[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 16:27

Duurt inderdaad nog een hele tijd (als het goed is) voor het weer winter is.
Hoe gaat het met Janouk?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 16:47

@Biancocoo op zich positief dus. Herstelperiode komt net goed uit met de zomer. En zo te horen grondige DA, mooi zo :j gesloopte gevoel zal ook wel komen van de spanning :(:)
En Avaluna met knuffelkuikentjes <3 ook even :(:)

Ol staat nu inderdaad standaard met graasmasker. Ze staat nu maximaal 8/9 uur op het land, met graasmasker en dat gaat goed. Gelukkig accepteert ze het goed en heeft ze er ook geen wondjes meer van. Op de dagen dat ik haar niet zelf buiten zet ga ik niet te laat naar stal zodat mocht iemand het vergeten (staat levensgroot op briefje achter waar halsters hangen maar ja, je weet maar nooit) ik haar na max 3,4 uur er weer af haal.
Gelukkig doordat Ol in haar stal haar hooi krijgt wil ze ook wel graag weer terug naar haar stal en vindt ze het ook niet vreselijk om daar alleen te staan, want dat staat ze nu wel af en toe een poosje (nooit zo lang hoor er zijn er meer die hun paard niet de hele dag buiten laten staan).

Vandaag erg leuk ritje gedaan met stalgenootje. Is erg vrolijke en looplustige haflinger, echt zo'n ervaren nergens bang voor paardje :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 16:52

8)7 haalt steenbeitel en voorhamer om Aks uit te beitelen.... 8)7 je moet minstens een buis oid mee storten voor zuurstof Aks.....dat snap je toch wel ??

pees is lastig, maar wellicht wel onder controle te houden, goed denken aan..niet op verharde weg rennen e.d.....dus training aanpassen, maar dat kan wel.
Gelukkig geen vonnis om niet meer te kunnen trainen..dat zou een groot probleem zijn geweest.
Dit is idd hoopvol, volgens arts moet hij goed kunnen voldoen in het team, zonder pijn, dat is het belangrijkste. :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:06

@Biancao: ik ben echt blij voor je _/-\o_ :j en nu duimen we met z'n allen voor een voorspoedig herstel van de knapperd, zodat hij van de winter weer mooi in het team mee kan draaien :j .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:15

Dank jullie, ik ben er ook zo blij om :# ...dan kunnen we van de winter gewoon weer opbouwen....met 4 hondjes..misschien heel egoïstisch..maar zag het al mis gaan....arm ding..nu duimen voor bultje...en dan de zomer de tijd om weer lekker sterk te worden...
grappig terwijl je een heel andere hobby hebt..dat je toch met elkaar mee kun leven..

bicci

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:32

echt super nieuws biancacoo,

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:05

Gelukkig redelijk goed nieuws voor hontie ;-)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:07

Vanavond niet naar les, dat vind ik niet fair na zaterdag. Heb hem lekker met het touw gelongeerd. Neusje over de grond. Morgen avond mag hij weer mee dressuur trainen tussen de tuigers.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:21

*\o/* *\o/* Biancacoo gelukkig geen botsplinter oid!! Hopelijk komt dit weer helemaal goed met rust en voorzichtige belasting.
Baudyh als ik jou was zou ik DB nog langer vrij geven, hij heeft op best hoge snelheid de mendurance gereden, dat is niet niks.

Geen idee wanneer ik voor het laatst was gepost heb en dus op wie ik wel en niet gereageerd heb...
Heb wel meerdere keren bijgelezen vandaag maar had telkens niets nuttigs te melden ;)

Vandaag was ik heel moe, dus weinig gedaan. Bij de fysio geweest, mijn bekken stond scheef, dat dacht ik al te voelen. Is weer rechtgezet, eens kijken hoe lang die recht blijft. Verder beetje thuis gerommeld en gewerkt. Beetje discussie met manlief over paard en Eifel... zucht... mannen...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:35

frensie..auwie..bekken scheef..ik hoop dat het nu recht blijft staan..
tja..mannen...zonder is erg lastig...maar met soms ook...sterkte..

