:01
Bianca: wat super dat je honden zo snel herstellen. Dat betekent dus ook dat je trainingen heel goed zijn. En wat fijn dat Eagle nog steeds zo goed gaat. Waar een castratie al niet goed voor is dan.
Manlief is Lika nu aan het ophalen. Ze probeerde over de achterleuning te klimmen, dus blijkbaar voelt ze zich al best weer goed
Ips druk met Ermelo. en zondag lekker getraind.
VanHuisUit
Geplaatst: 18-11-14 17:52
Die Lika, zie het zo voor me fijn dat het goed is gegaan. En Eagle zo opgeknapt, dat is ook zo tof! Ips even in dipje met 't peerd, komt vast wel weer goed. Meestal als je weer wat meer gaat vragen kan het even duren voordat je 'het' weer in orde hebt. Kan paar keer trainen zijn, kan paar maanden zijn... wat heerlijk dat ze geschoren is
De burnout is denk ik 80% van mijn werk gekomen, zullen zeker ook factoren daarbuiten zijn geweest en combi met mijn persoonlijkheid maar op het werk was echt niet normaal het jaar voorafgaand aan mijn uitval het is wel zo dat ik het reizen ook als erg belastend heb ervaren dus dat zou dan in Rotterdam inderdaad niet meer het geval zijn. Ik laat het maar even op me inwerken. Heb ook geleerd dat ik niet direct overal op hoef te reageren dus laat ik daar alvast maar mee beginnen dan
Vanmiddag lekker aangeklooid met Ber en Ollie. Ber meegenomen als handpaardje, eerst in de bak, later uit de bak en op de enorm lange oprijlaan plus op betonplaten-weg tussen akkers door. Zo'n half uurtje buiten de bak wezen stappen. De dames vonden het erg . Liepen keurig gelijk op en in lekker vlot tempo. Was erg leuk om te doen. Heb stille hoop dat we zo Ber wat meer kunnen laten stappen zodat ze nog wat sterker en zelfverzekerder kan worden. En dat ze gewoon wat kan doen want op een of andere manier lijkt het erop dat ze graag iets wil ondernemen. Ben hier in ieder geval erg blij mee. Handpaard met Hero ging totaal niet want die loopt van geen meter door. En toen ooit met Bente en Blondie ging ook helemaal niet dus had onderhand zoiets van hoe doen die mensen het toch? Maar blijkbaar moet de combi gewoon goed zijn of zoiets. Ips reageerde op facebook met 'heb je toch een span' haha.
Bianca, altijd onzeker over hoe de trainingen aan te pakken blijkt dus vet goed te gaan!
Ondanks dat dressuur niet echt wil vlotten ff wat leuks gepland. 30 november indoormarathon ingeschreven. Morgen maar even de bak slepen en donderdag meteen maar met poorten/pionnen spelen.
Manneke is inmiddels weer wat beter en ik ben gevalle over de inbraakval die mijn neefje van 4 in de paddock gegraven had. Oftewel een kuil in de bak.
tine10
Geplaatst: 19-11-14 10:30
Goedemorgen
Sonjim, fijn dat het beter gaat. Ips: leuk vooruitzicht. VHU: superstoer met Ber als handpaard. Lijkt me zooooo moeilijk.
Vanmorgen gebrigadierd, honden uitgelaten (Lika doet het super gelukkig) en paarden gevoerd. Zo meteen maar weer terug naar bed. Begin van de middag dan alle paarden beweging (laten) geven. Zoonlief gaat even wat springen met manlief, vriendinnetje van zoon mag op Amerigo gaan spelen en ik ga buitenritje maken met Rembrand.
Daarna met zoonlief naar theater en pamfletten van vermiste timon verspreiden in de straat waar hij vroeger heeft gewoond.
Biancacoo
Geplaatst: 19-11-14 11:47
goedemorgen.. rondje tandarts gehad...laatste keer voor nu...verdoofde rechterkant.....tong doof.. handig !! maar goed....alles weer gerestaureerd....kan er weer even tegen..
sonjim...inbrekersval..heeeeel herkenbaar, maar wel rot dat je daar in gevallen bent... gelukkig gaat het al iets beter..
Ava....hoe is het met je fysio ?...is ie al wat meer tevreden over je goede gedrag ?!...hoop dat de breuk mooi heelt...stapje voor stapje maar..kalm an..en hoe doet romeo het eigenlijk..die word nu toch doorgereden ?
Ber als handpaard mee..superleuk !!
fijne dag allemaal...
VanHuisUit
Geplaatst: 19-11-14 16:30
Sterkte met je mond Biancacoo, ik heb zo'n hekel aan die verdovingen... gelukkig ben je er nu weer even af Vind het zo sneu voor jullie dat Timon steeds de benen neemt Tine... nu zijn katten ook wel erg eigenwijs dit is wel zenuwslopend... Ava wanneer moest jij ook alweer voor de 2e keer onder het mes? Is dat niet vrijdag?
Ber mee als handpaard lijkt me zo gezellig moeilijkste van alles was eigenlijk beide dames eerst uit de wei krijgen zonder dat ik er skieënd achteraan ging in de modder. Ber is altijd beetje hyperig als ze net uit de wei loopt en Ollie wil perse voorop Ik heb er ook niet veel ervaring mee hoor, voor hetzelfde lig ik er op eens naast of moet ik Ber loslaten of zoiets. Nu is Ber enorm plakkerig / zwaan kleef aan dus denk niet dat ze weg zal rennen. En Ollie is erg van het eten dus die loopt ook niet verder dan een paar meter Het is dus wel weer een soort van uitdaging
Vandaag de uitdaging van de container uitmesten met een kruiwagen en een glibberig toegangspad maar het is goed gelukt. En heen en weer gefietst dus aan eigen conditie gedaan, leuke terugroute genomen, al met al weer zon'25 km gefietst. Nu aan de thee met chocolaatjes
Biancacoo
Geplaatst: 19-11-14 16:40
Vhu, knap van je dat je op de fiets gaat !! Ik had vandaag met 5 km al moeite....
