[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:18

Qua gewicht ben ik me ook aan het verdiepen inderdaad.
Ben er nu wel al achter dat de vrachtwagens die aan mijn eisen voldoen ontzettend prijzig zijn, dan zou ik net zo goed voor een mentrailer kunnen gaan.

Welterusten tine, kwart over 5 mooie tijd ;-)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:19

tallechie schreef:
VHU ja ik heb er ook geen haast mee.
Maar 2 paardstrailer met koetsenframe is ook welkom.
Maar we willen dan huidige trailer en aanhanger inruilen en niet te veel bij hoeven te leggen.

Ik zal nog even overleggen wat handig is. Misschien is koetsenframe toch wat makkelijker. Dan maar wat meer bijleggen,duurt het alleen wat langer.

Als iemand nog een goed adres weet, redelijk goedkoop en waar ze ook inruilen :-)

Ik ga morgen veale nog even longeren, hij heeft zijn conditie nog niet helemaal terug, maar denk wel dat het goed komt zaterdag. Donderdag nog even voor de wagen en vrijdag alle voorbereidingen.

Lekker hoor bettepet

Toen wij op zoek waren naar nieuwe trailer heb ik heel veel bedrijven gebeld, alles in statistiekjes verwerkt. Eerst leek Toeran een heel goede oplossing, maar uiteindelijk net zo duur als Impex Eelde. Voordeel van Bockman is dat het na jaren nog zijn waarde heeft. Onze oude trailer was ook Bockmann, met best wat slechte dingen, maar leverde nog 4000 euro op. Wij hebben nu volledig aluminium, is ook wel prettig idee. Rot niet zoals hout.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:20

Ik heb mijn huidige trailer en aanhanger ook bij Impex weg.
Zal even met mijn vader gaan overleggen en daarna met mijn vriend

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:21

zo alles weer braaf bijgelezen

wij (me moeder) hebben sinds vorige jaar een (beetje oude) vrachtwagen waar 2 karren en dan nog 2 paarden op kunnen en als de kar uit het paardengedeelte is kunnen er 2 stallen van gemaakt worden ideal dus

@ bianca en tallechie jullie hebben vast de gele bus zien staan in bronneger op het parkeerterrein aan de weg die is van me moeder maar wel te koop kan een kar in en natuurlijk een trailer (ook met koetsenfraim denk ik) achter

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:22

Mijn Bockmann trailer met koetsenframe komt van Hado Midden Nederland. Echt een super service, goede inruilprijs! Voor mij geen andere dealer meer.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:23

Lanouska maar dat mag vast niet met B rijbewijs of BE?
Zegt me zo niks. Heb je foto's? Mag per pb

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:27

@ tallechie het is gewoon een ford transit bus maar dan wel kanarie geel en mag dus gewoon met BE rijbewijs ik zal morgen even foto's door sturen want internet nu op me tel en de foto's staan op de comp van me moeder

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:27

iedereen bedankt voor de steun :j
wat een kanjer is die simba zeg!!!! wauw...hoe groot is hij eigelijk?
hier net een leuke vrachtwagentje verkocht op stal ,staat er nog 1 van mijn vriendin,die gaat volgens mij er ook uit,die wil er 1 waar paard schuin staat ipv net als in de trailer.(en niet rot!!) :j
tjeetje wat raar..pony uit de wei met beenwond maar niets te zien waaraan,twenter had het bij mij pas ook,sun was de schuldige met haar achterijzer!
ik denk dat ik straks maar de regendans ga doen....tjonge alles is gortdroog *\o/* *\o/*

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:30

@Happytime, Simba is 1.32cm, dus een kleintje...maar hij wordt momenteel steeds ronder (en niet alleen van het gras _O- ) dus ik vind hem ook wat 'groter' ogen. Heeft het bij jullie niet geregend vandaag ?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:35

nee weinig,je schopt het natte zo weg! :(
ik vind simba een mooi maatje hoor....sunrise is maar 124,5 cm (en ik 162cm)
jullie zijn een leuke combi.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:37