ik weet niet of we eagle wel voor de wedstrijden willen gaan inzetten, dat vind ik dan niet fair..ik kan me zo voorstellen dat hij van die pees toch last blijft houden, maar dat is afwachten, hij kan in ieder geval de andere 95% thuis lekker mee lopen, dat is zo veel waard !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:51

Vanavond lekker gelest met Thabor. Komend weekend weer een wedstrijd met hem. Hoop dat ik weer wat winstpuntjes kan sprokkelen.
Rembrand heeft vandaag vrij gehad, die mag morgen ook weer gewoon aan het werk.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:18

zo ook weer thuis!

goed nieuws voor hondje, paardje aan de longe na hard werken, paardje met graasmasker, aks die uitgebeiteld moet worden, thabor fijn gelopen, frensie bekkenprobleem...

*\o/* :(:)

wij hebben 2 daagjes heerlijk door het bos gereden, Fifi had echt een turbo aan, dus ik was blij dat we in het bos waren, aanzetten en blijven lopen wat het motto volgens mij, zat niet echt een rem meer op, dus maar lekker laten draven, had ze blijkbaar even nodig... 8-)
Vandaag al wel ietsje rustiger, maar toch ook energie zat om in ruim een uur al 13 km weg gelopen te hebben, en toen werd ze eindelijk ietsje rustiger... :D
na 15,5 km weer terug op stal, lekker afgespoeld, uitgerust op stal en weer terug naar huis...
En daar galoppeerde ze blij haar eigen wei weer in! :D

Vanavond Ferro voor de 2e keer met bitje in en zadeltje op aan de longe, wat een knap paard! <3

Afbeelding

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:27

Met endurance deed ik (obv wat anderen er ook altijd over zeiden ivm herstel micro schade aan pezen/spieren/banden) per 10/15 km op tempo (incl wedstrijd gedoe) een dag 'rust' (lees paddock, wei, wandelen). Mijn instructeur deed met de pony's als die flinke SGMW hadden ook echt paar dagen tot wel een week vrijwel niets.... (dus ook vrije beweging / wei /paddock / licht buitenritje).

Over rust en rust lopen de meningen en ervaringen vaak uiteen maar mijn instructeur heeft eigenlijk nooit pony's met blessures dus denk dat hun aanpak zo verkeerd niet is :7

Wat je zegt Biancocoo kan hondlief in ieder geval normaal functioneren in de groep :j

En ach Frensie mannen en paarden .... soms zo lief en soms zo tja :roll: := :(:)

**edit** Nouvel genoten met super turbo Fief :):) en Ferro wordt grooooote stoere vent =:)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:30

mooie ferro :)
*piept even uit de door biancacoo gehakte schoorsteen*

Ik ben echt zwaar in staat om heel erg ruzie te gaan zoeken :') Wees niet bang hoor, ik kan me best goed inhouden :)) ...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:35

Zeg we storten zo cement hoor dus pas maar op :P

@Baudyh jij hebt met Ted zoveel ervaring opgedaan weet vast wel wat je doet natuurlijk, maar DB is nog maar jong natuurlijk. Hoe oud was Ted eigenlijk toen hij endurance ging doen (even nieuwsgierig)?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 07:14

goedemorgen..zonnetje schijnt hier..t'is nog niet echt warm....maar..kan er mee door.
tot later..

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 07:21

goedemorgen, even blije egopost. *\o/* Totaal niks met bokt te maken. Nu ruim 8 kilo afgevallen en heb nieuw cijfer vooraan de weegschaal. Was zo trots toen net op mij zelf :')
Straks weer even bijlezen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 07:33

*\o/* _/-\o_ superknap biancailona, petje af !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 07:38

Goedemorgen

Superknap BI. Ik was ook goed bezig, maar ja, toen kwam er een weekje vakantie tussen..... Nu kan ik bijna weer opnieuw beginnen.

