[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 15:31

Haha die Janouk, helemaal geweldig! Kan je nu wel ademhalen?

@ Biancacoo ik reed eigenlijk nooit midden op de dag met warm weer, maar heb het paar weken geleden toen het warm was wel gedaan ivm de endurance. Als het dan warm is, heb je kans dat je ook midden op de dag moet rijden. 3/4 Augustus heb ik weer wedstrijd. Voorspelling nu is dat het dan niet warm is, laten we het hopen!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 15:33

tijdens een wedstrijd heb je idd niet veel te kiezen, maar dan koel je je paard wel met water denk ik ??
Janouk..supergaaf !!! ben erg benieuwd naar het gehele plaatje !! *\o/*

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 15:41

Ja, ik kan er nu in ademen. De kleermaker heeft het corset 2 cm uitgelegd. Scheelt een hoop ademruimte. :D
Biancacoo; even wachten op het totaal plaatje. Janouk gaat straks voor het eerst weer voor de koets. Kijken hoe ze loopt. Als het goed is, dan pakken we haar weer op en rijden volgend weekend onze eerste authentieke rit. Ik hoop het, want het lijkt me heel leuk om te doen. Maar het belangrijkste is dat Janouk weer helemaal rad is en vrijuit wil lopen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 16:06

Janouk in stijl, staat je goed hoor! Is het niet erg warm denk ik dan of valt dat mee?

Over rijden in de warmte, ik hou er eigenlijk nooit rekening mee. Net als met kou, of met regen of wind of wat dan ook. Wel of ik er zelf zin in heb maar niet of het voor het paard kan. Als het heel warm is krijgt die van mij electrolyten met wat slobber voor die tijd en na de rit en soms ook voor of na de dag dat ik haar heb laten werken terwijl het erg warm is, plus dat ze dan afgespoten wordt, als het heel koud is zorg ik dat ze in beweging blijft, zo hou ik er dan wel rekening mee natuurlijk. Het kan natuurlijk zijn dat als het heel warm is of heel koud ik er zelf geen zin in heb, maar voor het paard laat of doe ik er niet meer of minder om.
Ik vind 25 graden nog best meevallen hoor, heb wel eens endurance gereden met 30 graden (dat was ook wel erg warm hahaha).

@Dingetje wat leuk dat het goed ging! En die waterbakken tja... da's veel oefenen. Bij Bente is het net hoe de stand van de maan en de sterren is of ze er wel of niet doorheen gaat }:0
@Frensie je bent volgens mij heel duidelijk en zeer terecht. Kijk als je als werknemer geen nee zegt gaat een werkgever echt niet bewegen :7 en je hebt groot gelijk met nee zeggen tegen collega :j

Vanochtend zijn we naar Corpus Experience, reis door de mens, geweest in Leiden, was leuk. Daarna moest ik nog even langs school want er lag nog wat waar ik nog even oog op moet werpen in de vakantie. Zoonlief mocht maaltijd uitzoeken in de kantine, is altijd groot feest :Y)

En toen snel naar huis want wasmachine monteur kwam langs.... de trommel was met geen mogelijkheid meer in beweging te krijgen.... zaten er twee sokken tussen :oo maar wasmachine doet het nu dus weer hahaha. Ben behoorlijk stijf en best nog wel moe van gisteren. Maar ook heel trots en tevreden :D heb maar even topicje gemaakt met dank aan de foto's en hulp van Crazymel, Bic en PrinsjeH +:)+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 16:23

Janouk: wowwww, leuk hoor! Hier in Zuid-DL zie je die dracht nog best veel; niet alleen tijdens historische evenementen, maar ook bij andersoortige feesten.

VHU: hoe geef je electrolyten? Ik bedoel, is dat een vitaminespuit of koek of "in welke vorm koop je dat"?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 16:26

@gem
Ik heb hem ook in Zuid Duitsland besteld. Daar zijn echt grote zaken vol met originele Dirndl jurken haha.
hier in Nederland was de keuze alleen Erotisch of Carnaval :j
@vhu nee, het is helemaal niet warm. Ik moet zeggen dat ik er wel aan kan wennen. Ik draag zelden een jurk, maar deze zit prima.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 16:29

@ bianca ik ging juist als het warm was rijden want als je op een wedstrijd bent en je moet dan s'middagsin de warmte rijden kunnen ze er goed tegen. Anders heb je altijd de twijfel of je er bij de vet wel door komt

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 16:45

Janouk: precies, wij zitten met het schip geregeld in Zuid-DL en ik zie ze hier veel in kledingwinkels, in veel types en kleuren. Het is hier echt een feestjurk. Mijn dochter (echt een Sissi-meid :') ) vindt ze prachtig!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 17:00

@Janouk: staat je goed en dat wordt vast een plaatje op de koets! Fijn dat jullie haar straks weer kunnen inspannen!