Timon weer weg..balen.
Verder hier een probleem. ..maar kan ik niets over schrijven...is gewoon klote !! Hoop dat het snel opgelost word..
janouk
Geplaatst: 19-11-14 17:12
knuffel biancacoo
VanHuisUit
Geplaatst: 19-11-14 17:40
Van mij er ook eentje bij Biancacoo gedoe...
Fietsen langzaam opgebouwd vanaf de zomer. Vind het steeds leuker en het gaat steeds makkelijker Heb ook lekkere fiets en hier zijn allerlei leuke fietspaden. Dus kan wat variëren in de route. Scheelt ook een hoop denk ik. Moet ook zeggen dat zodra ik in de file kom met de auto, wat hier vrij snel het geval is, de motivatie om te fietsen een enorme boost krijgt
Zoooo pompoensoep pruttelt in de pan altijd hele klus maar vind het zo lekker.
tine10
Geplaatst: 19-11-14 18:43
Bianca pb sttaat open!
Biancacoo
Geplaatst: 19-11-14 20:24
Leuk hoor Vhu, Ik moest een doel verzinnen voor herstel van mijn lijf...dus wil meer met een hond gaan bike-joren....maar nu na het afgelopen weekeind..zijn mijn spieren wel even aan rust toe.. pompoensoep...hmmmmm lijkt me lekker !! eet smakelijk !!
Gem
Geplaatst: 19-11-14 22:37
Goeienavond!
Sonjim, wat erg dat je pleegdochter niet meer bij jullie woont.... wat moet er van zo'n kind komen, vraag je je dan af. Een inbraakval graven en dan een verkeerde "dief" vangen...... hij werkt wel ! Draagdoek of buikdrager beperkt je idd in het zicht .
VHU twijfelt over gesprek mbt leuke baan..... als het nog niet goed voelt, niet doen. Lekker, pompoensoep !
Tine is poezel kwijt, hopelijk vind je hem weer terug!
Ips is het spoor ff kwijt met Det, das balen als je in je opleiding zit. Misschien weer even regelmatig lessen met de clubgenoot . En indoormarathon, wij wrs binnenkort ook met de Anda in onze regio!
Biancacoo heeft een kloteprobleem , help je hopen dat je er gauw vanaf bent!
Gisteren een leuke ochtend gehad . Heb een De Laat wagen mogen proberen en met een klasse 4 paard van lesjuf in Eindhoven geoefend op wijken voor de "kuit" (zweep) en schouderbinnenwaarts. Zij heeft een De Laat wagen met een heel breed uitlopend lamoen; perfect voor zijgangen . Heel gaaf om eens zo'n ervaren paard te mennen en koets reed echt heerlijk door het bos!
Vandaag aan de knutsel. Samen met oppaskindje een bouwplaat bij de Lidl gehaald en een schoen geknipt, gevouwen, geplakt en ingekleurd. Daarna nog iets geknutseld, foto van gemaakt, maar die laat ik nog niet zien, ivm meelezers .
Biancacoo
Geplaatst: 20-11-14 10:34
goedemorgen... gem..gekoetst met ervaren paard..gaaaaf !! leuk om te zien en voelen waar je met Moos naartoe wilt in de toekomst ! en geknutseld..haha..altijd leuk !! creabea.
vanmorgen niet trainen..even kalm aan ....hondjes lekker vrij buiten..kunnen ze hun energie ook wel even kwijt....
mis eigenlijk Aks hier ...hoe is't met jou en Didd's en die knappe Simba ?
tine10
Geplaatst: 20-11-14 10:58
Goedemorgen
Wat is het koud zeg. Net Amerigo en Rembrand gedaan, maar heb verkleumde handen nu.
Ik moet Mowgli en Lika helaas uit elkaar halen, ze willen namelijk aldoor spelen. En dat lijkt me nog even geen goed plan. Gekke beesten.
Nou, ik ga de paarden weer terugbrengen naar de zomerwei en dan maar weer fijn aan het huishouden. Bleh...
Edit: in de nieuwe nrps staat een heel artikel over Krimh, de papa van Samoerai.
VHU bedenk wel een burn out gaat nooit voor 100% over. Er blijft altijd iets over je schouder mee kijken. Als je dan teveel hooi op je vork neemt steekt het weer op. Dus als je twijfelt niet doen. Ik ben 11 jaar geleden burn out geweest en tot op de dag van vandaag merk ik dat.
mentechnisch vraagje? Hoe trainen jullie de lengte buiging. Heb je er specifieke oefeningen voor. Ik ben er mee aan het trutten met db. Aan de longeerlijn ( met de passoa of de dubbele lijnen lukt het wel) maar voor de wagen nog niet goed genoeg. iemand ideeen die ik misschien nog niet weet
Biancacoo
Geplaatst: 20-11-14 12:23
hm..lengtebuiging is onder het zadel een stuk makkelijker als erachter.....onder het zadel heb je hulp van je buitenbeen....dubbele longe is misschien een extra hulp, met het buitenleidsel om de achterhand heen ipv boven op het schoftje, omdat je dan met het leidsel de achterhand met druk iets kunt begrenzen... mijn melody vond het makkelijker als ze in ieder geval niet te hoog opgericht was met haar voorhand, wat haar ook geholpen heeft om haar achterhand beter te gaan gebruiken in stap was wijken/zijwaarts gaan....maar ook dat is onder het zadel makkelijker..dan erachter...