Zonnetje schijnt al, hopelijk wordt het een mooie dag. Zoonlief heeft sportdag.
Trouwens, zoonlief had het fietsen gisteren heel goed gedaan. Hij zou een stukje mee kunnen fietsen met een andere jongen, maar die zit al in groep 6 (zoon in groep 3). Maar grootste deel zal hij toch alleen moeten doen. Gelukkig is hij heel voorzichtig, dus ik heb er wel vertrouwen in. We gaan hele week nu zelfde stuk alleen laten fietsen. Als dat steeds goed gaat, dan gaan we volgende week de afstand vergroten.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 09:49

@tine, dit was over periode van elf weken. Ideaal moet ik er nog 4,5, maar mijn doel al bereikt, nieuw cijfer vooraan :j
lekker weer voor sportdag.
@nouvel, door bos gecrosst

iedereen druk met paardjes, kom alleen aan uitmesten toe. Paardje alleen in wei met uitmesten tegen komen. Heeft al paar weken wei conditie :')

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 09:52

Aks onder een hunnebed en cement, gelukkig wel een schoorsteen voor zuurstof. Misschien toch iets meer zuurstof inlaten tegen boos worden? *D
Fijn VHU dat het zo goed gaat met ol en graasmasker.
Wat een goed nieuws over Eagle, kan hondje mooi herstellen deze periode.
Gem heeft mensporten gescoord voor op het schip, hoe lang vaar je dan in de zomer?
Dalerboy mooie prestatie neergezet en even rust om te herstellen.
BiancaIlona; Topper *\o/* , Tja Tine ook hier was ik er 7 kwijt maar inmiddels al weer 4 bij ;( Moet weer nodig aan de slag.
Tine; wat zien de filmpjes er mooi uit! Super goed gereden en nu klasse 3. Ben jaloers op hoe goed jij je paard voor elkaar hebt. _/-\o_
Zoonlief wil hier ook alléén naar school en wij oefenen ook met stukjes. Oversteken drukke weg help ik hem nog bij. Hij is ook nog maar 6. Voor de rest is de route wel veilig en rustig door het dorp.
Nouvel; wat een leukerd is Ferro toch en Fief de turbo aan, ha ha.
Frensie; mannen soms zou je ze achter het behang plakken...
Avaluna is druk.

Hier lekker thuis aan het werk, dus stop snel met bokken. vanavond voor het eerst naar les met paard. Ben erg benieuwd hoe dat gaat. Ben best een beetje zenuwachtig. Gelukkig gaat manlief mee om te groomen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 09:59

super gedaan biancailona!
Moet ilona niet getraind voor de trail dit jaar? of ga je niet mee? :)

Ik moet nog een stukje aanpassen aan een plan. En dan beloon ik mezelf met een ritje stal. Op de heenweg even kijken voor een graaskorf voor Dids. En op de terugweg even wat boodschapjes halen :)
En dan weer keihard verder tuurlijk.. *zucht*

Ik heb gisteren ervoor gezorgd dat ik mijn diploma dit studiejaar niet ga halen :) Volgende week beroepsassessment, en zoals ik nu ben kan ik dat niet verkopen :)

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 10:05

aks, dit jaar geen trail voor mij, valt in zomervakantie, dan puzzel ik al met oppas ivm werk en daarbij drie collega's al op vakantie, dus best uitgedunt op het werk in die periode. Ze mogen hier logeren en ga ze af en toe wel opzoeken voor fotootjes onderweg ;)
zie je geen mogelijkheid om het toch te halen je studiejaar?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 10:09

Kan 't me voorstellen. Als mama van 2 lijkt me dat sowieso al lastig :j

Nee, ik zie die mogelijkheid zelf niet. Is eigen keuze hoor. Mijn afstudeerbegeleidster gaat een mailtje sturen wat de mogelijkheden voor uitstel zijn :) Als ik dan een weekje uitstel krijg gaan we dat proberen. Maar ik heb nu eigenlijk een beetje een ''ach, en anders is het in september, wat verlies ik dan?'' gevoel :)

Het hele gebeuren van het afgelopen jaar heeft mijn zelfvertrouwen best een knauw gegeven. En dat komt er toch uit :) En ik na 2 dagen maar heel hard roepen ''ja gaat goeeeeed'' :)) Haha, gaat helemaal niet goed ;)

Ik moet 't wel afmaken. Anders komt VHU mij schoppen :') :))

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 10:12

iets later alles halen ook geen ramp. Aan je eigen denken ook belangrijk.