@happytime, ik zit er zelf niet op hoor, was dat maar waar dat ik zo'n figuurtje had :o :=

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:38

Simba is leuk
It schrikken zeg (sorry net over heen gelezen). Denk dat je goed gehandeld hebt.
Ollie hier heeft het vandaag ook eigenlijk niet geregend. Heb even op hun site gekeken (vluchtig) maar zie geen trailer met koetsenframe staan
lanouska, misschien dat ik hem dan wel gezien heb, weet het niet zeker

Mijn oude trailer zal denk ik tussen de 1500 en 2000 euro opleveren, mijn aanhanger rond de 600 euro. Dus moet dan nog best veel bijleggen. Maar zal even weer in discussie gaan hier wat het makkelijkst is

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:42

@IT, ik kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent :(:)
@Tallechie wat vreemd want ik kom deze oa op hun site tegen. Bij paardentrailers kun je even naar onderen scrollen ;) ;
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:46

Lastige met trailer met koetsenframe vind ik dat je er altijd gewoon een mega goed trekkende auto voor moet hebben met ook nog de juiste kogeldruk. Kom je toch in het grote (lees benzine/diesel zuipende en ook weer als je een beetje fatsoenlijke wil hebben dure) segment uit....
Wij huren nu de auto voor het trekwerk, lijkt duur maar maakt het wel inzichtelijk wat je kwijt bent. En het is eigenlijk helemaal niet duur, bij ons 50,- euro per dag excl extra km. Maar de brandstof betaal je zelf ook als je heen en weer rijdt.
Vervoer is wel een hekel punt bij het mennen .... daarom gaan we ook gewoon voor Rhoon voor de dressuurwedstrijden en niet verder of anders, dat is voor ons heel goed aan te rijden. Kan ik de wagen met onze eigen auto plus opleggertje wegbrengen, peerd dus met trailer. 't Is wat heen en weer rijden maar goed.
Mochten we de staatsloterij ooit winnen weten we waar we het aan uit kunnen geven :+
En wie weet komen we ooit wel die mooie 2e hands mentrailer tegen ... dan gaan we dat wel doen, met de auto die we huren kun je ook een mentrailer trekken (met een paard erin, niet met twee paarden).

IK weet ook niet of je ergens een mentrailer kunt huren? Iemand enig idee. Weet dat Toeran er toen mee bezig was...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:59

VHU maar ik ga 2 x in de maand op wedstrijd en 1 x in de week op les. Dus voor mij kan een eigen trailer wel uit, plus dat je hier niet veel verhuurbedrijven hebt met trailers.

Ik heb nu een vw passat diesel, deze kan hem net niet trekken.

Ollie dan ga ik nog even verder zoeken, dan heb ik niet goed gezocht

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 23:08

@HT: :(:)

@IT: :(:)

@Ollie: wat een knappe poown <3
Die Rambo hoofdstellen vind ik ook zo fijn!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 23:09

@Naaltje: ff twee weekjes stappen en smeren, dus.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 23:09

@Avulana, Ik ben er ook erg blij mee met die Rambo hoofdstellen, jammer dat ze deze niet in menuitvoering hebben :)*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 23:50

@Tallechie zit je met mentrailer dus ook aan een nieuwe auto :$
Dan zou ik me kunnen voorstellen dat vriendlief voor de vrachtwagen optie gaat.
@Tine, straks als een soort Partridge family op wedstrijd := met zo'n bus weet je wel :+
Het is natuurlijk wel super fijn als je je eigen vervoer hebt, kan ik me alles bij voorstellen hoor. Bij ons is het elke keer een heel geregel, auto, trailer, etc. Maar goed, beter veel geregel en wel op wedstrijd dan niet op wedstrijd :+
Net trouwens ook uitgerekend wat het kost met een vervoerder, dat is op kleinere afstanden (heen naar wedstrijd en weer terug op een dag) ook best wel te doen, zeker als ik dan niet en de auto en de trailer hoef te huren, en zelf alleen met de wagen heen en weer moet.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 00:38

zoooooow wat hebben jullie veel gepraat!