Idd nooit rekening mee gehouden, stopte vroeger ook niet als het onweerde :') , ben nu ietwat milder :') .
Ik dacht lekker buiten te kunnen werken, maar overal waar schaduw was, was wind en in de zon zag ik niks op mijn lt :') , van ellende dus maar binnen aan het werk, maar ga zo stoppen, want lekker aan de bbq *\o/* .

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 17:36

poe zelfs als ik vakantie heb kom ik tijd te kort... :+

zag mooie foto's voorbij komen en stoere endurance plaatjes, echt heel gaaf zeg!
marathondebuut, duitse feestjurk, rijden in de warmte (ik geef na het rijden gewoon zout door de slobber), corpus, sokken die wasmachines verstoppen, lieve husky's met schone kennels, mensen die druk zijn geweest met schoonmaken en allerlei andere dingen...
en vooral mooi weer en zon!!!! *\o/*

Wij hebben vanmiddag een middagje kliniek gehad...
Vrijdag had ik Fifi weer laten behandelen door de osteopaat en gehad over haar lichte onregelmatigheid op de harde weg en haar blijvende problemen onder het zadel...
Advies was toch om foto's van haar rug te maken en dan zouden we gelijk ook nog even goed op het harde naar haar rechtervoorbeen kijken.
Vrijdag zag hij er niet echt duidelijk iets aan, dus dat gaf wel goede hoop...

Vandaag liep ze er helaas wel onregelmatig mee... -O-
Dus verdoofd, bleek onderin de voet te zitten en toen foto's en echo gemaakt, en gelijk foto's en thermografie van haar rug...
Foto's van haar hoef- en kogel waren gelukkig allemaal goed, en ook de echo wees niks uit, wat een opluchting!
Wat wel duidelijk te zien was is dat haar zool nog veel te dun is en alles waar ze op stapt haar gelijk in het gevoel raakt wat dus waarschijnlijk maakt dat ze de ene keer wel goed loopt en de andere keer niet, ze kneust steeds de zool van haar voet omdat die zo dun is...

Dus advies om er toch maar zooltjes met siliconen tussen te doen en dan kijken of het beter gaat.
Ik hoop het, het is toch haar grootste plezier voor de wagen lopen!

Haar rug viel ook niet tegen, maar toch op 1 plaats KS, onder het zadel.
Volgens de thermografie was ze er op dit moment niet gevoelig op, maar dat sloot niet uit dat ze er geen last van zou hebben onder het zadel, want dan druk je toch alles meer in elkaar...
Dus maar eens rustig kijken straks wat en hoe we verder gaan...
Eerst maar even longeren en teugelen en wachten tot de hoefsmid terug voor nieuwe sportschoenen!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 17:42

Wat goed van je dat je het zo grondig hebt laten onderzoeken Nouvel.... beentje goed perspectief zeg maar maar rug lijkt me lastiger ....

Electrolyten geef ik gewoon van NAF, is poedertje, doe ik een of twee schepjes door de slobber. Ik vind het erg goed werken.
**moet nu echt iets in de keuken gaan doen**

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 17:54

Ik vind het altijd maar eng om op de gok elektrolyten te gaan geven en Gwin krijgt dus niks extra's. Ze heeft wel een himalaya likding en die gebruikt ze weleens. Zo kan ze het zelf naar behoefte regelen.

Nouvel top dat je Fifi grondig hebt laten onderzoeken. Lastig dat er een plekje KS gevonden is, je weet waarschijnlijk niet of dat er niet altijd al gezeten heeft of van de laatste tijd is.

Hier even wachten tot manlief thuis is en dan de BBQ aan doen. Heb er een lekker bijgerecht bij; spekjes uitbakken (niet helemaal kurkdroog), dan erwten (diepvries) erbij en garnaaltjes en ook nog een pak meergranen rijst (uiteraard eerst koken). Erg lekker!
Heb een nieuw konijnenhok besteld en die is vandaag bezorgd. Komende week schilderen (zelfde kleuren als huis) en dan kunnen de Nijnen verhuizen.

Heb nu dienst en het is normaal, niet rustig maar ook geen gekkenhuis. Denk dat het wel lekkere dienst gaat worden. Rooster van augustus hebben ze ook redelijk rond, hoef maar 4 hele dagen op kantoor en 1 halve en voor de rest alleen diensten. Prima!

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 18:19

avond :wave: snelle kletsers, endurence pics gezien, naamgenootje die voor het vervoer regelde.
Verder even aansluiten bij de samenvattingen, hier komende drie weken extra werken op kantoor. :j
vanaaaf controle verloskundige, net punten teruggekregen van cursus, drie achten, wordt wel eentonig, wel blij ermee overigens. Niet echt bijzondere foto's om te laten zien, zal even eentje showen. Andere te zien op facebook, even mij toevoegen.
Afbeelding

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 18:49

dromerige foto ng :)

@vhu, heb je de foto's van mij al gepikt?
of moet ik die mailen ?
ow, zelfde vraag voor mel :))

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 19:12

:wave:

net terug van stal super tevreden pony in de wei! ze glom gewoon!! <3

Janouk gave jurk!

prinsje ook nog bedankt voor gisteren!!!