Nog geen tijd gehad om te lezen, dus niet te veel praten meer :P

Zit beetje in een dilemma wbt wisselen van stal...

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 07:12

goedemorgen!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 07:47

Ha, goedemorgen, tja vrachtwagentje of trailer........wij zonden een koetsentrailer het handigste, dan hoef je niet steeds alles af te koppelen, maar je zit idd vast aan een enorme auto met hoge kogeldruk...
Zeker als je menwagen wat zwaar is.
Voor een vrachtwagentje schrik je je kapot aan onderhoud en met name als er banden vervangen moeten worden, met onze trekker ook hoor, die had een aandrijfstang van de vooras kapot.. :$ ^)
Lanouska ik zag idd die knalgele bus staan, maar wij rijden met een auto van de zaak, en over een poos word die weer ingeruild, en dan krijgen we een echte werkauto !!! dus als het goed is, dan is mijn vervoersproblemen dan voorbij, ach ik heb nu ook niet echt problemen, moet gewoon met de trekker...

Tallechie, we willen wel foto's van die knappe Vaele voor de wagen natuurlijk . *D .

Voor voordelige koetsentrailers moet je bij Baho trailers in Dreumel zijn, een pokke-eind rijden, maar moet zeggen, kreeg erg veel geld voor mijn oude 1,5 paards trailertje weer, en de nieuwe koetsentrailer 2 paards uitvoering is daar een stuk goedkoper dan de standaard trailer van 6500,= voor info pb maar even.
En ??? de trailer is van prima kwaliteit, en rijd als een blok over de weg !!
Wel een vreselijk ouderwets model met wat hoekige kap, maar ja. je kunt niet alles hebben...

Bettepet, ik kan het vrijdag wel regelen, dus ik kom zeker bij je ! als je de tijd weet bel maar of email of wat dat ook. :j
Lijkt me geweldig !! misschien komt er nog een vriendin even mee kijken die ook met shetlanders ment, die zitten rond de 110 hoog.

Jenkins dilemma, met wisselen van stal ?? goed de voor's en tegen's tegen elkaar afwegen en dan tja .. beslissen wat het beste is.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 07:59

als je erover wil praten (pb?) kan dat he jenkins. zijn lastige dilemma's :(:)

auto + trailer
auto + koetsentrailer
vrachtwagentje

zo'n vrachtwagentje op B rijbewijs moet je in elk geval nooit nemen als je er 2 paarden in wil zetten. Dat kan vrijwel nooit die dingen zijn 9 van de 10 keer overbeladen en dan ben je het haasje als je je verzekering nodig hebt hoor!
En een goede trekauto is inderdaad een dure grap :j maar wel een veilig gevoel als je er iets achter hangt. In mijn ogen ook beter dan ''nou als ik mijn paard niet te dik laat worden kan ik het nét trekken''

nu ikzelf alleen nog op een of andere manier aan een E rijbewijs zien te komen.. (of een nóg kleinere pony zoeken :D :+ )

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 08:05

Mogge,

Vwb trailer versus vrachtwagen.. het heeft allebei zijn voor-en nadelen. Ik heb beide gehad ;)
@Jenkins, moeilijke keuze ?

Ik ga zo even met beide pony's oefenen bij een pensionstalling hier in de buurt en vanmiddag heb ik Thom zijn kinderfeestje dus dat wordt haasten vanochtend :):)

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:22

Bianco, zodra ik meer weet over de tijden laat ik het je weten. Gezellig dat er ook een vriendin mee komt!
Heb er nu al weer zin in, want kan nog een hoop van Leo Kraayenbrink leren.