Nouvel fijn dat alles onderzocht is!!

bianca aparte foto!

aks werk overleefd?? :(:) dids heeft dikke knuf gehad!! en had zijn kap nog om!

bic graag!! :D

vanavond met vriendin naar The Dark Knight Rises! (voor de 2de keer al :+ )

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 19:14

pb je mail adres maar ffkes :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 19:15

:wave:

dames, ik red het reageren niet helemaal hoor :o ik lees écht mee. Over sokken in wasmachines, fotos pikken, diensten draaien, geen kantoor + diensten willen, electrolyten etcetera. Maar ik lees ook op het werk en kan dan niet reageren :o
Nog 17 dagen _O-

@mel; thanx! Morgen ben ik er hoor! En die kap zal die wel alleen afschuren als ie 'm zelf nutteloos vindt? :')

Net thuis, boodschappen gedaan, was in het machien gestopt. Nu wasje opruimen en dan gauw eten...
Ik ben helemaal rot :') Heb vandaag 2u onkruid zitten plukken op 't terrein.. Ménsen.. dat is echt ruk voor je rug zegmaar :')

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:21

Hier een beetje in een dip.... wat problemen op stage.... ik wil aan het eind van het jaar klaar zijn, maar ze maken het me erg moeilijk. Kan ik er eigenlijk niet bij hebben.

Verder aan het nadenken hoe nu verder met bepaalde dingen.

Gisteren naar de apenheul geweest. Daan heeft het erg goed gedaan. Er kwamen zelf aapjes in de kinderwagen, maar hij gaf nergens om.

Hier vandaag dus naar stage geweest, daarna uurtje op de bank geslapen, ben de laatste tijd zo moe...
Vanavond vriendlief en zoonlief uit fietsen gestuurd, kon ik het huis even doen. Wasmachine staat aan, speelgoed opgeruimd, stofgezogen en nog van alles gedaan. Na 1,5 uur kwam vriendlief terug, zoonlief kon direct op bed. Geeft wel een goed gevoel.

Nu nog maar even aan de studie.

Morgen heb ik weer les. We gaan met veale naar leek toe om de waterbak te oefenen. ben benieuwd.
Aks kalm aan met je rug. Echt aan het aftellen.
Gave foto's gezien van vhu en mel
Nouvel fijn dat er wat is uitgekomen... maar toekomst dus nog onzeker.
Ik geef verder ook nooit wat bij. Wil op advies van een aantal magnesium gaan geven, zal ik morgen even halen.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:43

Pff jullie gaan snel!!
Crazymel, goede wedstrijd resultaten! Net als vele andere!
Andere poste mooie fotos… Over rijden in de warmte, ik past de training wel aan op de warmte dan rijden we wat rustiger en als het ff kan dan wat later op de dag. Maar met de kou rijd ik wel gewoon of ik zelf zin heb.

Fifi op de foto geweest.. goede resultaten. en helaas ks... loopt ze op ijzers ?
Knuffel voor Tallechie.

Hier gister op het strand geweest met me ventje.
[ITP] Mini meisje Rosalie (4) met mini pony Buck op het strand!!

en me vriendin:
Afbeelding

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:46

@ls, heerlijk op het strand. Wil ook zwemmen met knollie. Zo in je topic kijken
@tallechie, goed gesprek vragen op stageadres? Want met problemen gaat het niet werken.
@aks, wat ga je doen voor je rug? Na die laatste keer van pijnstillers slikken?

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:46

hier verloskundige geweest en niks bijzonders, dus over twee weekjes weer :j

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:50

Dat is het probleem, met stagebegeleider kom ik er niet uit. Heb nu docent van school benaderd, dan maar even een hard gesprek met zijn driëen. Hopelijk weet ik deze week meer, want gaan veel op vakantie en wil het wel geregeld hebben.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:52

hoop er iets uitkomt, want is wel belangrijk wil je het volhouden tot einde van stage perioden

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:54

he bah tallechie!! Stage/schoolgezeur vreet energie :(:)

@biancailona; wat ik ga doen voor m'n rug na pijnstillers eten? Niks, gewoon verder pijnstillers eten :+ En zogauw ik thuiskom van 't werk zoveel mogelijk plat en pijn-ontwijkend zitten :) 't is maar 3 weken zo heftig, moet maar even hoor :)

Mooie fotos lsfoto! :)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:36

Wauw wat een mooie foto hierboven, en wauw wat een prachtige waterfoto... BIjna zwemtijd :)

Stagegezeur, zo vervelend... Had ik ook op mijn laatste stage :(:)

GROOT NIEUWS!!! BOY HEEFT VOOR DE KAR GESTAAN!!!! Ging super goed :)

Afbeelding

Ja, het lamoen zit verkeerd om :j Konden we iets makkelijker de strengen bevestigen en de werking blijft hetzelfde :j